Ny skøde ved skilsmisse
Fra : fb

Dato : 28-09-06 20:11

Hej

Jeg overtager vores hus i forbindelse med skilsmisse
Det betyder vel at der skla laves et nyt skøde eller hvad.

Skal man her bruge en dyr advokat eller hvordan kan man gøre dette billigst

Min ekskone og jeg er enige om aftalen, så det er bare det formelle i
forhold til myndigheder/banker der skal være i orden

Håber på et svar

Hilsen

FB

Fra : Else Holm

Dato : 01-10-06 19:44

fb wrote:
> [...]
> Min ekskone og jeg er enige om aftalen, så det er bare det
> formelle i forhold til myndigheder/banker der skal være i orden

Der skal under en eller anden form laves et skøde, men det kan
gøres meget kortfattet, da overdragelsen sker i forbindelse med
en skilsmisse. Ved skilsmisse, skal der ikke betales
stempelafgift men alene tinglysningsafgift

- Se mere
http://www.themis.dk/synopsis/index.asp?hovedramme=/synopsis/docs/aegtefaelleskiftet_praktiske_spoergsmaal.html
eller http://kortlink.dk/themis/32md

Hvis du ikke selv vil kaste dig ud i det: Du kan f. eks. ringe
rundt til nogle advokater og spørge, hvad de skal have for at
skrive skødet, måske berigtige gældsovertagelsen og udfærdige en
refusionsopgørelse. Hvis du søger på google på "skøde", kommer
der mange tilbud og priser frem. Du kan jo også spørge din bank,
om de har en idé - de har prøvet det før!

Held og lykke med det!

--
Else