Fly spil (ikke sim) hvad er godt
Fra : none

Dato : 28-11-06 17:39

Jeg leder efter efter flyspil med fly fra 2 verdenskrig. Det skal være et
actionspil og ikke en simulator. Dvs lidt arcade agtigt.

Jeg havde et spil der hed wings engang som var ret fedt - det var ww1 og man
fløj de gamle dobbeltdækkere.

Findes der et spænende spil til force feedback joystik som er værd at spilde
tid på ?

Mvh None

Fra : Mads

Dato : 28-11-06 19:07

On Tue, 28 Nov 2006 17:38:49 +0100, "none" <none@nejtaktilspammere.eu>
wrote:

> [...]
>fløj de gamle dobbeltdækkere.
>
>Findes der et spænende spil til force feedback joystik som er værd at spilde

Hejsa

Hvis det stadig må være WW1, så kan jeg varmt anbefale spillet
Wings Of War. Jeg spillede selv masser af Wings for mange år
siden og WOW er faktisk endnu bedre. Der er nu noget særligt ved
de gamle drager af træ og lærred.

Der er både singleplayer kampagne og online multiplayer spil.

Det er et arkade spil med bl.a. powerups, men samtidigt kan det
spilles i 2 modes, Arcade og Realistic. I Arcade er flyene noget
nemmere at styre.

Spiller du online er der næsten altid et spil i gang på nettet og
du vil møde masser af flinke piloter der hjælper dig igang.
( og nogen få der slagter dig på stedet )
Online kan der spilles flere typer af spil: Deathmatch, Team
Deathmatch, Capture the flag, Bomber, Hangar osv.

http://www.fileshack.com/file.x?fid=5462

mvh Mads
WOW nick = Byte Me

Fra : Mads

Dato : 28-11-06 19:08

Glemte at nævne at WOW selvfølgelig understøtter
Force Feedback. Det rykker bare.

Hent demoen og prøv selv.

Fra : Asbjoern S.

Dato : 28-11-06 19:18

Ellers kunne du jo også spille Battlefield 1942 og holde dig til
flyene. Det er faktisk meget godt. Specielt El Alamein banen da flyver
jeg kun, og der er noget over at bruge sin maskinpistol mod løbende
infanteri.

vh. Asbjørn

Fra : Silver

Dato : 28-11-06 23:52

"Asbjoern S." <Asbjoern.Skoedt@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Damn, er der stadig online servers at spille på?, kunne godt være man skulle
støve sit BF af igen og så komme ud og skyde lidt messerschmidt og stuka's
ned igen.

Mvh
Silver aka [SNAFU]DamnNation

Fra : Jubii

Dato : 28-11-06 19:45

On Tue, 28 Nov 2006 17:38:49 +0100, "none" <none@nejtaktilspammere.eu> wrote:
in dk.spil.computer
>Jeg leder efter efter flyspil med fly fra 2 verdenskrig. Det skal være et
>actionspil og ikke en simulator. Dvs lidt arcade agtigt.

Hvornår er et flyspil ikke en flysimulator? det er da ligegyldigt om det er
action eller ej. gode råd til det hele fås i flysimulatorgruppen.

Fra : Lars Jensen

Dato : 28-11-06 21:06

Jubii skrev:
> On Tue, 28 Nov 2006 17:38:49 +0100, "none" <none@nejtaktilspammere.eu> wrote:
> in dk.spil.computer
>
> Hvornår er et flyspil ikke en flysimulator?

Ikke enig - når f.eks. hovedvægten er lagt på action, og ikke på at
simulere oplevelsen af at flyve, så er det ikke en flysimulator...

Lars B

Fra : Jubii

Dato : 29-11-06 11:22

On Tue, 28 Nov 2006 21:06:16 +0100, Lars Jensen <lars@zulfo.dk> wrote:
in dk.spil.computer

>Ikke enig - når f.eks. hovedvægten er lagt på action, og ikke på at
>simulere oplevelsen af at flyve, så er det ikke en flysimulator...
>
>Lars B

Hvis du har action i et fly og ingen andre steder er det en flysimulator, hvis
du ikke oplever noget når du flyver et flyspil er det ikke noget for dig.
Det er ikke kun microsoft flysims, der debatteres i flysim gruppen.
Action games hvor der er alle slags action på land, til søs, i luften, er ikke
en flysimulator.

Fra : Hagar

Dato : 28-11-06 23:28

> Hvornår er et flyspil ikke en flysimulator? det er da ligegyldigt om det
> er
> action eller ej. gode råd til det hele fås i flysimulatorgruppen.

Skal vi nu til det navlepilleri igen ??

Hagar

Fra : Mads

Dato : 29-11-06 00:03

On Tue, 28 Nov 2006 23:28:08 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

>Skal vi nu til det navlepilleri igen ??

Ja, det er typisk.

De gange jeg har formastet mig til at nævne
Wings Of War i flysimgruppen har jeg med
det samme fået et rap over nallerne med
besked om at arcadespil ikke har noget at
gøre i den gruppe.

mvh Mads

Fra : Jubii

Dato : 29-11-06 12:11

On Wed, 29 Nov 2006 00:03:20 +0100, Mads <Mads@nospam.nothanks.com> wrote:
in dk.spil.computer

> [...]
>Wings Of War i flysimgruppen har jeg med
>det samme fået et rap over nallerne med
>besked om at arcadespil ikke har noget at

Noget underligt da der har været masser af omtale og debat omkring wings of war
i flysimgruppen ifølge google, og mange af indlæggene fra en " mvh mads".
Intet indlæg jeg kan se, udelukker nogen fra at debattere wings of war.
Så gengiv dine indlæg og de svar du har fået om ikke at debattere wings of war i
flysimgruppen, ellers flamer du bare.

Fra : Jubii

Dato : 29-11-06 11:38

On Tue, 28 Nov 2006 23:28:08 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote:
in dk.spil.computer

>Skal vi nu til det navlepilleri igen ??
>
>Hagar

Mener du at det store arbejde med at lave forskellige grupper til hvert sit
specialemner er navlepilleri? Hvorfor går du så ikke ind i dk.admin og fortæller
brugerne der, at de ikke skal lave nogle OTD, det er bare navlepilleri.
Fundatsen til denne gruppe er navlepilleri? Den blev til i dk.admin med en OTD.
At følge fundatserne og fordele emnerne og debatten i de forskellige grupper, er
hvad usenet er til for.

Fra : Hagar

Dato : 29-11-06 13:17

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> OTD.
> At følge fundatserne og fordele emnerne og debatten i de forskellige

Vil du der med så mene at vi også skal have separate grupper for strategi
spil, fps spil, bil spil, og bil simulatorer og hvad ved jeg. At dem der vil
flyve fly sim. er da ok for mig, men spar os andre for jeres navlepilleri.
Spil er spil, at der så er nogen der vil skille sig ud, det er jo deres sag,
men spar os andre for det evindelige pilleri !

Hagar

Fra : Silver

Dato : 29-11-06 16:16

> [...]
> navlepilleri. Spil er spil, at der så er nogen der vil skille sig ud, det
> er jo deres sag, men spar os andre for det evindelige pilleri !

Hehehe...det er gamle Gerner du kæmper imod, han skal bare sendes et sted
hen hvor anarki hersker...der vil han "trives"....

Silver.

Fra : Hagar

Dato : 29-11-06 17:27

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hehehe...det er gamle Gerner du kæmper imod, han skal bare sendes et sted
> hen hvor anarki hersker...der vil han "trives"....
>
> Silver.

Er det GERNER, ih guder, det burde jeg have vist før jeg rodede mig ud i
noget

Hagar

Fra : TommyF

Dato : 29-11-06 18:41

>Er det GERNER, ih guder, det burde jeg have vist før jeg rodede mig ud i
>noget
>
>Hagar

To late ...

Fra : Jubii

Dato : 29-11-06 17:17

On Wed, 29 Nov 2006 13:17:20 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote:
in dk.spil.computer

>"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

>Vil du der med så mene at vi også skal have separate grupper for strategi
>spil, fps spil, bil spil, og bil simulatorer og hvad ved jeg. At dem der vil

Lille hager modstræber, dem har vi haft men denne gruppes brugere syntes der kun
skulle være 1 gruppe til det, og der er der så, men flysimgruppen består endnu.

>flyve fly sim. er da ok for mig, men spar os andre for jeres navlepilleri.
>Spil er spil, at der så er nogen der vil skille sig ud, det er jo deres sag,
>men spar os andre for det evindelige pilleri !

Den eneste der piller her er dig, og jeg kan ane hvad du piller ved.
Det bliver du dog ikke mere eller hurtigere voksen af.

Fra : Hagar

Dato : 29-11-06 17:32

> Den eneste der piller her er dig, og jeg kan ane hvad du piller ved.
> Det bliver du dog ikke mere eller hurtigere voksen af.

Før du begynder at udtale dig om din formodning om andres alder, ville det
være en god ide at spørge dig for. Jeg er for længst kommet over den alder
hvor jeg bekymre mig om hvad man kan pille ved, for det lader jeg andre om,
men du, der i mod, er åbenlyst ikke kommet over den alder !

Bortset fra det, så passer det så åbenbart fint til de fleste, at spillene
diskuteres her, så hvorfor der er nogen der absolut vil sortere det op, det
er mig nu en gåde. Skulle der forvilde sig en ind her der ville snakke
flysim, så vil de med sikkerhed få en forklaring på hvor det bedre kan
betale sig at gå hen.

Hagar

Fra : Mads

Dato : 29-11-06 22:43

On Wed, 29 Nov 2006 17:31:56 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

>Før du begynder at udtale dig om din formodning om andres alder, ville det
>være en god ide at spørge dig for.

Hej Hagar

Du kan lige så godt opgive med det samme.
Det er Gverner du er oppe imod og han har
i årevis befundet sig lang uden for pædagogisk
rækkevidde.

Det bedste du kan gøre er at overse hans poster
eller smide ham i dit killfilter

mvh Mads

Fra : Jubii

Dato : 30-11-06 11:33

> [...]
>hvor jeg bekymre mig om hvad man kan pille ved, for det lader jeg andre om,
>men du, der i mod, er åbenlyst ikke kommet over den alder !

Du er stadig i trodsealderen, så er alt sagt.

>Bortset fra det, så passer det så åbenbart fint til de fleste, at spillene
>diskuteres her, så hvorfor der er nogen der absolut vil sortere det op, det

Ja jeg forstår dig sådan du helst vil have al spildebat her, også konsolspil.
Men så foreslå det da, hvis du ved hvordan. Så kommer du i selskab med alle
drengene.

Fra : Hagar

Dato : 30-11-06 12:57

> [...]
> konsolspil.
> Men så foreslå det da, hvis du ved hvordan. Så kommer du i selskab med

Prøv og læs det du selv skriver, og fortæl mig så hvem der er trodsig ?
Skal vi nu også til at lave grupper for de små, de unge og de ældre, du
forstår dig da også på at gøre dig bemærket. Jeg har da ikke noget i mod en
aldersforskel, der skal da være plads til alle, selv om jeg fornemmer du er
af en anden mening.
Jeg har ikke skrevet noget om at alle spil skulle samles her, eller ? Jeg
har da ikke noget i mod at andre skriver i andre grupper der har med spil at
gøre, det er da dig der er på tværs. Gruppen spil er en overgruppe for de
andre, her kan alt om spil skrives, og så kan de, hvis det findes, sendes
videre til rette gruppe.

Hagar

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-11-06 13:50

Jubii wrote:

> Ja jeg forstår dig sådan du helst vil have al spildebat her

Prøv nu lige at spise brød til, klap hesten og lad være med at opføre dig
som en fem-årig der ikke må få slik fra den nederste hylde i
superdupermarkedet
Lidt ala ham her
http://video.google.com/videoplay?docid=4563849971569374929&q=%22counter+strike%22+kid

Fra fundatsen for dk.spil.computer.flysimulator:
<quot>
Fundats:
Gruppen er åben for diskussion af flysimulator-relaterede emner, og det
gælder både for civile og militære flysimulatorer. Både software- og
hardware-mæssige emner kan tages op, så længe de er direkte relaterede til
flysimulatorer. Mere specielle emner, fx. om navigation, aerodynamik,
flykonstruktion er også velkomne.
</quote>
http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.spil.computer.flysimulator

NB! - "så længe de er direkte relaterede til flysimulatorer"
Arcade spil har ikke en pind med simulatorer at gøre

Prøv at debattere på et lidt mere sagligt niveau, det vil klæde dig ...

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Mads

Dato : 30-11-06 14:57

On Thu, 30 Nov 2006 13:50:25 +0100, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Prøv at debattere på et lidt mere sagligt niveau, det vil klæde dig ...

En saglig Gverner. Tror du også på Julemanden?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-11-06 15:06

Mads wrote:

> En saglig Gverner. Tror du også på Julemanden?

Det der irriterer mig allermest er at han kan godt være saglig hvis han vil
(Julemanden altså ...)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Jubii

Dato : 30-11-06 21:46

On Thu, 30 Nov 2006 13:50:25 +0100, "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com>
wrote:
in dk.spil.computer

> [...]
>
>NB! - "så længe de er direkte relaterede til flysimulatorer"
>Arcade spil har ikke en pind med simulatorer at gøre

Der blev efterlyst et flyspil, og det er jer der vil have det skal være
arcadespil, jeg kan ikke anbefale noget flyspil her i gruppen, og anbefaler at
bruge flysimgruppen. At i ikke fatter det er jeres fejl. At jorde mig kan i
glimme. At man så også tror jeg er en anden er noget barnligt og så er gruppen
her sat på plads.

>Prøv at debattere på et lidt mere sagligt niveau, det vil klæde dig ...

Kan man det i denne gruppe, med den forsamling her, anser jeg det for umuligt,
saglighed er en 2vejs kommunikation, det har jeg ikke mødt endnu.
I skulle prøve det i stedet for at megedebattere profetens skæg.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-11-06 22:00

Jubii wrote:

> Der blev efterlyst et flyspil, og det er jer der vil have det skal
> være arcadespil,

"Det skal være et actionspil og ikke en simulator.
Dvs lidt arcade agtigt."

Jeg synes den er svær at fortolke til din fordel

> Kan man det i denne gruppe

Du lød da næsten fornuftig denne gang :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Hagar

Dato : 01-12-06 00:32

> [...]
> saglighed er en 2vejs kommunikation, det har jeg ikke mødt endnu.
> I skulle prøve det i stedet for at megedebattere profetens skæg.

Det er godt nok pudsigt, for det eneste tidspunkt der er ballade her i
gruppen, det er når du skriver, og så mener du tilmed det er alle os andre
der er gal på den, ja ja, jeg giver op og håber på fred.

Hagar

Fra : Lars Jensen

Dato : 01-12-06 16:09

Jubii skrev:
> [...]
> wrote:
> in dk.spil.computer

> Der blev efterlyst et flyspil, og det er jer der vil have det skal være

Nej, der blev efterlyst et flyspil som skulle være rent arkade!!

Lars B

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-12-06 16:35

Lars Jensen wrote:

> Nej, der blev efterlyst et flyspil som skulle være rent arkade!!

Nemlig - ren logik for os der læser hele indlægget :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Asbjoern S.

Dato : 29-11-06 09:21

Ja, det var der sidst jeg tjekkede. Men jeg holder dog også blot af at
spille singleplayer. Jeg synes faktisk, det fungerer bedre end
mutiplayerdelen. Jeg har nu aldrig været særlig god til at koordinere
bomberne i flyene. De ramte sjældent. Det var dog også lidt specielt
at flyve oven over det store fly i El Alamein banen, og så smide en
bombe på den. Lidt surrealistisk.

vh. Asbjørn

Fra : Asbjoern S.

Dato : 29-11-06 16:16

Jubii, prøv lige at bevare fatningen. Det er fuldt ud tilladt at
spørge til flyspil i denne gruppe, eftersom det hører under
kategorien computerspil. Du kan jo så som en service fortælle, at der
findes en flysimulator gruppe, eftersom der måske er mere hjælp at
hente der, men ikke som en administrator der skal afgøre hvor hvem
skal skrive hvad.
Han spurgte heller ikke til flysimulatorer men flyspil fra 2. WW, og
så er det vel ok, at nævne de spil, hvor man kan flyve, også selvom
man kan så meget andet, da der måske ikke er så stort et udbud af
flyspil fra 2. WW.
Men der er altså også en vis forskel mellem en simulator og så et
actionpræget flyspil.

Fra : Jubii

Dato : 29-11-06 17:05

On 29 Nov 2006 07:15:46 -0800, "Asbjoern S." <Asbjoern.Skoedt@gmail.com> wrote:
in dk.spil.computer
>Jubii, prøv lige at bevare fatningen. Det er fuldt ud tilladt at
>spørge til flyspil i denne gruppe, eftersom det hører under
>kategorien computerspil. Du kan jo så som en service fortælle, at der

Og flysimgruppen er under computerspil, og er en speciel gruppe om flysimulator.

>findes en flysimulator gruppe, eftersom der måske er mere hjælp at

Det gjorde jeg i første post.

>hente der, men ikke som en administrator der skal afgøre hvor hvem
>skal skrive hvad.

Det gør jeg heller ikke, jeg svarer i anden post en person som dig der ikke var
enig, denne tredie post er også et svar til dig der ikke er enig. jeg skriver
intet sted at indlæg SKAL skrives i en bestemt gruppe.

> [...]
>flyspil fra 2. WW.
>Men der er altså også en vis forskel mellem en simulator og så et

Nej, du kan ikke fjerne emnet fra flysimgruppen med semantik og tolkning efter
dit eget hoved.

Fra : Asbjoern S.

Dato : 29-11-06 16:17

Fra : Jubii

Dato : 29-11-06 17:21

On 29 Nov 2006 07:16:55 -0800, "Asbjoern S." <Asbjoern.Skoedt@gmail.com> wrote:
in dk.spil.computer
> [...]
>findes en flysimulator gruppe, eftersom der måske er mere hjælp at
>hente der, men ikke som en administrator der skal afgøre hvor hvem

det er vist jer selv der er gået over i den grøft, læs lige hvad du skriver, du
vil bestemme hvad der må skrives hvor.

> [...]
>så er det vel ok, at nævne de spil, hvor man kan flyve, også selvom
>man kan så meget andet, da der måske ikke er så stort et udbud af

Der er masser af fly fra ww2, også i ikkeaction flyspil.

Fra : Asbjoern S.

Dato : 29-11-06 20:49

On 29 Nov., 17:04, Jubii <gruntsa...@jubii.dk> wrote:
> [...]
> enig, denne tredie post er også et svar til dig der ikke er enig. jeg skriver
> intet sted at indlæg SKAL skrives i en bestemt gruppe.

Nej, men når du skriver følgende, så kan det meget nemt forstås
således:

[...]

Men det må vel være tolkning efter mit eget hoved.

> dit eget hoved.

Ved du hvad. Der er en klar forskel mellem simulation og arcade.
Simulation forsøger at gengive verden og de omgivende faktorer så
realistisk som muligt. Det autentiske element er det mest
betydningsfulde. Det er også derfor, at flysimulatorer bliver anvendt
ved pilottimer og ikke Wings of War. Arcade forsøger blot at bidrage
med ligegyldig underholdning. Du kalder jo heller ikke Battlefield en
simulator for kamptræning, på trods af at den kan give indsigt i
mange forskellige facetter af militær kamp. Need For Speed er da
heller ikke en simulator for bilkørsel. Fokusen er på nem
underholdning og ikke svær realisme.

Men som skrevet er det ikke en flysimulator, som han søger, så jeg
kan ikke se relevansen i din definition af en flysimulator.

Fra : Asbjoern S.

Dato : 29-11-06 21:11

Dette link understrger blot min påstand om din selvbestaltede
administratorfunktion:

http://groups-beta.google.com/group/dk.spil.computer/browse_thread/thread/6574d742757286e5/aee8e122bd8fdac9?lnk=gst&q=Gerner&rnum=1&hl=da#aee8e122bd8fdac9

Og hvorfor vil du ikke lade dine indlæg gemme i arkivet? Du må vel
åbenbart være klar over, at der er noget galt med dem, ellers ville
du vel ikke pålægge en sådan efterfølgende censur? Det er altså
ikke en måde at indgå i dialog med andre.