BF2 krav?
Fra : Henrik

Dato : 07-10-06 08:39

Hej

Jeg har lige fået en computer med følgende opsæt:

Intel Pentium Dual Core 3.4GHz 4MB S-775
Asrock 775Dual-880 VSTA S-775
512MB DDR2 Ram PC4200 1. Part
256MB Inno3D GeF 7900GT DDR3 PCI-E
200GB Samsung 7200rpm 8MB (IDE)

Burde den ikke kunne spille BF2 i mere end "Low" (800x600) graphics?

Hvis jeg sætter den op i grafikkvalitet så hakker spillet - hvad mangler
jeg? mere ram eller bedre diske (evt.Sata) raid?

Tak for hjælpen

Henrik

Fra : Anders Ecklon

Dato : 07-10-06 08:53

Henrik skrev:
> [...]
>
> Hvis jeg sætter den op i grafikkvalitet så hakker spillet - hvad mangler
> jeg? mere ram eller bedre diske (evt.Sata) raid?

Hej Henrik

Ram mangler du og gerne så du har ialt 2GB.

Mvh Anders

Fra : Janner

Dato : 07-10-06 09:41

"Anders Ecklon" <ecklonfjernmig@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Henrik
>
> Ram mangler du og gerne så du har ialt 2GB.
>
> Mvh Anders

1 gb er rigeligt til BF jeg kørte det i høj opløsning på min gamle pen 2,8
havelåge med et X1600 grafikkort i 1280*1024 ...

På den nye pc her 3.0 Dual core med 1 gb ram og skodgrafikkort Gef 7700
kører jeg det i høj kvali og samme opløsning, det godtnok en sat disk ...

Når du siger hakker er det så i single player ? for så er det sikkert dine
grafikkort driver eller noget antivirus der tager pusten ... Kører det ok i
single har du nk bare ramt nogen skod BF2 servere

/Jan

Fra : Hagar

Dato : 07-10-06 11:11

> [...]
> grafikkort driver eller noget antivirus der tager pusten ... Kører det ok
> i single har du nk bare ramt nogen skod BF2 servere

Hvis man kan leve med at det første kvarter går med at få al lyd til at
ligge i en swapfil på sin HD, så er 1 Gb RAM nok, det er rigtigt, men skal
det køre ordentligt fra første skridt man tager, så skal der immervæk mere
RAM end 1 Gb.

Hagar

Fra : Janner

Dato : 07-10-06 14:50

> [...]
> det køre ordentligt fra første skridt man tager, så skal der immervæk mere

Med mine 1 gb ram går der altså ikke 15 min ... det kører fint fra starten

Fra : Hagar

Dato : 07-10-06 17:23

> Med mine 1 gb ram går der altså ikke 15 min ... det kører fint fra starten

Så er du da den første jeg hører om at det kører fint for med de RAM, har du
så ALT på max i spillet også ?
Det kunne da være rart at høre hvad du har som får spillet til at køre så
let.

Hagar

Fra : Brian Lund

Dato : 08-10-06 20:38

> [...]
> så ALT på max i spillet også ?
> Det kunne da være rart at høre hvad du har som får spillet til at køre så

Jeg har 768 MB og kører i 1024*768 medium med et Radeon 9700 Pro på min
Athlon Mobile overclocked til 2083 MHz (166*12,5)...

Det tager IKKE 15 minutter at loade... Det tager da lidt længere at loade
end min ven som har en Core Duo E6600 og et GF7900 GTX...
Når jeg er inde i spillet hakker det da også det første minuts tid, men
bagefter kører det rimeligt godt...

Måske er det bare dig/jer der har alt for meget andet skrammel kørende i
baggrunden ;) - Jeg kører win2k og har minimalt RAM forbrug af windows...

Brian

Fra : Hagar

Dato : 08-10-06 23:18

> [...]
> baggrunden ;) - Jeg kører win2k og har minimalt RAM forbrug af windows...

Bare det at du kører i medium, det gør jo meget, jeg kører med ALT slået til
i max, og det giver altså noget af et billede, mindre kan ikke gøre det,
efter min mening, så kommer lyden ved siden af, så EA har valgt at pakke, og
det skal så pakkes ud og ligges hvor der er plads, derfor mine problemer i
starten, men fornøjelsen er så meget stører når det er i gang, for sikke en
grafik.

Hagar

Fra : Brian Lund

Dato : 09-10-06 20:07

> [...]
> starten, men fornøjelsen er så meget stører når det er i gang, for sikke

Ja men det kræver jo ihvertfald for mit vedkommende en opgradering af
grafikkortet! ;)
Tror sgu ikke, selvom jeg havde 5GHz og masser af RAM, at det kan køre meget
højere, hehe...

Brian

Fra : Lars Jensen

Dato : 11-10-06 10:45

Brian Lund skrev:
> til
> og
> en
>
> Ja men det kræver jo ihvertfald for mit vedkommende en opgradering af
> grafikkortet! ;)

Jeg har et GeForce 7900 GTX som ikke er andet end vel en maaned gammelt
liggende. Var det noget?

> Brian

Lars B

Fra : Mogens

Dato : 07-10-06 09:36

On Sat, 7 Oct 2006 09:38:59 +0200, "Henrik" <har@ikke.mail> wrote:

> [...]
>
>Hvis jeg sætter den op i grafikkvalitet så hakker spillet - hvad mangler
>jeg? mere ram eller bedre diske (evt.Sata) raid?

Du mangler RAM. Meget RAM endda.
Resten af maskinen er mere end kraftig nok, men 512 MB er alt for
lidt.

Jeg spiller selv BF2 på en AMD 64 X3500 og i starten
havde jeg kun 1 GB RAM, hvilket resulterede i at BF2 var længe
om at starte op, det hakkede meget og spillet var utroligt længe
om at lukke ned igen.
Fra jeg klikkede på Quit gik der et par minutter før PC'en var klar
til at lave noget andet.

Efter at have opgraderet til 2 GB startede BF2 op på den halve
tid og lukker nu ned igen lige så hurtigt som jeg kan klikke på
Quit. Og selve spillet kører helt flydende på mit GF 7800 GT kort
i 1280x1024 med det hele slået til.

mvh Mogens

Fra : Hagar

Dato : 07-10-06 11:13

"Henrik" <har@ikke.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis jeg sætter den op i grafikkvalitet så hakker spillet - hvad mangler
> jeg? mere ram eller bedre diske (evt.Sata) raid?

Du skal op på mindst 1 Gb RAM, helst 2, så skulle det køre, og så nogle
ordentlige drivere til grafikkortet, så prøv dem her
http://www.omegadrivers.net/ det er nogle der sætter lidt ekstra liv i
grafikkortet.

Hagar

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 08-10-06 01:26

Hagar skrev:

> Du skal op på mindst 1 Gb RAM, helst 2, så skulle det køre, og så nogle
> ordentlige drivere til grafikkortet, så prøv dem her
> [...]

Ja hvis man køre med Ati kort. Omega har ikke udgivet drivers til nvidia
grafikkort siden 6 mdr 2005, så vil nok sige deres drivers er rimelig
outdatet og tvivler på de vil understøtte 7900GT grafikkort når de er
næsten 1½ år gamle de drivere de har på deres hjemmeside til nvidia.

AngelFire

Fra : Hagar

Dato : 08-10-06 06:29

> [...]
> outdatet og tvivler på de vil understøtte 7900GT grafikkort når de er
> næsten 1½ år gamle de drivere de har på deres hjemmeside til nvidia.

Det er også rigtigt, det havde jeg ikke lige set i farten, så er det
underligt han ikke bare piller det væk efter så lang tid. Synd for folk med
Nvidia baserede kort, for de drivere han tryller frem, det er altså noget
der rykker voldsomt.

Hagar

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 08-10-06 14:59

Hagar skrev:

> [...]
> Nvidia baserede kort, for de drivere han tryller frem, det er altså noget

ja det er det bestemt, har selv haft ati. Men så er der NGO drivere til
nvidia som også er tweaket drivers lige som omegas.

Hygge

AngelFire

Fra : Jakob

Dato : 07-10-06 12:11

In article <ApSdnfGP1NcPxLrYRVnyrQ@giganews.com>, har@ikke.mail says...

> Hvis jeg sætter den op i grafikkvalitet så hakker spillet - hvad mangler
> jeg? mere ram eller bedre diske (evt.Sata) raid?

Din maskine er HELT HELT fejlkonfigureret. Det er adskillige år siden at
512 mb ram var godt nok. Køb så du får 1.5 - 2 gb så vil det spille
perfekt.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Simon [2700]

Dato : 07-10-06 12:26

> Hvis jeg sætter den op i grafikkvalitet så hakker spillet - hvad mangler
> jeg? mere ram eller bedre diske (evt.Sata) raid?

Opgrader til minimum 2gb ram, gerne i store moduler så du kan sætte mere i
efter behov.
mvh.Simon

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 08-10-06 10:52

> [...]
>
> Hvis jeg sætter den op i grafikkvalitet så hakker spillet - hvad mangler
> jeg? mere ram eller bedre diske (evt.Sata) raid?

Forstår ikke at du har købt bundkortet når der kun er 4*PCI express til dit
grafikkort.
Gik selv fra 512 mb. ram til 1 gb. ram, det gav et kæmpe boost i BF2.
Men hvorfor ikke 2 gb. med det samme, det har de fremtidige og sikkert nogle
nuværende spil brug for.