BF2142 installere spyware ?
Fra : Bjarne K.

Dato : 17-10-06 13:56

Det er der nogen der synes.

Læs:

http://forum.eagames.co.uk/viewtopic.php?t=30939

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-10-06 14:17

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message
news:4534d2f5$0$84040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det er der nogen der synes.
>
> Læs:
>
> http://forum.eagames.co.uk/viewtopic.php?t=30939
>

> --
>
> Med venlig hilsen
>
> Bjarne K.

UPS, det skal vist et logon til + at de nedlægger dett forum.. Jeg kommer
lige med et andet link, så snart jeg finder det.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-10-06 14:22

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message

Kan ikke finde noget ordentligt, men her kommer der lidt info:

When you open the box, a big slip of paper falls out first, preceeding any
discs or manuals. The slip of paper says, essentially, that 2142 includes
monitoring software which runs while your computer is online, and records
"anonymous" information like your IP address, surfing habits (probably via
cookie scans), and other "computing habits" in order to report this
information back to ad companies and ad servers, which generates in-game

Bjarne K.

Fra : Silver

Dato : 17-10-06 22:33

> [...]
> cookie scans), and other "computing habits" in order to report this
> information back to ad companies and ad servers, which generates in-game

Det lyder da helt grotesk at man skal acceptere sådanne tiltag for at være i
stand til at spille et spil man har/vil give(t) mange penge for!.

Mvh
Silver.

Fra : Peter T.

Dato : 18-10-06 16:56

Silver udviste en rettidig omhu og skrev:

> Det lyder da helt grotesk at man skal acceptere sådanne tiltag for at
> være i stand til at spille et spil man har/vil give(t) mange penge
> for!.

Well. Der har været snak om det i et par år nu og BF2142 er så det første
spil, der udnytter muligheden.
Spørgsmålet er i virkeligheden om det er almindelig cookieteknologi i
samarbejde med de allerede eksisterende bannerudbydere, der ligger til
grund for skridtet eller om EA lægger regulær spyware ind. Jeg vælger dog
at tro på førstnævnte, da EA ellers vil få røde ører på lige fod med Sony
og deres groteske rootkit.

Her er et billede af arket med EULA'en vedr. reklamerne i BF2142.

<http://i5.photobucket.com/albums/y180/SenorJutJut/82432.jpg>

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 9. oktober 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 183/61 (75%). Streaks: wins/losses/current 18/5/3 win

Fra : Olesen

Dato : 18-10-06 05:47

Fandt dette:
"its definately got spyware installed with it that tracks your computer
usage, and then sends info back to EA so they can serve context-relevant ads
IN the game, yes thats right the game has ads in it and what ads you see are
based on your web browsing habits etc.....

They should be paying US to install this game"