Joystick til BF2 fly og helikopter
Fra : Hagar

Dato : 20-11-06 05:30

Hej

Jeg kunne godt tænke min at få et joystick til BF2, men hvad er nu godt når
man vil prøve sig med de der helvedesmaskiner af helikoptere ? Jeg har
kigget på det her http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=18679
er der nogen af jer der kender til det, og kan komme med ris/ros om det ?

Ja, jeg ved godt at dette indlæg i grunden hører til i hardware gruppen, men
hvor finder man nu lige de fleste gamere ?

Hvis jeg nu vil bytte mig til sådan en "pind" med mit Sapphire R9800 Pro 128
Mb, SKAL det så i en markedsgruppe ?

Hagar

Fra : Mads

Dato : 20-11-06 13:06

On Mon, 20 Nov 2006 05:29:54 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>er der nogen af jer der kender til det, og kan komme med ris/ros om det ?

Jeg har haft sådan et, men det holdt ikke ret længe, før noget
knækkede nede i basen og det blev slapt.
Bevares, Force Feedbacken var da meget sjov de første par
gange, men den begejstring gik hurtigt over, for styringen var
slap og upræcis, så da det gik i stykker gad jeg ikke få det
byttet, men købte istedet et Logitech Extreme 3D Pro.

Ikke nok med at det er meget billigere. Det er også det bedste
og mest præcise joystick jeg nogensinde har haft, og jeg har
sgu haft nogen stykker siden 1980

Jeg savner ikke Force Feedback'en det mindste, for med det
her joystick kan jeg lande en helikopter med millimeters nøjagtighed
og jeg kan skyde øjet ud på en myg på flere kilometers afstand.
( ja, overdrivelse fremmer forståelsen )
Jeg bruger det både til BF2, BF2142 samt diverse andre fly spil

mvh Mads

Fra : Ole

Dato : 20-11-06 15:29

Mads wrote:

> [...]
> ( ja, overdrivelse fremmer forståelsen )
> Jeg bruger det både til BF2, BF2142 samt diverse andre fly spil

Jeg kan se at jeg har misset noget, dvs. at styringen
er linear med en joystick i BF2 og BF2142 ?

Ole

Fra : Mads

Dato : 20-11-06 16:22

On Mon, 20 Nov 2006 15:29:14 +0100, Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:

>Jeg kan se at jeg har misset noget, dvs. at styringen
>er linear med en joystick i BF2 og BF2142 ?

Hej

Ja undskyld, men jeg forstår ikke hvad du mener.

mvh Mads

Fra : Ole

Dato : 21-11-06 15:30

Mads wrote:

> Hej
>
> Ja undskyld, men jeg forstår ikke hvad du mener.
>
> mvh Mads

Hej Mads

Proportional er nok mere det korrekte ord, altså
en lille ændring på sticken, give en lille ændring
på f.eks. pitch.

Ole

Fra : Mads

Dato : 21-11-06 15:49

On Tue, 21 Nov 2006 15:30:27 +0100, Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:

>Hej Mads
>
>Proportional er nok mere det korrekte ord, altså
>en lille ændring på sticken, give en lille ændring
>på f.eks. pitch.
>
>Ole

Hej

OK, på den måde. Ja, styringen er proportional i de
programmer der understøtter det. Det gør de fleste nu,
men jeg har dog set eksempler på det modsatte i et
par bilspil.

mvh Mads

Fra : Ole

Dato : 21-11-06 16:28

Mads wrote:

> [...]
> programmer der understøtter det. Det gør de fleste nu,
> men jeg har dog set eksempler på det modsatte i et

Jeg tror dog stadig at jeg ville fortrække keyboard/mus
til at styre Tanks/Biler, jeg /har/ prøvet at bruge
en joystick i et bilspil, det var sgu' næsten umuligt.

Ole

Fra : Mads

Dato : 21-11-06 18:56

On Tue, 21 Nov 2006 16:27:38 +0100, Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:

>Jeg tror dog stadig at jeg ville fortrække keyboard/mus
>til at styre Tanks/Biler, jeg /har/ prøvet at bruge
>en joystick i et bilspil, det var sgu' næsten umuligt.

Ja, jeg bruger også selv tastaturet til Need For Speed og
til tanks i BF2. Det var også bare ment som et eksempel.

mvh Mads

Fra : Mendoza

Dato : 21-11-06 15:21

Fra : Mendoza

Dato : 21-11-06 15:21

Ole wrote:

> Jeg kan se at jeg har misset noget, dvs. at styringen
> er linear med en joystick i BF2 og BF2142 ?

Ja

Fra : Ole

Dato : 21-11-06 15:28

Mendoza wrote:

> Ja

Tak

Ole

Fra : Hagar

Dato : 20-11-06 18:05

> [...]
> ( ja, overdrivelse fremmer forståelsen )
> Jeg bruger det både til BF2, BF2142 samt diverse andre fly spil

Hej igen

Jamen, så vil jeg da kigge på det, for mig skal det kunne vride i håndtaget,
så en heli kan dreje om egen akse. Som jeg tidligere har skrevet, så har jeg
jo spillet en del Longbow2, og der havde jeg et joystick der kunne vride i
håndtaget, og det er blevet til et must.

Hagar

Fra : Mads

Dato : 20-11-06 18:35

On Mon, 20 Nov 2006 18:04:33 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>jo spillet en del Longbow2, og der havde jeg et joystick der kunne vride i
>håndtaget, og det er blevet til et must.

Hej

Bare rolig, Extreme 3D Pro har vrid i håndtaget. 8 vejs hat, throttle
og masser af ekstra knapper (12).
Throttle grebet sidder godtnok lidt underligt i forhold til mange
andre joysticks, men man opdager hurtigt at det sidder perfekt
placeret til venstre tommel og at de andre fingre på den hånd er
fri til at betjene de 6 knapper der sidder på venstre side af basen.

mvh Mads

Fra : Jakob

Dato : 20-11-06 19:02

> [...]
> jo spillet en del Longbow2, og der havde jeg et joystick der kunne vride i
> håndtaget, og det er blevet til et must.

Det kunne jeg faktisk godt tænke mig at se et svar på. Jeg var en haj
til chopper i bf vietnam, men stinker til det i bf2. Styringen er RINGE
med mus, men kan man rent faktisk dreje på stedet i BF2 i en chopper
hvis man bruger joystick ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mads

Dato : 20-11-06 19:12

On Mon, 20 Nov 2006 19:02:23 +0100, Jakob
<nomail@invalid_still.invalid> wrote:

> [...]
>til chopper i bf vietnam, men stinker til det i bf2. Styringen er RINGE
>med mus, men kan man rent faktisk dreje på stedet i BF2 i en chopper

Hejsa

Ja, det kan du godt, forudsat selvfølgelig at dit joystick
har vrid i håndtaget eller hvad det nu hedder.

Jeg spiller selv BF2 en hel del og har ofte lavet den mannøvre
i en helikopter. Det virker faktisk rigtigt godt og føles meget
realistisk.

mvh Mads

Fra : Hagar

Dato : 20-11-06 19:39

> [...]
>
> Jeg spiller selv BF2 en hel del og har ofte lavet den mannøvre
> i en helikopter. Det virker faktisk rigtigt godt og føles meget

Jeg har på fornemmeren vi godt kan drille hinanden her inde, bare det ikke
går ud over mig

Mads, har du selv, på egen hånd styret en helikopter ?
Du skriver jo det føles realistisk, så du har vel prøvet det ?

Se, nu kunne jeg jo godt få en over nakken, og peget finger ad, for det
kunne jo godt være du har prøvet det

Hagar

Fra : Mads

Dato : 20-11-06 21:24

On Mon, 20 Nov 2006 19:38:52 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Du skriver jo det føles realistisk, så du har vel prøvet det ?
>
>Se, nu kunne jeg jo godt få en over nakken, og peget finger ad, for det

Jeg har fløjet med en lille helikopter adskillige gange, så jeg ved
da hvordan sådan et drej ser ud og føles, men nej, jeg har godtnok
ikke prøvet at styre.

mvh Mads

Fra : Brian Lund

Dato : 20-11-06 20:05

> [...]
> jo spillet en del Longbow2, og der havde jeg et joystick der kunne vride i
> håndtaget, og det er blevet til et must.

Jeg har selv et Logitech Wingman Extreme Digital 3D (noget af et navn),
altså den uden force feedback, og jeg har været rigtigt glad for det, jeg
købte det i 99 og har det stadigt, eneste problem er at throttlen er begyndt
at være lidt ustabil (hopper op og ned i den ene ende af skalaen, altså ikke
på joysticket, men i programmer/kalibrering), og jeg kan sgutte finde ud af
at skille den ad for at give den WD40 :)

Brian

Fra : Hagar

Dato : 21-11-06 00:42

> [...]
> af
> at skille den ad for at give den WD40 :)

Kan du ikke bare fylde en spand med WD40 og proppe joysticket der ned i, så
får det hele en omgang

Hagar

Fra : Mendoza

Dato : 21-11-06 15:20

Mads wrote:

> [...]
> slap og upræcis, så da det gik i stykker gad jeg ikke få det
> byttet, men købte istedet et Logitech Extreme 3D Pro.

Sådan et har både min søn og jeg selv. Det er bare super!! Har også haft
Force Feed back, det er herre upræcist....

Mikael "Tordengris" Jørgensen

Fra : Hagar

Dato : 24-11-06 19:28

Så fik jeg købt det, et Logitech Extreame 3D, for pokker da, nu skal jeg jo
lære at spille igen
Det virker overhovedet ikke som mit gamle joystick da jeg spillede Longbow.
Den gang, så drejede helikopteren om egen akse når jeg vred i håndtaget, nu,
så kan jeg jo få den vendt på hovedet
Det bliver nok ikke i år jeg kommer ind og pander jer ned med helikopter og
fly, for det er immervæk svært

Er der i øvrigt nogen der kan forklare mig, hvorfor jeg ikke kan spille BF2
i singleplayer ? Jeg bliver kylet ud på skrivebordet med det samme, når jeg
vil spille, men i multiplayer, der kører det godt nok, men det bliver jo
dyrt i længden at øve der med det nye joystick

Hagar

Fra : Mads

Dato : 24-11-06 19:54

On Fri, 24 Nov 2006 19:28:19 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>så kan jeg jo få den vendt på hovedet
>Det bliver nok ikke i år jeg kommer ind og pander jer ned med helikopter og

Det er opsætningen inde i BF2 du lige skal have ændret på.
Du kan sagtens lave det så heli'en drejer når du twister joystick'et

> [...]
>vil spille, men i multiplayer, der kører det godt nok, men det bliver jo
>dyrt i længden at øve der med det nye joystick

Jeg har samme problem i BF2. BF2142 virker dog perfekt i
singleplayer. Mystisk.

mvh Mads

Fra : Hagar

Dato : 25-11-06 00:48

> Jeg har samme problem i BF2. BF2142 virker dog perfekt i
> singleplayer. Mystisk.
>
> mvh Mads

Tror du det har noget at gøre med de joystick vi har, og den software der er
installeret til ?

Hagar

Fra : Mads

Dato : 25-11-06 01:01

On Sat, 25 Nov 2006 00:48:18 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

>Tror du det har noget at gøre med de joystick vi har, og den software der er
>installeret til ?

Hmm, det ved jeg da godtnok ikke. Jeg mener da heller ikke at der er
installeret noget software til mit Logitech Extreme 3D. Jeg satte bare
stikket i og så dukkede det op inde i Windows almindelige
"Spilenheder"

Kunne du da godt spille BF2 singleplayer inden du satte joysticket
til?

mvh Mads

Fra : Hagar

Dato : 25-11-06 03:32

> [...]
> "Spilenheder"
>
> Kunne du da godt spille BF2 singleplayer inden du satte joysticket

Jeg ved ikke om jeg kunne efter patch 1.41, for det har jeg ikke prøvet, men
hvis du ikke har installeret softwaren til joysticket, og du heller ikke kan
spille single player, så er det ikke softwaren til joysticket den er gal
med, så jeg mistænker patchen.

Er der mon andre med samme problem ??

Hagar

Fra : Mads

Dato : 25-11-06 10:01

On Sat, 25 Nov 2006 03:31:30 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>spille single player, så er det ikke softwaren til joysticket den er gal

Det er ikke den sidste patch, for jeg har ikke kunne spille
singleplayer i laaaaang tid. Nok mindst et halvt år eller mere.
Jeg ved desværre ikke hvornår problemet opstod på min
maskine, for singleplayer er ikke lige det jeg har brugt mest
tid på at spille.

mvh Mads

Fra : Hagar

Dato : 25-11-06 12:21

> [...]
> Jeg ved desværre ikke hvornår problemet opstod på min
> maskine, for singleplayer er ikke lige det jeg har brugt mest

Det er godt nok noget af et mysterium det her, for en af gutterne, han kan
godt spille single player, og vi har hentet nøjagtigt samme patch, og vores
maskiner er næsten ens bestykket.

Hagar

Fra : Jan

Dato : 26-11-06 20:00

Hej Jeg har ikke nogen problemmer med at spille i single player med "vores"
joystick" ved ikke om det kan være driveren der er problemet til Logitech
den kan hentes på deres side

http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/software/DK/DA,CRID=1786,contentid=5300

jbhdk

Hent en gratis SPAMfighter her.