Udlejning af lejlighed - prissættelse
Fra : Morten

Dato : 03-10-06 17:23

Hej, er der ikke noget om, at der er et loft over hvor meget man må tage
i husleje pr. m^2 pr. år? Hvor kan jeg læse om det, samt hvilke regler
der er hvis lejligheden er møbleret/umøbleret?

Mvh.

Morten

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-10-06 19:01

> Hej, er der ikke noget om, at der er et loft over hvor meget man må tage i
> husleje pr. m^2 pr. år? Hvor kan jeg læse om det, samt hvilke regler der
> er hvis lejligheden er møbleret/umøbleret?

Lejeloven og boligreguleringsloven. Og nej, der er ingen fast grænse for
hvor meget der må tages i leje.

Mvh Maria

Fra : Peter T.

Dato : 04-10-06 08:51

Maria Frederiksen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Og nej, der er ingen fast grænse
> for hvor meget der må tages i leje.

Jeg er ikke helt med. For jeg kender en håndfuld i København, der har
været en tur forbi LLO og har fået deres husleje sat ned til et beløb, der
var beregnet på en kvadratmeterpris.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 03-10-06 22:23

Check hvad lign lejligheder udlejes til i området læg på
hvis der er noget særligt ved din lejlighed lav en kontrakt
og få den godkendt af en advokat.Møbleret giver højere leje men
tidsbegrænset.