værdiforringelse af bil.
Fra : C boy

Dato : 28-09-06 19:42

hejsa

jeg har haft en skade på min bil, det er totalt modpartens skyld hvilket
også begge forsikringsselskaber har fundet ud af!!,

da min bil på skades tidspunktet var 5 mdr gammel, og har fået
rettet/udskiftet b-stolpen samt et par døre, og en delvis omlakering af hele
bilens ene side, så har jeg erfaret at man som tommenfinger regel får 20% af
skadens totalt pris, prisen på skaden er ca kr 30000,-men det har jo intet
med det tab som bilen indbringer ved salg nu både bilpriser og bilbasen
viser at tabet er mellem kr 8000-10600, og det er jo det tab man skal have
kompensert, og jeg vil da mene at det er bevis nok at vise disse forskelle
for modpartens forsikrings selskab?

hvis de 'kun' vil give de max 20% hvordan kan jeg evt. komme videre med mit
krav, og vil jeg vinde en evt. retssag?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-09-06 22:46

On Thu, 28 Sep 2006 20:41:39 +0200, C boy wrote:

> [...]
> for modpartens forsikrings selskab?
>
> hvis de 'kun' vil give de max 20% hvordan kan jeg evt. komme videre med mit

Nu skal du jo først lige sikre dig at de overhovedet vil give dig noget.
Opfylder din bil kravet om at skaden udgør minimum 20% af bilens værdi?
Hvis dørene er blevet udskiftet, kan du ikke være sikker på at den del
af reperationen tæller med i værdiforringelsen. Sikkerhedsseler der
bliver udskiftet tæller heller ikke med, så du risikerer reelt at stå
tilbage med værdiforringelse af skaden på b-stolpen.

Fra : C boy

Dato : 29-09-06 15:47

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in message

> [...]
> bliver udskiftet tæller heller ikke med, så du risikerer reelt at stå
> tilbage med værdiforringelse af skaden på b-stolpen.

som jeg ser det lider jeg et tab ved salg af bilen, da jeg skal oplyse den
har været skadet!, det tab skal modparten dække da han er 100% skyld i
uheldet.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 29-09-06 16:56

On Fri, 29 Sep 2006 16:46:49 +0200, C boy wrote:

> som jeg ser det lider jeg et tab ved salg af bilen, da jeg skal oplyse den
> har været skadet!, det tab skal modparten dække da han er 100% skyld i
> uheldet.

En bil mister ikke nødvendigvis værdi fordi den har været skadet. Det
afhænger af skadens art. Hvis du mener du skal have mere erstatning for
værdiforringelse end modpartens forsikring vil give, så må du gå efter
modparten i et civilt søgsmål. Du skal ikke regne med at få andet end
udgifter ud af det.