Steam/HL problem: kan ikke loade spil
Fra : ..::JMJ::..

Dato : 25-09-06 17:34

Pludseligt opstået problem:
Jeg starter Steam uden problemer, og logger på.
Når jeg vil connecte til en server (spiller Deathmatch Classic) begynder HL
at loade, men returnerer umiddelbart derefter til Skrivebordet, uden at
starte spillet.
Har prøvet at starte HL "manuelt" med samme resultat
Nogen der har en løsning??

Jørgen

Fra : Hagar

Dato : 25-09-06 17:59

"..::JMJ::.." <kalif1@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> starte spillet.
> Har prøvet at starte HL "manuelt" med samme resultat

Hvis problemet er det samme som jeg har med BF2, så prøv at scan for
spyware. Jeg kan ikke komme online hvis der er spy på min maskine.

Hagar

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 25-09-06 18:12

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis problemet er det samme som jeg har med BF2, så prøv at scan for
> spyware. Jeg kan ikke komme online hvis der er spy på min maskine.
>
> Hagar

Desværre, det er ikke det...
Jeg kan have mistanke til CCleaner, som jeg brugte i morges. Jeg har dog
kørt en sikkerhedskopi af registreringsdatabasen tilbage... og genstartet.
Loggen siger ikke rigtig noget fornuftigt...

Jørgen

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 25-09-06 19:10

> [...]
> kørt en sikkerhedskopi af registreringsdatabasen tilbage... og genstartet.
> Loggen siger ikke rigtig noget fornuftigt...

Problemet løst: kørte en backup tilbage, så spillede det!

Jørgen

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-09-06 19:45

>Problemet løst: kørte en backup tilbage, så spillede det!

Ups. Så CCleaner har en negativ effekt på Steam? Jeg har ikke Steam inde
i øjeblikket, men meget rart at vide at der er et ømt punkt der (bruger
selv CCleaner).

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 26-09-06 16:12

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ups. Så CCleaner har en negativ effekt på Steam? Jeg har ikke Steam inde i
> øjeblikket, men meget rart at vide at der er et ømt punkt der (bruger selv
> CCleaner).
Det at køre sikkerhedskopien af registreringsdatabaseb (lavet af CCleaner)
tilbage hjalp ikke!!
Kan godt se, at formuleringen i postingen kan opfattes således..
Men jeg havde en god gammeldags backup (på ekstern HD), af hele
Steam-installationen, den kørte jeg ind over det hele, og SÅ virkede det
atter.
Kunne i loggen se, at der var kommet en ny fil ift. backupen
(SteamUI_202.mst), den slettede jeg, just in case. Ved derfor ikke, om det
var sletningen af denne, eller restore af resten der gjorde trick'et. Efter
restore af Steam, skulle den lige opgradere ved første load. SteamUI_202.mst
vendte tilbage efter denne opdatering.
Når jeg mistænker CCleaner er fordi, jeg har oplevet problemer de få gange
jeg har benyttet den.
Fremover vil jeg undlade at benytte den...

Jørgen

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-09-06 17:22

>Når jeg mistænker CCleaner er fordi, jeg har oplevet problemer de få
>gange jeg har benyttet den.
>Fremover vil jeg undlade at benytte den...

Lidt OT, men jeg har indtil videre kun oplevet problemet med CCleaner
vedr. Windows Updates til Office 2003. De ville pludselig ikke
installeres. Der måtte en reinstallation af Office-pakken til, og så fik
CCleaner lige at vide at den ikke skulle røre denne fremover.

Fra : Jubii

Dato : 27-09-06 11:42

On Tue, 26 Sep 2006 17:12:06 +0200, "..::JMJ::.." <kalif1@privat.dk> wrote:
in dk.spil.computer

>Når jeg mistænker CCleaner er fordi, jeg har oplevet problemer de få gange
>jeg har benyttet den.
>Fremover vil jeg undlade at benytte den...
>
>Jørgen

Det må være dit eget system der er fejlagtigt, jeg har brugt ccleaner og kan
køre steam og alle de programmer der jeg har, incl alle HL spil.