Straf for at køre med for stor trailer
Fra : Carsten H.

Dato : 24-09-06 16:03

Hvad er bøden for at køre bil og med trailer med alb. B-kørekort, hvor det
vil havet krævet B/E-kørekort?

Jeg kan ikke finde det nogen steder og får man klip i kortet?

Carsten

Fra : Anders Majland

Dato : 24-09-06 16:23

> Jeg kan ikke finde det nogen steder og får man klip i kortet?

http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9B00-61BB-4884-865E-C2477291CE63/0/P669_juni04.pdf

Se under kørsel uden kørekort

Fra : Carsten H.

Dato : 24-09-06 16:37

> http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9B00-61BB-4884-865E-C2477291CE63/0/P669_juni04.pdf
>
> Se under kørsel uden kørekort

En bøde på 500 kr. er det alt?
Sådan som jeg læser det, så er det vis man har glemt kørekortet, men det er
det samme som hvis man har glemt det, når man ikke har det?

Carsten

Fra : Carsten H.

Dato : 24-09-06 16:40

> http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9B00-61BB-4884-865E-C2477291CE63/0/P669_juni04.pdf
>
> Se under kørsel uden kørekort

Hvad jeg har fundet frem til, så koster det 5000 kr. første gang, hvis altså
det går ind under alm. regler for ikke at have kørekort
http://www.sikkertrafik.dk/119c3e80

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-09-06 16:56

Carsten H. wrote:

> Hvad jeg har fundet frem til, så koster det 5000 kr. første gang,
> hvis altså det går ind under alm. regler for ikke at have kørekort
> http://www.sikkertrafik.dk/119c3e80

Jeg tror det koster 3.000 kr...

--
Per, Esbjerg

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 24-09-06 17:53

> Jeg tror det koster 3.000 kr...

Tjek linket, du vil finde ud af at Carsten H har ret i at det koster 5000,-
kr første gang for at køre til trods for at man ikke har erhvervet kørekort.

Emil

Fra : Codexx

Dato : 24-09-06 18:07

Carsten H. skrev:

> [...]
>
> Hvad jeg har fundet frem til, så koster det 5000 kr. første gang, hvis altså
> det går ind under alm. regler for ikke at have kørekort

Jeg er ikke enig.

http://www.rigsadvokaten.dk/media/ra_medd_4-2000_boedekatalo.pdf

Side 105-106 i pdf-filen.

//Bacher

Fra : Carsten H.

Dato : 24-09-06 19:16

"Codexx" <jensbacher@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Jeg er ikke enig.
>
>http://www.rigsadvokaten.dk/media/ra_medd_4-2000_boedekatalo.pdf
>
>Side 105-106 i pdf-filen.
>
>//Bacher

Jeg får det til 3000 kr. i bøde, men vis ikke andet og heller ingen klip

Fra : Anders Majland

Dato : 24-09-06 20:17

>Jeg får det til 3000 kr. i bøde, men vis ikke andet og heller ingen klip

Ifølge dit første indlæg er du "kun" fører af alm bil da den kan køres på
B - Så skærpelserne på side 105 er ikke reglevante for det er kun for
køretøjer over 3500kg

Så umiddelbart ser det ud til at bøden er 1500kr hver gang...(Men få dog
taget det kørekort hvis du skal bruge det) Side 106 øverst

Fra : Carsten H.

Dato : 25-09-06 07:38

> [...]
>
> Så umiddelbart ser det ud til at bøden er 1500kr hver gang...(Men få dog
> taget det kørekort hvis du skal bruge det) Side 106 øverst

Skal KUN bruge det den ene gang.

Carsten

Fra : Henning

Dato : 24-09-06 21:00

On 24 Sep 2006 10:06:38 -0700, "Codexx" <jensbacher@hotmail.com>
wrote:

>Jeg er ikke enig.
>
>http://www.rigsadvokaten.dk/media/ra_medd_4-2000_boedekatalo.pdf
>
>Side 105-106 i pdf-filen.

Læg mærke til årstallet - dokumentet er 6 år gammel. Der er strammet
op på størrelserne i mellemtiden.

Fra : alexbo

Dato : 24-09-06 22:41

"Henning" skrev

> Læg mærke til årstallet - dokumentet er 6 år gammel.

Rigsadvokatens meddelelser
Dokumentnavn 4-2000.
Sanktionspåstande i færdselssager (rettet december 2005)

Det er kun navnet der er gammelt.

mvh
Alex Christensen

Fra : blue

Dato : 24-09-06 21:57

"Carsten H." <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> Hvad er bøden for at køre bil og med trailer med alb. B-kørekort, hvor det
> vil havet krævet B/E-kørekort?
>
> Jeg kan ikke finde det nogen steder og får man klip i kortet?

Bøden er på 1.500 kr. og man får ikke klip i kørekortet.

Fra : Peter T.

Dato : 25-09-06 07:47

Hvor stor trailer må man så hænge på bilen, når man har almindeligt
kørekort?

Og er der andre grænser, hvis man har kørekort C (jeg har både B og C)?

Jeg har før ledt efter reglerne, men jeg er mildt sagt ikke voldsomt stiv
til at lede efter de rette paragraffer til en given situation.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Fra : blue

Dato : 25-09-06 08:07

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Hvor stor trailer må man så hænge på bilen, når man har almindeligt
> kørekort?

Det kommer an på bilens vægtgrænser - egenvægt, største påhængsvægt og
tilladt totalvægt.

> Og er der andre grænser, hvis man har kørekort C (jeg har både B og C)?

Nej.

Fra : Peter T.

Dato : 25-09-06 08:44

blue udviste en rettidig omhu og skrev:

> Det kommer an på bilens vægtgrænser - egenvægt, største påhængsvægt og
> tilladt totalvægt.

For prins Knud: det kommer simpelthen an på bilen og ikke trailerens
størrelse?

Fra : blue

Dato : 25-09-06 09:03

> For prins Knud: det kommer simpelthen an på bilen og ikke trailerens
> størrelse?

Dit spørgsmål var: "Hvor stor trailer må man så hænge på bilen, når man har
almindeligt
kørekort?" og for at kunne svare på det, skal man bruge bilens data.

Fra : Peter T.

Dato : 25-09-06 10:18

blue udviste en rettidig omhu og skrev:

> Dit spørgsmål var: "Hvor stor trailer må man så hænge på bilen, når
> man har almindeligt
> kørekort?" og for at kunne svare på det, skal man bruge bilens data.

Jeg er af og til lidt tung i måsen. :)