Secret of Monkey Island - kan man stadig s~
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 08-11-06 02:42

Genfandt ved et rent tilfælde min gamle CD med det originale Monkey Island
forleden. Det var så tårerne trillede...

MEN, jeg prøvede at installere det, men tiden går dæleme hurtigt for
computere, jeg har lige pludselig ingen anelse om hvordan. Jeg er kun kommet
til og med et pixeleret billede af en sørøver-ø med en i øvrigt vidunderligt
nostalgisk midi-muzak, hvor der i bunden er fem cd'er afbilledet som man kan
trykke på. Ingen af dem starter spillet, jeg får bare fejlmeddelelser. Jeg
aner ikke hvordan jeg får spillet installeret, ingen af exe-filerne mv.
reagerer.

Jeg har WinXP SP2. Jeg håber nogen kan hjælpe mig, jeg ville vræle de næste
30 dage ved et gensyn med denne vidunderlige klassiker.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 08-11-06 07:41

"C. H. Engelbrecht" <chris@bitfrost.dk> skrev i en meddelelse
> Genfandt ved et rent tilfælde min gamle CD med det originale Monkey Island
> forleden. Det var så tårerne trillede...

Det er da også god dejlig nostalgi når den er bedst, har selv været turen
med tårene igennem

> Jeg har WinXP SP2. Jeg håber nogen kan hjælpe mig, jeg ville vræle de
> næste 30 dage ved et gensyn med denne vidunderlige klassiker.

Du kan bruge ScummVM til at køre spillet med:
http://www.scummvm.org/

Den nødvendige dokumentation er også på siden så det er let at komme igang

Mvh
Benjamin

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 09-11-06 00:02

Det virker sgu. Jeg sidder og græder. Må jeg sende dig en jomfru?

Fra : Laziter [9440]

Dato : 09-11-06 18:41

> Det virker sgu. Jeg sidder og græder. Må jeg sende dig en jomfru?

Ja sgu da, bare ikke alt for ung, sådan omkring 25-30 år

Dejligt at du fik spillet til at køre igen, nu vil jeg så forestille mig en
voksen mand tude sig vej gennem eventyret mens han stortuder ;oD

Mvh
Benjamin

Fra : Nicolai

Dato : 09-11-06 13:07

> Genfandt ved et rent tilfælde min gamle CD med det originale Monkey Island
> forleden. Det var så tårerne trillede...

Det var tider!!!

> Jeg har WinXP SP2. Jeg håber nogen kan hjælpe mig, jeg ville vræle de næste
> 30 dage ved et gensyn med denne vidunderlige klassiker.

Prøvet diverse combatibility modes?

Fra : Kasper Aae

Dato : 13-11-06 15:11

On Wed, 8 Nov 2006 02:42:10 +0100, "C. H. Engelbrecht"
<chris@bitfrost.dk> wrote:

> [...]
>aner ikke hvordan jeg får spillet installeret, ingen af exe-filerne mv.

Hmmm, CD-versionen af The Secret of Monkey Island havde da musik som
cd-spor, som man også kan spille på sit anlæg?

--
Kasper Aae