Bilspil til LAN-party
Fra : John Lund

Dato : 17-10-06 08:39

Så nærmere årets højdepunkt sig for en række gamle drenge der har fået
fri for kone, børn mv. og skal bruge en hel weekend på PC-spil.

Vi mangler bare et godt bilspil, for at variere lidt fra
skydespillene.

Vi har tidl. alle købt Toca Race Driver, da den har en patch så vi kan
køre 12 mand på samme server. og vi har også købt Turbo Sliders, men
det faldt ikke helt i smag hos alle.

Så jeg søger forslag til et godt bilspil, gerne hvor man kan spille op
til 12 mand samtidig, og gerne hvor der køres på landeveje som i
NFS-serien.

Jeg har set lidt på de nyere NFS-spil, men det ser ud til at man kun
kan spille 4 mand af gangen.

Er der nogen forslag ? Det gør ikke noget det er lidt ældre spil, de
skal bare kunne køre på XP.

Mvh

John Lund

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 17-10-06 11:09

John Lund (slet MD2C3) wrote:
> [...]
> kan spille 4 mand af gangen.
>
> Er der nogen forslag ? Det gør ikke noget det er lidt ældre spil, de

Flat Out helt klart

Det kan vist kun køre med otte ad gangen, men det er vildt underholdende
Der er dog kommet en to'er, måske den kan køre med flere, det ved jeg ikke.

Det er skrammelbilløb på asfalt, grus eller is, med tunge baghjulstrukne
slæder med for store motorer, og elendigt vejgreb
Og bildelene _og_ førerne flyver til alle sider når man støder ind i noget
eller hinanden. Og fornemmelsen af at køre bil er der bestemt, man kan
virkelig mærke forskel på underlaget m.m.
Tilmed begynder bilen at trække skævt hvis du bøjer rammen for meget.

Jeg har selv haft den med til spilleaften, og det var virkelig noget der
trak smilene frem
Her kan NFS godt gå hjem og lægge sig, IMHO.

Forresten, mht. skydespil, må jeg så også komme med en anbefaling:
På vores sidste aften havde vi et stort hit med SWAT4 Stetchkow Syndicate,
hvor vi spillede Smash & Grab på multiplayer.
Det er et spil hvor det ene hold er terrorister, der skal prøve at kapre en
kuffert i et hus, og bringe den ud til et escape point. Det andet hold er så
SWAT team, der skal forhindre dette. Det lyder måske simpelt, men er vildt
underholdende, fordi efterhånden finder man ud af, at der virkelig skal
anvendes samarbejde og taktik for at vinde, og det gælder begge sider. Der
er helt tydeligt tænkt godt over gameplayet, f.eks. skifter man spawnpoints
undervejs som man kommer igennem banen, så SWAT'erne starter og slutter med
god mulighed for at sætte forsvar op. Det kræver teamwork at bryde igennem.
Og manden der bærer kufferten bliver langsom, og kan kun bruge pistol, og må
derfor beskyttes af de andre for at nå frem.
Det udvikler sig hurtigt til en kamp om få meters flytten af kufferten i
hver omgang
Det er en god afveksling fra "løb ud og skyd alt der bevæger sig"-spillene.

God fornøjelse på jeres spilleaften

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Laziter [9440]

Dato : 17-10-06 12:08

"John Lund (slet MD2C3)" <jol@MD2C3privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fri for kone, børn mv. og skal bruge en hel weekend på PC-spil.
>
> Vi mangler bare et godt bilspil, for at variere lidt fra

Jeg kan klart anbefale TrackMania Nations:
http://www.trackmanianations.com/indexUk.php

Det er kanon sjovt at spille over LAN, og skulle lysten være der kan I alle
gå på nettet (hvis muligheden er der) og race mod andre verden over.

Mvh
Benjamin

Fra : Dr.Phil

Dato : 17-10-06 17:26

> [...]
> kan spille 4 mand af gangen.
>
> Er der nogen forslag ? Det gør ikke noget det er lidt ældre spil, de

Ja jeg vil understøtte de 2 andre indlæg..FlatOut og Trackmania er meget
gode og underholdende bilspil i LAN.Desværre kan FlatOut ikke køres med mere
end 8 personer på en gang.

Fra : John Lund

Dato : 17-10-06 19:52

Tak for jeres hurtige svar.

Jeg har før hørt godt om Flatout. Desværre bare stort minus at man kun kan
spille 8 mand

Trackmania er jo spændende da det er gratis. Jeg har downloadet det, men
hvordan finder man baner der er lidt raceægte, hvor man skal køre f.ex 3
omgange. Jeg tror ikke det bliver et hit hvis man "bare" skal komme først på
en kortere strækning, og så starte forfra.
Støder man iøvrigt ind i hinanden når man kører flere på banen, eller er de
andre bare ghost's ?

Mvh

John

Fra : Been

Dato : 20-10-06 22:47

"John Lund (slet MD2C3)" <jol@MD2C3privat.dk> skrev i en meddelelse

> Vi mangler bare et godt bilspil, for at variere lidt fra
> skydespillene.

rFactor.
http://www.rfactor.net/