Reklamer tidsdelt med DR2
Fra : Steen

Dato : 18-09-06 20:34

Jeg har hidtil set DR2 via satellit og har kun oplevet at DR2 om formiddagen
og eftermiddagen indtil egentlig sendestart har vist nogle skilte med
aftenens program.

Nu er jeg skiftet til TDC Kabel-TV og opdager til min store forbavselse, at
der om formiddagen og eftermiddagen kører den såkaldte TV-Shop med reklamer
for diverse ting og sager, som jeg opfordres til at købe.

Dvs. at jeg kan risikere, at blive mødt med reklamer, når jeg skifter over
på den kanal, hvor jeg har DR2 i min fjernbetjening.

Kan det virkelig være tilladt at bruge ledig plads i en kanal, der ellers er
reklamefri og licensfinancieret, til reklamer?

Jeg har svært ved at forstå, hvis det kan være rigtigt.

/Steen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 20:54

Steen submitted this idea :
> Kan det virkelig være tilladt at bruge ledig plads i en kanal, der ellers er
> reklamefri og licensfinancieret, til reklamer?

> Jeg har svært ved at forstå, hvis det kan være rigtigt.

Spørgsmålet er nok om TDC må udfylde kanalen med en anden kanal når DR2
ikke sender selv. Jeg tror ikke der er noget problem i det men ved det
ikke.

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 18-09-06 21:03

On Mon, 18 Sep 2006 21:34:22 +0200, "Steen" <steen@cutie.dkx> wrote:

> [...]
>der om formiddagen og eftermiddagen kører den såkaldte TV-Shop med reklamer
>for diverse ting og sager, som jeg opfordres til at købe.

Ganske almindeligt andre steder fx. via satellit.

>Dvs. at jeg kan risikere, at blive mødt med reklamer, når jeg skifter over
>på den kanal, hvor jeg har DR2 i min fjernbetjening.

Du har formodentligt fået en oversigt som viser at frekvenser deles.

>Kan det virkelig være tilladt at bruge ledig plads i en kanal, der ellers er
>reklamefri og licensfinancieret, til reklamer?

Ja - DR2 har ingen råderet over TDC's net.

>Jeg har svært ved at forstå, hvis det kan være rigtigt.

Jeg har svært ved at forstå at DR2 skulle kunne betemme hvad TDC
lægger på deres kabel-net.
--
mpoulsen@tdcadsl(detteslettes).dk.

Fra : Steen

Dato : 18-09-06 21:15

"Mogens Poulsen" <mpoulsen@tdcadsl.invalid.dk> skrev i en meddelelse
> On Mon, 18 Sep 2006 21:34:22 +0200, "Steen" <steen@cutie.dkx> wrote:
>
> Ganske almindeligt andre steder fx. via satellit.

Det ved jeg godt og det er almindeligvis også OK, men med en national
licensbetalt kanal er det noget andet, synes jeg.

> Du har formodentligt fået en oversigt som viser at frekvenser deles.

Ja, nogle gør, men ikke DR2s.

/Steen

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 18-09-06 21:29

On Mon, 18 Sep 2006 22:15:03 +0200, "Steen" <steen@cutie.dkx> wrote:

>"Mogens Poulsen" <mpoulsen@tdcadsl.invalid.dk> skrev i en meddelelse

>Det ved jeg godt og det er almindeligvis også OK, men med en national
>licensbetalt kanal er det noget andet, synes jeg.

Hvorfor mener du at DR har betemmelsesret over TDC's kabelnet?
--
mpoulsen@tdcadsl(detteslettes).dk.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-09-06 22:56

> Hvorfor mener du at DR har betemmelsesret over TDC's kabelnet?

Tjaa, det ville være oplagt at kigge must-carry reglerne igennem. TDC må
ikke afvise at bære DR2.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 19-09-06 09:26

On Mon, 18 Sep 2006 23:56:14 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Mogens Poulsen" <mpoulsen@tdcadsl.invalid.dk> skrev i en meddelelse
>
>Tjaa, det ville være oplagt at kigge must-carry reglerne igennem. TDC må
>ikke afvise at bære DR2.

Havde shoppingkanalen kørt "ind over" DR2's sendetid ville TDC ha' et
forklaringsproblem - men det er svjv ikke tilfældet her.
--
mpoulsen@tdcadsl(detteslettes).dk.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-09-06 09:40

> Havde shoppingkanalen kørt "ind over" DR2's sendetid ville TDC ha' et
> forklaringsproblem - men det er svjv ikke tilfældet her.

Faktum er at DR har en del bestemmelsesret over TDC's kabelnet.
Som jeg læser det oprindelige indlæg sender DR2 faktisk på tidspunktet. Man
kan så diskutere om must-carry også dækker informationer om aftenens
program...

Fra : Jubii

Dato : 19-09-06 13:34

On Tue, 19 Sep 2006 10:39:38 +0200, "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk>
wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]
>Som jeg læser det oprindelige indlæg sender DR2 faktisk på tidspunktet. Man
>kan så diskutere om must-carry også dækker informationer om aftenens

På den anden side er det stationen til en hver tid sender, must carry.
Så er det op til lovgivningen på området om det er rigtigt.
Hvornår sender nogen en lovtekst i denne tråd?

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 19-09-06 20:42

<usenet@makr.dk> wrote:

> [...]
>Som jeg læser det oprindelige indlæg sender DR2 faktisk på tidspunktet. Man
>kan så diskutere om must-carry også dækker informationer om aftenens

Det er lige det jeg hælder mod.

--
mpoulsen@tdcadsl(detteslettes).dk.

Fra : Steen

Dato : 19-09-06 04:45

"Mogens Poulsen" <mpoulsen@tdcadsl.invalid.dk> skrev i en meddelelse
> On Mon, 18 Sep 2006 22:15:03 +0200, "Steen" <steen@cutie.dkx> wrote:
>

> Hvorfor mener du at DR har betemmelsesret over TDC's kabelnet?

DR2 er en must-carry kanal. Derfor vil jeg gerne se deres programoversigter,
som de sender i dagens løb.

/Steen

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 19-09-06 09:30

On Tue, 19 Sep 2006 05:44:30 +0200, "Steen" <steen@cutie.dkx> wrote:

>"Mogens Poulsen" <mpoulsen@tdcadsl.invalid.dk> skrev i en meddelelse

>DR2 er en must-carry kanal. Derfor vil jeg gerne se deres programoversigter,
>som de sender i dagens løb.

Og TDC sender DR2 - en programoversigt kommer så tilsyneladende ikke
ind under det begreb (det er imo iorden).

Programoversigt kan ses via DR1 texttv.
--
mpoulsen@tdcadsl(detteslettes).dk.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 18-09-06 22:53

Steen wrote:
> "Mogens Poulsen" <mpoulsen@tdcadsl.invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Det ved jeg godt og det er almindeligvis også OK, men med en national
> licensbetalt kanal er det noget andet, synes jeg.

Hvad får dig til at tro at TDC er licensbetalt? Tror du ikke du skulle
sætte dig lidt ind i forskellen mellem en sendeflade og signal? Der er
ikke gået nogle licenskroner til at betale TDC's signal som de bruger
som de vil når DR2's sendeflade ikke udfylder signalet.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 18-09-06 23:07

On Mon, 18 Sep 2006 23:52:52 +0200, Jonas Kofod
<Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> wrote:

> [...]
>ikke gået nogle licenskroner til at betale TDC's signal som de bruger
>som de vil når DR2's sendeflade ikke udfylder signalet.

Hvis DR2 sender et signal som i dette tilfælde er en tv program
oversigt over hvad der kommer senere på dagen så er der vel tale om at
de vælger at erstatte DR2's eget signal med et signal som TDC vælger.
Ergo erstatter de også en del af DR2's sendeflade med raklamer.

Personligt ville jeg da også finde det betænkeligt at TDC går ind og
erstatter en del af deres sendeflade med reklamer..Om det er lovligt
er så en anden sag ...

Henrik

Fra : Jonas Kofod

Dato : 18-09-06 23:21

Henrik Madsen wrote:

> [...]
>
> Personligt ville jeg da også finde det betænkeligt at TDC går ind og
> erstatter en del af deres sendeflade med reklamer..Om det er lovligt

Ja hvis man mener at pausebilledet er en del af sendefladen og TDC
derfor må bære signalet her osse, så kan man jo men sådan.
Men nu er det sådan at sendeflade er noget programsat, pausebilleder og
prøvebilleder er noget andet.

Fra : Steen

Dato : 19-09-06 04:48

"Jonas Kofod" <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> må bære signalet her osse, så kan man jo men sådan.
> Men nu er det sådan at sendeflade er noget programsat, pausebilleder og

Der er tale om oversigt over aftenens programmer, som jeg får erstattet af
reklamer. Jeg kan formodentlig heller ikke se DR2's tekst-TV i perioden.

/Steen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-09-06 06:59

> Der er tale om oversigt over aftenens programmer, som jeg får erstattet af
> reklamer. Jeg kan formodentlig heller ikke se DR2's tekst-TV i perioden.

Nej, for de sender ikke. Lyden er i øvrigt fra P3, så vidt jeg husker (får
via parabol).

Mvh Maria

Fra : Steen

Dato : 19-09-06 07:18

> Nej, for de sender ikke. Lyden er i øvrigt fra P3, så vidt jeg husker (får
> via parabol).

Jeg mener, at de sender (via parabol). Billedet kommer fra en maskine på DR.
Derfor sender de, og da DR2 er en must-carry, skal den også være i TDC's
kabel.

/Steen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 19-09-06 07:29

"Steen" <steen@cutie.dkx> wrote in message

> Jeg mener, at de sender (via parabol). Billedet kommer fra en maskine på
> DR. Derfor sender de, og da DR2 er en must-carry, skal den også være i
> TDC's kabel.

Ifølge DR selv sender de først 13.50 hver dag:
http://www.dr.dk/DR2/Sendeplan/

Alt andet er ikke en del af "sendefladen".

hilsen
Uffe

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 19-09-06 09:35

On Tue, 19 Sep 2006 08:18:09 +0200, "Steen" <steen@cutie.dkx> wrote:

>"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg mener, at de sender (via parabol).

De sender en oversigt som endeløs sløjfe - men her betaler DR selv for
transmissionen.

>Billedet kommer fra en maskine på DR.
>Derfor sender de, og da DR2 er en must-carry, skal den også være i TDC's
>kabel.

DR2's program er på kabelnettet - en programoversigt er ikke at anse
som værende et program, formodentligt.
--
mpoulsen@tdcadsl(detteslettes).dk.

Fra : Jubii

Dato : 19-09-06 13:39

On Tue, 19 Sep 2006 10:35:04 +0200, Mogens Poulsen <mpoulsen@tdcadsl.invalid.dk>
wrote:
in dk.videnskab.jura

>De sender en oversigt som endeløs sløjfe - men her betaler DR selv for
>transmissionen.

>DR2's program er på kabelnettet - en programoversigt er ikke at anse
>som værende et program, formodentligt.

Til gengæld er det hvad stationen sender. Så vidt jeg ved sender dr1 samme slags
udsendelser efter og før deres programsatte udsendelser og det rører tdc ikke
ved. Hvorfor? For lille en reklametid til at de kan sælge den til nogen?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 20-09-06 06:15

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> wrote in message

> [...]
> ikke
> ved. Hvorfor? For lille en reklametid til at de kan sælge den til nogen?

Fordi den ledige tid er begrænset til 4-5 timer midt om natten. For lidt og
for uinteressant et tidspunkt.

Hilsen
Uffe

Fra : Jonas Kofod

Dato : 20-09-06 08:24

Uffe Kousgaard wrote:
> "Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> wrote in message

> Fordi den ledige tid er begrænset til 4-5 timer midt om natten. For lidt og
> for uinteressant et tidspunkt.

Man kunne jo osse gøre den tanke at sålænge man kører en DR kanal 24/7
så har man osse DR TTV tilgængeligt hele døgnet rundt.

Fra : David T. Metz

Dato : 19-09-06 15:57

Maria Frederiksen skrev:

> Nej, for de sender ikke.

Jo de gør på mastebaseret, både digitalt og analogt.

David

Fra : Henrik Madsen

Dato : 19-09-06 07:42

On Tue, 19 Sep 2006 00:21:23 +0200, Jonas Kofod
> [...]

>derfor må bære signalet her osse, så kan man jo men sådan.
>Men nu er det sådan at sendeflade er noget programsat, pausebilleder og

Må TDC så også godt smide en stak reklamer på hvis DR har et teknisk
uheld der varer 20 minutter at fikse så ?

Jeg mener, DR sender jo ikke noget så længe...

Henrik

Fra : Jonas Kofod

Dato : 19-09-06 09:07

Henrik Madsen wrote:

> Må TDC så også godt smide en stak reklamer på hvis DR har et teknisk
> uheld der varer 20 minutter at fikse så ?
>
> Jeg mener, DR sender jo ikke noget så længe...

Nej det må de ikke, for DR har sendeflade i den i tid og med de har
programsat det. Jeg kan se af Uffe's indlæg at han har fundet et
tidspunkt for hvornår sendefladen begynder.

Fra : Peter T.

Dato : 19-09-06 08:18

Henrik Madsen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Personligt ville jeg da også finde det betænkeligt at TDC går ind og
> erstatter en del af deres sendeflade med reklamer..Om det er lovligt
> er så en anden sag ...

Jeg studser mere over hvad TDC får ud af at sende tv-shop.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Fra : per christoffersen

Dato : 19-09-06 08:29

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Jeg studser mere over hvad TDC får ud af at sende tv-shop.

Svaret er meget simpelt:
Penge

Det er ikke gratis at blive distribueret på kabelnettet.

/Per

Fra : David T. Metz

Dato : 19-09-06 15:54

Henrik Madsen skrev:

> Personligt ville jeg da også finde det betænkeligt at TDC går ind og
> erstatter en del af deres sendeflade med reklamer..Om det er lovligt
> er så en anden sag ...

Som et kuriosum gjorde tdc det faktisk engang, nemlig da dogmeprojektet
D-dag, (årsskiftet 2000/2001)blev samsendt på fire kanaler (muligvis var
det en genudsendelse jeg så - husker det ikke "klart"). Ret frustrerende
at man som seer selv skulle "klippe" ved at zappe mellem fire kanaler,
når den ene pludselig viste tv-shop. Tv-shop er meget lidt dogmeagtig.

David

Fra : David T. Metz

Dato : 19-09-06 15:58

David T. Metz skrev:

> D-dag, (årsskiftet 2000/2001)

Øh, det var 1999/2000

Fra : Steen

Dato : 19-09-06 04:46

> [...]
> ikke gået nogle licenskroner til at betale TDC's signal som de bruger som
> de vil når DR2's sendeflade ikke udfylder signalet.

DR2 er licensbetalt.

/Steen

Fra : Jonas Kofod

Dato : 19-09-06 09:13

Steen wrote:
> "Jonas Kofod" <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> DR2 er licensbetalt.

Jamen det er TDC og ikke DR2 der har signalet - det er dem der sender
først TVShop og dernæst DR2's programmer.
Så vidt jeg husker er der osse andre frekvenspladser hvor flere kanaler
deler døgnet alt efter hvornår de sender.

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 19-09-06 09:31

On Tue, 19 Sep 2006 05:45:38 +0200, "Steen" <steen@cutie.dkx> wrote:

>"Jonas Kofod" <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse