Gamle Amiga spil?
Fra : Doe

Dato : 22-09-06 18:16

Er der et sted, hvor man kan downloade gamle Amiga spil? Jeg tænker specielt
på Oswald men der er jo sikkert også mange andre gode gamle klassikere.

Fra : Doe

Dato : 22-09-06 18:58

> Er der et sted, hvor man kan downloade gamle Amiga spil? Jeg tænker
> specielt på Oswald men der er jo sikkert også mange andre gode gamle
> klassikere.

Og her menes naturligvis noget "abondonware" eller lignende. Det ved jeg
findes til C64 men jeg ved ikke om det samme er gældende for Amiga spil?

Fra : Hagar

Dato : 22-09-06 19:20

"Doe" <doe@invalid.xyz> skrev i en meddelelse

> Og her menes naturligvis noget "abondonware" eller lignende. Det ved jeg
> findes til C64 men jeg ved ikke om det samme er gældende for Amiga spil?

Du kunne kigge lidt her http://shortlink.co.uk/bgp

Hagar

Fra : MuLLe

Dato : 23-09-06 09:03

"Doe" skrev
> Er der et sted, hvor man kan downloade gamle Amiga spil? Jeg tænker
> specielt på Oswald men der er jo sikkert også mange andre gode gamle
> klassikere.

Hejsa, jeg vil se om jeg kan hjælpe dig.

Her er lidt spil sider.
http://amiga.emucamp.com/g_dl_0.htm
http://borrowedtime.emuunlim.com/games/index.html
http://www.exotica.org.uk/gallery/games/0-9.html

Disse sider går på emulatoren til pc.
http://ancient.amiga.hu/whdload_setup2.html
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/12/15/6365715

Håber jeg kunne hjælpe dig.
MvH MuLLe

P.S. Jeg har ca. 12 GB med mine roms, og spil.
Så alle mine amiga'er står i skabet, og kommer næsten aldrig ud.
Mine joysticks har jeg lavet om, så de kan bruges på pc'eren.
Men held og lykke med at finde det du skal bruge..

Fra : Doe

Dato : 23-09-06 12:37

> Hejsa, jeg vil se om jeg kan hjælpe dig.
>
> Her er lidt spil sider.
> http://amiga.emucamp.com/g_dl_0.htm
> http://borrowedtime.emuunlim.com/games/index.html
> http://www.exotica.org.uk/gallery/games/0-9.html

Mange tak - det ser fint ud.

Er der nogen der har praktisk erfaring med at overføre Amiga spil fra PC til
Amiga (de her spil man kan downloade)? Jeg er ikke interesseret i emulering.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 28-09-06 18:36

> Mange tak - det ser fint ud.
>
> Er der nogen der har praktisk erfaring med at overføre Amiga spil fra PC
> til Amiga (de her spil man kan downloade)? Jeg er ikke interesseret i
> emulering.

For at få dem tilbage på disketter skal man bruge en CatWeasel enhed til sin
PC,
denne er ret kostbar og kan vist ikke rigtigt betale sig at købe med mindre
man har rigtigt mange spil
der skal overføres.
Grunden til at denne enhed skal bruges, er at Amiga'en læser spor-vis fra en
diskette og det kan en PC ikke klare.

Man kan dog også klare det med et kabel mellem en Amiga med minimum
kickstart 2.0 og PC'en.
Dertil kræves der mindst 2 MB RAM i Amigaen og meget gerne en harddisk (ikke
krævet).
Dertil kommer så noget programmel, såsom en Workbench med CrossDOS og lidt
andre programmer.

Jeg er selv bidt af de gamle Amiga spil, men jeg kører det dog gennem WinUAE
på PC'en.
For at få en del af den gamle oplevelse tilbage, har jeg ombygget et The
Arcade joystick til USB
så jeg kan få det gode gamle feel i spillene

Mvh
Benjamin