Counter Strike. Hvordan og hvorledes ?
Fra : Dopedog

Dato : 29-09-06 15:32

Hejsa. Efter at have bøvlet med SteamLess i noget tid, så bestemte jeg mig
for at købe HL (igen) for at game CS på Steam. So far so good ...

Jeg købte Half-Life Anthology sættet, og installerede det. Derefter hentede
jeg CS 1.6 fra boomtown (fylder omkring de 379 mb) og installerede den. MEN
når jeg dobbeltklikker på Counter-Strike i Steam, så kommer det frem med
"PURCHASE COUNTER STRIKE". Nu snakker en af mine venner om at man også skal
have en CS key for at kunne spille det igennem Steam :s Er det rigtigt ?
Eller hvad går der galt ? Jeg har prøvet at slette hele steam og
geninstallere, men lige lidt hjælper det.

-Ronnie

Fra : sls\(2770\)

Dato : 29-09-06 16:38

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtigt ? Eller hvad går der galt ? Jeg har prøvet at slette hele steam og
> geninstallere, men lige lidt hjælper det.

Åben steam... Gå op i game (ikke my games) og vælg Aktivate a product on
Steam, og indtast din kode fra Halflife

Fra : Dopedog

Dato : 29-09-06 18:08

> Åben steam... Gå op i game (ikke my games) og vælg Aktivate a product on
> Steam, og indtast din kode fra Halflife

Det har jeg lige prøvet. Så står der "you already have active subscriptions
to the game(s) associated with this product code. You don't need to
re-enter your product code, you simply need to log into this Steam account
to access your games" men det er stadig umuligt at spille CS :\

-Ronnie

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-09-06 18:17

Dopedog wrote:

> [...]
> don't need to re-enter your product code, you simply need to log into
> this Steam account to access your games" men det er stadig umuligt at
Er det det CS 1.6 eller CS Source du prøver at få liv i?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Dopedog

Dato : 29-09-06 20:05

> Er det det CS 1.6 eller CS Source du prøver at få liv i?
>
> - Peter

CS 1.6

Installationsfilen (på de 379 mb) hedder steaminstall_cs.exe

-Ronnie

Fra : sls\(2770\)

Dato : 30-09-06 11:50

> CS 1.6
>
> Installationsfilen (på de 379 mb) hedder steaminstall_cs.exe

Når den er installeret, skal du stadig installere de spil som du vil spille.
I My Games i Steam, skal der stå 100% ud for Counter Strike, før den er klar
til at spille, kan godt tage lidt tid, hvis du har en sløv forbindelse.
Hvis skriften på Counter Strike ikke er hvis, skal du højreklikke på navnet,
og vælge Install game.

// Sid

Fra : Dopedog

Dato : 30-09-06 12:46

> [...]
> forbindelse.
> Hvis skriften på Counter Strike ikke er hvis, skal du højreklikke på

Det kan jeg ikke vælge ...

Der står PRE-LOAD COMPLETE (hvor der står 100% Ready ved de andre) og jeg
kan vælge PURCHASE GAME, VIEW UPDATE NEWS, DELETE LOCAL CONTENT eller
PROPERTIES.

Min forbindelse er en 8 mbit/512, så den burde vel ikke være for langsom ?
:)

-Ronnie

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-09-06 13:08

Dopedog wrote:

> Min forbindelse er en 8 mbit/512, så den burde vel ikke være for
> langsom ? :)

For langsom til en større CS server, men ikke til at spille på :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-09-06 12:25

Dopedog wrote:

> CS 1.6

Hmm muligvis har du ikke adgang til CS 1.6 via HLA?
HLA er en forholdsvis ny genudgivelse

Du har installeret Steam + HLA og oprettet en brugerkonto?
Bruger du den samme brugerkonto i forb med CS?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Dopedog

Dato : 30-09-06 12:42

> Hmm muligvis har du ikke adgang til CS 1.6 via HLA?
> HLA er en forholdsvis ny genudgivelse

Men derfor burde man vel stadig have adgang til CS ? Det ER jo "bare"
Half-Life i bund og grund :s

> Du har installeret Steam + HLA og oprettet en brugerkonto?
> Bruger du den samme brugerkonto i forb med CS?

Yes ...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-09-06 13:07

Dopedog wrote:

> Men derfor burde man vel stadig have adgang til CS ? Det ER jo "bare"
> Half-Life i bund og grund :s

Njahh

CS 1.6 var både et gratis mod til HL men også senere et "købespil"
Efter Steam kom på banen og HL2 blev udgivet og Valve tog over som
distributør "forsvandt" CS som gratis mod til HL

Ejere af ældre versioner af HL, CS samt Gunmans Chronicles (udgiver af
Sierra) kunne registrere sig på Steam og få både HL, OP samt CS

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : sls\(2770\)

Dato : 30-09-06 13:36

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Lyder til at din key, ikke virker til CS, underligt?
Sikker på at der ikke gemmer sig flere serienumre i pakken?

// Sid

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-09-06 13:52

sls(2770) wrote:

> Lyder til at din key, ikke virker til CS, underligt?
> Sikker på at der ikke gemmer sig flere serienumre i pakken?

CS er ikke en del af HL Anthology
http://steampowered.com/v/index.php?area=package&SubId=40

CS kommer fx med ...
http://steampowered.com/v/index.php?area=package&SubId=41

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : sls\(2770\)

Dato : 30-09-06 14:11

> CS er ikke en del af HL Anthology
> http://steampowered.com/v/index.php?area=package&SubId=40
>
> CS kommer fx med ...
> http://steampowered.com/v/index.php?area=package&SubId=41

Hmm, CS er jo bare et gratis addon til Halflife.. De platugler..

Ser ud til at dopedog må have kreditkortet frem hvis han vil spille CS..

// Sid

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-09-06 14:17

sls(2770) wrote:

> Hmm, CS er jo bare et gratis addon til Halflife.. De platugler..

Njahh Valve overtog/købte "liensen" for efterhånden evigheder siden

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Dopedog

Dato : 01-10-06 14:17

> Hmm, CS er jo bare et gratis addon til Halflife.. De platugler..
>
> Ser ud til at dopedog må have kreditkortet frem hvis han vil spille CS..

Sagt på en anden måde; kæft hvor noller mand

Nå men det er der jo ikke noget at gøre noget ved.

-Ronnie

Fra : Dopedog

Dato : 02-10-06 13:53

[SNIP]

Hvad med Condition Zero ? Er den normale counter-strike med deri ?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-10-06 14:06

Dopedog wrote:

> Hvad med Condition Zero ? Er den normale counter-strike med deri ?

Jeg går ud fra at du stadig er ude efter CS 1.6?

Her er dine options:
http://steampowered.com/v/index.php?area=game&AppId=10

- Peter

--