Islam - Lovligt?
Fra : MuHamHead

Dato : 30-09-06 12:50

Hvis man forestillede sig, at man oprettede en forening,
hvis fundats indeholdt præcis de samme
ringeagtsytringer om andre trosretninger,
og de samme opfordringer
til vold / terror / mord som er indeholdt i koranen f.eks.:
Du skal med sværdet udbrede budskabet om,
at muhamedanere er nogle vantro hunde.
Ville en sådan forening så overhovedet være lovlig?

Fra : /Peter

Dato : 30-09-06 13:59

"MuHamHead" <MayHamBeUponHim@Muslims.are.bad> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du skal med sværdet udbrede budskabet om,
> at muhamedanere er nogle vantro hunde.
> Ville en sådan forening så overhovedet være lovlig?

Jeg tror man ville argumentere med følgende:
Islam er en religion, din forening er ..
ja, en forening )

Når det drejer sig om religion er snart sagt alt tilladt.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-09-06 15:02

MuHamHead skrev:

> til vold / terror / mord som er indeholdt i koranen f.eks.:
> Du skal med sværdet udbrede budskabet om,
> at muhamedanere er nogle vantro hunde.

Står det virkelig i Koranen?

> Ville en sådan forening så overhovedet være lovlig?

Det er ikke muligt at tage stilling til de antydninger til en
fundats som du kommer med.

Men hvis du læser Bibelen, kan du finde lige så heftige udsagn,
så hvis det skulle være baggrunden for at lukke religiøse
foreninger ned, så bliver der ikke mange tilbage.

Krydspostet til: <news:dk.videnskab.jura>,<news:dk.politik.indvandring>

--
Bertel

Fra : BJ

Dato : 30-09-06 16:45

KLIP

> Men hvis du læser Bibelen, kan du finde lige så heftige udsagn,
> så hvis det skulle være baggrunden for at lukke religiøse
> foreninger ned, så bliver der ikke mange tilbage.

Tjaeee... det var måske slet ikke så ringe endda.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : erectus

Dato : 30-09-06 15:48

MuHamHead wrote:

> [...]
> Du skal med sværdet udbrede budskabet om,
> at muhamedanere er nogle vantro hunde.
> Ville en sådan forening så overhovedet være lovlig?

I følge grundlovens § 78 er en forening forbudt, hvor vold eller anstiftelse
af vold som middel til at opnå et mål er fundats eller grundlag for
foreningens virke.
§ 78. Borgerne har ret til uden forudgående tilladelse at danne foreninger i
ethvert lovligt øjemed. Foreninger, der virker ved eller søger at nå deres
mål ved vold, anstiftelse af vold eller lignende strafbar påvirkning af
anderledes tænkende, bliver at opløse ved dom. Ingen forening kan opløses
ved en regeringsforanstaltning. Dog kan en forening foreløbig forbydes, men
der skal da straks anlægges sag an imod den til dens opløsning. Sager om
opløsning af politiske foreninger skal uden særlig tilladelse kunne
indbringes for rigets øverste domstol. Opløsningens retsvirkninger
fastsættes nærmere ved lov.

Man skal lige huske, at langt størsteparten af klodens omkring 1 mia
muslimer er lige så fredelige som vi andre!

Undlader man denne grundlæggende distinktion, går man islamisternes ærinde:
at få alle i den vestlige kulturkreds til anse alle verdens muslimer som
potentielle terrorrister, hvad de ingenlunde er. Men det er er islamisternes
mål at få os til at tro det.

Det er også vigtigt at skelne mellem religion, politik, lovgivning (jura) og
de almene frihedsrettigheder, som ligger i den vestlige tradition, det
moderne projekt, tilbage til grækerne. I de muslimske lande og regioner har
man ikke denne skelnen, da disse elementer indgår ubrudt i islam som et
hele. Deraf det totalitære islæt. Islam betyder i øvrigt underkastelse.

Så islam er lige så lovlig som alle andre religioner. Problemet er blot, at
alle de nævnte elementer, som vi har lært at adskille gennem mange hundrede
år og tager som en selvfølge, hvad de ingenlunde er, stadigvæk hænger sammen
som et hele i islam og at en radikal minoritet bruger dette forhold til at
lære svage ubefæstede sjæle at de vantro skal slås ihjel.

Mvh Jarl

Fra : /Peter

Dato : 30-09-06 19:11

"erectus" <freshair@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
>... og at en radikal minoritet bruger dette forhold til at lære svage
>ubefæstede sjæle at de vantro skal slås ihjel.

Hvad får dig til at tro at det kun er en minoritet ud af 1mia.
der har denne middelalderlige indstilling, jeg vil mene at hele islam
bunder i netop ufred, undertrykkelse (især af kvinder), mishandling,
legemsbeskadigelser,
middelalderlige afstraffelser, osv. der alle overtræder
menneskerettighederne,
som de selv samme mennesker påberåber sig i bare de føler dem eller
deres religion krænket.

Men det er netop den minoritet du nævner, der fortolker, styrer,
forvalter "religionen" og tvinger majoriteten af verdens muhamedanere
til underkaste sig
denne totalitære ideologi -islam - som aldrig burde nævnes som en
religion.

Fra : Jim

Dato : 11-10-06 17:52

"erectus" <freshair@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Man skal lige huske, at langt størsteparten af klodens omkring 1 mia
> muslimer er lige så fredelige som vi andre!

*GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG*

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 11-10-06 20:35

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> writes:

> "erectus" <freshair@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> *GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG*

Ja, de er vildt fredelige... Når de smider brandbomber ind til vores
ambassader, så gør de det bare fordi de gerne vil hjælpe os med at holde
ukrudtet på græsplanen ude foran nede og ikke andet... Fredelige
mennesker, det må man sige. Og ild på vores flag og statsministeren?

Det er bare deres venlige og "ikke-krigeriske" måde at sige goddag
på. Hvis vi brændte deres flag eller koranen, så ville helvede kraftedme
bryde løs så der er ingen tvivl om at vi opfører os som de mest
civiliserede her.

Intet andet sted i verden, bortset fra i den muslimske verden, er de så
flinke at hjælpe med gratis brandbomber til ukrudtsbekæmpelse... Flyt du
bare ned til dem og tag imod deres gæstfrihed, som ingen andre kan være
gæstfrie.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : minkonto@gmail.com

Dato : 01-10-06 16:59

Så skulle man naturligvis også forbyde kristendommen og jødedommen,
udfra samme kriterier(læs biblen).

Spade...

Fra : BJ

Dato : 01-10-06 17:02

<minkonto@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Så skulle man naturligvis også forbyde kristendommen og jødedommen,
>udfra samme kriterier(læs biblen).

At forbyde en del religioner var måske ikke så ringe endda.

Religion har stort set altid været lig med krig og undertrykkelse.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : @

Dato : 02-10-06 17:56

On Sun, 1 Oct 2006 18:02:09 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

><minkonto@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>At forbyde en del religioner var måske ikke så ringe endda.
>
>Religion har stort set altid været lig med krig og undertrykkelse.

hvis de store religioner som alle dyrker de onde mellemøstlige
krigsguder bliver afskaffet

så finder de onde magtbegærlige umennesker lynhurtigt på noget andet
de kan få folk til at skære halsen over på andre for

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : BJ

Dato : 02-10-06 22:03

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>
> så finder de onde magtbegærlige umennesker lynhurtigt på noget andet
> de kan få folk til at skære halsen over på andre for

Det ville måske være nogen/noget, de senere skulle stå til regnskab overfor
og ikke nogen/noget imaginære/imaginært.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : @

Dato : 03-10-06 18:43

On Mon, 2 Oct 2006 23:03:22 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Det ville måske være nogen/noget, de senere skulle stå til regnskab overfor
>og ikke nogen/noget imaginære/imaginært.

måske

men slagsmål ville der blive selvom de gamle religioner var væk

Fra : Jim

Dato : 11-10-06 17:58

> "@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det ville måske være nogen/noget, de senere skulle stå til regnskab
> overfor og ikke nogen/noget imaginære/imaginært.

Så som?

Fra : Thomas

Dato : 01-10-06 17:19

MuHamHead skrev:
> [...]
> Du skal med sværdet udbrede budskabet om,
> at muhamedanere er nogle vantro hunde.
> Ville en sådan forening så overhovedet være lovlig?

Jeg synes du skulle prøve at underbygge dit indlæg med nogle
relevante citater fra koranen.

Et af de steder hvor du kan finde flest voldelige og ringeagtende
ytringer overfor anderledes tænkende er i det gamle testamente og
såvidt jeg ved er man ikke begyndt at forbyde kristne foreninger i
Danmark endnu !

VH

Thomas

Fra : BJ

Dato : 01-10-06 17:25

"Thomas" <Thomas.Haugaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Jeg synes du skulle prøve at underbygge dit indlæg med nogle
>relevante citater fra koranen.

Danmark har lige haft besøg af en muslimsk kvinde.

Man må formode, hun har kendskab til Koranen på lige fod som du og jeg har
kendskab til Biblen.

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3991328/

Religion er roden til alt ondt dog med den store fordel, vedkommende man
fører krigen/undertrykkelsen/torturen/lemlæstelsen osv. osv. kommer aldrig
at gå i rette med udøverne.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-10-06 19:03

MuHamHead skrev:
> [...]

ytringer overfor anderledes tænkende er i det gamle testamente og
såvidt jeg ved er man ikke begyndt at forbyde kristne foreninger i

DGT er jo forfærdeligt, MEN der er jo heller ikke mange som mener det er
"Guds ord", - jeg vil citere mig selv fra sidste måned:

"Det er *stadigvæk* sådan at muslimer
mener at ordrene i Koranen kommer direkte fra Gud, mens kristne, for det
første ikke i ovenstående tekst kan læse at sådan skal man altid gøre, det
er en beretning om gudens raseri i fordoms tid, og for det andet ikke mener
at teksterne i Bibelen er skrevet af Gud.

Som der står i "Law and Power in the Islamic World" (som jeg burde have købt
på dansk, den var lige så billig som på engelsk) - men det er jo en bog
udgivet af Carsten Niebuhr Instituttet, og som man anser for en væsentlig
bog.

Altså, på engelsk:

"The Quran is the ultimate source: it is the divine word. The Quran is
spoken by God in the first person. The Old Testament, also consideret the
word of God, is spoken in a narrative voice referring to God in the third
person: 'And the Lord said unto Moses ...' It continues as narrations of
God's address to the prophets, his word always mediated by their report. It
also includes historical narratives, in which God is invoked in the third
person. The Gospels of the New Testament are narrations by saintly figures
of the birth, deeds and sacrifice of the son of God, followed by sets of
sermons by Paul, another saint, the whole forming a canonical corpus deemed
to be a cronicle of the divine. In contrast, the Quran is adressed by God in
the first person. He commands the Prophet, and through him, the believers:
'Recite: in the Name og the Lord who created . . .' runs the first
revelation - and down to the mundane details, 'O Prophet, when you divorce
women, divorce them when they have reached their period'. Historical
narratives, such as that of Joseph, are prefaced in the divine voice, ' We
will relate to thee the fairest of stories . . . ' These verses were
revealed to Muhammed by the Angel Gabriel transmitting the word of God. The
direct divine voice represents unmistable authority, and gives the
literalists considerable advantage over subtle interpreters, as we shall
see.

Altså igen, der er meget stor forskel på hvordan man let kan smyge sig
udenom hvad der står i Bibelen og hvordan det er forbandet svært at gøre det
samme med Koranen. OG så ER det jo altså muslimer vi lige nu har bøvl med,
uanset hvad der står i diverse hellige bøger, lad os dog tage udgangspunkt i
realiteterne og ikke i - hvad nu hvis det forholdt sig helt anderledes, -
tak !

Altså, i Koranen bruger Gud første person: "gør dit og gør dat", mens man i
Bibelen hører om Gud i tredje person, "og så sagde Gud" ditten og datten. Og
at Bibelen er skrevet af mange mennesker anerkender også kristne, mens
Koranen er dikteret af ærkeenglen Gabriel og videregivet af Muhammed til
nedskrivning. Der er meget stor forskel på indgangsvinklen til de to
skrifter. "

Halvdelen af verdens lærde muslimer mener ligefrem at Koranen "ikke er
skabt", den har eksisteret fra før Allah bestemte sig til at lave sig et
univers, - andre mener at den ligger på guldtavler ved Allahs fødder, -
hvert eneste komma er direkte fra denne gud.

Nu ER der ved at være en hel del muslimer som kan se at det er tvingende
nødvendigt at se Koranen som en tekst, og at begynde at omfortolkte de love
som man lagde sig fast på for ca 1000 år siden, - de vil "åben døren til
"ijtihad" dvs til selvstændig tænkning og nyfortolkning. Og dem må vi bare
håbe på vinder kampen om de muslimske sjæle, og at salafisterne, og andre
som vil fortolke bogstaveligt, taber.

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-10-06 19:10

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> wrote in message

> "Thomas" <Thomas.Haugaard@gmail.com> wrote in message

Så først lige nu at det var til jura-gruppen jeg skrev. Så vil jeg lige
nævne, at man jo i Koranen direkte forhåner og nedgør - som minimum - jøder
og kristne, mens man jo af gode grunde ikke raser mod muslimer i Bibelen.

OG disse angreb på jøder og kristne, "bliver" jo brugt hver eneste fredag
rundt omkring i verdens moskeer, fx den med jøder som aber og svin, og
kristne som svin og svindlere mht Bibelen. Hvis vores præster stod og kaldte
muslimer for aber og svin, selv om det stod i Bjergprædikenen , så ville
de jo stå til en tur i spjældet, det kan der vel ikke være to meninger om?

En bog som Koranen, eller bøger med de værste haditter, kunne jo ikke
nyudgives i dag, så meget er vel helt sikkert.

Fra : @

Dato : 02-10-06 17:58

On 1 Oct 2006 09:19:25 -0700, "Thomas" <Thomas.Haugaard@gmail.com>
wrote:

> [...]
>ytringer overfor anderledes tænkende er i det gamle testamente og
>såvidt jeg ved er man ikke begyndt at forbyde kristne foreninger i

du har aldrig hørt om Ny testamente og en fyr som hed Jesus?

Fra : Allan Riise

Dato : 02-10-06 18:04

@ wrote:

> du har aldrig hørt om Ny testamente og en fyr som hed Jesus?

Ham Yusuf, han var da araber, om ikke andet af mellemøstlig oprindelse, var
han ikke?

--
Allan Riise

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-10-06 18:09

Den 02-10-2006, skrev Allan Riise:

[ ... ]
> Ham Yusuf, han var da araber, om ikke andet af mellemøstlig oprindelse, var
> han ikke?

Hvornår er personer født af jødiske forældre og født i Bethlehem blevet til
arabere?

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + DebatForum
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Allan Riise

Dato : 02-10-06 18:33

Andreas Falck wrote:
> Den 02-10-2006, skrev Allan Riise:
>
> [ ... ]
>
> Hvornår er personer født af jødiske forældre og født i Bethlehem
> blevet til arabere?

Abrahams 12 stammer er vel alle arabere!

Det er hvad nyere genetisk forskning siger os, at arabere og jøder har samme
genetiske grund"træk"

--
Allan Riise

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-10-06 12:08

Den 02-10-2006, skrev Allan Riise:

[ ... ]
> Abrahams 12 stammer er vel alle arabere!

Nå så det er de!!

Studer lidt i Bibelen om Abrahams afstamning og sted.

Fra : Allan Riise

Dato : 03-10-06 12:39

Andreas Falck wrote:
> Den 02-10-2006, skrev Allan Riise:
>
> [ ... ]
>
> Nå så det er de!!
>
> Studer lidt i Bibelen om Abrahams afstamning og sted.

Nu sætter jeg mere lid til videnskaben end til tro.

--
Allan Riise

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-10-06 12:45

Den 03-10-2006, skrev Allan Riise:

[ ... ]

> Nu sætter jeg mere lid til videnskaben end til tro.

Og hvilken videnskab har så dokumenteret at Abraham skulle være araber?

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-10-06 16:25

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Nu sætter jeg mere lid til videnskaben end til tro.

Så skal du jo først finde en "videnskab", som vil hævde at Abraham
overhovedet nogensinde har eksisteret. Abraham er 'myte', så du kan lige så
godt hævde han er stamfader til alle "goder", det giver lige så meget mening
som den med de 12 stammer.

Men selv iflg myterne, så kan man jo ikke frit opfinde at jøder var arabere.
Jøderne mener ikke de var arabere, og muslimer mener ikke, de var arabere,
så hvorfor skulle du mene det?

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-10-06 13:56

Den 03-10-2006, skrev Knud Larsen:

[ ... ]
> Abraham er 'myte',

Og din dokumentation for den påstand er??

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-10-06 14:47

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.dk.invalid> wrote in message
> Den 03-10-2006, skrev Knud Larsen:
>
> [ ... ]
>
> Og din dokumentation for den påstand er??

Man kan ikke dokumentere at myter er myter, man ved, at der intet som helst
historisk er om manden, eller om tiden, og personen er nærmest en arketype
på en mytologisk forfader, som man kender den fra mange civilisationer.

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-10-06 15:00

Den 04-10-2006, skrev Knud Larsen:

[ ... ]
> [...]
> på en mytologisk forfader, som man kender den fra mange civilisationer.

Du kommer altså blot med den sædvanlige stråmandspostulat om "Abraham er en
myte" uden at du har noget som helst konkret at have den påstand i?

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-10-06 15:08

> [...]
> en
> myte" uden at du har noget som helst konkret at have den påstand i?

Jeg hævder også at julemanden er en myte, og at Kong Skjold er en myte, -
uden at have noget som helst konkret at have det i.

Det må være folk som hævder, at sådanne personer var virkelige, som har
bevisbyrden. Jeg tror heller ikke, at de myrer som talte med kong Salomon,
som man kan læse om i Koranen, er andet end myter.

Mere relevant, tror du på at kaabaen i Mekka er stedet hvor Abraham ville
ofre sin søn? og hvis ikke, hvorfor ikke, det står i en hellig bog?

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-10-06 17:39

Den 04-10-2006, skrev Knud Larsen:

[ ... ]
> Jeg hævder også at julemanden er en myte,

Du slynger altså blot uvederhæftige postulater ud, uden at du har noget at
underbygge dine påstande med.

Og ud fra din tankegang vil det ikke være muligt at hæfte tillid til nogen
som helst historisk oplysning overhovedet fra vores fortid.

Har du noget konkret eller har du ikke noget konkret

xpost til dk.videnskab.jura fjernet, da dette ikke har noget med jura at
gøre.

Fra : Malte Runz

Dato : 09-10-06 11:44

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> en
> myte" uden at du har noget som helst konkret at have den påstand i?

Du har tilsyneladende endnu ikke lært, hvad en 'stråmand' er!

--
Malte Runz

Fra : @

Dato : 03-10-06 18:40

On Mon, 2 Oct 2006 19:32:42 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Abrahams 12 stammer er vel alle arabere!
>
>Det er hvad nyere genetisk forskning siger os, at arabere og jøder har samme
>genetiske grund"træk"

link tak

og kun en minimal del af vore gener adskiller os mennesker fra
grisene

prøv du lige at sige til en muhamedaner at han m/k er temmelig tæt
beslægtet med svin

Fra : Jim

Dato : 11-10-06 18:29

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Abrahams 12 stammer er vel alle arabere!

Næh, det var skam hebræere..
De skabte 12-stammeamfiktyoniet og den jødiske kult.
Abraham kom fra Ur i Kaldæa, ikke fra Arabien.

Fra : @

Dato : 03-10-06 18:37

On Mon, 02 Oct 2006 19:09:12 +0200, Andreas Falck
> [...]

>[ ... ]
>
>Hvornår er personer født af jødiske forældre og født i Bethlehem blevet til

det blev de da alle venstrefløjserne skulle have en undskyldning for
at forsvare arabernes krig mod jøderne i jødernes eget land

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-10-06 13:57

Den 03-10-2006, skrev 1[at]invalid.net:

[ ... ]

> det blev de da alle venstrefløjserne skulle have en undskyldning for
> at forsvare arabernes krig mod jøderne i jødernes eget land

Altså en politisk og udokumenterbar påstand helt uden hold i virkeligheden.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 02-10-06 19:57

@ skrev:

> du har aldrig hørt om Ny testamente og en fyr som hed Jesus?

For en god ordens skyld.

Matthæusevangeliet kap. 5 v17 Tro ikke, at jeg er kommet for at
nedbryde loven eller profeterne. Jeg er ikke kommet for at nedbryde, men
for at opfylde. v18 Sandelig siger jeg jer: Før himmel og jord forgår,
skal ikke det mindste bogstav eller en eneste tøddel forgå af loven, før
alt er sket. v19 Den, der bryder blot ét af de mindste bud og lærer
mennesker at gøre det samme, skal kaldes den mindste i Himmeriget. Men
den, der holder det og lærer andre at gøre det, skal kaldes stor i
Himmeriget.

/Jacob Andersen

Fra : @

Dato : 03-10-06 18:42

On Mon, 02 Oct 2006 20:57:19 +0200, Jacob Andersen
<agentjacob@googlemailthing.com> wrote:

>For en god ordens skyld.

så blæser de allerfleste kristne GT et stykke

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-10-06 13:58

Den 03-10-2006, skrev 1[at]invalid.net:

[ ... ]
> så blæser de allerfleste kristne GT et stykke

Nej!

Fra : Jim

Dato : 11-10-06 18:00

MuHamHead skrev:
> [...]

ytringer overfor anderledes tænkende er i det gamle testamente og
såvidt jeg ved er man ikke begyndt at forbyde kristne foreninger i

*****************

Jeg ser, vi har med en naivist at gøre.
Hvordan hænger Det Gamle Testamente sammen med den kristne tankegang i
dagens Danmark og Folkekirken?
Og hvad indeholder Det Gamle Testamente set i forhold til Koranen, Hadith og
Sharia?

Fra : Thomas

Dato : 01-10-06 17:22

/Peter skrev:
> [...]
> til underkaste sig
> denne totalitære ideologi -islam - som aldrig burde nævnes som en

Er du sikke på at du ikke blander kultur og relegion sammen i en stor
pærevælling ?

VH

Thomas

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-10-06 17:48

Thomas <Thomas.Haugaard@gmail.com> wrote:

> Er du sikke på at du ikke blander kultur og relegion sammen i en stor
> [...]

I Islam's tilfælde er der ikke meget forskel. Religionen dominerer
kulturen.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog - macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Jim

Dato : 11-10-06 17:56

/Peter skrev:
> [...]
> til underkaste sig
> denne totalitære ideologi -islam - som aldrig burde nævnes som en

Thomas:
Er du sikke på at du ikke blander kultur og relegion sammen i en stor
pærevælling ?
**************************
Jim:
Når du kan stave til religion, så kan vi diskutere sammenhængen mellem islam
og kultur i 600-tallet.

Fra : Thomas

Dato : 01-10-06 20:47

Ja Danmark har haft besøg af en Muslimsk kvinde der har et problem med
muslimske fundamentalister lige som jeg har har et problem med kristne
fundamentalister og hvad så ? Klippet fra JP fortæller vel ikke andet
end at der også findes kritiske muslimer.

Jeg mangler stadig nogle eksembler der viser at Koranen er mere
voldelig end andre relegiøse skrifter.

VH

Thomas

Fra : BJ

Dato : 01-10-06 20:53

"Thomas" <Thomas.Haugaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Jeg mangler stadig nogle eksembler der viser at Koranen er mere
>voldelig end andre relegiøse skrifter.

Jeg gentager hellere mig selv:

Religion er roden til alt ondt dog med den store fordel, vedkommende man
fører krigen/undertrykkelsen/torturen/lemlæstelsen osv. osv. for, kommer
aldrig
at gå i rette med udøverne.

Der findes asiatiske religioner, der er harmløse.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-10-06 23:35

"Thomas" <Thomas.Haugaard@gmail.com> writes:

> [...]
> fundamentalister og hvad så ? Klippet fra JP fortæller vel ikke andet
> end at der også findes kritiske muslimer.

Det har du misforstået.

> Jeg mangler stadig nogle eksembler der viser at Koranen er mere
> voldelig end andre relegiøse skrifter.

Der er en grund til at alle terrorister vi hører om i medierne er
muslimer og ikke kristne. Det er ligesom ikke så svært at lægge 2 og 2
sammen og tænke: Hmmmm.... Mon det står i koranen, ligesom Bin Laden og
lignende terror-grupper/ledere mener når de udtaler sig kritisk overfor
vesten og "død over os"? Det er jo den eneste oplagte forklaring at
terror = koranen. Jeg kan ikke se nogen anden forklaring end at
koranen avler terror fordi den er undertrykkende og det kan de fleste
velfungerende mennesker nok heller ikke. Man kan ikke undskylde sig med
at "det hele tiden er nogen asociale muslimer der begår terror", når det
tilsvarende fænonem ikke eksisterer for kristne eller jødiske folk i
samme målestoksforhold...

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Jens F

Dato : 02-10-06 10:34

Martin Jørgensen wrote:

> [...]
> at "det hele tiden er nogen asociale muslimer der begår terror", når det
> tilsvarende fænonem ikke eksisterer for kristne eller jødiske folk i

Hvis du anlægger et lidt bredere historisk perspektiv, så vi du kunne se
masser af eksempler på terrorisme, der ikke har nogen som helst
forbindelse til muslimer.

USA har oplevet terroristangreb, begået af regeringsfjendtlige
ekstremister (Oklahoma City Bombing 1995, Atlanta 1996, Unabomber
1978-96), Spanien har længe bekæmpet terrorister i Baskerlandet,
Storbrittanien har bekæmpet IRA, Tyskland har haft Rote Armee Fraktion
og Italien Brigate Rosso.

At påstå at terrorisme er et muslimsk påfund er derfor direkte historieløst.

FUT til dk.politik.indvandring
--

Jens F

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-10-06 11:16

hotmail_spam@hotmail.com (Martin Jørgensen) wrote in news:oes5v3-gcd.ln1
@news.tdc.dk:

> Der er en grund til at alle terrorister vi hører om i medierne er
> muslimer og ikke kristne. Det er ligesom ikke så svært at lægge 2 og 2
> sammen og tænke: Hmmmm.... Mon det står i koranen,

Man kunne også tænke: Hmmmm.... Mon medierne er styret af kristne,

Eller man kunne tænke: Hmmmm.... Mon medierne sender hvad der sælger,

Eller man kunne tænke: Hmmmm.... Mon kristen terror blot kategoriseres som
skydegale på armishskoler, og farmboys med vildt store mængder gødning,

Ja man kunne tænke så mange ting. Hvorfor mon der kun faldt dig een eneste
ting ind? Hmmmm.... Mon du er hjernevasket af vestlig
kultur/medier/whatever?

Makes you wonder. If not.... it makes ME scared.

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-10-06 11:56

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote in message
> [...]
> ting ind? Hmmmm.... Mon du er hjernevasket af vestlig
> kultur/medier/whatever?
>
> Makes you wonder. If not.... it makes ME scared.

Man kunne også begynde at undersøge tingene, men det falder åbenbart ikke
ret mange ind.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-10-06 13:18

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> writes:

> "Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote in message

> Man kunne også begynde at undersøge tingene, men det falder åbenbart ikke
> ret mange ind.

Enig. Jeg har fundet en god kilde her http://www.thereligionofpeace.com/

De har en ret lang liste over:

" The List " of Islamic Terror Attacks For the Past 4 Months

Er der nogen der bestrider denne liste?

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : @

Dato : 03-10-06 18:48

On 03 Oct 2006 10:16:27 GMT, "Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk>
wrote:

>hotmail_spam@hotmail.com (Martin Jørgensen) wrote in news:oes5v3-gcd.ln1
>@news.tdc.dk:

>Man kunne også tænke: Hmmmm.... Mon medierne er styret af kristne,

læs nogle aviser fra Saudi-Arabien Syrien Iran Yemen Libanon Pakistan
og Indonesien så vil du se at medierne ikke er styret af kristne

>Ja man kunne tænke så mange ting.

ja, for eksempel muhamedanernes uafbrudte hellige krig mod alle
ikke-muhamedanere som har stået på uafbrudt i mere end 1350 år

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-10-06 23:03

"@" <1[at]invalid.net> wrote in news:8c85i21cu65h3tqb0n7buqpm7okk0aq0qe@
4ax.com:

> ja, for eksempel muhamedanernes uafbrudte hellige krig mod alle
> ikke-muhamedanere som har stået på uafbrudt i mere end 1350 år

Ja på den front er de laaaaangt bagefter de kristne, der har en 5-600 års
forspring.

Fra : @

Dato : 02-10-06 18:10

On 1 Oct 2006 12:47:20 -0700, "Thomas" <Thomas.Haugaard@gmail.com>
wrote:

> [...]
>end at der også findes kritiske muslimer.
>
>Jeg mangler stadig nogle eksembler der viser at Koranen er mere

hvorfor mangler du det, må være helt din egen skyld:

http://www.bog-ide.dk/Default.asp?ID=1&M=Shop&PID=51&ProductID=295559

og problemet er ikke om der findes flere eller færre slemme ting i
henholdsvis koranen og Gammelt Testamente

problemet er:

http://www.thereligionofpeace.com/
http://www.historyofjihad.org/

og nu mangler jeg jo så at DU viser at andre religioner er
tilnærmelsesvis lige så voldelige som muhamedanismen

Fra : struer

Dato : 16-10-06 10:21

Bertel Lund Hansen wrote:

> Står det virkelig i Koranen?

Ikke ordret men der står,

Sura 2:217 "Det er forskrevet jer at kæmpe, selv om I hader det. Men
det kan være, at I hader noget skønt, det er godt for jer, og det kan
være, at I elsker noget, selv om det er dårligt for jer, og Allah ved
(besked), men I ved ikke."

Sura 9:123 "O I som tror, kæmp mod dem, der lever nær ved jer af de
vantro, og lad dem finde hårdhed i jer, og vid, at Allah er med de
retfærdige.

Erik

Fra : struer

Dato : 16-10-06 10:26

Allan Riise wrote:

> Abrahams 12 stammer er vel alle arabere!

Det var Jakobs sønner der blev til de 12 stammer

Ismael var ikke en af stammerne selv om han var onkel til Jakob

Erik

Fra : struer

Dato : 18-10-06 08:06

@ wrote:

> det blev de da alle venstrefløjserne skulle have en undskyldning for
> at forsvare arabernes krig mod jøderne i jødernes eget land

under anden verdenskrig var det Palæstinesiske jøder der kæmpede i
Engelske uniformer og alle jøder havde mærket "Palæstina" på den
Engelske uniforms jakke.

Israel er kun fra 1948, før 1948 var alle Palæstinneser der boede i
Palæstina

Erik

Fra : Jim

Dato : 18-10-06 09:37

"struer" <erikelarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

@ wrote:

> [...]

Engelske uniforms jakke.

Israel er kun fra 1948, før 1948 var alle Palæstinneser der boede i
Har du ikke læst på din historie?
Israelerne vil ikke så gerne kaldes palæstinensere, hverken før eller efter
WW2.
Det var romerne, der kaldte området for Palæstina efter det folk, der engang
levede på de kanter, kaldet philistre.
Philistrene er et uddødt folk, og derfor er der ikke noget, der i dag med
berettigelse kan kaldes palæstinensere.
Den del af befolkningen, der ikke er jøder i det område er enten jordanere,
libanesere, ægyptere (Arafat var ægypter) og en masse andre arabiske
nationaliteter.
Jøderne var israeliter længe før, Philistæa blev til af romerne.

Fra : Per Hagemann

Dato : 20-10-06 11:59

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> arabiske nationaliteter.
> Jøderne var israeliter længe før, Philistæa blev til af romerne.

Man skal skelne mellem tilhørsforholdet til et folk (nation) eller til et
land (stat). I Danmark faldt disse begreber næsten sammen indtil
fremmedinvasionen tog fart i 1969, mens situationen i Mellemøsten har været
helt anderledes.

Palæstina var et engelsk mandatområde, hvor der efterhånden kom til at bo en
del jøder foruden de arabere, som kunne stamme fra alle de nuværende
mellemøstlige lande. Det var først ved Sevres-traktaten 1920 at de arabiske
lande blev opdelt. Indtil da havde området været en del af det osmanniske
kalifat.

Derfor er det misvisende at kalde Arafat ægypter efter han fraflyttede
Ægypten. Han var araber, som flyttede til Jerusalem inden Israel blev
oprettet.

Fra : @

Dato : 20-10-06 20:42

On 18 Oct 2006 00:06:29 -0700, "struer" <erikelarsen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Engelske uniforms jakke.
>
>Israel er kun fra 1948, før 1948 var alle Palæstinneser der boede i

der har boet jøder i palæstina uafbrudt i mindst 3700 år

araberne kom først langt senere

palæstinenserne som de kalder sig blev først opfundet i 1967
før den tid kaldte de sig arabere

og de er efterkommere efter de agressive muhamedanere som invaderede
landet

/Albert Camus/