ventrilo 2.1.4
Fra : nobody

Dato : 14-11-06 10:30

hej jeg har ladet mig fortælle at ventrilo 2.1.4 er bedre og 100% gratis men
kan ikke finde et link til versionen( også gerne server udgaven) der virker
.... er der nogen der kan hjælpe/måske smide den i binaer - evt osse med at
sætte en server op ?
mvh Niller

Fra : Laziter [9440]

Dato : 14-11-06 11:30

"nobody" <nejtak@goaway.com> skrev i en meddelelse
> hej jeg har ladet mig fortælle at ventrilo 2.1.4 er bedre

Bedre end hvad?

> og 100% gratis men kan ikke finde et link til versionen( også gerne server
> udgaven)

Hvorfor ikke bare hente den nyeste version fra www.ventrilo.com ?
Den er skam også gratis til privat brug og fungerer ganske udmærket.

Mvh
Benjamin

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-06 13:58

2.1.4 er gratis at sætte op som server for mange personer har jeg fået at
vide, den nyeste version duer ikke til store raid medmindre man betaler for
serveren .... ret mig hvis jeg har fået forkerte informationer
MvH
Niller

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 15-11-06 04:30

nobody skrev:
> [...]
> vide, den nyeste version duer ikke til store raid medmindre man betaler for
> serveren .... ret mig hvis jeg har fået forkerte informationer

Tror jeg du har i og med det ikke er lovligt at hoste 2.1.4 Det er kun
tilladt/lovligt at hoste på versioner fra 2.3 og opefter læs evt. det
her: http://www.ventrilo.com/purchase.php der står det nede i bunden det
ikke er tilladt at hoste på versioner ældre end 2.3 ellers vil det blive
tolket som svindel. Tro mig de tracker ip'er, hvem der hoster ventrilo
på hvilke ip'er, samt version, det samme gør sig gældende med teamspeak
de tracker også. Arbejder for en gaming hosting udbyder i min fritid,
som også udlejer ventrillo og teamspeak server, så ved både ventrillo,
samt teamspeak tracker ip'er, bare for din egen skyld, så host på 2.3
med mindre du gerne vil komme i klemme med ventrilo.

Hygge

AngelFire

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-06 14:53

sidder og kikker på inifilen og her er forklaringen:
MaxClients=8

This option is not available on Public versions of the server. It is hard
coded to a maximum of 8 simultaneous clients (also called slots). If you
need more then 8 slots then you will need to rent a server from a licensed
professional hosting company.

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 15-11-06 04:39

nobody skrev:
> [...]
> need more then 8 slots then you will need to rent a server from a licensed

Ellers brug teamspeak der er kravne knapt så strenge, der må man så
længe det ikke bruges til kommicel brug eller modtager penge af den ene
eller anden art for teamspeak servern. hoste op til 1000 slots sm max
fordelt over max 10 server, dog max 100 slots på hver server.

Fra teamspeaks hejmmeside:

Non-Profit Organizations
If you host a TeamSpeak server strictly for non-profit AND you are not a
commercial entity then you will not be subject to licensing fees. You
must not exceed a total of 1000 slots on a maximum of 10 TeamSpeak
servers within your organization. TeamSpeak servers are defined as ANY
server upon which a connection is allowed - be it virtual or physical.
In addition, you must configure each of your servers to run no more than
100 slots. If more than 100 slots is detected on any of your servers by
our automated tracking system, your servers may be subject to review (or
suspended) and you may be held liable for ATHP-based or Single Server
Use-based licensing fees.

Som også kan læses her:
http://www.goteamspeak.com/index.php?page=faq&id=1&item=1#q1

Hygge

AngelFire

Fra : sls\(2770\)

Dato : 15-11-06 09:15

"nobody" <--> skrev i en meddelelse

> sidder og kikker på inifilen og her er forklaringen:
> MaxClients=8

Den gamle ventrilo 2.1.4 (serverdimsen hedder 2.1.2) kan du hoste 32
clienter, og kun 8 i den nye 2.3.0. Men lyden skulle oggå være forbedret i
den nye.
Men hvis du sætter en server om med (server)2.1.2, kan folk kun bruge
(client) 2.1.4 og ikke den nye (client) 2.3.0, men så kan man bare
installere ventrilomix, der er 3 forskellige versioner med+TS.

Jeg har filerne og kan poste dem i aften, hvis du stadig skal bruge dem?

// Sid

Fra : nobody

Dato : 15-11-06 11:34

Jeg har filerne og kan poste dem i aften, hvis du stadig skal bruge dem?

nej ellers tak, men jeg tror jeg tager teamspeak på grundlag af Dortes svar
!

Ellers tak for de uddybende svar.

mvh Niller?