Overarbejde / flex tid.
Fra : M. Sørensen

Dato : 25-09-06 16:37

Er der nogle "Globale" regler for hvordan flextid / dokumenteret overarbejde
skal afregnes hos en arbjedsgiver?

Kan han sætte et loft på antallet af timer, hvis der ikke er mulighed for
afspasering ?

Det skal dertil siges, at man arbejder under "Funktionær lignende forhold" i
ansættelsen ?

/M.

Fra : Basil

Dato : 25-09-06 16:41

M. Sørensen sendte dette med sin computer:
> [...]
> afspasering ?
>
> Det skal dertil siges, at man arbejder under "Funktionær lignende forhold" i

Du må have en kontrakt eller et fagforbund, der har forhandlet nogen
regler frem.
Grundloven er ikke den bedste til arbejdsforhold.
Kai

Fra : M. Sørensen

Dato : 25-09-06 16:59

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote in message
> [...]
> regler frem.
> Grundloven er ikke den bedste til arbejdsforhold.

Hvad så hvis man ikke har en fagforening eller en overenskomst ?

/M.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-09-06 17:28

> Hvad så hvis man ikke har en fagforening eller en overenskomst ?

Så har du en ansættelseskontrakt, hvor der står noget om hvor mange timer du
forventes at arbejde om ugen.

Mvh Maria

Fra : Joebbe

Dato : 25-09-06 17:38

> Så har du en ansættelseskontrakt, hvor der står noget om hvor mange timer
> du forventes at arbejde om ugen.

Men du har som udgangspunkt ikke krav på noget som helst, hverken
mindsteløn, mindste antal arbejdstimer e.lign. (ud over hvad der er bestemt
i lovgivningen). Du har dog krav på et ansættelsesbevis i henhold til
lovgivningen (søg under ansættelsesbevisloven, hvor der står beskrevet hvad
den skal indeholde)

Mvh. Joebbe

Fra : M. Sørensen

Dato : 25-09-06 17:37

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Så har du en ansættelseskontrakt, hvor der står noget om hvor mange timer
> du forventes at arbejde om ugen.
>
> Mvh Maria

Korrekt, der står man kan have et max, og at man kan ombytte 16 timer til
ferie.

Men kravet fra arbejdsgiveren er samtidig at alt er afsluttet før man
forlader sin arbejdsplads, dette er bare ikke muligt hvis de 37 timer skal
overholdes.

Hvad gør man så ?

/M.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-09-06 18:15

"M. Sørensen" <dsl113422@vip.cybercity.dk> writes:

-snip-
> [...]
>
> Men kravet fra arbejdsgiveren er samtidig at alt er afsluttet før man
> forlader sin arbejdsplads, dette er bare ikke muligt hvis de 37 timer skal

Siger op. Og hvilken stilling er der tale om? Du må iøvrigt gerne
udskifte dit "man" med "jeg".

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Allan Olesen

Dato : 25-09-06 20:52

M. Sørensen wrote:
> Men kravet fra arbejdsgiveren er samtidig at alt er afsluttet før man
> forlader sin arbejdsplads, dette er bare ikke muligt hvis de 37 timer skal
> overholdes.

Er du ansat på jobløn?

(Til de tvivlende: Ja, kombinationen af jobløn og flextid findes. Jeg
har selv sådan en ansættelseskontrakt, og jeg er himmelhenrykt for det,
selv om jeg af og til må afskrive nogle timer.)

--
Allan Olesen

Fra : M. Sørensen

Dato : 25-09-06 21:26

"Allan Olesen" <usenet.02.2006.allan@spamcheck.dk> wrote in message

> [...]
> selv sådan en ansættelseskontrakt, og jeg er himmelhenrykt for det, selv
> om jeg af og til må afskrive nogle timer.)

Nej, kender ikke begrebet jobløn

/m.

Fra : Allan Olesen

Dato : 25-09-06 22:21

M. Sørensen wrote:
> Nej, kender ikke begrebet jobløn

OK. Det betyder kort sagt, at du får at vide, hvilke opgaver, der er
dine, og så må du bruge den tid på det, der er nødvendigt. Månedslønnen
er fast.

På en måde er det funktionærernes udgave af skraldemændenes
fyraftensakkord - bortset fra, at hvor skraldemændene sparer timer,
smider funktionærer ofte timer væk.

--
Allan Olesen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-09-06 23:02

Allan Olesen used his keyboard to write :
> OK. Det betyder kort sagt, at du får at vide, hvilke opgaver, der er dine, og
> så må du bruge den tid på det, der er nødvendigt. Månedslønnen er fast.

Det kaldes også tit funktionsløn.

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx