Backgammon PC spil
Fra : Ciffor

Dato : 19-10-06 19:59

Hej.
Nogen der har kendskab til et godt backgammon spil til PC. Enten freeware
eller kommercielt via dansk forhandler? Spillet skal have tutor/mentor
funktion eller mindst forslag til træk, samt være brugervenligt og pænt.
På forhånd tak.
Ciffor

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 20-10-06 05:48

On Thu, 19 Oct 2006 20:59:29 +0200, Ciffor wrote:

> [...]
> eller kommercielt via dansk forhandler? Spillet skal have tutor/mentor
> funktion eller mindst forslag til træk, samt være brugervenligt og pænt.

Sidst jeg beskæftigede mig meget med Backgammon var Jellyfish vist helt det
store. Jeg er dog ikke sikker på der er en Dansk forhandler. Men den
spiller helt på højde med de bedste "menneske"-spillere i verden og den har
en analyzer der kan analysere dine træk.

--
np: 002. [? #02] CD Track 02

Fra : Jakob

Dato : 20-10-06 14:36

Ciffor wrote:
> [...]
> eller kommercielt via dansk forhandler? Spillet skal have tutor/mentor
> funktion eller mindst forslag til træk, samt være brugervenligt og pænt.

Jeg kan anbefale GnuBg http://www.gnubg.org/ som er gratis at bruge, og
desuden har en rigtig god tutor funktion!

--
Jakob

Fra : knudsen

Dato : 04-11-06 12:40

"Jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan anbefale GnuBg http://www.gnubg.org/ som er gratis at bruge, og
> desuden har en rigtig god tutor funktion!
>
> --
> Jakob

Hej
Du skulle vel ikke have et link til et godt skakprogram
gerne gratis

Venlig Hilsen
knudsen

Fra : Ciffor

Dato : 20-10-06 20:25

Tak for forslag. Har forsøgt JellyFish light. Det kan jeg altså ikke
anbefale. I hvert fald falder det ikke i min smag. Det stimulere mig ikke
til at hoppe ud i Pro versionen.
Prøver de andre.
Tak og god weekend :)

Fra : Ciffor

Dato : 21-10-06 09:31

Jeg har nu downloadet og evalueret ovenstående forslag.
Mit indtryk er; ikke mindre end imponeret over dette GRATIS stykke
high-performance, professionelt arbejde. Et rigtig lækkert spil med alt hvad
der hører til. Dog er jeg i første omgang ikke imponeret over HINT
funktionen, der ofte vælger nogle temmelig ukloge træk. Jeg er heller ikke
imponeret over justeringen af sværhedsgraden. Jeg vil tillade mig at sige,
at jeg er øvet spiller, altså hverken newbie eller ekspert. Men på letteste
niveau tæsker den mig ofte ud af brættet.
Men alt i alt er jeg yderst tilfreds.
Go weekend.

Fra : N.D.R.

Dato : 09-11-06 19:23

"Ciffor" <clauss@SLETpostkasse.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller kommercielt via dansk forhandler? Spillet skal have tutor/mentor
> funktion eller mindst forslag til træk, samt være brugervenligt og pænt.

Kik på http://www.bgsnowie.com/ - dyrt men godt.
Det bruger de profesionelle
Nanna