Port 3724/6112 til WoW/opdatering?
Fra : Brian Hansen

Dato : 18-10-06 23:11

Hey there....

Mit spørgsmål går på om spillet overhoved kan køre hvis ovennævnte porte ikke er åben?
Er bag en router af en art (ikke min) og ved pt ikke om der er åben for lige disse porte.

Kan sige at de gange der har været opdateringer, skriver den at der er problemer med en tracker
og at det tyder på jeg er bag en firewall...?

Sidder nemlig og bander over min FPS eller nærmere mangel på samme,
ligger næsten konstant på 64, men af og til hopper den ned på omkring de 30,
ikke det væreste, til tider ned på 2-3 stykker.
Det er træls for det resultere i et hak/lag hver gang!
Mente i starten at det var min isenkram det var galt med, kombineret med for høje settings,
men vil nu alligevel mene at det burde kunne køre.
Har så prøvet at køre det i default settings med og uden addon's, ingen forskel,
så tyder på det er netforbindelsen, hvad også burde være godt nok da det er en 2mb,
dog ikke sikker på hastigheden ud.

Anyone?

ABIT AN8 32X
NorthQ NQ4100 - 520 Watt
Corsair TWINX 2048GB - PC3200
AMD Athlon 64 X2 4800+ / Zalman Fatal1ty FS-C77
X-Fi Fatal1ty / Inspire 6.1 6700 / Sennheiser PC-160
XFX NVIDIA GeForce 7900 GTX XT
Windows XP Pro. SP2

--
M.v.h

Brian Hansen

Fra : Hagar

Dato : 18-10-06 23:40

"Brian Hansen" <brian_hansen@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Corsair TWINX 2048GB - PC3200
> AMD Athlon 64 X2 4800+ / Zalman Fatal1ty FS-C77
> X-Fi Fatal1ty / Inspire 6.1 6700 / Sennheiser PC-160

Har du prøvet at scanne for diverse ubehagligheder på din maskine, og med
mere end et program ? Jeg har 4 programmer til at fjerne sådanne sager, og
til tider, så finder alle 4 programmer noget, så det er jo tænkeligt du har
noget på maskinen der suger effekt fra nettet.
Jeg bruger AdAware SE, AdAware 6.0 Pro, Spybot og SUPERantispyware, og
alligevel er jeg ikke sikker på alt er fundet, men jeg kører nu fint på
nettet. Ind i mellem kører jeg et RegCleaner program, og når kronen skal på
værket, så kører jeg en tur med Norton Systemworks, og den kan vitterligt
finde en masse ting som ikke kører optimalt.
Man må ikke tro, at har man en masse fint og sidste nye hardware at det så
kører uden problemer, der skal mindst lige så meget software til at holde
styr på det hele.

Hagar

Fra : Devast8or

Dato : 19-10-06 10:03

"Brian Hansen" <brian_hansen@despammed.com> wrote in message
> [...]
ikke er åben?
> Er bag en router af en art (ikke min) og ved pt ikke om der er åben for

Hvis spillet kan køre nu, burde det ikke være et port-problem. Hvis der er
lukket for noget der skal være åbent for, ville spillet slet ikke kunne få
forbindelse til serveren.

> Kan sige at de gange der har været opdateringer, skriver den at der er
problemer med en tracker
> og at det tyder på jeg er bag en firewall...?

Opdateringer bliver distribueret via Bittorrent, og det er den der vil have
nogle porte åbnet/forwardet. Jeg får det samme problem. Løsningen er at
hente filen fra fileplanet eller noget lignende, det går en del hurtigere.

> [...]
> Corsair TWINX 2048GB - PC3200
> AMD Athlon 64 X2 4800+ / Zalman Fatal1ty FS-C77
> X-Fi Fatal1ty / Inspire 6.1 6700 / Sennheiser PC-160

Hardwaren ser jo fin ud, RAM er konge i WoW men det har du jo osgå nok af.
Mht. til om din internetforbindelse er OK: Jeg kører på en 2048/128 uden
problemer (tidligere 512/128 også uden problemer).

Jeg ville starte med at følge Hagars råd, og måske defragmentere disken hvis
ikke det første giver noget. Du kan evt. også prøve at give dine addons mere
RAM at arbejde med.

Devast8or

Fra : Brian Hansen

Dato : 19-10-06 16:15

Devast8or skrev i en meddelelse:

> Jeg ville starte med at følge Hagars råd, og måske defragmentere disken hvis
> ikke det første giver noget. Du kan evt. også prøve at give dine addons mere
> RAM at arbejde med.

Har som Hagar også har, fire forskellige programmer til at hitte diverse ting,
som også bliver kørt jævnligt samt lige kørt en defrag.
Addons ram er sat til 200, sågår prøvet med 500..

Har lige nu fået lukket op for de før omtalte porte, så må prøve om det gør en forskel,
vender lige tilbage.

--
M.v.h

Brian Hansen