Tombraider
Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 30-09-06 10:22

Hey NG, jeg sad lige og blev helt nostalgisk og fik lyst til at spille Tomb
Raider, men den fryser i installationsbilledet, hvor man skal vælge lydkort,
når jeg trykker på test, så fryser det hele, er der nogle der kan hjælpe her
?

På forhånd tak

Lars Kristian Jensen

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Mogens

Dato : 30-09-06 11:23

On Sat, 30 Sep 2006 11:22:18 +0200, "Lars Kristian Jensen"
<lars@wefl-jensen.dk> wrote:

> [...]
>når jeg trykker på test, så fryser det hele, er der nogle der kan hjælpe her

Hvilken Tomb Raider taler vi om ?
Den aller første eller hvad ? Der er jo nogen
stykker at vælge imellem.

Men prøv at slå lyden fra i menuen og se
så om selve spillet vil køre. Hvis det vil, så
er det sikkert noget SoundBlaster emulering
der ikke helt vil sammen med dit lydkort.

Har du onboard lydkort, så tjek disse settings
i din BIOS. Der kan du så muligvis finde de
oplysninger som spillet vil have for at få lyd på,
når nu Autodetect ikke vil.

mvh Mogens

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 30-09-06 11:35

Undskyld, at mine svar ikke er fyldestgørende, det tænkte jeg ikke lige over
:)

> Hvilken Tomb Raider taler vi om ?
> Den aller første eller hvad ? Der er jo nogen
> stykker at vælge imellem.

Det er den allerførste ja.

> Men prøv at slå lyden fra i menuen og se
> så om selve spillet vil køre. Hvis det vil, så
> er det sikkert noget SoundBlaster emulering
> der ikke helt vil sammen med dit lydkort.

Spillet vil IKKE køre, der står bare, at spillet er installeret, og så sker
der ikke så meget mere.

> Har du onboard lydkort, så tjek disse settings
> i din BIOS. Der kan du så muligvis finde de
> oplysninger som spillet vil have for at få lyd på,
> når nu Autodetect ikke vil.

Kender spillet evt. også dette lydkort, når det nu er så gammelt, ja det er
onborard lyd jeg har kan det passe det har noget med SiS 645 at gøre?

mvh Lars

Fra : Jubii

Dato : 30-09-06 11:27

On Sat, 30 Sep 2006 11:22:18 +0200, "Lars Kristian Jensen" <lars@wefl-jensen.dk>
wrote:
in dk.spil.computer
> [...]
>Den har indtil videre sparet mig for at få 1998 spam-mails
>Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.

Du installerer et 98'er spil på en XP?
Dine info er ikke tilstrækkelige til et ordentligt svar.

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 30-09-06 11:36

> Du installerer et 98'er spil på en XP?
> Dine info er ikke tilstrækkelige til et ordentligt svar.

Det er jeg ked af, håber mit svar til Mogens hjælper lidt på det, og mit
styresystem er XP.

mvh Lars.

Fra : Jubii

Dato : 01-10-06 12:15

On Sat, 30 Sep 2006 12:35:35 +0200, "Lars Kristian Jensen" <lars@wefl-jensen.dk>
wrote:
in dk.spil.computer

>Det er jeg ked af, håber mit svar til Mogens hjælper lidt på det, og mit
>styresystem er XP.
>
>mvh Lars.

Problemet er at XP ikke kan køre 98'er spil selv om systemet godt kan installere
dem. Det er min erfaring. Ingen kneb jeg kender virker. Der må findes nye TR
spil der er til XP. Jeg mener der er udgivet 1 i 2006.

Fra : Mogens

Dato : 01-10-06 12:37

On Sun, 01 Oct 2006 13:14:36 +0200, Jubii <gruntsaver@jubii.dk> wrote:

>Problemet er at XP ikke kan køre 98'er spil selv om systemet godt kan installere
>dem. Det er min erfaring. Ingen kneb jeg kender virker. Der må findes nye TR
>spil der er til XP. Jeg mener der er udgivet 1 i 2006.

Der er nu masser af spil til Windows 95 og 98 som virker
fint med XP. Tomb Raider II kører da f.eks. uden problemer
her på min XP og det spil er fra 1997.
Desværre kan jeg ikke lige finde min TR1 så jeg kan teste
den, men jeg leder stadig.

mvh Mogens

Fra : René Lønstrup

Dato : 01-10-06 13:45

Mogens wrote:
> [...]

Tomb Raider er ikke et 98'er spil. Det er ikke engang et 95'er spil. Det
afvikles derimod under DOS, hvilket i sig selv kan være problematisk i
forbindelse med XP.

> [...]
> her på min XP og det spil er fra 1997.
> Desværre kan jeg ikke lige finde min TR1 så jeg kan teste

Spillet virker udmærket på min maskine, så længe jeg selv vælger
lydinstillingerne. Auto detect får installationen til at fryse når jeg
trykker på test.

Disse indstillinger fungerede for mig (mit lydkort er et onboard nVidia
nForce2 SoundStorm):
Sound Blaster
Port 220
DMA 1
IRQ 5

Lyden popper lidt i videosekvenserne, men ingame kører det problemfrit (det
ser så 100 gange grimmere ud end man husker det - 320x240 opløsningen er
ikke optimal på en 19" ;) )..

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : Mogens

Dato : 01-10-06 15:51

On Sun, 1 Oct 2006 14:44:57 +0200, "René Lønstrup"
<[fornavn]@[efternavn].net> wrote:

> [...]

Hejsa Rene

Du skal altså lige lære at quote ordenligt, for jeg skrev
altså ikke det ovenstående. Det var det jeg svarede på.

mvh Mogens

Fra : René Lønstrup

Dato : 01-10-06 16:14

Mogens wrote:

> Hejsa Rene
>
> Du skal altså lige lære at quote ordenligt, for jeg skrev
> altså ikke det ovenstående. Det var det jeg svarede på.

Ja, det er normalt det '>> ' plejer at indikere..

PS: Er ovenstående da bedre?

Fra : Mogens

Dato : 01-10-06 16:30

On Sun, 1 Oct 2006 17:13:39 +0200, "René Lønstrup"
<[fornavn]@[efternavn].net> wrote:

>Ja, det er normalt det '>> ' plejer at indikere..

Korrekt, men så plejer man at fjerne den gamle tekst, ligesom
jeg har gjort her. For mange >>>'er bliver umuligt at holde
styr på og når der så kommer en "Mogens wrote" lige inden
noget som jeg bestemt ikke havde skrevet, ja så hopper
diskussionen jo af sporet.

>PS: Er ovenstående da bedre?

Lidt, men fjern den tekst du ikke svarer på. Det gør altså
det hele mere overskueligt.

mvh Mogens

Fra : Rene Schnoor

Dato : 30-09-06 15:07

Der er hjælp at hente, med programmet Glidos kan du køre i XP og endda i
højere opløsning end oprindeligt.

http://www.glidos.net/

Selve programmet koster dog $10.

Rene

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 30-09-06 17:02

> Der er hjælp at hente, med programmet Glidos kan du køre i XP og endda i
> højere opløsning end oprindeligt.
>
> http://www.glidos.net/
>
> Selve programmet koster dog $10.

$10 er jo ingenting, men kan jeg være sikker på, at det så også hjælper på
lyden ?

mvh Lars Kristian Jensen

Fra : Rene Schnoor

Dato : 30-09-06 18:16

Du kan teste det først gratis, når du henter den gratis version kommer der
et stort logo midt i skærmen, men ellers virker både lyd og billed. Når du
så har fundet ud af om det virker, kan du købe programmet og slippe af med
logoet.

Fra : Rene Schnoor

Dato : 30-09-06 18:57

Vær også opmærksom på at det ikke bare er nok at installere Glidos, der er
en - lidt omstændelig procedure til at få det til at virke:

http://www.glidos.net/install.html?lang=en

Rene