Nogle ideer til eventyr spil.
Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 12-11-06 10:55

Sidder lige pt. og spiller Dreamfall - Longest-Journey, kan godt lide den
fantasifulde historie, og der er en god grafik.

Er der nogen der har et par forslag til andre eventyrspil?, det må gerne
være uden for svære opgaver, og med en masse flot grafik og en god historie.

Myst V End of Ages var lige en tand for svært, selvom der er hjælp i menuen,
syntes jeg at historien var for komplex, gider ikke og slå op i en
walkthroug.
Eller var det et kanon flot spil.

Mvh. Flemming
PS. har en rimelig kraftig maskine.

Fra : Asbjoern S.

Dato : 12-11-06 14:26

Jeg har også selv købt Dreamfall - The Longest Journey. Jeg er selv
ikke kommet videre end starten, da jeg fandt det lidt svært at fordybe
mig i hovedpersonen. Hun var lidt for intetsigende. Jeg vil dog
gennemføre det på et tidspunkt.

Myst spillene har noget fantastisk grafik. Jeg har selv Myst IV -
Revelation. Det er så utrolig smukt men meget svært tilgængeligt.
Jeg stoppede meget hurtigt med at spille det, da det netop er så
svært.

Du kunne evt. prøve Call of Cthulhu - Dark Corners of the Earth, som
er meget spændende og grafisk også godt. Der er dog nogle tekniske
fejl i, som gør det svært at spille. Firmaet er gået konkurs og kan
derfor ikke frigive en patch. En skam da det er et meget godt spil.

vh. Asbjørn

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 13-11-06 19:31

"Asbjoern S." <Asbjoern.Skoedt@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

-
-
Har lige afsluttet D-TLJ, bedst som jeg var igang, sluttede de spillet med
en del filmklip.
Så gad producenterne åbenbart ikke mere.

Surt og spild af tid.

Forstår godt at det er meget svært at identificere sig med en pige og
pigekultur.
Der kom dog en hårdtslående mand med på et tidspunkt hvor man spiller 3
figurer, men de gad åbenbart ikke at bygge videre på det, eller bare lave
historien færdig. Og det ellers på trods af en god story line.

Mvh. Flemming

Fra : Kasper Aae

Dato : 13-11-06 15:09

On Sun, 12 Nov 2006 10:54:34 +0100, "Flemming M. Hansen"
<boole@sol.dk> wrote:

> [...]
>være uden for svære opgaver, og med en masse flot grafik og en god historie.

Det nye Sam & Max spil. The Longest Journey 1. Syberia 1 og 2. Still
Life. Fahrenheit. Og så selvfølgelig alle Lucas Arts klassikerne, hvis
du ikke har spillet dem endnu (Monkey Island serien, Day of the
Tentacle, Grim Fandango, etc)

Prøv evt. også at kigge på www.adventuregamers.com

--
Kasper Aae

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 13-11-06 19:16

"Kasper Aae" <nospam@thanks.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Life. Fahrenheit. Og så selvfølgelig alle Lucas Arts klassikerne, hvis
> du ikke har spillet dem endnu (Monkey Island serien, Day of the

Interessant side, tak skal du have.

Mvh. Flemming

Fra : Søren

Dato : 13-11-06 17:33

Hvad med Oblivion?
http://www.elderscrolls.com/games/oblivion_overview.htm

Det er godt nok fedt!

Søren

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 13-11-06 19:18

"Søren" <leaveme@alone.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med Oblivion?
> http://www.elderscrolls.com/games/oblivion_overview.htm
>
> Det er godt nok fedt!
>
> Søren

Er det ikke rollespil?

Er ikke til rollespil, jeg syntes ikke at det er andet end gentagelser og
gentagelser.

Mvh. Flemming

Fra : Søren

Dato : 14-11-06 00:11

> [...]
>>
> Er det ikke rollespil?
>
> Er ikke til rollespil, jeg syntes ikke at det er andet end gentagelser og

Jo, men hvad er egentlig forskellen?

I Oblivion er der mange små opgaver, og en stor
Hver opgave er en historie i sig selv..

Man bestemmer selv rækkefølgen af opgaverne,

Søren

Fra : Kasper Aae

Dato : 15-11-06 18:24

On Tue, 14 Nov 2006 00:11:28 +0100, "Søren" <leaveme@alone.dk> wrote:

>Jo, men hvad er egentlig forskellen?
>
>I Oblivion er der mange små opgaver, og en stor
>Hver opgave er en historie i sig selv..
>
>Man bestemmer selv rækkefølgen af opgaverne,

Forskellen ligger i, at adventurespil lægger vægt på historien (som
ofte er ret lineær) og på at løse diverse puzzles, hvorimod rollespil
lægger mere vægt på kampe og at udvikle sin character med nye evner og
skillpoints. Men genrerne kan selvfølgelig overlappe hinanden.

--
Kasper Aae

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 15-11-06 22:41

> [...]
>
> I Oblivion er der mange små opgaver, og en stor
> Hver opgave er en historie i sig selv..
>
> Man bestemmer selv rækkefølgen af opgaverne,

Når min søn spiller rolle spil, kommer jeg nogen gange ind og følger lidt
med. Senere eller en anden dag når jeg igen kigger med, syntes jeg ikke
spillet har forandret sig, ud over at karakteren har fået bedre skills.
Jeg syntes at det er meget ensformigt, med al den løben omkring.

Hilsen flemming

Fra : Asbjoern S.

Dato : 16-11-06 00:21

> [...]
> Jeg syntes at det er meget ensformigt, med al den løben omkring.
>
> Hilsen flemming- Skjul tekst i anførselstegn -- Vis tekst i anførselstegn -

Det er selvfølgelig rigtigt ved mange rollespil, men der findes også
mange utrolig gode og interessante spil. Morrowind (som Oblivion er
opfølgeren til) er meget historiebaseret med en masse læsning og
interaktion med NPC's. Det tilføjer eventyrspil en anden dimension,
specielt da Morrowind ikke er lineært, men en fri og "realistisk"
verden. Der er jo så selvfølgelig kamp i, men det er ike det alt
overskyggende element i spillet.
Spil i Fallout-serien kan også nævnes, hvor man næsten kan
gennemføre uden kamp.

Begge spil er dog ikke helt nye.

vh. Asbjørn