Ny ejer i ejendommen støjer - hvad kan vi ~
Fra : Ukendt

Dato : 06-10-06 10:52

Vi bor i stuen i en ejendom med 4 ejerlejligheder. Den nye beboer i
kalderen spiller afsindigt højt. Nu vil vi lige se tiden an og derefter
tage en snak med hende, men hvis ikke det hjælper, hvilke muligheder har vi
så?

Jeg har ikke lige ejerforeningens vedtægter i nærheden, men selv om der
evt. skulle være nævnt noget om støj og anden adfærd, har en ejerforening
vel ingen sanktionsmuligheder?

At ringe til politiet opgiver jeg på forhånd. De vil jo nok sige, at de
ikke har ressourcer til at tage sig af den slags.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jubii

Dato : 06-10-06 11:32

On Fri, 6 Oct 2006 11:52:26 +0200, Kurt Hansen <kurt-snabela-towle-dk> wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]
>
>At ringe til politiet opgiver jeg på forhånd. De vil jo nok sige, at de
>ikke har ressourcer til at tage sig af den slags.

Det er nok i husordenen du finder reglerne, og jo ejerne skal følge husordenen
og ved klager har ejerforeningen sankstiionsmuligheder i henhold til
ejerlejlighedsloven § 8 der taler om grov eller gentagne overtrædelser af
ejerens forpligtelser overfor ejerforeningen, hvor jeg tolker husordenen som en
forpligtelse at følge. Hvis en snak med ejeren ikke hjælper, så tag en snak med
bestyrelsen og hør om de kan gøre noget og om de evt. kan tolke § 8 på samme
måde.
Det er lovens § 5 der giver en ejerforening ret til at udfærdige en husorden med
almindelige ordensregler, der kan omfatte hvornår der skal være ro i ejendommen.
Du skriver ikke på hvilke tidspunkter de spiller højt.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-10-06 13:25

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle-dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har ikke lige ejerforeningens vedtægter i nærheden, men selv om der
> evt. skulle være nævnt noget om støj og anden adfærd, har en ejerforening
> vel ingen sanktionsmuligheder?

En ejerforening kan pålægge en ejer at fraflytte, men ikke sælge.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Henning

Dato : 06-10-06 19:33

>At ringe til politiet opgiver jeg på forhånd. De vil jo nok sige, at de
>ikke har ressourcer til at tage sig af den slags.

Hvorfor opgi' på forhånd? Politiet kan sagtens ringe til beboeren og
videregive klagen, det hjælper ofte.

Fra : S. Hansen

Dato : 09-10-06 10:22

On Fri, 06 Oct 2006 20:33:02 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Hvorfor opgi' på forhånd? Politiet kan sagtens ringe til beboeren og
>videregive klagen, det hjælper ofte.

Jeg tvivler stærkt på at du kan få politiet til dette, da det ville
betyde at de overskrider deres kompetance. Politiet kan kun gribe ind
hvis du støjer og har åbne vinduer.

Desværre.

Mvh
Steen