Amerikansk WOW
Fra : Tom Jansen

Dato : 20-11-06 21:41

Nogen som har nogle bud på hvad der er den nemmeste måde at købe en ægte
lovlige amerikansk version af World of Warcraft?

(Bare ikke amazon.com)

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 20-11-06 21:50

On Mon, 20 Nov 2006 20:41:15 GMT, Tom Jansen wrote:

> Nogen som har nogle bud på hvad der er den nemmeste måde at købe en ægte
> lovlige amerikansk version af World of Warcraft?

Køb hos den lokale biks, og læs dette:

http://www.petebarrwatson.com/archives/2006/02/eu_us_world_of.html

--
np: Bizzare - Nuthin' At All (Ft. D12) [stopped]

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 20-11-06 21:56

On Mon, 20 Nov 2006 21:49:47 +0100, Thomas Jespersen wrote:

> Køb hos den lokale biks, og læs dette:
>
> http://www.petebarrwatson.com/archives/2006/02/eu_us_world_of.html

Ved nærmere eftertanke tror jeg du løber ind i problemer når der udkommer
patches. Hmm, not sure.

--
np: Bizzare - Nuthin' At All (Ft. D12) [stopped]

Fra : Tom Jansen

Dato : 20-11-06 22:02

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> wrote in

> Køb hos den lokale biks, og læs dette:
>
> http://www.petebarrwatson.com/archives/2006/02/eu_us_world_of.html

Det du køber i den lokale biks er den europæiske version men en eurpæisk
konto nøgle. Man er nødt til at købe en amerikansk version for at få en
amerikansk nøgle.

Fra : Peter T.

Dato : 21-11-06 03:27

Tom Jansen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Det du køber i den lokale biks er den europæiske version men en eurpæisk
> konto nøgle. Man er nødt til at købe en amerikansk version for at få en
> amerikansk nøgle.

Hvad er forskellen?

Jeg har en EU-version fra min lokale fona, men spillet er ikke aktiveret
endnu.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Tom Jansen

Dato : 22-11-06 00:38

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in

> Hvad er forskellen?

Der er en lille smule til forskel på selve klientent - fx, der er en
generator til ens karakter i den amerikanske version og ikke i EU
versionen (måske er de bange for at få et sagsanlæg hvis den generer et
frækt ord på et eller andet europæisk sprog ;)

Men den væsentligste forskel er at cd nøglen som følger med, og som man
skal bruge for at operette sin konto er bundet til en vis region. Dvs,
men den amerikanske version kan man kun operette en konto til de
amerikanske servere og omvendt med den europæiske.

> Jeg har en EU-version fra min lokale fona, men spillet er ikke
> aktiveret endnu.

Dine ping tider vil blive bedre og du har mulighed for at møde en masse
andre fra europa hvis du bruger den (men igen amerikaneren)

Fra : PBA

Dato : 22-11-06 21:14

>"Peter T."
> Hvad er forskellen?

Det er vel et tidsmæssigt spørgsmål. Det kan være svært at få sit raid til
at følge Amerikanske tider, hvis man befinder sig i Europa.

- Philip

Fra : Frandsen

Dato : 21-11-06 10:06

> Det du køber i den lokale biks er den europæiske version men en eurpæisk
> konto nøgle. Man er nødt til at købe en amerikansk version for at få en
> amerikansk nøgle.

Er der nogen der ved, hvad man begrunder denne 2-versions politik med? Jeg
spiller EQ2, og jeg kan spille på både europæiske og amerikanske servere.
Bare nysgerrig.

Fra : Tom Jansen

Dato : 22-11-06 00:40

"Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> wrote in

> Er der nogen der ved, hvad man begrunder denne 2-versions politik med?
> Jeg spiller EQ2, og jeg kan spille på både europæiske og amerikanske
> servere. Bare nysgerrig.

Jeg ved det ikke. Jeg har også undret mig. Men når de har en brugerbase
af 7.5 millioner aktive spillere så er det vel for at være forsigtige.
Når der kommer nye updates af programmet kommer det altid først i Usa, og
deres servere sveder lidt rigelig. Hvis de så også lige fik et par
millioner med fra europa og asien hver gang, som lige skulle se hvad det
nye var - så ville de sikkert helt blive lagt ned.

Fra : Peter T.

Dato : 22-11-06 08:56

> [...]

> lige fik et par millioner med fra europa og asien hver gang, som lige
> skulle se hvad det nye var - så ville de sikkert helt blive lagt ned.

Det lyder som en meget plausibel forklaring. Og så kan amerikanerne få lov
til at rive sig i håret over deres ufrivillige funktion som betatestere,
hvis patchene finder på at skodde. :)

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 25-11-06 08:55

Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i
Xns98835AD30BF64muh@130.225.247.90 :

> Det lyder som en meget plausibel forklaring. Og så kan amerikanerne
> få lov til at rive sig i håret over deres ufrivillige funktion som
> betatestere, hvis patchene finder på at skodde. :)

Nu fylder de tyske, franske, spanske og japanske filer vel også godt.
Hvorfor skulle amerikanerne have det skidt liggende på deres harddiske,
og hente opdateringer heraf ned ved hvert patch?

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : PerX ...

Dato : 26-11-06 21:14

In article <JFS9h.7$n%7.2@news.get2net.dk>, pilgaard@tele2adsl.dk.dk
says...
> [...]
> Hvorfor skulle amerikanerne have det skidt liggende på deres harddiske,
> og hente opdateringer heraf ned ved hvert patch?

Hvem siger skulle gøre det. Så bruger man bare den engelske version,
udover at tekst ikke fylder så meget.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 28-11-06 10:00

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i
MPG.1fd413f65604f5ec98bc6d@nntp2.usenetserver.com :
> In article <JFS9h.7$n%7.2@news.get2net.dk>, pilgaard@tele2adsl.dk.dk
> says...

> Hvem siger skulle gøre det. Så bruger man bare den engelske version,
> udover at tekst ikke fylder så meget.

Spørgsmålet gik på hvorfor der overhovedet er flere forskellige
versioner af WoW. Og hvis der ikke var det, ville du netop IKKE
"bare" kunne bruge den engelske version, men måtte også skulle
installere tyske, franske og spanske filer.
Og selvom tekst ganske rigtigt ikke fylder så meget, så er der
jo en hel del tekst i WoW.

Fra : PerX ...

Dato : 28-11-06 21:28

In article <VTSah.13$Lo1.7@news.get2net.dk>, pilgaard@tele2adsl.dk.dk
says...
> PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i
> MPG.1fd413f65604f5ec98bc6d@nntp2.usenetserver.com :

> Spørgsmålet gik på hvorfor der overhovedet er flere forskellige
> versioner af WoW.

Så burde det nok være formuleret anderledes ;)

> Og hvis der ikke var det, ville du netop IKKE
> "bare" kunne bruge den engelske version, men måtte også skulle
> installere tyske, franske og spanske filer.

Hvorfor dog det? De tyske bruger kan sagtens hoppe på en engelsk server,
de ser bare al teksten som tysk i stedet for engelske. Hvilket kun evt
giver et problem hvis de linker et item til en anden, fordi titlen så
vil fremstå som tysk (selve beskrivelse er på det sprog man har
installeret)

> Og selvom tekst ganske rigtigt ikke fylder så meget, så er der
> jo en hel del tekst i WoW.

Alt er relativt - så vidt jeg husker var sprogfilerne 25 MB - men det er
jo intet nu om stunder :)

Fra : Peter T.

Dato : 28-11-06 21:58

PerX ... udviste en rettidig omhu og skrev:

> Alt er relativt - så vidt jeg husker var sprogfilerne 25 MB - men det
> er jo intet nu om stunder :)

Det er der noget om. Jeg har netop hentet en patch til wow på 456 MB. Og
nu skal der spilles. :)

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : PerX ...

Dato : 02-12-06 05:43

In article <Xns9889DF659D47Amuh@130.225.247.90>, pinoc10
@hotmail.GEBIScom says...

> Det er der noget om. Jeg har netop hentet en patch til wow på 456 MB. Og
> nu skal der spilles. :)

Ja, der er netop kommet en stor patch som forbereder den eksisterende
verden på ekspansionen som kommer i Januar (men der er også en del
goodies til folk som ikke køber den :)

Men da jeg i sin tid så baner til quake som var større end min første
harddisk hold jeg op med at gå op i størrelse. Min lille 2GB usb stick
er større end min første harddisk (og sticken er købt inden Copydan fik
afgift på sticks *grrrr*)