tyveri af scooter / forsikring
Fra : Peter Holm

Dato : 07-10-06 17:52

hejsa
vedrørende dækning af tyveri af scooter fra egen bopæl:
Er det normalt et forsikringskrav, at der skal være en kædelås eller
lignende på en scooter før forsikringen dækker tyveriet, eller skal den blot
være slukket og uden nøgle?

Peter

Fra : Anders Christensen

Dato : 07-10-06 19:12

Peter Holm skrev:
> [...]
> Er det normalt et forsikringskrav, at der skal være en kædelås eller
> lignende på en scooter før forsikringen dækker tyveriet, eller skal den blot

Jeg kunne forestille mig at din forsikringspolice kan oplyse dig om
hvilke krav der gælder for at policen dækker

Fra : Peter Holm

Dato : 07-10-06 23:13

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> wrote in message

> Jeg kunne forestille mig at din forsikringspolice kan oplyse dig om hvilke
> krav der gælder for at policen dækker

i policen står kun, at man skal anmelde tyveri - ikke om der er dækning for
det.

Fra : joke

Dato : 07-10-06 20:05

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det normalt et forsikringskrav, at der skal være en kædelås eller
> lignende på en scooter før forsikringen dækker tyveriet, eller skal den

Umiddelbart kræver det en kaskoforsikring på dyret før den er dækket mod
tyveri, alm. indbo dækker som hovedregel ikke scooter, men lad os høre
hvilken forsikring du regner med der skal dække

Hilsen

Johnny

Fra : Peter Holm

Dato : 07-10-06 23:15

"joke" <jkp6670jeghaderspamsaafjernnubaredette@hotmail.ogdetnormalecom>
wrote in message news:4527fa3d$0$4151$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> tyveri, alm. indbo dækker som hovedregel ikke scooter, men lad os høre
> hvilken forsikring du regner med der skal dække

det var indbo jeg havde i tankerne, a la dækning for feks en stjålet cykel.
jeg må forhøre mig hos alm. brand.
mvh
peter

Fra : Deaster

Dato : 08-10-06 09:44

Peter Holm skrev:

> det var indbo jeg havde i tankerne, a la dækning for feks en stjålet cykel.
> jeg må forhøre mig hos alm. brand.
> mvh
> peter

Din indboforsikring dækker ikke tyveri af din scooter.

--
NY godbid fra Knud Thomsen: Pjat med dig
- at udfylde en pasanmodning,aflevere et billede

Fra : Anders Mølbjerg Lund

Dato : 07-10-06 21:10

> [...]
> Er det normalt et forsikringskrav, at der skal være en kædelås eller
> lignende på en scooter før forsikringen dækker tyveriet, eller skal den

Din forsikring dækker ikke, med mindre du har tegnet en speciel
kaskoforsikring.

Mvh
Anders Lund