Kinesiske afgørelser
Fra : Thomas

Dato : 21-09-06 20:08

Hey.

Vil kort høre om der er nogle af jer der kender til opslagsværker der
omfatter kinesiske afgørelser? (Helst på engelsk.)

Thomas

Fra : Codexx

Dato : 21-09-06 22:58

Thomas skrev:

> Hey.
>
> Vil kort høre om der er nogle af jer der kender til opslagsværker der
> omfatter kinesiske afgørelser? (Helst på engelsk.)

Jeg tvivler stærkt på at der overhovedet er fuld offentlighed i den
kinsesiske retpleje.

Men en hurtig googling giver dette: http://en.chinacourt.org/

//Bacher

Fra : Thomas

Dato : 22-09-06 06:04

Siden du henviser til indeholder ikke afgørelser.

Jeg er klar over forskellene i forhold til det vestlige system. Netop
derfor skal jeg bruge afgørelser. Internettet er søgt igennem på kryds
og tværs, og der findes services som den jeg efterlyser, men med 1000$ i
adgangsafgift, vil jeg lige høre om nogen har et guldkorn først.

Thomas

Fra : el_serpiente

Dato : 22-09-06 07:46

Thomas skrev:

> Hey.
>
> Vil kort høre om der er nogle af jer der kender til opslagsværker der
> omfatter kinesiske afgørelser? (Helst på engelsk.)
>

> Thomas

Jeg vil lige gøre opmærksom på at domme ikke danner retspraksis for
sager i Kina. Gamle domme bliver alligevel nævnt under retsager selv
der ikke har nogen betydning anden end at man kan henvise til at en
anden dommer har dømt. Dette er en meget underligt at forstå for en
dansker som mig.

/Jacob