(u)lovlig parkering ?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-10-06 18:31

http://hs235.dk/parkering_fjordmarken.jpg

Holder den røde bil lovligt parkeret ?

Der er ikke skiltet om parkering forbudt på vejen. Indkørslen til højre
er til en parkeringsplads.

"This is not some cheasy soap-opera." - Mike Flaherty, Spin City

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-10-06 18:39

Henrik Stidsen skrev:

> http://hs235.dk/parkering_fjordmarken.jpg

> Holder den røde bil lovligt parkeret ?

Jeg tror det ikke, men man kan ikke måle afstand på billedet.

> Der er ikke skiltet om parkering forbudt på vejen. Indkørslen til højre
> er til en parkeringsplads.

§ 28. Standsning eller parkering må ikke ske på et sådant sted
   eller på en sådan måde, at der opstår fare eller ulempe for
   færdslen.

§ 29. Standsning eller parkering må ikke ske:

   1) [...]

   2) i vejkryds eller inden for en afstand af 10 m
   fra den tværgående kørebanes eller cykelstis nærmeste kant,

§ 28 er nok ikke brudt, men jeg vil tro at de 10 m gælder, og det
ser ikke ud som om der er 10 m til udkørslen.

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-10-06 20:39

Bertel Lund Hansen brought next idea :

> Jeg tror det ikke, men man kan ikke måle afstand på billedet.

Den holder ud for den busk der er på hjørnet. Indhugget bagved er
parkeringsbåse (som kun er for beboere i bygningen til venstre).

> § 28. Standsning eller parkering må ikke ske på et sådant sted
> eller på en sådan måde, at der opstår fare eller ulempe for
> færdslen.

Det mener jeg ikke der er, ikke mere end en hvilken som helst anden
parkering i siden af vejen.

> [...]

> § 28 er nok ikke brudt, men jeg vil tro at de 10 m gælder, og det
> ser ikke ud som om der er 10 m til udkørslen.

Nej forenden af bilen er ca. ud for kanten af udkørslen.

Mao, bilen holder ulovligt parkeret ?

"This is not some cheasy soap-opera." - Mike Flaherty, Spin City

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-10-06 21:25

Henrik Stidsen skrev:

> Mao, bilen holder ulovligt parkeret ?

Ja.

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-10-06 21:45

Bertel Lund Hansen expressed precisely :

> Ja.

Så må jeg hellere lade være med at parkere på samme måde næste gang der
mangler en parkeringsplads på vejen :)

"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 11-10-06 20:15

> http://hs235.dk/parkering_fjordmarken.jpg
>
> Holder den røde bil lovligt parkeret ?
>
> Der er ikke skiltet om parkering forbudt på vejen. Indkørslen til højre er
> til en parkeringsplads.

Fik faktisk en bøde, for at holde mindre end ti meter fra udkørslen på den
ANDEN siden af vejen.
Jeg troede nemlig at de ti meter kun gælder hjørner fra egen side af vejen,
men nej.

Mvh

Emil

Fra : Simon

Dato : 11-10-06 22:53

Emil Jensen [2100] wrote:
> Fik faktisk en bøde, for at holde mindre end ti meter fra udkørslen på den
> ANDEN siden af vejen.
> Jeg troede nemlig at de ti meter kun gælder hjørner fra egen side af vejen,

Overraskende! - jeg troede det samme som dig... Men tegningen her fra
Frb. Kommune viser, at udkørslen på modsatte side *er* i spil:
http://kortlink.dk/33xs

Tak til Henrik for at ha bragt emnet på banen!

--
Simon | __o
Men are from here, and women | _`\ \_

Fra : JLY

Dato : 12-10-06 06:38

"Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Overraskende! - jeg troede det samme som dig... Men tegningen her fra
> Frb. Kommune viser, at udkørslen på modsatte side *er* i spil:
> http://kortlink.dk/33xs
>
> Tak til Henrik for at ha bragt emnet på banen!

Fra http://kortlink.dk/33xs
"Du kan også altid bede en p-vagt, når de kommer forbi,
om at måle afstanden fra din bil til nærmeste tværgående
vej eller cykelsti, hvis du er i tvivl. "

Fedest!
Tror parkeringsvagter kunne blive beskæftiget en del af dagen hvis alle
beynttede sig at det,
- så havde de mindre tid til at dele "billetter" ude

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-10-06 14:29

Simon skrev:

> Overraskende! - jeg troede det samme som dig... Men tegningen her fra
> Frb. Kommune viser, at udkørslen på modsatte side *er* i spil:
> http://kortlink.dk/33xs

Så lærte vi da noget nyt i dag - dejligt med kommunale websteder der
har information man kan bruge til noget :)

> Tak til Henrik for at ha bragt emnet på banen!

Det var da så lidt ;)