Advokaten svigter.
Fra : Madsen

Dato : 07-10-06 21:25

For ca. 4 måneder siden, blev jeg pludselig en morgen, da jeg mødte på
arbejde, smidt på gaden af min arbejdsgiver efter mange års tro tjeneste.
Jeg fik ikke nogen advarsel, ej heller var der nogen gyldig begrundelse for
bortvisningen. Nej, det var snarere resultatet af hvad der sker når man
udtrykker sig til sin psykopatiske leder, og glemmer at optræde underdanig.
Nå, men nu stod jeg pludselig ude på gaden, uden arbejde og anbefaling, til
stor glæde for min forhenværende ondskabsfulde psykopatiske leder, og hendes
disciple.
Firmaet er et mellemstort virksomhed med en vis agtelse hos byens advokater.
Derfor var det da også først ved 3. forsøg at det lykkedes at finde en
advokat i nabobyen, som ville tage min sag.
Men denne advokat viser ikke rigtig noget initiativ, og jeg snakker kun med
ham når jeg selv kontakter ham. Kontakter jeg ham ikke, så sker der ikke
noget, og det har jeg nu oplevet flere gange. I skrivende stund har jeg ikke
hørt fra ham i 6 uger.
Jeg føler helt klart, at jeg bliver "trukket rundt i manegen" og at han er
bange for at miste sit gode renommé ved at køre en sag mod dette højagtede
firma, som behandler medarbejderne som skidt.
Men hvad kan jeg som kunde gøre?. Skal jeg bare glemme denne herre, og finde
en anden advokat. Men så skal jeg igen til at bruge tid og penge på at
indvie en ny advokat i sagen. Hvad er dit råd?

På forhånd tak.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-10-06 21:39

Madsen was thinking very hard :
> Men hvad kan jeg som kunde gøre?. Skal jeg bare glemme denne herre, og finde
> en anden advokat. Men så skal jeg igen til at bruge tid og penge på at indvie
> en ny advokat i sagen. Hvad er dit råd?

Klassikeren - har du ikke en fagforening til at hjælpe dig ?

Hvis ikke, bed din advokat om at "lette røven" og hvis det ikke hjælper
så find en anden. Der er nok ikke andet at gøre.

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : Christian Madsen

Dato : 08-10-06 02:13

Henrik Stidsen skrev:
> Madsen was thinking very hard :
>
> Klassikeren - har du ikke en fagforening til at hjælpe dig ?
>
> Hvis ikke, bed din advokat om at "lette røven" og hvis det ikke hjælper så
> find en anden. Der er nok ikke andet at gøre.

Helt enig. Jeg ville også først gå til en evt. fagforening.

Ellers kan du prøve advokatnøglen (eller google) til at finde en
advokat med speciale i arbejdsret. Men fortæl først din nuværende
advokat, at du ikke er tilfreds med sagens gang, og se om dette ikke
løser problemet.

En hurtig søgning på google.com , gav dette resultat:

http://www.sjlaw.dk/

Advokatnøglen kan findes på følgende adresse:

http://www.advokatsamfundet.dk/Default.asp?ID=12931

Held og lykke med sagen.

--
Mvh. Stud.Jur Christian Madsen
PS: Da jeg kun er stud.jur, kan jeg ikke garantere rigtigheden af dette