Spg vedr når AB forhindrer en i at udføre ~
Fra : mfn

Dato : 18-10-06 12:28

Jeg har 2 småjobs, hvori det ene består i at jeg på en kontrakt skrevet
bestemte datoer skal udbringe X antal reklamer.

Den ene dato er i dag. Trykkeriet er dog "gået" ned så jeg har ikke modtaget
dem endnu, og måske først imorgen. Dermed går 1 - og måske 2 dage til
spilde - samtidigt med at dato-rykningen kan risikere at "kollidere" med mit
andet job.

Hvad gør man i sådan en situation? Når reklamerne ikke leveres kan jeg så
kræve løn alligevel når jeg har brugt hele dagen på at vente på dem? (De
plejer at ankomme midt om natten)

Fra : Anders Majland

Dato : 18-10-06 13:38

> [...]
> kræve løn alligevel når jeg har brugt hele dagen på at vente på dem? (De

Hvad står der i kontrakten - evt henvisning til overenskomst ?
Jeg erinder vagt noget om ventepenge fra min tid som avisbud ...

Fra : mfn

Dato : 18-10-06 22:09

> Hvad står der i kontrakten - evt henvisning til overenskomst ?
> Jeg erinder vagt noget om ventepenge fra min tid som avisbud ...

Der står sådan ikke meget andet end taksterne pr omdelt reklame samt en
række datoer, hvoraf den sidste var i dag. De blev så leveret kl 16.00 og
skulle derefter pakkes. Så nu kommer jeg til at bruge dagen imorgen på
omdelingen istedet for i dag = en dag spildt.