second life
Fra : Hans Pedersen

Dato : 26-11-06 20:55

Hej alle

Jeg hørte for nylig om online spillet/online verdenen secondlife
(www.secondlife.com) hvor blandt andet et dansk dagblad havde oprettet en
online udgave for at berette om hvad der skete inde i det miljø osv. Jeg
oprettede mig som gratis medlem for at se nærmere på det hele for sjov. Man
er jo nysgerrig. Og fik så et link til et program man sku hente og
installere. (http://secondlife.com/community/downloads.php)

MEN hver gang jeg vil køre den exe fil går det galt, kort tid efter jeg har
valgt stien skriver den:

You appear to be using a "limited" account. You must be an "administrator"
to install Second Life.

Og så er der en OK knap, som så afbryder installationen. Samtidig brokker
min antivirus (Norman) sig at den har fundet en reklame og har sat den i
karantæne. Men jeg har svært ved at se at en fil og et program som et dansk
dagblad og andre store virksomheder bruger skulle være virusramt. Eller
forstår jeg bare ingenting? hvorfor kan jeg ikke få det installeret. Eller
skal jeg have rettet i Norman for at acceptere den fil, og i så fald
hvordan...

MVH
Hans

Fra : Bruno

Dato : 26-11-06 22:17

Hans Pedersen wrote:
> You appear to be using a "limited" account. You must be an "administrator"
> to install Second Life.

Den konto du logger på Windows med er ikke administrator, derfor kan
installationen ikke lave de nødvendige ændringer på dit system.

Du bør sætte dig i Windows og brugerrettigheder, eventuelt så spørg i en
Windows gruppe hvis du har brug for mere hjælp.

Mvh
Bruno

Fra : Mikael Schøler

Dato : 28-11-06 12:30