Kopiere tekst/annoncer fra andre hjemmesid~
Fra : Morten

Dato : 13-09-06 13:41

Hej

En side som Jobindex, har også jobannoncer på som de har kopieret fra Jobnet
(AF) som er til for at give fyld (flere kunder) på siden. Det står ikke
umiddelbart angivet at annoncen stammer fra en anden side.

Skal de have en aftale først inden de gør dette, eller må alle godt lave et
site og kopiere annoncer fra andre sites over.. må jeg f.eks. lave et site
der sælger biler, og kopiere bil-annoncer over fra andre sider uden en
aftale med dem forinden?

/Morten

Fra : Holst

Dato : 13-09-06 14:34

Morten wrote:

> [...]
> site og kopiere annoncer fra andre sites over.. må jeg f.eks. lave et site
> der sælger biler, og kopiere bil-annoncer over fra andre sider uden en

Tror du ikke, de har en aftale med Jobnet derom?

Fra : Morten

Dato : 13-09-06 14:38

"Holst" <newsjul06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Tror du ikke, de har en aftale med Jobnet derom?

Det er det spørgsmålet går på ...

Fra : Peter Makholm

Dato : 13-09-06 14:53

"Morten" <post@simonsen.mail.dk> writes:

> En side som Jobindex, har også jobannoncer på som de har kopieret fra Jobnet
> (AF) som er til for at give fyld (flere kunder) på siden. Det står ikke
> umiddelbart angivet at annoncen stammer fra en anden side.

Det er helt sikkert noget de har fået lov til, ellers er det både en
overtrædelse af databasedirektivet (implementeret i ophavretlovens
§71) og markedsføringslovens generalklausul (§1).

Find newsboostersagen, den burde være meget dækkende, men ignorer at
der i dækningen hele tiden står "dybe links". Det har ingen relevans
for sagen.

--
http://peter.makholm.net/ | We constantly have to keep in mind why
peter@makholm.net | natural languages are good at what they're

Fra : Peter Makholm

Dato : 13-09-06 14:56

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> Find newsboostersagen, den burde være meget dækkende, men ignorer at
> der i dækningen hele tiden står "dybe links". Det har ingen relevans
> for sagen.

Eller det vil sige, at kopiere data ind og vise det helt som egne data
finder jeg er en klar skærpelse i forhold til bare at henvise til
andres data.

Men jeg vil stadigvæg hævde at newsboostersagen kun perifært handlede
om "dybe links".

--
http://peter.makholm.net/ | Der er kun sorte tangenter tilbage på mit
peter@makholm.net | bluesklaver;