starcraft og lag - hvorfor?
Fra : Peter T.

Dato : 12-10-06 23:04

Jeg opgiver.

3 forskellige cybercitylinier, 1 tdc og 1 fullrate. Jeg har prøvet
henholdsvis windows2000 og windows XP - sidstnævnte er nuværende OS. Jeg
bruger ikke firewall og har aldrig brugt det (det giver ingen fornuft).
Derudover har jeg prøvet med 3 forskellige pcere. 2 routere op imod adsl-
modemet er også prøvet - et D-link 804 og mit nuværende asus wl500g
premium. Alle korrekte porte er forwardet på trods af at asus-modemet
sjovt nok har speciel opsætning for netop starcraft:battlenet. Jeg har
endda prøvet en forbindelse direkte til modemet uden held.

Hvorfor lagger starcraft så ekstremt uanset hvilken server jeg hopper på?
Er det min opsætning, min linie eller de andre, der burde hænges op i
bollerne ved daggry fordi de logger på med et 14400 baud modem?

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 9. oktober 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 183/61 (75%). Streaks: wins/losses/current 18/5/3 win

Fra : Kasper Aae

Dato : 13-10-06 13:20

On 12 Oct 2006 22:03:51 GMT, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom>
wrote:

>Hvorfor lagger starcraft så ekstremt uanset hvilken server jeg hopper på?
>Er det min opsætning, min linie eller de andre, der burde hænges op i
>bollerne ved daggry fordi de logger på med et 14400 baud modem?

Hvor ligger de servere du spiller på, sådan rent geografisk? Det har
rigtig meget at sige.

--
Kasper Aae

Fra : Peter T.

Dato : 13-10-06 16:51

Kasper Aae udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hvor ligger de servere du spiller på, sådan rent geografisk? Det har
> rigtig meget at sige.

Det drejer sig både om EU, hvor jeg altid lander på en teliaserver, og US
east.

Fra : Peter T.

Dato : 14-10-06 03:34

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Det drejer sig både om EU, hvor jeg altid lander på en teliaserver, og
> US east.

Christ... I aften kunne jeg ikke engang få lov at hente maps ned.
Når jeg kigger på oversigten vælger jeg naturligvs _altid_ spil med 1 grøn
pind. Når jeg joiner et spil og vi venter på flere spillere går der 5-10
sekunder og jeg lagger pludselig med 6 røde pinde til personen, der har
oprettet spillet. Og ofte kan jeg ikke få lov at hente et map ned.
Så det er ikke lallende snak, når jeg siger, at jeg havde meget bedre
latency fra min tid på K56-modem for mange år siden. Fatter simpelthen
intet af hvad der foregår. :(

I aften landede jeg forresten ikke på en teliaserver, men blot på en server
med et ukendt navn.

Fra : Per

Dato : 14-11-06 17:20

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det min opsætning, min linie eller de andre, der burde hænges op i
> bollerne ved daggry fordi de logger på med et 14400 baud modem?

Det er fordi der er mange unge mennesker på serveren.

De har mange gange ikke råd til Adsl forbindelser og lign. kun Dial up
modem, og mange gange har de max 256 mb. ram = de lagger helt vildt.
Forældrene vil simpelthen ikke betale for ADSL, Ram osv = dårlig performance
og lag.

Og de unge har jo selvsagt ikke råd til det selv - det har man jo ikke i den
alder.

Jeg har oplevet det utallige gange på AAO servere og jo flere unge mennesker
der spiller des mere lag.

Mange Onlinespil vil simpelthen i fremtiden via software forbyde Dial up
modems netop fordi de laver lag pga. extremt langsomt internet.

Så det er nok ikke hos dig der er problemer.

/Per

Fra : Peter T.

Dato : 15-11-06 11:27

Per udviste en rettidig omhu og skrev:

> Så det er nok ikke hos dig der er problemer.

jooo. I dette tilfælde er det skam hos mig, der er problemer. :) Når jeg
joiner et spil, henter de andre ofte kortet hurtigt fra spilopretteren.
Min pc henter slet ikke noget fra vedkommende. Jeg har tænkt mig at få
offentlig ip fra min udbyder (fullrate), så mit adsl-modem kun fungerer som
bridge. Så er der et routerled mindre på lan-siden og jeg håber på det er
løsningen.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]