Starwars spillet...det MØG gamle...
Fra : Silver

Dato : 13-11-06 22:27

Davs Gruppe.

Jeg søger det rigtig gamle "grillbar" starwars spil som jeg kan huske stod
på første sal i den gamle grillbar i storegade Randers, husker dog ikke lige
navnet på grillen.

Men mener da det udkom i sin tid til c64, amiga, eller pc. Nogen som ved om
det kan spilles på en alm 2.4 ghz pc? eller kræver det en masse emulering?
(som jeg roder rundt i konstant når jeg endelig prøver.).

Mvh
Silver.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-11-06 23:01

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om det kan spilles på en alm 2.4 ghz pc? eller kræver det en masse
> emulering? (som jeg roder rundt i konstant når jeg endelig prøver.).

Er det denne udgave?:
http://www.mameworld.net/maws/romset/starwars

I så tilfælde kan du benytte dig af M.A.M.E. emulatoren og spille SW den
vej.

Flå denne udgave af M.A.M.E. ned fra nettet:
http://www.classicgaming.com/mame32qa/

Installér den og hent SW her:
http://www.angelfire.com/wizard2/oracle/mame/starwars.zip
(ingen udpakning nødvendig, bare smid filen i 'roms' mappen der hvor du
installerede M.A.M.E.)

Det skulle meget gerne fungere fint på din maskine, du har mere end rigeligt
fart på

Mvh
Benjamin

Fra : Silver

Dato : 14-11-06 01:17

"Laziter [9440]" <laziter@FJERNgmail.com> skrev i en meddelelse

> "Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Er det denne udgave?:
> http://www.mameworld.net/maws/romset/starwars

DEEER var det jo! hehe, damn det vækker minder :D, kan huske at man spillede
det med et flyagtigt joystick på grillen og man gik helt amok med
aftrækkerene :).

Jeg takker meget og vil med det samme prøve det via M.A.M.E.

Mvh
Silver.

Fra : Dr.Phil

Dato : 14-11-06 20:34

> [...]
> aftrækkerene :).
>
> Jeg takker meget og vil med det samme prøve det via M.A.M.E.

JAAA det var sgu tider :)

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-11-06 21:49

"Dr.Phil" <321@123.dk> skrev i en meddelelse

> JAAA det var sgu tider :)

Jeps alle lommepengene gik til de herlige maskiner.
Mit favorit spil fra dengang var:
http://www.mameworld.net/maws/romset/blktiger

Og er det da til dels stadig, det får nogle flittige omgange her i huset når
lysten melder sig.
Jeg husker stadig hvordan jeg brugte adskillige kr på det spil da det stod i
den lokale pølsevogn.
Jeg spillede så meget at jeg til sidst kunne gennemføre spillet på 1 liv..

Mvh
Benjamin

Fra : Pipeline

Dato : 15-11-06 22:00

Laziter [9440] skrev:

> [...]
> installerede M.A.M.E.)
>
> Det skulle meget gerne fungere fint på din maskine, du har mere end rigeligt

HJÆLP!! Jeg ville enormt gerne have dette spil til at virke, men det vil
ikke.
Jeg har hentet og installeret Mame32 og smidt spillet (zip-filen) i
roms-mappen, men det kommer ikke frem i Mame. Jeg prøvede nogle andre
spil også , men med samme resultat
Hvis jeg kører en audit, kommer den med følgende meddelelse:
starwars: 136021-105.1l (256 bytes) - NOT FOUND
starwars: 136021-105.1l (256 bytes) - NOT FOUND

Hvad kan jeg gøre for at få det til at virke?

Mvh
Pipeline

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-11-06 22:35

"Pipeline" <ng4FJERNDETTE@OGDETTEodeu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> starwars: 136021-105.1l (256 bytes) - NOT FOUND
> starwars: 136021-105.1l (256 bytes) - NOT FOUND
>
> Hvad kan jeg gøre for at få det til at virke?

Tja det ser da ud til at du har ret..
Jeg kører selv med M.A.M.E. version 0.87 og der fungerer spillet fint.
I den nyeste version 0.110 virker spillet ikke og kommer med den fejl du
nævner.

Jeg kan sende version 0.87 til de der vil have den, det kræver at mailboksen
kan klare 5 MB fil-størrelse.

Mvh
Benjamin

Fra : Silver

Dato : 16-11-06 16:37

> Jeg kan sende version 0.87 til de der vil have den, det kræver at
> mailboksen kan klare 5 MB fil-størrelse.

Jatak! :) du sender den bare til mig, mailen er god nok.

Mvh
Silver.

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 19-11-06 09:14

Jadav!

Jeg kan heller ikke få 0.110 til at køre.

Kunne du ikke lægge den i dk.binaer

På forhånd tak!
(c:
M.v.h.
Hans Nikolajsen

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 16-11-06 16:21

Jadav!

Hvordan fandt du den zip fil???
Søgte du på Google??
Har du hentet den på:
http://www.mameworld.net/maws/romset/starwars
I såfald hvordan, jeg kan ikke rigtig finde de forskellige spil!

M.v.h.
Hans Nikolajsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 16-11-06 19:19

"Hans Nikolajsen" <jadav123@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.mameworld.net/maws/romset/starwars
> I såfald hvordan, jeg kan ikke rigtig finde de forskellige spil!

Ja jeg bruger som regel Google til at finde spillene med.
I dette tilfælde søgte jeg på starwars.zip.

En adresse der også kan bruges til at finde spil igennem er:
http://www.romnation.net/
Et ganske godt site, men det er dog ikke alle spillene der virker.

Mvh
Benjamin

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 17-11-06 16:12