/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Sende rykker via email.
Fra : mathias


Dato : 09-10-06 10:39

Hej gruppe.

Jeg har fået en opkrævning fra TCMS hvor der udover den orginale regning
er pålagt et beløb på 200 kroner, fordi jeg ikke har betalt den rykker
de har sendt ud.

Jeg ringer så ind til dem, og siger at jeg ikke har modtaget nogen
rykker, og at det muligvis kan være fordi jeg er flyttet. Så spørger hun
hvornår jeg skiftede adresse og det gjorde jeg 1. august, hun siger så
at de sendte rykkerne til mig på min gamle adresse den 28. august, og at
jeg skal sende et bevis til dem om at jeg flyttede d. 1. august.
Dette gør jeg så, men får så et brev tilbage fra dem hvor de skriver:

I henhold til dit brev modtaget d. 05 oktober 2006, kan vi hermed oplyse
dig at "vores kunde" også har sendt en rykker til dig på mail.

Bestillingerne er foretaget d. 28 og 29 juni 2006, da du stadigvækboede
på din gamle adresse.

Kravet fastholdes og udgør xxx kroner, som du skal indbetale osv....

Så kommer mit spørgsmål:

1. Må man gerne sende "rykkere" ud via email? Jeg har ikke modtaget
nogen, og det kan jo meget vel være fordi at mit spam filter har
sorteret denne fra?

2. Det er da ikke et argument følgende: Bestillingerne er foretaget d.
28 og 29 juni 2006, da du stadigvækboede på din gamle adresse.

Det ved jeg godt at jeg gjorde, og jeg betaler også gerne mit
udestående, men de kan jo ikke basere det på hvornår jeg bestilte mine
ting, det handler jo om hvornår de sendte rykkerne?

Jeg har fået et girokort som jeg selv skal udfylde, og jeg har overvejet
at trække de 200 kroner fra beløbet som de hævder jeg skal betale pga.
de har sendt rykkere osv. det er nok en dum ide, men alligevel.

--
Mvh
Mathias Mejborn
mathias@mejborn.dk
http://mejborn.dk

 
 
Bertel Lund Hansen (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 09-10-06 11:11

mathias skrev:

> 1. Må man gerne sende "rykkere" ud via email?

Som udgangspunkt ja. Hvis der i forløbet før har været udveksling
af oplysninger via dette medie (e-mail), er det oplagt at man kan
benytte det til f.eks. rykkere.

Hvis du har opgivet din mailadresse som en kontaktmulighed i et
ellers ikke-elektronisk aftaleforløb, er det også helt o.k. at de
sender rykkere til den.

> Jeg har ikke modtaget
> nogen, og det kan jo meget vel være fordi at mit spam filter har
> sorteret denne fra?

Helt generelt:
En afsendt meddelelse anses for fremkommet. Det er modtagers
problem at sikre sig at han kan åbne og læse den. Bemærk at
afsenderen ville have fået en bounce-besked hvis mailen ikke
havde kunnet afleveres.

Hvis man kører med et filter på sin mail, risikerer man at miste
vigtig post.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

N_B_DK (09-10-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 09-10-06 15:09

Bertel Lund Hansen wrote:

> Helt generelt:
> En afsendt meddelelse anses for fremkommet. Det er modtagers

Hvem anser en afsendt mail som værende fremkommet pr automatik ? en
mailserver kan sagtens gøre sådan at mailen aldrig når frem og langt fra
alle benytter bounce med ikke leveret (styres på mailserveren)

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000



Mus (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Mus


Dato : 09-10-06 16:15

Jeg har prøvet det samme hos dem, men de sendte ikk nogen alm rykker først.
Ringede derind og "brokkede" mig og fik at vide, at det behøvede de ikk.
/Bente



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste