PC spil til voksen dame
Fra : LS

Dato : 30-11-06 18:52

Hej

Min "gamle" mutter på omkring de 60 er efterhånden blevet en flittig - og
faktisk endda også overraskende habil - PC bruger. Nu har jeg lige modtaget
årets ønskeseddel og der står sørme PC spil nævnt.... Det ku jeg godt tænke
mig at give hende, for jeg synes det er sjovt hvis vi kan dele "hobby" på
tværs af generationerne. På den anden side er "PC spil" jo et noget bredt
ønske og jeg tvivler på at min mor vil dele min passion for Diablo og Guild
Wars. Det er nok bedst hvis jeg kan finde et spil uden alt for meget vold
og - uden at forklejne min mors evner - så er det nok også bedst hvis det er
på dansk. Der behøves nok heller ikke at være alt for meget fart over feltet
i spillet.

Så..... Er der nogen der har ideer til et PC spil, der kunne passe til en
"gammel dame"? Hun har begejstret beskrevet noget om en kollega der spiller
et spil hvor der skal bygges et hus og man skal se om budgettet holder.
Lyder i mine øre som The Sims, men det er vel på engelsk eller hur?

Alle forslag modtages med glæde.

- LS

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-11-06 19:09

LS wrote:

> [...]
> budgettet holder.
> Lyder i mine øre som The Sims, men det er vel på engelsk

Sims + Sims2 fås på dansk
Min bedre halvdel spiller ikke andet ;)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Kim2000

Dato : 30-11-06 19:24

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Sims + Sims2 fås på dansk
> Min bedre halvdel spiller ikke andet ;)

Måske Simcity eller Civilization 4
mvh
Kim

Fra : Dexter

Dato : 30-11-06 19:20

Nej, egentlig ikke, så vidt jeg ved, så er sims 2 på dansk.
Jeg ved ikke om der også findes en engelsk version i Danmark,
men jeg ved at sims 2 er på dansk.

Jeg ved også at sims deluxe edition findes på dansk, men når
du så installerer en tillægsversion, så bliver det hele på engelsk.
Jeg tror ikke det er sådan i sims 2, der burde findes danske
tillægsversioner, men jeg ved det ikke.

Hilsen Casper

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-11-06 19:32

LS <news2@bisgaard-schmidt.dk> wrote:
..

> [...]
> kollega der spiller et spil hvor der skal bygges et hus og man skal
> se om budgettet holder. Lyder i mine øre som The Sims, men det er

Hmmm. Så må jeg da være oldgammel. Jeg er ældre end din mor, og mit
yndlingsspil har været Diablo og Diablo 2 lige siden de kom frem. Jeg
spiller da også Commandos ind imellem, men Diablo er favoritten. Jeg
har også Sims, synes bare det er halvkedeligt (man kan vælge svensk i
stedet for engelsk om nødvendigt). Sidste år forærede mine børnebørn
mig Zoo Tycoon, så hvis din mor kan lide dyr, så vil hun også synes om
det spil.

Min mand som så er yngre end jeg, er også meget glad for Diablo. Man
behøver jo ikke at være hverken langsomt opfattende eller begyndende
senil, fordi man er ude over den første ungdom . Godt for din mor
at hun er opsat på at holde hjernen "i gang".

P.S Det er også mig der ordner familiens computere når de en gang
imellem strejker, så jeg bliver også holdt i gang.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Jakob

Dato : 30-11-06 22:34

In article <456f2392$0$842$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
minimiv_nospam_@privat.dk says...
> senil, fordi man er ude over den første ungdom . Godt for din mor
> at hun er opsat på at holde hjernen "i gang".

Det er sgu iorden Tove, hatten af for det :0). Jeg har forgæves forsøgt
at slæbe min snart 70 årige far med på netcafe, men han vil sgu ikke.
Irreterende for han vil synes det var herligt hvis han kom derhen :0).

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-11-06 22:44

Jakob wrote:

> [...]
> forsøgt at slæbe min snart 70 årige far med på netcafe, men han vil
> sgu ikke. Irreterende for han vil synes det var herligt hvis han kom

Jeg må give den gamle ret
En ordentlig whisky til en riemlig penge er sgu ikke til at opdrive på de
cafeer :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Jakob

Dato : 30-11-06 23:09

In article <456f50ba$0$20318$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
plykkegaard@gmail.com says...

> Jeg må give den gamle ret
> En ordentlig whisky til en riemlig penge er sgu ikke til at opdrive på de
> cafeer :)

Det har du godt nok ret i. Den side halter lidt ;0).

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-12-06 00:02

Peter Lykkegaard <plykkegaard@gmail.com> wrote:

> Jeg må give den gamle ret
> En ordentlig whisky til en riemlig penge er sgu ikke til at opdrive
> på de cafeer :)
>
> - Peter

For det første er lommelærken opfundet for mange år siden

For det andet kan du fortælle din "gamle" far at jeg faktisk er fyldt
71, så han skulle også prøve at få lidt afveksling fra dagligdagen.
Det vil han have godt af. Han vil helt sikkert fryde sig over
teknologiens udvikling når han finder ud af, hvad man kan opleve på
nettet. Der er jo uanede muligheder for ham også. Det kan være at han
bliver så begejstret, at han investerer i en computer til hjemmebrug.
Det er aldrig for sent, så se at få ham hevet op af lænestolen.

Jeg har haft computer i 16 år nu, og ville ikke undvære den for guld.

Jeg nægter simpelthen at lade alderen bestemme over mig.

Fra : Jakob

Dato : 01-12-06 21:59

> For det andet kan du fortælle din "gamle" far at jeg faktisk er fyldt
> 71, så han skulle også prøve at få lidt afveksling fra dagligdagen.

Du har bare helt ret :0)

> Det vil han have godt af. Han vil helt sikkert fryde sig over
> teknologiens udvikling når han finder ud af, hvad man kan opleve på
> nettet. Der er jo uanede muligheder for ham også.

Det sjove er at han faktisk er blevet ret ferm til det og også spiller
en del spil derhjemme, det var derfor det kunne være sjovt at få ham med
:=)

> Jeg nægter simpelthen at lade alderen bestemme over mig.

Vise ord ;9)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : PerX ...

Dato : 04-12-06 02:46

> [...]
>
> Jeg må give den gamle ret
> En ordentlig whisky til en riemlig penge er sgu ikke til at opdrive på de

(Tag den med i smug ;)

Fra : PerX ...

Dato : 04-12-06 02:45

> [...]

> senil, fordi man er ude over den første ungdom . Godt for din mor
> at hun er opsat på at holde hjernen "i gang".

I skal helt klart spille World of Warcraft - to Trolde jægere, dte er
lige jer ;)

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-12-06 11:57

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:
> In article <456f2392$0$842$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
> minimiv_nospam_@privat.dk says...

> I skal helt klart spille World of Warcraft - to Trolde jægere, dte
> er lige jer ;)

Jeg kunne da også godt tænke mig at spille WOW, begge min datters
teenage-drenge spiller det. Jeg har bare ikke lyst til at skulle
betale er det ikke ca. 100 kr. om måneden for at spille det på nettet,
som svjv er den eneste mulighed ? Det er et meget spændende spil har
jeg set, det skal bare være sådan at jeg kan sidde og spille for mig
selv. Battlenet er ikke lige mig

Fra : PerX ...

Dato : 04-12-06 18:46

In article <4573fef1$0$20344$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
minimiv_nospam_@privat.dk says...

> Jeg kunne da også godt tænke mig at spille WOW, begge min datters
> teenage-drenge spiller det.

Så kan de måske skaffe dig en masse sejt udstyr *g*

> Jeg har bare ikke lyst til at skulle
> betale er det ikke ca. 100 kr. om måneden for at spille det på nettet,
> som svjv er den eneste mulighed ?

Ja, det er et decideret online spil. Og nogen syntes det er lidt
belastende med de 100 om måneden. Men på den anden side hvor mange gange
kan du komme fx i biografen for de beløb? Du kan jo være på så mange
timer om dagen som du kan holde dig vågen *g*

> Det er et meget spændende spil har
> jeg set, det skal bare være sådan at jeg kan sidde og spille for mig
> selv. Battlenet er ikke lige mig

"wow" kører ikke på Battlenet, det er sin egen version om man så må
sige. Og af de der online spil er det meget en personers venligt, de
fleste af de der online rolle spil kræver at man arbejder sammen i
grupper. Det kan man stort set helt undgå her (det er klar hvis du vil
nedlægge en Drage skal du nok have hjælp men ellers går det fint ;)

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-12-06 19:33

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

> Så kan de måske skaffe dig en masse sejt udstyr *g*

Det ville de da sikkert også gerne hvis jeg bad dem.

> [...]
> grupper. Det kan man stort set helt undgå her (det er klar hvis du
> vil nedlægge en Drage skal du nok have hjælp men ellers går det

Mange tak for din forklaring, men det er stadig det her med online jeg
ikke bryder mig særlig meget om, så jeg tror at jeg nøjes med at være
lejlighedsvis tilskuer når drengene spiller. De er 16 og 18 år, så der
er gang i den kan du tro, men når de har siddet der et stykke tid med
deres små øresnegle i og råbt højt til vennerne på nettet...........så
er jeg gået hjem til mit eget fredelige hus Det er to dejlige
knægte, de bliver bare over-ivrige når de spiller.

Fra : Hagar

Dato : 01-12-06 00:37

> [...]
> et spil hvor der skal bygges et hus og man skal se om budgettet holder.
> Lyder i mine øre som The Sims, men det er vel på engelsk eller hur?

Det her, det kan selv jeg finde på at bruge en god time på
http://cynagames.com/ og det er også på Dansk. Nu er det ikke en købt udgave
jeg har, men en demo, men den virker nu fint, men der kommer en "nag screen"
efter et vist antal træk.

Hagar

Fra : gb

Dato : 01-12-06 20:33

"LS" <news2@bisgaard-schmidt.dk> wrote in

> [...]
> kollega der spiller et spil hvor der skal bygges et hus og man
> skal se om budgettet holder. Lyder i mine øre som The Sims, men

Adventure-spillet "The Longest Journey" kan KRAFTIGT anbefales!

--
GB

Fra : Don

Dato : 01-12-06 21:28

Globetrotter / Backpacker ?

Mvh Don

Fra : Mads

Dato : 01-12-06 22:51

On Thu, 30 Nov 2006 18:51:43 +0100, "LS" <news2@bisgaard-schmidt.dk>
wrote:

>Alle forslag modtages med glæde.

Hej

For mange år siden var hele min familie hooked på et
spil der hed "Where in the world is Carmen Sandiego?"
Selv min gamle bedstemor på 90 var med helt fremme
i forreste række.

Ud fra små billeder og diverse oplysninger / gåder
skulle man gætte hvor Carmen var flygtet hen, altså
en slags verdensomspændende detektiv spil.

Dengang spillede vi det på en Amiga og jeg aner faktisk
ikke om spillet eller noget lignende findes til PC, men
sjovt det var det ihvertifald.

Min mor på 65 spiller masser af Mahjong spil, bl.a.
Kyodai Mahjong som en anden også foreslog i går.
Rigtigt fedt tænkespil som endda er på dansk.

mvh Mads

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-12-06 11:05

LS <news2@bisgaard-schmidt.dk> wrote:
> Hej

> Alle forslag modtages med glæde.
>
> - LS

Jeg glemte et par af mine spil som jeg har haft megen glæde af. Det
ene er Cæsar 3 (nr. 4 er vist lige udkommet). Det spil tror jeg din
mor vil kunne få stort udbytte af. Der plejer at være en hjemmeside
hvor man kan se hvad det drejer sig om. Det andet spil er Pharaoh, som
ligner Cæsar meget, det er også et fornøjeligt spil, hvor man skal
bygge det hele op fra grunden d.v.s. huse, veje, butikker, værksteder,
templer o.s.v.

Det er vist "Sierra" der har udgivet dem begge.

Fra : LS

Dato : 04-12-06 16:41

Hej alle

Mange tak for de gode svar! Vil se nærmere på de nævnte kandidater.

Specielt Toves historie har givet mig troen på at min mor kan ende med at
blive en ganske habil gamer... Det var rigtig godt at høre!

Mvh
LS

Fra : PerX ...

Dato : 04-12-06 20:24

In article <VtCdnYcAeoT03OnYRVnyvg@giganews.com>, news2@bisgaard-
schmidt.dk says...
> [...]
>
> Specielt Toves historie har givet mig troen på at min mor kan ende med at
> blive en ganske habil gamer... Det var rigtig godt at høre!

Viljen (og lysten) er det vigtiste, man har jo fundet ud af at hjerne
generer nye hjerneceller hvis den bliver brugt.

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-12-06 22:28

> [...]
>
> Viljen (og lysten) er det vigtiste, man har jo fundet ud af at
> hjerne generer nye hjerneceller hvis den bliver brugt.

Det er altså ikke for at genere dig Per,men mon ikke du mener at
hjernen genererer nye hjerneceller hvis den bliver brugt ?

Fra : PerX ...

Dato : 22-12-06 00:45

In article <457492f1$0$899$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
minimiv_nospam_@privat.dk says...

> Det er altså ikke for at genere dig Per,men mon ikke du mener at
> hjernen genererer nye hjerneceller hvis den bliver brugt ?

Jeg nåede aldrig at bruge den da tiden var til det, så nu kører jeg på
en neddroslet 286 ;)