Flasketyveri
Fra : Andy

Dato : 22-09-06 16:29

Hvis man tager en tom flaske i Brugsen og forlader forretningen, så formoder
jeg at Brugsen vil anmelde en for tyveri.

Men hvis Brugsens flaskeautomat tager en flaske uden at give en flaskebon,
kan man som kunde derefter anmelde Brugsen for tyveri?

I bekræftende fald, skal politiet så tage imod en anmeldelse?

Andy

Fra : bem

Dato : 22-09-06 16:34

"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvis Brugsens flaskeautomat tager en flaske uden at give en flaskebon,
> kan man som kunde derefter anmelde Brugsen for tyveri?

Ja, det kan man da godt. Men der er ikke tale om tyveri, for der er ikke
noget forsæt, og det er et krav.

> I bekræftende fald, skal politiet så tage imod en anmeldelse?

Nej

/Bo

Fra : Andy

Dato : 22-09-06 16:50

> Ja, det kan man da godt. Men der er ikke tale om tyveri, for der er ikke
> noget forsæt, og det er et krav.

Hvad er der så tale om?

Andy

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-09-06 16:54

> Hvad er der så tale om?

En Fejl?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Nicolai

Dato : 22-09-06 16:51

"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er der så tale om?

En teknisk fejl.

Nicolai

Fra : Andy

Dato : 22-09-06 17:27

> En teknisk fejl.

Og hvad gør man ved det?

Andy

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-09-06 17:34

"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> wrote in news:45140da7$0$14025
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Og hvad gør man ved det?

Melder det til en relevant fejlfindingsenhed, som regel posteret
umiddelbart bagved flaskeautomaterne.

Ofte er det anvist på automaten, hvordan man kommer i kontakt med bemeldte
fejlfindingsenhed.

Fejlfindingsenheden har også en (som regel) automatisk funktion der sørger
for at de ikke-takserede returflasker enten returneres til dig, eller
takseres korrekt.

Fra : Andy

Dato : 22-09-06 19:42

> Fejlfindingsenheden har også en (som regel) automatisk funktion der sørger
> for at de ikke-takserede returflasker enten returneres til dig, eller
> takseres korrekt.

Og hvis omtalte fejlfindingsenhed samt hans arbejdsgiver mener at 'det er
bare ærgeligt'?

Andy

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-09-06 19:59

Andy expressed precisely :

> Og hvis omtalte fejlfindingsenhed samt hans arbejdsgiver mener at 'det er
> bare ærgeligt'?

Så går du et niveau længere op i systemet.

"You can observe a lot just by watching." - Yogi Berra, Berra's Law

Fra : Andy

Dato : 22-09-06 21:54

> Så går du et niveau længere op i systemet.

Og når systemets top beslutter at det er bare ærgeligt?

Andy

Fra : Kristian S.

Dato : 22-09-06 22:12

"Andy" skrev 22/09/06 22:53:

> Og når systemets top beslutter at det er bare ærgeligt?

Civilt søgsmål med påstand om betaling af panten. Eller evt. en umiddelbar
fogedforretning til udlevering af flasken.

Men sagsomkostningerne er nok højere end de 1-3 kroner det handler om.

--
/kristian

Fra : Andy

Dato : 23-09-06 13:30

> Civilt søgsmål med påstand om betaling af panten. Eller evt. en umiddelbar
> fogedforretning til udlevering af flasken.
>
> Men sagsomkostningerne er nok højere end de 1-3 kroner det handler om.

enig, men jeg prøver at finde ud af hvordan det principielt vil fungere.

Andy

Fra : Britta Trab

Dato : 23-09-06 18:11

Snip. en masse om en flaskeautomat.

Har du et "bevis" på at du har puttet en flaske ind i automaten, altså en
flaskebon?
For der på vil der stå præsis hvor mange flasker du ikke har fået pant for
og hvormange du ikke fik for.
Dette burde jo værer bevis nok for den pågældene butik.

M.v.h.

Britta

Fra : Andy

Dato : 24-09-06 05:31

> [...]
> flaskebon?
> For der på vil der stå præsis hvor mange flasker du ikke har fået pant for

Hvad nu hvis flaskemaskinen genstartede efter halvdelen af flaskerne var
blevet lagt i maskinen, så kommer der jo ikke en bon på den første halvdel.

Andy

Fra : heres@johnny.com

Dato : 22-09-06 22:59

On Fri, 22 Sep 2006 22:53:32 +0200, "Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com>
wrote:

>Og når systemets top beslutter at det er bare ærgeligt?
>
>Andy

Kontakt de nærmeste spejdere, de vil sikkert kunne hjælpe dig

Fra : Brian Tingholm

Dato : 23-09-06 17:24

> Men hvis Brugsens flaskeautomat tager en flaske uden at give en flaskebon,
> kan man som kunde derefter anmelde Brugsen for tyveri?

lidt OT:
Jeg ejer to værtshuse hvor folk ofte tager øllerne med i gårdhaven og
drikker... det er de færreste der leverer flaskerne i baren igen og der kan
på travle tidspunkter snildt gå op mod en time før vi har tid til at hente
dem...
Nu er der så nogle (granvoksne) mennesker der har fundet ud af at de kan
valse ind på privat område og tage disse flasker...
Dette er vel simpelt tyveri?

Hvad nu hvis kunderne efterlader flaskerne i en busk på den anden side af
vejen? det er vel stadig mine flasker, selv om de er fjernet fra min
matrikkel...

Skal vi skilte med at flasken ikke indgår i handlen på 1 øl, men blot
stilles til rådighed? skal vi med ølglasset hvis kunden ønsker et sådant?

--
Mvh Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menu-kort.dk

Fra : Henning

Dato : 23-09-06 17:40

> [...]
>
>Skal vi skilte med at flasken ikke indgår i handlen på 1 øl, men blot
>stilles til rådighed? skal vi med ølglasset hvis kunden ønsker et sådant?
Indkræv pant på flasken - den ene krone ekstra kan kunden få indløst,
når han afleverer flasken igen Jeg har set flere steder, at der
opkræves pant på (specielle) ølkrus.