BF2 problemer efter skift til nyt grafikko~
Fra : Janner

Dato : 19-10-06 15:12

Har netop monteret et ATI Rade on X1600 og installeret driverne fra Omega
.... inden da afinstallerede jeg de gamle Nvidia drivere fra mit skod Gforce
6700 kort. Men syntes ikke jeg får mere ydelse ... tvært imod nærmest.
Aldrig har BF kørt så ringe ... Er der noget jeg kan have gjort galt eller
anderledes ??

Tips ??

/Jan

Fra : Hagar

Dato : 19-10-06 16:25

"Janner" <NOT_VALID@NOT_VALID.NOT_VALID> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gforce 6700 kort. Men syntes ikke jeg får mere ydelse ... tvært imod
> nærmest. Aldrig har BF kørt så ringe ... Er der noget jeg kan have gjort

Prøv og hent dette program
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Uninstallers/Driver-Cleaner-Professional.shtml
Det er gratis, og det kan rydde op i noget vi andre ikke kan se. Jeg vil dog
lige advare lidt, for det kan også fjerne chipset drivere, så hold lige et
øje med hvor du sætter flueben. Når det er sket, så prøv og installer de
Omega drivere igen, oven i dem du har installeret, så vil jeg tro der sker
lidt.

Hagar

Fra : Janner

Dato : 19-10-06 16:56

> [...]
> lige et øje med hvor du sætter flueben. Når det er sket, så prøv og
> installer de Omega drivere igen, oven i dem du har installeret, så vil jeg

Prøver senere i aften eller i morgen ... takker og bukker

Det er sådan en svend jeg har købt
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341417 og det skulle jo gerne
kunne mærkes i forhold til Gforce 6700 med 128 mb kun ... mmm

Hygge

Fra : Mendoza

Dato : 19-10-06 19:42

Janner wrote:
> [...]
> skod Gforce 6700 kort. Men syntes ikke jeg får mere ydelse ... tvært
> imod nærmest. Aldrig har BF kørt så ringe ... Er der noget jeg kan

Jeg har lige skiftet fra GF 6600GT til GF 7900GT på knægtens maskine. Jeg
havde samme problem som dig efter skiftet, men en hurtig afinstallering og
efterfølgende genindstallering og patchning af BF2 samt BF2 SF løste
problemet.

Mendoza

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-10-06 08:19

> [...]
>Jeg havde samme problem som dig efter skiftet, men en hurtig
>afinstallering og efterfølgende genindstallering og patchning af BF2

Hvordan opleves skiftet ellers fra 6600GT til 7900GT?

Fra : Mendoza

Dato : 21-10-06 05:47

Per Nielsen wrote:

> Hvordan opleves skiftet ellers fra 6600GT til 7900GT?

Der er en kæmpe forskel. Jeg kan køre alt i max indstillinger nu, inc. 4 x
AA. Med 6600GT kørte det hele i medium og ingen AA. Monterede også en GB ram
mere, så der er nu er 2 GB, det har også gjort det hele lidt nemmere. Og så
er der jo også X-fi Fatal1ty lydkortet, som jeg også lige smed i
maskinen......

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-10-06 08:13

> [...]
>en GB ram mere, så der er nu er 2 GB, det har også gjort det hele lidt
>nemmere. Og så er der jo også X-fi Fatal1ty lydkortet, som jeg også

Jeg har overvejet en smule at opgradere fra 6800GT, men 7800GS er vist
det hurtigste jeg kan få til AGP. Og det tror jeg ikke rigtigt er
pengene værd. Et X-Fi lydkort lyder til gengæld interessant Er der
nogen der ved hvordan det lyder i forhold til indbyggede Soundstorm
(skulle vist være den bedste integrerede lydchip) på mit Abit NF7-S
rev2.0 (nForce2)?

Fra : Janner

Dato : 20-10-06 12:55

"Mendoza" <doza@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> havde samme problem som dig efter skiftet, men en hurtig afinstallering og
> efterfølgende genindstallering og patchning af BF2 samt BF2 SF løste

Ved du hvad det prøver jeg sgu lige ...

/Jan

Fra : Janner

Dato : 20-10-06 20:15

> [...]
> havde samme problem som dig efter skiftet, men en hurtig afinstallering og
> efterfølgende genindstallering og patchning af BF2 samt BF2 SF løste

Hjalp en del ... men er sgu stadigt lidt skuffet he he

Den gamle slæde en alm pen 4 3.0 kører BF lige så godt som denne Pen D dual
... men wha faen ... Må ha en gb alm ram til så sker der nok lidt mere

/Jan

Fra : Mendoza

Dato : 21-10-06 05:50

Janner wrote:
> [...]
>
> Den gamle slæde en alm pen 4 3.0 kører BF lige så godt som denne Pen
> D dual .. men wha faen ... Må ha en gb alm ram til så sker der nok

Er der ikke noget med at Intels dual CPU giver problemer med BF2? Det mener
jeg at have læst fornyligt. AMD64 2x skulle køre udmærket med BF2, så jeg
overvejer at skifte min nuværende AMD64 3800 ud til sådan en fætter. Skal
dog lige se en kammerats i funktion først...

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 21-10-06 12:09

Mendoza skrev:

> [...]
> overvejer at skifte min nuværende AMD64 3800 ud til sådan en fætter. Skal
> dog lige se en kammerats i funktion først...

Nej det er faktisk omvendt, det er amd 64x2 der har problemer, har selv
en amd dual core, hvor jeg under 1.4 patchen har fået problemer med lost
connection og ved en del andre med amd dual core har samme problem.
Indstiller man dog BF2 til 1 core forsvinder problemet. Hvorimod folk
med intel core 2 duo ikke har dette problem, så tror det er en
inkompatibilitet med amd's dual core.

[C&B]AngelFire

Fra : Mendoza

Dato : 21-10-06 14:19

Dorthe Aagaard Nielsen wrote:

> [...]
> Hvorimod folk med intel core 2 duo ikke har dette problem, så tror
> det er en inkompatibilitet med amd's dual core.

Ok. My mistake.

Fra : Brian Lund

Dato : 20-10-06 16:58

> [...]
> 6700 kort. Men syntes ikke jeg får mere ydelse ... tvært imod nærmest.
> Aldrig har BF kørt så ringe ... Er der noget jeg kan have gjort galt eller

Hvis et Geforce 6700 er hurtigere end et Geforce 6600 GT så er jeg bange for
at det næppe kan kaldes en opgradering!?
(Der er nemlig ikke stor forskel på 6600GT og X1600 Pro, men har ikke set en
sammenligning for BF2)

Brian

Fra : Janner

Dato : 20-10-06 18:02

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at det næppe kan kaldes en opgradering!?
> (Der er nemlig ikke stor forskel på 6600GT og X1600 Pro, men har ikke set

Det er en halv mystisk variant af GF6600 som medion har lavet .. men bare
med 128 mb ram på ... Så det burde være en forbedring ikke mindst med omega
driverne.

/Jan

Fra : Brian Lund

Dato : 20-10-06 18:30

> Det er en halv mystisk variant af GF6600 som medion har lavet .. men bare
> med 128 mb ram på ... Så det burde være en forbedring ikke mindst med
omega
> driverne.

Hvis ydelsen er ca. den samme hvorfor burde der så være en forbedring? ;) -
Men prøv lige de andres råd af!
(Mere RAM betyder ikke højere hastighed)

Brian

Fra : Janner

Dato : 20-10-06 19:09

> [...]
> ;) -
> Men prøv lige de andres råd af!
> (Mere RAM betyder ikke højere hastighed)

Hvad får dig til at tro de andres råd ikke er prøvet af ?

Fra : Brian Lund

Dato : 20-10-06 20:33

> Hvad får dig til at tro de andres råd ikke er prøvet af ?

Ikke noget! ;)

Men hvis det stadigt ikke kører bedre så må min konklusion være at dit nye
kort altså ikke er hurtigere til BF2 end det gamle...
(Understøttet af det fact at GF6600 GT er lige så hurtigt som Radeon X1600
Pro)

Brian

Fra : Janner

Dato : 20-10-06 20:47

> [...]
> kort altså ikke er hurtigere til BF2 end det gamle...
> (Understøttet af det fact at GF6600 GT er lige så hurtigt som Radeon X1600

Det er vel i samme kategori som den med at papnæser ikke dur i regnvejr

/Jan

Fra : Diablo

Dato : 20-10-06 22:03

Du har købt ATI istedet for Nvidia. LOL

/Diablo

Fra : Brian Lund

Dato : 21-10-06 01:53

> Du har købt ATI istedet for Nvidia. LOL

Ja og hvad så?

Brian

Fra : Diablo

Dato : 22-10-06 17:12

Du skrev bare at du først havde fået problemer efter skift fra Nvidia, og
spillet rekommanderer nvidia, ergo hvad er så bedst måske

Diablo

Fra : Mads

Dato : 22-10-06 20:30

On Sun, 22 Oct 2006 18:11:52 +0200, "Diablo" <dk@dk.dk> wrote:

>Du skrev bare at du først havde fået problemer efter skift fra Nvidia, og
>spillet rekommanderer nvidia, ergo hvad er så bedst måske

Alle EA's spil rekommanderer Nvidia grafikkort, hvilket er noget vås
da de kører præcis ligeså godt på Radeon baserede kort. Det er jo
bare fordi EA og Nvidia har et samarbejde kørende.

Hvis pillet kører dårligt, så er det enten fordi der opstod et driver
problem under skiftet, eller fordi det nye kort ikke er hurtigere end
det gamle, måske endda tværtimod.

Fra : Brian Lund

Dato : 23-10-06 14:41

> Du skrev bare at du først havde fået problemer efter skift fra Nvidia, og
> spillet rekommanderer nvidia, ergo hvad er så bedst måske

Det var ikke mig der havde skiftet...

Jeg har selv et Radeon 9700 Pro og har faktisk prøvet at have et Geforce
6600 GT i, og det kørte faktisk mærkbart ringere i Battlefield 2! Det var
dog væsentligt hurtigere i alt andet jeg prøvede... Jeg prøvede ikke at
geninstallere BF2 men jeg kan fortælle at det heller ikke ligefrem kører
specielt godt på den maskinen kortet sidder i normalt.

Og det er bare en rekvalme, ikke andet ;) - Jeg har dog en ven med et 7900
GTX og det yder bare super godt, også i BF2.

Brian

Fra : Janner

Dato : 23-10-06 08:03

Hej,

Hvor om alting er har jeg besluttet at benytte mig af mim retur ret ol
levere mit nye grafikkort tilbage...

Men hvorfor at kort er så anbefalelelsesværdigt i en prisklasse til max
1300-1600 kr ?

/Jan

Fra : Hagar

Dato : 23-10-06 14:59

> [...]
> levere mit nye grafikkort tilbage...
>
> Men hvorfor at kort er så anbefalelelsesværdigt i en prisklasse til max

Jeg ville, fordi jeg er ATI fanatiker, kigge på det her

Hagar

Fra : Janner

Dato : 23-10-06 21:17

> Jeg ville, fordi jeg er ATI fanatiker, kigge på det her
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=194954
>
> Hagar

Har købt et Gforce 7900 så må vi se om det er bedre *S*

Men kostede mig sgu en reinstallering fik den blå døds skærm og kunne ikke
starte op i noget som helst ikke engang fejl sikret ..
arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgh

/Jan

Fra : Janner

Dato : 25-10-06 15:25

> [...]
> starte op i noget som helst ikke engang fejl sikret ..
> arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgh

og ja det er blevet MEGET bedre he he .... og rigtigt godt bliver det nok
når jeg får 1GB ram mere

/JAn