/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
returret (Getmore)
Fra : Søren


Dato : 20-09-06 17:38

Hej. Jeg er havnet i et kæmpe problem. Jeg har fra Getmore bestilt 3
forskellige varer, hvoraf den ene tydeligt bar præg af at have været
brugt. Jeg lagde tingen tilbage i nøjagtig samme stand og sendte pakken
retur til Getmore. Jeg skrev samme dag til Getmore at det måtte være en
fejl at de sendte en brugt vare til mig. De resterende 2 der var ok
beholdt jeg. Så er sagen nu den at Getmore hævder at varen (værdi 2.500
kr.) ikke er I den emballage de åbenbart plejer at ha´ den i, hvilket
jo nøjagtig er grunden til at jeg sender den retur. Jeg har forlangt at
få mine penge retur fra Getmore, idet jeg har betalt for købet af en ny
vare og ikke en der tydeligt bærer præg af at have været brugt inden.
Hvad gør/kan jeg nu stille op?? Efter sådan en behandling ønsker jeg
ikke en anden vare tilsendt men bare mine penge retur i henhold til
returretten.
Hilsner Søren



 
 
Michael Lund Sørense~ (20-09-2006)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 20-09-06 20:25

Søren wrote:
> Hej. Jeg er havnet i et kæmpe problem. Jeg har fra Getmore bestilt 3
> forskellige varer, hvoraf den ene tydeligt bar præg af at have været
> brugt. Jeg lagde tingen tilbage i nøjagtig samme stand og sendte
> pakken retur til Getmore. Jeg skrev samme dag til Getmore at det
> måtte være en fejl at de sendte en brugt vare til mig. De resterende
> 2 der var ok beholdt jeg. Så er sagen nu den at Getmore hævder at
> varen (værdi 2.500 kr.) ikke er I den emballage de åbenbart plejer at
> ha´ den i, hvilket jo nøjagtig er grunden til at jeg sender den
> retur. Jeg har forlangt at få mine penge retur fra Getmore, idet jeg
> har betalt for købet af en ny vare og ikke en der tydeligt bærer præg
> af at have været brugt inden. Hvad gør/kan jeg nu stille op?? Efter
> sådan en behandling ønsker jeg ikke en anden vare tilsendt men bare
> mine penge retur i henhold til returretten.
> Hilsner Søren

Du skal en tur i banken og snakke med 'din PBS rådgiver' og lave en
indsigeles, hvis du har betalt med plastic.

Har du betalt med bankoverførsel eller kontant (efterkrav), har du et
seriøst problem.
GetMore burde dog være fornuftige nok, især når du minder dem om
forbrugerklage nævnet ect..
Jeg tror de med meget om det i dk.forbruger

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)



Holst (20-09-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 20-09-06 20:36


Michael Lund Sørensen wrote:

> Du skal en tur i banken og snakke med 'din PBS rådgiver' og lave en
> indsigeles, hvis du har betalt med plastic.

Kan man det? Kan man ikke kun det, hvis der slet ikke bliver leveret
noget? I dette tilfælde har der jo fundet en levering sted.

Allan Soerensen (21-09-2006)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 21-09-06 09:30

"Michael Lund Sørensen" <duer-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse
news:4511959a$0$13982$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Du skal en tur i banken og snakke med 'din PBS rådgiver' og lave en
> indsigeles, hvis du har betalt med plastic.

Det vil ikke hjælpe noget i dette tilfælde.
Varen er modtaget, så der kan ikke gøres indsigelse mod en uberettiget træk
på Dankortet. De kan kun hjælpe hvis varen ikke bliver leveret, eller man
nægter at modtage pakken.

Jeg var selv turen igennem for noget tid siden, hvor Århus PC Lager også
nægtede at lade mig benytte min 14-dages returret. Jeg fik først mine penge
igen efter en tur omkring Forbrugerklagenævnet



peter.aghl@gmail.com (21-09-2006)
Kommentar
Fra : peter.aghl@gmail.com


Dato : 21-09-06 10:47


Allan Soerensen wrote:
> >
> > Du skal en tur i banken og snakke med 'din PBS rådgiver' og lave en
> > indsigeles, hvis du har betalt med plastic.
>
> Det vil ikke hjælpe noget i dette tilfælde.
> Varen er modtaget, så der kan ikke gøres indsigelse mod en uberettiget træk
> på Dankortet. De kan kun hjælpe hvis varen ikke bliver leveret, eller man
> nægter at modtage pakken.
>
Men det er en forkert vare der er modtaget?

- Peter


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste