Er du en mand i nærheden af de 30...?
Fra : Stine Sommer

Dato : 21-11-06 13:24

Er du en mand i nærheden af de 30, som lever i fast parforhold, men ikke er
gift?

Ikke fordi jeg mangler én (jeg har selv en herhjemme - på 11. år), men
jeg kunne godt tænke mig at høre, hvorfor du ikke er blevet gift med din
kæreste?

Hvis nogen vil være så flinke at svare på det...

Kunne det evt. have noget med forholdet til din mor at gøre? Eller din mors
forhold til dig?

Mange tak
Stine

Fra : Gandhi

Dato : 21-11-06 13:58

Stine Sommer spurgte den 21-11-2006:
> [...]
>
> Hvis nogen vil være så flinke at svare på det...
>
> Kunne det evt. have noget med forholdet til din mor at gøre? Eller din mors

Det er sjovt, som alting skal gøres op i ødipuskomplekser og dårlig
barndom...

--
Gandhi

Marge, don't discourage the boy! Weaseling out of
things is important to learn. It's what separates us from
the animals! Except the weasel.

Fra : Stine Sommer

Dato : 21-11-06 21:03

> Det er sjovt, som alting skal gøres op i ødipuskomplekser og dårlig
> barndom...

Ja, det har du ret i. Jeg har nok set for meget Dr. Phil

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-11-06 12:39

On Tue, 21 Nov 2006 13:58:11 +0100, Gandhi <no@email.here> wrote:

>Det er sjovt, som alting skal gøres op i ødipuskomplekser og dårlig
>barndom...

Det var dog et egendomeligt svar på et helt igenem sobert spørgsmål
--
MvH Bo M Mogensen
Holly Marie Combs The greatest Holly&Chamred (about 1gb)

Fra : isteen

Dato : 21-11-06 15:58

Stine Sommer <sol@2ma2.dk> wrote:

> Er du en mand i nærheden af de 30, som lever i fast parforhold, men ikke er
> gift?

Jeg kender sådan en heldig fyr.
Han har været fornuftig nok til at de har hvert deres sted, og det er
der nok andre der misunder ham ;-/

Fra : Stine Sommer

Dato : 21-11-06 21:05

> Jeg kender sådan en heldig fyr.
> Han har været fornuftig nok til at de har hvert deres sted, og det er
> der nok andre der misunder ham ;-/

Ja, det kan der måske være nogle gode ting ved.

Fra : Tina

Dato : 22-11-06 15:18

"Stine Sommer" <sol@2ma2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis nogen vil være så flinke at svare på det...
>
> Kunne det evt. have noget med forholdet til din mor at gøre? Eller din

Nu er jeg jo så kvinde, men kan da alligevel godt svare på hvorfor min
kæreste og jeg ikke er gift. (vi har været sammen i 15 år). Bliver man gift
og står pludselig uden indkomst af nogen art, hvadenten det er pga fyrring,
eller pga sygdom eller andet, ja så får du ikke en krone i hjælp fordi
ægtefællen skal forsørge den anden part.

Fordelene ved at være gift ????? tjaaa godt spørgsmål. Man har fælles eje på
alt så, men hus osv kan man lave testamente på så det alligevel er fælles
eje. Vi kan ikke se fordelene i at være gift, og det burde vel ikke være
nødvendigt at have papirer på hinanden.

Folk der bliver gift bliver ofte skilt iløbet af et par år eller 3.

Jeg kan godt love at det absolut intet har med moderbindinger at gøre*GGG*
sjov idé

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Anita

Dato : 22-11-06 16:10

"Tina" <12399@99321.dk> skrev
> [...]
> fordi ægtefællen skal forsørge den anden part.
>
> Fordelene ved at være gift ????? tjaaa godt spørgsmål.

Man kan udnytte sin partners fradrag. Dvs. at hvis din mand skulle forsørge
dig, og du ikke tjente nogen penge, ville han få hele dit skattefradrag. Her
i huset betyder det at manden betaler mindre i topskat end før vi blev gift.

Man slipper for krydslivsforsikringer i banken. Man slipper for en masse
papirnusserier for at sikre hinanden. Manden behøver ikke bekymre sig om
faderskab/forældremyndighed over børnene.

Der er sikkert flere fordele, men det var lige nogle af de umiddelbare.

> [...]
> det burde vel ikke være nødvendigt at have papirer på hinanden.
>
> Folk der bliver gift bliver ofte skilt iløbet af et par år eller 3.

Ja, nogle gør. Men jeg gider ikke leve efter hvad statistikkerne siger. Hvis
man tror på forholdet, kan man ikke bekymre sig om at det måske en dag går i
stykker.

Venligst Anita

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-11-06 16:50

Anita wrote:

> Ja, nogle gør. Men jeg gider ikke leve efter hvad statistikkerne
> siger. Hvis man tror på forholdet, kan man ikke bekymre sig om at det
> måske en dag går i stykker.

En af fordelene ved at være gift - især hvis der er børn - er, at det er så
besværligt at blive skilt, at man tænker sig om en ekstra gang. Og det er
børnene som regel glade for.

Men en helt anden grund, jeg er stødt på, til, at unge ikke gifter sig i
dag, er, at det er lykkedes reklameindustrien at bilde især unge piger ind,
at det ikke er et "rigtigt" bryllup, hvis det ikke koster mindst 100.00 kr
med limousine og hele svineriet - og det har mange unge par ikke råd til.

Endnu en gang plat hjernevask fra profitmagerne.

Per V.

--
Når en aforisme begynder med "manden er..." eller "kvinden er..." ved
man, at resten ikke er værd at spilde tid på.

Fra : Anita

Dato : 22-11-06 17:06

"Per Vadmand" skrev

> [...]
> råd til.
>
> Endnu en gang plat hjernevask fra profitmagerne.

Det tror jeg, du har helt ret i.

Det er vist heller ikke længere så normalt at forældrene betaler gildet.

Venligst Anita

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-11-06 21:29

Anita wrote:
> "Per Vadmand" skrev

> Det tror jeg, du har helt ret i.
>
> Det er vist heller ikke længere så normalt at forældrene betaler
> gildet.

Næe .. Selvom man da stadig ser det praktiseret. Endda den med brudens
familie ..

/FL

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-11-06 21:31

Per Vadmand wrote:

> [...]
> unge piger ind, at det ikke er et "rigtigt" bryllup, hvis det ikke
> koster mindst 100.00 kr med limousine og hele svineriet - og det har

Det tragiske kommer så når der så bare lånes til det. .. Alletiders start at
fyre 50-150K af på en dag - penge som man ikke har ..

/FL

Fra : Zeki

Dato : 23-11-06 08:35

> [...]
> ind, at det ikke er et "rigtigt" bryllup, hvis det ikke koster mindst
> 100.00 kr med limousine og hele svineriet - og det har mange unge par ikke

Mon ikke også der skulle være nogle der er påvirket af den der reklame som
forsøger at bilde folk ind at det eneste spændende er det der er "nyt."

Nyt job, ny kæreste og ny bolig. Bliver det "for kedeligt" skifter vi bare
hele molevitten ud.

Det der med at stoppe op og være tilfreds er måske en trend der hørte til i
forrige årtusinde.

Mvh
Zeki

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-11-06 11:30

Zeki wrote:

> Det der med at stoppe op og være tilfreds er måske en trend der hørte
> til i forrige årtusinde.

Ligesom alle, der skriver her - medmindre de er meget fremmelige.

Per V.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-11-06 14:46

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Ligesom alle, der skriver her - medmindre de er meget fremmelige.

De /allermest/ fremmelige må lige være startet i 1. klasse .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : ThomasB

Dato : 23-11-06 12:20

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Det der med at stoppe op og være tilfreds er måske en trend der hørte til
> i forrige årtusinde.

God pointe.

Hvis naboen får noget nyt, ja så kan man pludselig heller ikke undvære.

Fra : Anita

Dato : 23-11-06 19:43

"Zeki" skrev:
> [...]
>
> Nyt job, ny kæreste og ny bolig. Bliver det "for kedeligt" skifter vi bare

Nu er jeg godt nok ikke typen, der skifter så meget ud. Har siden jeg var 17
haft to parforhold på hhv. 4 og 6 års varrighed. Og nu er jeg 28.

> Det der med at stoppe op og være tilfreds er måske en trend der hørte til
> i forrige årtusinde.

Men det her genkender jeg til gengæld. Jeg har rigtig svært ved at læne mig
tilbage og være tilfreds.

Jeg ved ikke helt, hvordan man lærer (sig) det.

Venligst Anita

Fra : ThomasB

Dato : 23-11-06 19:37

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse

> Men det her genkender jeg til gengæld. Jeg har rigtig svært ved at læne
> mig tilbage og være tilfreds.
>
> Jeg ved ikke helt, hvordan man lærer (sig) det.

Det er også stort set umuligt.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-11-06 22:17

ThomasB wrote:
> "Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er også stort set umuligt.

Det er jeg så nok ikke helt enig i. Synes at have set ud fra livserfaring,
at en hel del, ikke gider mere, og glider over i en slags apati. Den apati,
som hvis ikke det er tilfredshed, så ligner den ..

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 23-11-06 22:19

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jeg så nok ikke helt enig i. Synes at have set ud fra livserfaring,
> at en hel del, ikke gider mere, og glider over i en slags apati. Den
> apati, som hvis ikke det er tilfredshed, så ligner den ..

Ja, det har du ret i.

Tror du det er noget man kan lære sig?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-11-06 22:47

ThomasB wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det har du ret i.
>
> Tror du det er noget man kan lære sig?

Ved kraftig selvsuggestion tror jeg da at man kan bilde sig ind at det
forholder sig sådan ..

Men er jo svært at svare på, når man ikke føler man har været i nærheden ..

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 23-11-06 23:07

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Ved kraftig selvsuggestion tror jeg da at man kan bilde sig ind at det
> forholder sig sådan ..

Okay, men så er du vel også enig i, at det stort set er umuligt at _lære
sig_, at læne sig tilbage og være tilfreds?

> Men er jo svært at svare på, når man ikke føler man har været i nærheden
> ..

Ja, det er det jo..

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-11-06 23:13

ThomasB wrote:

> Okay, men så er du vel også enig i, at det stort set er umuligt at
> _lære sig_, at læne sig tilbage og være tilfreds?

Mjow .. med mindre at apatien sætter ind samtidigt med ønsket.

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 23-11-06 23:58

> Mjow .. med mindre at apatien sætter ind samtidigt med ønsket.

Så var du jo så nok enig alligevel

Fra : Brian Olesen

Dato : 24-11-06 00:19

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

Det tør jeg egentlig godt lige vende en gang på hovedet.
Man kan vel også lærer sig selv bare at være tilfreds med det man har?

Mvh. Brian

Fra : ThomasB

Dato : 24-11-06 15:04

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse

> Det tør jeg egentlig godt lige vende en gang på hovedet.
> Man kan vel også lærer sig selv bare at være tilfreds med det man har?

Hvordan ville evolutionen se på den sag?

Fra : Brian Olesen

Dato : 24-11-06 23:37

> "Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan ville evolutionen se på den sag?

Hmm -

Vi synes alle, at græsset er grønnere i naboens have ikke?
De andres biler er også lige den der tand federe end ens egen...
Nabokonens bryster stritter lige den der anelse mere kækt...

Egentlig burde man jo nok som mand kæmpe helt vildt for at få noget bedre,
smukkere, frækkere, rigere, vildere, yngre, mere fødedygtigt...
Men det er vel med tanke på en tid, hvor fysisk formåen er afgørende for
overlevelse?

Sådan helt helt overordnet og super generelt bør man vel aldrig være helt
tilfreds, hvis det medføre stilstand i ens virketrang, men nu tænkte jeg
specifikt på at vælge at den man nu har i stedet for at gå og brokke sig
over hende / ham og hele tiden ønske sig mere. Selvfølgelig alt med måde
osv.
Hvis partneren er helt i skoven og ikke kan finde ud af hverken det ene
eller det andet, så må han / hun da videre, men generelt kan man da lige så
godt slå sig til tåls med sin mage og hvis det ellers går godt, så forsøge
at finde lykken sammen?

Det kan selvfølgelig også sagtens tænkes, at jeg bare er naiv.

Brian

Fra : ThomasB

Dato : 25-11-06 17:29

> [...]
> smukkere, frækkere, rigere, vildere, yngre, mere fødedygtigt...
> Men det er vel med tanke på en tid, hvor fysisk formåen er afgørende for

Du er inde på noget af det rigtige.

Mennesker er mennesker og ikke alger pga evolution - altså bl.a udvikling.

Der er ikke meget udvikling i bare at læne sig tilbage og være tilfreds

> [...]
> eller det andet, så må han / hun da videre, men generelt kan man da lige
> så godt slå sig til tåls med sin mage og hvis det ellers går godt, så

Jep så skal man til at finde lykken sammen og ikke bare læne sig tilbage og
være tilfreds.

> Det kan selvfølgelig også sagtens tænkes, at jeg bare er naiv.

Ja, du er lidt naiv en gang i mellem

Fra : Brian Olesen

Dato : 27-11-06 21:25

> "Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse

> Du er inde på noget af det rigtige.
>
> Mennesker er mennesker og ikke alger pga evolution - altså bl.a udvikling.

Alger udvikler sig skam også.
efter hvad bartehvalerne siger skulle de være blevet væsentligt mere
velsmagende indenfor de sidste 50 mio år. *gg*

> Der er ikke meget udvikling i bare at læne sig tilbage og være tilfreds

Det kan der godt være se senere.

> Jep så skal man til at finde lykken sammen og ikke bare læne sig tilbage
> og være tilfreds.

Så misforstår du. Ved at være tilfreds i denne sammenhæng er i forhold til
den partner man har. Man kan nedlægge jagtvåbnene og dyrke det forhold man
er i.
Dermed vendingen læne sig tilbage og være tilfreds.
Selvfølgelig ikke at læne sig så meget tilbage, at man falder helt i søvn.
*gg*

> Ja, du er lidt naiv en gang i mellem

Det skulle være meget fint har jeg hørt.

Mvh. brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-11-06 00:20

ThomasB wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Så var du jo så nok enig alligevel

Det er ikke en af de sager jeg gider være uenig i ..

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 24-11-06 15:02

> Det er ikke en af de sager jeg gider være uenig i ..

"Det er jeg så nok ikke helt enig i." skrev du til at starte med.

Men lad det nu ligge.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-11-06 17:45

ThomasB wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> "Det er jeg så nok ikke helt enig i." skrev du til at starte med.
>
> Men lad det nu ligge.

Jeg er ved at lære at stoppe en diskussion når mine hovedargumenter er
fremført. Det er hverken klogt eller underholdende at høre de samme
argumenter igen og igen.

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 24-11-06 19:49

> Jeg er ved at lære at stoppe en diskussion når mine hovedargumenter er
> fremført. Det er hverken klogt eller underholdende at høre de samme
> argumenter igen og igen.

Hvad har det med sagen at gøre?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-11-06 20:51

ThomasB wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har det med sagen at gøre?

At man ikke kan spilde tiden på at fremføre de samme argumenter igen og
igen.

Et simpelt prioriteringsspørgsmål, om man gider spilde sin tid på at gentage
samme argument igen og igen, i lidt forskellig udgave.

Nogle diskussioner gør man - andre gør man ikke ..

/FL

Fra : Brian Olesen

Dato : 23-11-06 22:55

> Det er jeg så nok ikke helt enig i. Synes at have set ud fra livserfaring,
> at en hel del, ikke gider mere, og glider over i en slags apati. Den
> apati, som hvis ikke det er tilfredshed, så ligner den ..

Lol det er sådan en som mig. *ggg*

Nej spøg til side. Man skal bare ikke forvente det er rød løber og glamour
det hele for resten af livet.
Det vigtigste er at undgå at tryne hinanden i det daglige, så man ikke får
programmeret et fast billede af sin partner på nethinden som værende det
største og mest uretfærdige svin der kan gå på 2 ben.
Man skal kæmpe med næb og kløer for det der virkelig er vigtigt i
parforholdet og så være villig til dialog og kompromisser for resten.
Livet er for kort til hele tiden at slås om dumme bagateller.
Ind imellem skal man op og markerer sig og skabe lidt respekt om sin person,
men ellers bør man da tilstræbe at behandle hinanden godt og kærligt og at
være hinandens bedste venner.

Det er egentlig ikke så svært, når man først får det lært...

Mvh. Brian

Fra : Stine Sommer

Dato : 25-11-06 15:38

> Det er jeg så nok ikke helt enig i. Synes at have set ud fra livserfaring,
> at en hel del, ikke gider mere, og glider over i en slags apati. Den
> apati, som hvis ikke det er tilfredshed, så ligner den ..

Hvor kedeligt...
Men det kan jo også være en slags tryghed

Stine Sommer

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-11-06 15:46

Stine Sommer wrote:

> Hvor kedeligt...
> Men det kan jo også være en slags tryghed

Mjae .. Så længe disse folk så ikke forsøger vi andre at vi skal glide over
i samme tilstand, er det jo også deres egen sag-

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 26-11-06 00:47

Frank Leegaard skrev:

> Mjae .. Så længe disse folk så ikke forsøger vi andre at vi skal
> glide over i samme tilstand, er det jo også deres egen sag-

Det gør folk heller ikke, det klarer i fint selv.

Fra : Zeki

Dato : 23-11-06 22:23

> "Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er også stort set umuligt.

Hvis man ikke lader sig diktere og påvirke (for meget) af miljø, kulturel
påvirkning og andres iver for grønnere græs, så er det faktisk muligt.

At stoppe op og stille sig tilfreds er dog ikke det samme som ikke at have
nogle mål.

Mvh
Zeki

Fra : ThomasB

Dato : 26-11-06 00:41

Zeki skrev:

> At stoppe op og stille sig tilfreds er dog ikke det samme som ikke at
> have nogle mål.

Nu stod der altså "læne sig tilbage"

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-11-06 22:15

Anita wrote:

> Men det her genkender jeg til gengæld. Jeg har rigtig svært ved at
> læne mig tilbage og være tilfreds.

Jeg forstår dig til gengæld godt. Hvis man bare er tilfreds, er der ingen
dynamik - ingen videreudvikling

/FL

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-11-06 23:21

Frank Leegaard wrote:

> Jeg forstår dig til gengæld godt. Hvis man bare er tilfreds, er der
> ingen dynamik - ingen videreudvikling

Det kommer nok lidt an på ens alder. Jeg har i hvert fald lettere ved at
gøre det af og til som 62-årig, enmd da jeg var 30.

Per V.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-11-06 23:48

Per Vadmand wrote:

> Det kommer nok lidt an på ens alder. Jeg har i hvert fald lettere ved
> at gøre det af og til som 62-årig, enmd da jeg var 30.

Naturligvis - andet er desperat og ynkeligt.

Har nogen unge venner som ikke ved bedre end de kan lokke mig med på
værtshus hver weekend.

Det gider jeg nu absolut ikke. Visse ting SKAL dø,

/FL

Fra : ayjay

Dato : 28-11-06 11:49

On Thu, 23 Nov 2006 22:15:01 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Jeg forstår dig til gengæld godt. Hvis man bare er tilfreds, er der ingen
>dynamik - ingen videreudvikling
>
>/FL

Øhh, er ovenstående alvorligt ment?
- man må ikke bare være tilfreds, men bør konstant ønske at "komme
videre"? ...(og dét er...?)

Vi forbruger som aldrig før. Tilbygninger/ombygninger, ny bil, nyt
fjernsyn, ny sofagruppe, osv osv.. Men det er samme hus,
TV-programmer, omgangskreds m.m., så det flytter ikke rigtigt noget.
Indholdet er det samme. Men det koster en masse penge. Penge, som vi
enten låner eller knokler ekstra for at skaffe. Fordi vi tror, at vi
på den måde "kommer videre" ...

Samtidigt er stress og depression blevet folkesygdomme. Folk har ondt
i selvværdet og render til psykolog som aldrig før. Folk kan ikke få
dét liv, som præsenteres i reklamer og livsstilsmagasiner, og som de
tror, at de ønsker sig. Man har simpelthen ikke tid og kræfter til
det. Eller fantasi, for den sags skyld. Men man tror, at det er penge,
man mangler. Fordi samfundet leder os til at tro, at penge og lykke er
forbundne størrelser.

Og få stiller sig selv spørgmålet, om livet fra reklameverdenen rent
faktisk er bedre. Brug et par minutter på en offentlig parkeringsplads
og se, om Audi-ejere synes mere lykkelige end eksempelvis Skoda-ejere
... - nej, vel? Måske synes det snarere omvendt ... - hvorfor mon?
Og hvor mange kender du egentligt, der præcist har defineret, hvad de
ønsker sig af livet ... - de fleste har ikke tænkt nærmere over det,
men vil bare hele tiden "videre" ...

Men vi har vel alle prøvet at fare vild? Så sætter man sig stille og
roligt ned og prøver at orientere sig: hvor er jeg, hvor er jeg på vej
hen og hvilken vej skal jeg så gå?
Og når man så kommer frem, så bliver man dér nogen tid, for der var jo
en grund til at man søgte netop derhen, ikke?

mvh
ayjay

Fra : Brian Olesen

Dato : 28-11-06 15:08

Hej
Snip en masse:

> [...]
> Og når man så kommer frem, så bliver man dér nogen tid, for der var jo
> en grund til at man søgte netop derhen, ikke?

Flot skrevet!

Mvh. Brian

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-11-06 12:39

On Wed, 22 Nov 2006 16:49:54 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

> et "rigtigt" bryllup, hvis det ikke koster mindst 100.00 kr
>med limousine og hele svineriet - og det har mange unge par ikke råd til.
>
>Endnu en gang plat hjernevask fra profitmagerne.
>
>Per V.

jamen det er sgu da også folk der er for dumme - jeg ville seriøst
oveveje alternativet ved at sætte den arm af i forhold til at gi mere
ind 1275 kr for et bryllup

Fra : Leif Neland

Dato : 26-11-06 19:19

Anita wrote:
> [...]
> bekymre sig om faderskab/forældremyndighed over børnene.
>
> Der er sikkert flere fordele, men det var lige nogle af de
Hvis man ikke er gift, men har barn, og ejer et hus i fællesskab, og den ene
part dør, *skal* barnet arve, man kan ikke sidde i uskiftet bo, hvilket kan
betyde at huset skal sælges, og barnets arv bliver deponeret i
overformynderiet til barnet fylder 18.

Generelt kræver det en masse papirer at bo sammen papirløst, hvorimod det
kun kræver et at blive gift...

Leif

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-12-06 15:25

In article <4569da92$0$49205$14726298@news.sunsite.dk>,
"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote:

> Generelt kræver det en masse papirer at bo sammen papirløst, hvorimod det
> kun kræver et at blive gift...

Til gengæld er det noget værre hø at slippe ud af igen..

Eneste fordel ved at være gift som jeg ser det er hvis man har børn -
ellers ikke.

Og så er der lige det romantiske spektre i det.. men det går jo over når
alt bliver hverdag igen.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-12-06 17:15

Martin Johansen [6000] wrote:

> Og så er der lige det romantiske spektre i det.. men det går jo over
> når alt bliver hverdag igen.

Hvad betyder spektre?

Per V.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-12-06 17:24

In article <4571a67c$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote:

> Hvad betyder spektre?

I min verden (som måske tager fejl) så er det et område af noget.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-12-06 18:59

Martin Johansen [6000] wrote:

> I min verden (som måske tager fejl) så er det et område af noget.

Det lyder som en sammenblanding af spektrum og aspekt.

Per V.

Fra : ThomasB

Dato : 02-12-06 19:28

> Det lyder som en sammenblanding af spektrum og aspekt.

Spekter findes i min ordbog - og google giver 128.000 hits på spektre.

Fra : Benny den 9.

Dato : 02-12-06 21:28

Per Vadmand wrote:

> Hvad betyder spektre?
>
> Per V.

du tager en kalkun og vikler den ind i bacon - det er at spiktre...

--
Bæ9

- overgir sig aldrig

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-11-06 12:39

On Wed, 22 Nov 2006 16:09:37 +0100, "Anita" <anitaoestX@Xgmail.com>
wrote:

>Ja, nogle gør. Men jeg gider ikke leve efter hvad statistikkerne siger. Hvis
>man tror på forholdet, kan man ikke bekymre sig om at det måske en dag går i
>stykker.

Uhh og hvis han er så meget ved muffen så han betaler top skat så skal
du sgu da ha hustro bidrag - ikke dårligt tænkt anita

Fra : Anita

Dato : 30-11-06 18:43

"Bo M Mogensen" skrev

> Uhh og hvis han er så meget ved muffen så han betaler top skat så skal
> du sgu da ha hustro bidrag - ikke dårligt tænkt anita

Det ville jeg næppe kunne få, da jeg sagtens kan forsørge mig selv.

Venligst Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 02-12-06 21:47

On Thu, 30 Nov 2006 18:43:18 +0100, "Anita" <anitaoestX@Xgmail.com>
wrote:

>"Bo M Mogensen" skrev

>Det ville jeg næppe kunne få, da jeg sagtens kan forsørge mig selv.

betyder ikke noget du kan pælse ham

Fra : Anita

Dato : 03-12-06 13:10

"Bo M Mogensen" <svar@i-gruppe.nz> skrev
> betyder ikke noget du kan pælse ham

For hvad?

Alt hvad han ejer, ejer vi i fællesskab, ergo skal jeg have halvdelen og han
skal have halvdelen, hvis vi måtte gå fra hinanden.

Jeg ønsker ikke at tilkomme mere end det, hvis situationen skulle opstå.

Venligst Anita

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-06 14:20

In article <b2c52$4572bc96$56300ddb$26110@news.jay.net>,
"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote:

> Alt hvad han ejer, ejer vi i fællesskab, ergo skal jeg have halvdelen og han
> skal have halvdelen, hvis vi måtte gå fra hinanden.

Han er heldig... for det er da _kun_ til din fordel.

> Jeg ønsker ikke at tilkomme mere end det, hvis situationen skulle opstå.

Alene at du kan få dig selv til at tilkomme halvdelen af noget der ikke
er dit, er mig en gåde - men nu er jeg heller ikke kvinde :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Anita

Dato : 03-12-06 18:16

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev

> Han er heldig... for det er da _kun_ til din fordel.

Det tror jeg ikke. Det går vist nogenlunde lige op.

> Alene at du kan få dig selv til at tilkomme halvdelen af noget der ikke
> er dit, er mig en gåde - men nu er jeg heller ikke kvinde :)

Øh... nu tilkommer han jo også halvdelen af hvad jeg ejer. Såe...

Venligst Anita

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-06 18:36

In article <aee5a$45730466$56300ddb$4693@news.jay.net>,
"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote:

> Det tror jeg ikke. Det går vist nogenlunde lige op.

Ok.

Fra : Benny den 9.

Dato : 03-12-06 17:07

Anita wrote:
> [...]
> skal have halvdelen, hvis vi måtte gå fra hinanden.
>
> Jeg ønsker ikke at tilkomme mere end det, hvis situationen skulle opstå.

så er du ikke en gennemsnitskvinde........

--
Bæ9

- overgir sig aldrig

Fra : Anita

Dato : 03-12-06 18:17

"Benny den 9." skrev
> så er du ikke en gennemsnitskvinde........

Det er jeg helt sikkert ikke.

Venligst Anita

Fra : nusle nuslesen

Dato : 22-11-06 21:03

"Tina" <12399@99321.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fyrring, eller pga sygdom eller andet, ja så får du ikke en krone i hjælp
> fordi ægtefællen skal forsørge den anden part.

Ja, det mangler bare, at man gør sit bedste for at være selvforsørgende.

Hvad fanden er det for en "nasse-mentalitet" der lige bliver disket op med
her?

Han får dit fradrag hvis I er gift - og desuden er understøttelse ikke
afhængigt af ægtefællens indkomst - det er kun hvis man ikke har villet
betale til en a-kasse, og skal på bistandshjælp, at ægtefællens indkomst
modregnes, hvilket er helt igennem indlysende - da der er tale om
overlevelseshjælp (princippet bag).

Nå, jeg blev da lige harm et øjeblik her.

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-11-06 00:15

nusle nuslesen wrote:

> [...]
> da der er tale om overlevelseshjælp (princippet bag).
>
> Nå, jeg blev da lige harm et øjeblik her.

Er det i øvrigt ikke socialbedrageri?

Per V.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-11-06 14:46

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Er det i øvrigt ikke socialbedrageri?

Hvordan? Hver ægtefælle er økonomisk uafhængig af hinanden, når det
drejer sig om dagpenge fra A-kassen, men ikke hvis det drejer sig om
kontanthjælp. Her er der gensidig forsørgerpligt, og er begge ægtefæller
på kontanthjælp gælder så som ny regel [får effekt efter årsskiftet] at
begge ægtefæller skal have haft mindst [vistnok] 200 timers ikke-støttet
lønarbejde inden for de sidste to år, for at de kan få 'høj'
kontanthjælp.

De 200 timer klares vist rimeligt let ved lidt avisbud-arbejde, og
sigter især mod at indvandrerkvinder ikke blot bliver 'hjemmegående',
som vel de fleste danske kvinder var i 60erne ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Basil

Dato : 23-11-06 05:59

Følgende er skrevet af nusle nuslesen:

> Nå, jeg blev da lige harm et øjeblik her.

Hej Nusle.
Du har lige optjent en kæmpe respekt fra mig.
Kai

Fra : nusle nuslesen

Dato : 23-11-06 12:17

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> Følgende er skrevet af nusle nuslesen:

> Hej Nusle.
> Du har lige optjent en kæmpe respekt fra mig.

Tak Kai.

mange hilsner
nusle

Fra : Trist

Dato : 24-11-06 20:10

Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote in

> Følgende er skrevet af nusle nuslesen:

> Hej Nusle.
> Du har lige optjent en kæmpe respekt fra mig.

Hvorfor?

Fra : Trist

Dato : 24-11-06 20:09

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in

> [...]
> indkomst modregnes, hvilket er helt igennem indlysende - da der er
> tale om overlevelseshjælp (princippet bag).

Hvis man er syg og uarbejdsdygtig, kan man risikere at ende på
kontanthjælp, da man kun kan modtage sygedagpenge i et år.

Man kan så vælge at raskmelde sig inden og derved få hjælp af sin a-kasse
(som man selvfølgelig altid har betalt til), eller fastholde sin
uarbejdsdygtighed og dermed nøjes med kontanthjælp.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 25-11-06 00:36

"Trist" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> (som man selvfølgelig altid har betalt til), eller fastholde sin
> uarbejdsdygtighed og dermed nøjes med kontanthjælp.

Kontanthjælp er stadig tænkt som overlevelseshjælp - og det er (burde være)
en naturlig ting, at man i en familie tager sig af hinanden, når og hvis man
kan.

At spekulere i hvordan man bedst muligt kan få mest muligt ud af systemet -
i stedet for at tænke i hvordan man bedst muligt kan klare sig mest muligt
på egen hånd - er på alle måder usympatisk, efter min mening.

Fra : ThomasB

Dato : 25-11-06 01:18

nusle nuslesen skrev:

> [...]
> systemet - i stedet for at tænke i hvordan man bedst muligt kan klare
> sig mest muligt på egen hånd - er på alle måder usympatisk, efter min

Social tabere, dem socialisterne kæler for.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-11-06 01:26

ThomasB wrote:

> Social tabere, dem socialisterne kæler for.

Tænker du på dem der bare går hjemme uden at producere noget?

Er det dem du kalder sociale tabere?

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 25-11-06 01:45

Frank Leegaard skrev:

> Tænker du på dem der bare går hjemme uden at producere noget?
>
> Er det dem du kalder sociale tabere?

Nej kun dem der ikke kan klare sig selv økonomisk.

Er man social taber når man kan holde 1 års barneorlog for egen regning?

Men *taberne* er dem der er ensomme, uden børn, hvor konen er smuttet,
firmaet gik ned.
Dem hvis største glæde er når kassedamen smiler og katte miaver
Hvilken gavn har samfundet af dem? Pengemaskiner?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-11-06 02:00

ThomasB wrote:

> Nej kun dem der ikke kan klare sig selv økonomisk.
>
> Er man social taber når man kan holde 1 års barneorlog for egen
> regning?

Jada - særligt hvis det er fordi det tilfældigvis forholder sig sådan at det
er af nød fordi firmaet ikke kan tjene penge. Så kan man kalde det taberi.
Deruodover ligger det største tab når man forsøger at bilde sig selv og
verden ind at det er sådan man ønsker det.

> Men *taberne* er dem der er ensomme, uden børn, hvor konen er smuttet,

Hellere det end at have en kone der er så træls at man er nødt til sidde på
nettet døgnet rundt .. Jeg har altid tænkt det så noget af det værste at
være ensom sammen med een. Det må være skrækkeligt. Har man så en hel
familie og er ensom, skulle man nok overveje situationen.

> firmaet gik ned.

Det gør det nok snart ...

> Dem hvis største glæde er når kassedamen smiler og katte miaver
> Hvilken gavn har samfundet af dem?
Pengemaskiner?

Hvis du lever i den vildfarelse at et moderne samfund kan overleve på at
folk er arbejdssky og intet laver - så skulle du nok tænke dig om en extra
gang. Det skal man være extrem højrefjols for at mene hænger sammen.

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 25-11-06 14:34

> Jada

Blive endelig ved med at udstille dit afstumpede livssyn, så alle kan se
hvordan du og andre "socialister" tænker.

> [...]
> at være ensom sammen med een. Det må være skrækkeligt. Har man så en hel
> familie og er ensom, skulle man nok overveje situationen.

Ja og det gjorde du så - din kone skred og du blev nødt til at lukke
firmaet. Og nu tror du at jeg skulle være i samme situation - overføring
hedder det.

Jeg skal nok være tålmodig med dig og hjælpe dig videre.

> Det gør det nok snart ...

Jeg er ikke ligesom dig, Frank. Nu må du snart lære det.

ASX 934 ApS UNDER TVANGSOPLØSNING (OPLØST)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-11-06 15:40

ThomasB wrote:

> Jeg er ikke ligesom dig, Frank. Nu må du snart lære det.
>
> ASX 934 ApS UNDER TVANGSOPLØSNING (OPLØST)

På tidspunktet hvor dette radiofirma eksisterede, boede jeg ikke på
adressen. Desuden fremgår der netop glimrende, af CVR at dette firma gik
ned, idet det blv tvangsopløst. Var mit firma Heureka Consult
tvangsopløst?

Desuden var firmaet startet før 1986, idet der ingen startdato er på CVR. Du
mener måske også at jeg driver det radiofirma der nu er registreret på
adressen`?
Hvad ide skulle der være i at jeg drev flere firmaer på samme tid? Desuden
kan der jo skaffes personoplysninger på dette ApS mod betaling. Deraf ville
det fremgå at jeg intet havde med firmaet at gøre.

Du driver dig selv længere og længere ud i løgnehistorier.

Du skriver på din hjemmeside: www.2ma2.dk

"tomato.media er et reklame-, media- & webbureau i stor udvikling.

Vi har nogle af Danmarks bedste designere ansat, så dit logo, website,
brevpapir, konvolutter, skilte, salgsmateriale, årsregnskaber mm. er i
trygge hænder hos os.

Udover publicering leverer vi også salgssystemer, rapporteringssystemer og
intranetløsninger mv"

Du fortæller dermed at du er en stor løgner. Du fortæller du har ansatte.
men på CVR opgiver du ingen ansatte har.

Du fortæller på din hjemmeside at i er i stor udvikling. Alligevel fortæller
du i en anden tråd at der ikke rigtigt har været projekter det seneste halve
år, og udtaler i "tro mig, vi har pt ingen indtægt."

Du har et firma som ingen indtægt giver, men alligevel spilder du time efter
time med at ævle her. Jeg kan godt forstå dine tvangstanker med firmaer der
går ned,,

Hvem er det mon der krampagtigt prøver at lyve for os andre og måske også
for sig selv? Hvem er det mon der laver "overførsel"

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 25-11-06 16:17

> Du driver dig selv længere og længere ud i løgnehistorier.

Jeg paster et tilfældigt firma som har ligget på din adresse, og så påstår
du at jeg lyver?

HEUREKA CONSULT V/FRANK ANDREASEN LEEGAARD (OPLØST)
(hvad får jeg mon af udenomssnak og beskyldninger denne gang?)

> [...]
> trygge hænder hos os.
>
> Udover publicering leverer vi også salgssystemer, rapporteringssystemer og

Tak for reklamen.

> Du fortæller dermed at du er en stor løgner. Du fortæller du har ansatte.
> men på CVR opgiver du ingen ansatte har.

For at undgå for meget bøvl med lønninger osv, er de nu ansat på
freelancebasis. Det giver også dem en mulighed for at starte noget op selv
ved siden af. Man kan diskutere om det så skulle stå "ansat" på min
hjemmeside, eller om der skulle stå "freelancere ansat".

> Du fortæller på din hjemmeside at i er i stor udvikling. Alligevel
> fortæller du i en anden tråd at der ikke rigtigt har været projekter det
> seneste halve år, og udtaler i "tro mig, vi har pt ingen indtægt."

Nemlig.

> Du har et firma som ingen indtægt giver, men alligevel spilder du time
> efter time med at ævle her. Jeg kan godt forstå dine tvangstanker med
> firmaer der går ned,,

Det er dig der har tvangstanker om firmaer der går ned - du bliver ved med
at tro at mit snart gør det og det kan jeg dokumentere.
Og det ved vi alle sammen godt hvorfor - fordi du ikke selv kunne finde ud
af at drive et firma.

> Hvem er det mon der krampagtigt prøver at lyve for os andre og måske også
> for sig selv? Hvem er det mon der laver "overførsel"

Du har for længst slået fast at det er dig. Og i øvrigt hedder det
"overføring".

Det var dig der måtte lukke dit firma, din kone der skred, dig der må leve
på "kattekærlighed" på landet, dig der arbejder om lørdagen, dig der ingen
børn har, dig der sidder på dating, dig der højst sandsynligt ikke får dine
gener videre, dig der keder dig, dig der bare skal slå tiden ihjel osv osv.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-11-06 16:33

ThomasB wrote:

> Jeg paster et tilfældigt firma som har ligget på din adresse, og så
> påstår du at jeg lyver?
>
> HEUREKA CONSULT V/FRANK ANDREASEN LEEGAARD (OPLØST)
> (hvad får jeg mon af udenomssnak og beskyldninger denne gang?)

At et firma man lukker bliver opløst, et firma der går ned bliver
tvangsopløst ...

Men det har du ikke hjerne til at gennemskue.

> Det er dig der har tvangstanker om firmaer der går ned - du bliver
> ved med at tro at mit snart gør det og det kan jeg dokumentere.

Klart - Man kan da "tro mig, vi har pt ingen indtægt." og ikke lade andet
end passe sit barn og ævle her.

Desuden udviser man ikke megen driftsøkonomisk tankegang ved at mene at i
behøver være 2 voksne døgnet rundt til et barn på et par år.

> Og det ved vi alle sammen godt hvorfor - fordi du ikke selv kunne
> finde ud af at drive et firma.

Dels har du ret - Jeg ville hellere arbejde i afmålt tid og afmålt fritid.
Derfor valgte jeg at tage imod lønmodtagerjob.

Desuden:
Hvis man har et firma i 9 år så kan man nok godt finde ud af drive firma, og
der var ikke på noget tidspunkt i de 9 år at jeg ikke tjente mindst det som
en lønmodtager i øvre end gjorde.

> [...]
> der ingen børn har, dig der sidder på dating, dig der højst
> sandsynligt ikke får dine gener videre, dig der keder dig, dig der

Får masser at kærlighed fra mine katte - det er helt sikker. Bor nu i en
provnsby, sidder ikke på dating, og skal nok få mine gener videre hvis jeg
får lyst.

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 25-11-06 17:05

> At et firma man lukker bliver opløst, et firma der går ned bliver
> tvangsopløst ...
>
> Men det har du ikke hjerne til at gennemskue.

Udenomssnak.

Vi kan jo nøjes med at forholde os til, at det er dig der måtte lukke dit
firma og ingen familie har, mig der har firma og familie - og dig der tror
det kommer til at gå mig dårligt.

> Klart - Man kan da "tro mig, vi har pt ingen indtægt." og ikke lade andet
> end passe sit barn og ævle her.

"Passe sit barn, ævle her og bygge sit hus om".

> Desuden udviser man ikke megen driftsøkonomisk tankegang ved at mene at i
> behøver være 2 voksne døgnet rundt til et barn på et par år.

Heldigvis drejer livet sig om meget andet end dritfsøkonomi.

Det ville du også kunne forstå, hvis dit liv bestod af andet end kedsomhed,
ensomhed, lørdagsarbejde, katte og smilende kassedamer.

> Dels har du ret - Jeg ville hellere arbejde i afmålt tid og afmålt fritid.
> Derfor valgte jeg at tage imod lønmodtagerjob.

Ja, en rigtig "forsvunden fuldmægtig", hvor faste rutiner er vigtigere end
selvstændighed og frihed.

> [...]
> og der var ikke på noget tidspunkt i de 9 år at jeg ikke tjente mindst det

Javel ja, men så er det jo rigtigt logisk, at du blev nødt til at lukke og
starte på lørdagsarbejde i stedet.

> Får masser at kærlighed fra mine katte - det er helt sikker.

Haha, du er vist en værre selvbedrager.

> Bor nu i en provnsby, sidder ikke på dating, og skal nok få mine gener
> videre hvis jeg får lyst.

Ikke på dating? Det synes jeg ellers du skrev noget om i en anden tråd. Så
enten lyver du overfor mig eller nusle.

Hvem,udover dig selv, lyver du overfor, Frank?

"Gener videre hvis jeg får lyst" - ROFL.
Du ved ikke særligt meget om mennesker hva?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-11-06 20:52

ThomasB wrote:

> Udenomssnak.

Mjae ,,, Du er trampet lukt ind i blindgyde med dine løgnebeskyldninger.

> Vi kan jo nøjes med at forholde os til, at det er dig der måtte lukke
> dit firma og ingen familie har, mig der har firma og familie - og dig
> der tror det kommer til at gå mig dårligt.

Kommer til at gå dig dårligt? Det går dig sgu da allerede dårligt. Jeg
ville da ikke eje og have en kone, der havde så lidt overblik at hun tillod
at jeg sad på nettet døgnet rundt, i stedet for at tjene en smule penge.

> "Passe sit barn, ævle her og bygge sit hus om".

Igeb en løgn - hvad med så at bygge hus om i stedet for at ævle her?

> Heldigvis drejer livet sig om meget andet end dritfsøkonomi.

Næe .. Desværre ikke. Indtægt er baggrunden for passe sin famlie for enhver
ikke arbejdssky mand.

> Det ville du også kunne forstå, hvis dit liv bestod af andet end
> kedsomhed, ensomhed, lørdagsarbejde, katte og smilende kassedamer.

Tillæg søndagsarbejde. Skal skam afsted i morgen også -.... (man har
virkelig ikke megen driftsøkonomisk sans, hvis man ikke kan indse at
weekendarbejde der giver god afspadsering, er alle tiders for en single)
Forklar mig lige hvad ulempen ved lørdagsarbejde skulle være?

Nej - Det kunne jeg absolut ikke i 9 år - hvor længe har du drevet dit?

> Ja, en rigtig "forsvunden fuldmægtig", hvor faste rutiner er
> vigtigere end selvstændighed og frihed.

Du drømmer. Bilder du virkelig ind at man har mere frihed som selvstændig?
Så skal man da være så doven som dig og ikke gide bestille en døjt, og lade
konen betale med sin understøttelse.

Eller leve af leverpostejmadder og gulerødder? Er det frihed?

(Kommer selv fra en god middag i det lokale steakhouse)

> Javel ja, men så er det jo rigtigt logisk, at du blev nødt til at
> lukke og starte på lørdagsarbejde i stedet.

Jada .. I firmaet bestemte kunderne jeg skulle arbejde hele tiden. Her
bestemmer jeg selv hvlke tidspunkter jeg afvikler mine 37 timer.

> Haha, du er vist en værre selvbedrager.

> Ikke på dating? Det synes jeg ellers du skrev noget om i en anden
> tråd. Så enten lyver du overfor mig eller nusle.

Jae .. Det er da mange år siden efterhånden jeg har gjort det.

Du går vel heller ikke i folkeskole - vel?

Sproget er ikke dit stærkeste værktøj kan jeg høre.

> Hvem,udover dig selv, lyver du overfor, Frank?

Bevis bare et sted jeg skulle have løjet. Du finder krakkede firmaer i hele
mit naboloag for at beklikke mig med det, på trods at jeg næsten skulle have
startet et APS som purung hvis dette skulle være tilfældet.

Du er en desperat løgner fordi du selv er blevet grebet i løgn på løgn.

Tag dig nu sammen og bidrag til samfundet i en smule timer om ugen. Din
arbejdssky og løgnagtighed gør dig ikke ære.

/FL

Fra : nusle nuslesen

Dato : 25-11-06 21:47

Thomas og Frank,

I kunne gøre enhver hønsegård misundelig - tænk, her har mænd i generationer
gået og påstået, at kvinder ævler bare for at ævle, og partout vil have det
sidste ord - og hvad ser vi her *GGG*

Fra : ThomasB

Dato : 25-11-06 21:49

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse
> I kunne gøre enhver hønsegård misundelig - tænk, her har mænd i
> generationer gået og påstået, at kvinder ævler bare for at ævle, og
> partout vil have det sidste ord - og hvad ser vi her *GGG*

Den går ikke nusle, du får ikke det sidste ord

Fra : nusle nuslesen

Dato : 26-11-06 01:25

> "nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse
>
> Den går ikke nusle, du får ikke det sidste ord

Godt svaret, Thomas

Fra : ThomasB

Dato : 26-11-06 08:22

> Godt svaret, Thomas

Tak

Fra : sdsf

Dato : 25-11-06 22:24

> [...]
> generationer gået og påstået, at kvinder ævler bare for at ævle, og
> partout vil have det sidste ord - og hvad ser vi her *GGG*
De kan ikke gøre for det, de har bare eksploderende sædblærespænding.
Måske de skulle have have lagt et dræn i sædblæren, eller måske en
overtryksventil.

Fra : Nosex

Dato : 26-11-06 01:28

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in news:4568b470$0$144$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> De kan ikke gøre for det, de har bare eksploderende sædblærespænding.
> Måske de skulle have have lagt et dræn i sædblæren, eller måske en
> overtryksventil.

Ubrugt sæd forsvinder af sig selv. En mand behøver faktisk slet ikke at få
udløsning, man kan godt leve uden. Sæden forsvinder bare. Jeg har aldrig
udløsning og føler ikke nogen som helst spænding dernede. Ikke engang
englef*sse bliver det til, da jeg har fuld kontrol over mig selv, også når
jeg sover.

Fra : ThomasB

Dato : 26-11-06 08:22

"Nosex" <@> skrev i en meddelelse

> [...]
> udløsning og føler ikke nogen som helst spænding dernede. Ikke engang
> englef*sse bliver det til, da jeg har fuld kontrol over mig selv, også når

Du får bare fibromyalgi i stedet.

Fra : Benny den 9.

Dato : 26-11-06 12:08

ThomasB wrote:
> "Nosex" <@> skrev i en meddelelse
>
> Du får bare fibromyalgi i stedet.

det er ikke fibromyalgi, men hjernekvababbelse

--
Bæ9

- overgir sig aldrig

Fra : sdsf

Dato : 26-11-06 10:31

"Nosex" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> udløsning, man kan godt leve uden. Sæden forsvinder bare. Jeg har aldrig
> udløsning og føler ikke nogen som helst spænding dernede.
Så lever du i lykkelig uvidenhed, dit indre er nemlig nu fyldt til
bristepunktet
med gammel, tyk, klæbrig og grumset spærm.
Det du ser i spejler er bare en tynd skal uden om, som kan revne når som
helst.

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-11-06 11:21

sdsf wrote:
> [...]
> med gammel, tyk, klæbrig og grumset spærm.
> Det du ser i spejler er bare en tynd skal uden om, som kan revne når

Det dér gamle, grumsede lukker han jo ud på usenet, så deeet...

Per V.

Fra : Benny den 9.

Dato : 26-11-06 12:09

sdsf wrote:
> [...]
> med gammel, tyk, klæbrig og grumset spærm.
> Det du ser i spejler er bare en tynd skal uden om, som kan revne når som

er der ikke en der ka kaste en teltpløk efter fjolset så vi ka få ro

--
Bæ9

- overgir sig aldrig

Fra : Benny den 9.

Dato : 26-11-06 12:07

Nosex wrote:
> [...]
> udløsning og føler ikke nogen som helst spænding dernede. Ikke engang
> englef*sse bliver det til, da jeg har fuld kontrol over mig selv, også når

er det nu dig igen din galning - nej, gu faen har du ikke behov for
udløsning, for det kræver at man har en pik

"fuld kontrol"..... LOL

--
Bæ9

- overgir sig aldrig

Fra : Benny den 9.

Dato : 25-11-06 22:44

nusle nuslesen wrote:
> [...]
> gået og påstået, at kvinder ævler bare for at ævle, og partout vil have det

LOL

--
Bæ9

- overgir sig aldrig

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-11-06 00:37

nusle nuslesen wrote:
> [...]
> generationer gået og påstået, at kvinder ævler bare for at ævle, og
> partout vil have det sidste ord - og hvad ser vi her *GGG*

Et behjertet menneske burde give de to hinandens emailadresser, så de kunne
ordne det uden at belemre os andre.

Per V.

Fra : ThomasB

Dato : 26-11-06 00:38

Per Vadmand skrev:

> Et behjertet menneske burde give de to hinandens emailadresser, så de
> kunne ordne det uden at belemre os andre.

Ja, det er også rigtigt, Per.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-11-06 12:39

On Sun, 26 Nov 2006 00:36:44 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Et behjertet menneske burde give de to hinandens emailadresser, så de kunne
>ordne det uden at belemre os andre.

jeg har umidelbart efter begge fjolsernes entre i nyhedes grupperne
plonket dem - brug kill filter alt andet er spild af tid

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-06 22:46

nusle nuslesen wrote:
> [...]
> generationer gået og påstået, at kvinder ævler bare for at ævle, og
> partout vil have det sidste ord - og hvad ser vi her *GGG*

Jamen ... Løgn irriterer mig - så da særligt når der spindes løgnehistorie
på løgnehistorie.

Det svarede til at jeg skrev at Thomas gik hjemme og passede sin psykisk
syge kone og multihandicappede barn...

/FL

Fra : Benny den 9.

Dato : 26-11-06 23:05

Frank Leegaard wrote:

> [...]
> på løgnehistorie.
>
> Det svarede til at jeg skrev at Thomas gik hjemme og passede sin psykisk

tror faen han ka gå hjemme - nu kommer det for dagen at han osse får
plejevederlag.....

blir det forresten ikke modregnet i SU'en?

--
Bæ9

- overgir sig aldrig

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-06 23:15

Benny den 9. wrote:

> tror faen han ka gå hjemme - nu kommer det for dagen at han osse får
> plejevederlag.....
>
> blir det forresten ikke modregnet i SU'en?

Nej for Thomas får selv invalidepension ..

Der kan man godt have lidt ved siden af ..

/FL

Fra : Trist

Dato : 27-11-06 01:19

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in news:456a11cd$0
$14018$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Nej for Thomas får selv invalidepension ..

Hvorfor, han fejler jo ikke noget fysisk?

Fra : Benny den 9.

Dato : 27-11-06 19:34

Frank Leegaard wrote:

> Nej for Thomas får selv invalidepension ..
>
> Der kan man godt have lidt ved siden af ..
>
> /FL

han er lidt ved siden af

men du er nu heller ikke for klog selv......

--
Bæ9

- overgir sig aldrig

Fra : ThomasB

Dato : 26-11-06 23:31

> Jamen ... Løgn irriterer mig - så da særligt når der spindes løgnehistorie
> på løgnehistorie.

Jeg beskylder dig kun for ting du har beskyldt mig.

> Det svarede til at jeg skrev at Thomas gik hjemme og passede sin psykisk
> syge kone og multihandicappede barn...

Ja og tror du det er særligt morsomt?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-06 00:05

ThomasB wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg beskylder dig kun for ting du har beskyldt mig.

> Ja og tror du det er særligt morsomt?

Hvis det er tilfældet at du gør det, undskylder jeg naturligvis.

Jeg forsøgte bare at digte en løgnehistorie a la dem du havde digtet om mit
firma etc etc.

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 27-11-06 13:53

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg forsøgte bare at digte en løgnehistorie a la dem du havde digtet om
> mit firma etc etc.

Jeg har ikke digtet noget om dit firma, du har derimod digtet en hel masse
om mit firma, som jeg går udfra er dit eget lort du prøver at tørre af på
mig.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-06 21:52

ThomasB wrote:
> [...]
>
> Jeg har ikke digtet noget om dit firma, du har derimod digtet en hel
> masse om mit firma, som jeg går udfra er dit eget lort du prøver at

Det er skam ikke digt at du ikke tjener penge. Det er oplysninger du selv
har bibragt debatten ..

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 27-11-06 23:48

> Det er skam ikke digt at du ikke tjener penge. Det er oplysninger du selv
> har bibragt debatten ..

Jep og det er ganske frivilligt. Orlov.

Fra : Benny den 9.

Dato : 27-11-06 19:45

ThomasB wrote:

> [...]

nå så tror da faen du går hjemme.......

--
Bæ9

- overgir sig aldrig

Fra : ThomasB

Dato : 27-11-06 20:34

"Benny den 9." <3gange3@fire.plus.seks> skrev i en meddelelse

> nå så tror da faen du går hjemme.......

Tror faen da det?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-06 22:09

Benny den 9. wrote:

> nå så tror da faen du går hjemme.......

Anerkendelsesvis må jeg hellere fastslå at det var et forsøg på at nå Thomas
til sokkeholderne i hans løgn og digtning...

Jeg har intet som helst belæg for at vide at det forholder sig sådant ..

/FL

Fra : Benny den 9.

Dato : 28-11-06 08:11

Frank Leegaard wrote:

> [...]
> til sokkeholderne i hans løgn og digtning...
>
> Jeg har intet som helst belæg for at vide at det forholder sig sådant ..

nånå - sporer man svaghed - tilbagetrækning - diskurs?

er du nede på dine knæ?

Kom igen Frank - vi kan ikke undvære dine fantastiske indlæg i den
spændende og dybt intelligente debat.

--
Bæ9

- overgir sig aldrig

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-06 00:38

Benny den 9. wrote:

> nånå - sporer man svaghed - tilbagetrækning - diskurs?
>
> er du nede på dine knæ?
>
> Kom igen Frank - vi kan ikke undvære dine fantastiske indlæg i den
> spændende og dybt intelligente debat.

Til forskel fra Thomas vil jeg gerne arbejde og gør det også.

Der er grænser for hvor meget tid man kan spilde på en enkelt debat.

Men desuden lyver jeg ikke, og opdigter heller ikke historier.

Derfor korrektionen ..

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 29-11-06 21:12

Frank Leegaard skrev:

> Til forskel fra Thomas vil jeg gerne arbejde og gør det også.

Til forskel fra Thomas har du ikke nogen kone og børn at holde orlov sammen
med, så pas du dit arbejde, så vi andre kan holde fri for egen regning mens
du betaler de offentlige services.

> Der er grænser for hvor meget tid man kan spilde på en enkelt debat.
>
> Men desuden lyver jeg ikke, og opdigter heller ikke historier.

Nej, du projicerer dit eget lort over på andre - nu må du da snart indse
det?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-06 22:35

ThomasB wrote:

> [...]
> regning mens du betaler de offentlige services.

> Nej, du projicerer dit eget lort over på andre - nu må du da snart

Jeg er ligeglad om du kalder det projection eller hvad du prøver at
kortslutte debatten med. Fakta er at dig og konen mener det er nødvendigt at
være 2 voksne sammen døgnet rundt for at passe et 2 åirigt barn.

I min regnebog er det dum prioritering og overkill, idet barnet rigelig får
brug for opmærksomhed senere, hvorimod i fyrer pengene af på at gøre det nu.

Du mener det er det rette, og forsøger at lyve og fordreje for at fremme
dine egne synspunkter.

Vi har gjort vores synspunkter gældende - så der kan vist ikke tærskes mere
langhalm på den sag.

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 25-11-06 21:55

> Mjae ,,, Du er trampet lukt ind i blindgyde med dine løgnebeskyldninger.

Dine reaktioner fortæller noget andet.

Du lukkede dit firma HEUREKA CONSULT V/FRANK ANDREASEN LEEGAARD (OPLØST).

Når du så tror det går mig og mit firma dårligt, uden at du i øvrigt kender
mig, er det da tydeligt at du projicerer dit eget lort over på mig.

> [...]
> ville da ikke eje og have en kone, der havde så lidt overblik at hun
> tillod at jeg sad på nettet døgnet rundt, i stedet for at tjene en smule

Sagt af en, hvis kone skred - LOL.

Vi kan jo nøjes med at forholde os til, at det er dig der måtte lukke dit
firma og ingen familie har, mig der har firma og familie - og dig der tror
det går mig dårligt. Det taler jo ligesom for sig selv...

> Igeb en løgn - hvad med så at bygge hus om i stedet for at ævle her?

Ja faktisk er det en renovering/tilbyg. Jeg har i øvrigt selv bygget det, så
jeg behøver ikke din indblanding - jeg klare det fint selv.

Pas du dit eget "liv".

> Næe .. Desværre ikke. Indtægt er baggrunden for passe sin famlie for
> enhver ikke arbejdssky mand.

LOL, nu påstår du at livet ikke drejer sig om andet end driftsøkonomi.

Jeg troede ærligt talt at du også var lidt intelligent, men du er jo langt
værre end jeg troede.

> [...]
> weekendarbejde der giver god afspadsering, er alle tiders for en single)
> Forklar mig lige hvad ulempen ved lørdagsarbejde skulle være?

Det behøver jeg ikke forklare, det kan du vel selv se - nånej, du har jo
ingen familie.

> Nej - Det kunne jeg absolut ikke i 9 år - hvor længe har du drevet dit?

Du snakker udenom.
Du evnede ikke at drive dit firma og derfor måtte du lukke. At du så lod der
gå 9 år gør det bestemt ikke bedre.
Nu prøver du så at tørre den af på mig - men den går ikke Frank. Ligemeget
hvor meget du skriger at det går mig dårligt, bliver det ikke andet end dine
egen historie du fortæller.

> Eller leve af leverpostejmadder og gulerødder? Er det frihed?

Jeg forstår godt at du opfører dig som du gør, hvis du tror at leverpostej
er frihed.

> (Kommer selv fra en god middag i det lokale steakhouse)

Var det godt selvom du sad og kukkelurede alene?

> Jada .. I firmaet bestemte kunderne jeg skulle arbejde hele tiden. Her
> bestemmer jeg selv hvlke tidspunkter jeg afvikler mine 37 timer.

Nå ja, men du har tidligere givet udtryk for at du ikke evnede at drive
virksomhed. Det cementerer du så her med denne falliterklæring.

Jeg har ikke noget problem med at styre mine kunder, jeg bestemmer min
arbejdstid.

> Du er en desperat løgner fordi du selv er blevet grebet i løgn på løgn.

Du har ikke grebet mig i en eneste løgn, det er kun noget du håber.

> Tag dig nu sammen og bidrag til samfundet i en smule timer om ugen. Din
> arbejdssky og løgnagtighed gør dig ikke ære.

Du er en gammel bitter mand, Frank.

Jeg arbejder når det passer mig.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-06 22:57

ThomasB wrote:> Jeg arbejder når det passer mig.

og "tro mig vi har faktisk ingen indtægt" var det vist du skrev. Godmorgen
hvor går det godt hvad?

Jeg forstår godt du er nødt til at være selvstændig. Det er ligesom med
perkerne. Når ingen vil ansætte dem, må de starte op for sig selv. Der er
sgu da intet ærværdigt ved at drive et firma der ikke tjener penge. Så skal
man da være mere end almindelig højrefjols.

Man skal da også være mere end almindelig dum at gå 2 mennesker op og ned af
hinanden for at passe et 2 årigt barn. Du taler om ensomhed. Hvem tror du
kommer ud hver dag og møder masser af mennesker?

Der er heller intet ærværdig over ikke at arbejde for så at spilde al sin
tid her.

Som sagt før -- jeg glæder mig over at jeg ikke har en noksagt af en kone
der "ikke giver mig et kærligt spark" som du skrev i en anden tråd, og fik
dig til at tjene penge i firmaet i stedet for at spilde tiden her.

Du er en taber Thomas - Kan man ikke at se at man skal førsøge at tjene
penge i stedet for ævle her og forsøge at lyve og fordreje alt hvad man kan
for at indse sandheden om sine egne mangler.

Hvor mange synes mon det er fedt at have et firma der ikke tjener penge?

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 27-11-06 00:15

> ThomasB wrote:> Jeg arbejder når det passer mig.
>
> og "tro mig vi har faktisk ingen indtægt" var det vist du skrev. Godmorgen
> hvor går det godt hvad?

Jep, og igen kan vi nøjes med at konstatere at det er dig der måtte lukke
dit firma og dig der ingen familie har.

> [...]
> sgu da intet ærværdigt ved at drive et firma der ikke tjener penge. Så
> skal man da være mere end almindelig højrefjols.

Ja vis os lidt mere af dit "altruistiske" livssyn. Du er jo bare en bindegal
ensom kattestakkel.
Kis kis kis kis..

> Man skal da også være mere end almindelig dum at gå 2 mennesker op og ned
> af hinanden for at passe et 2 årigt barn.

Du har ikke børn, du fatter intet af det at få børn. Du er bare skide
misundelig fordi du ikke selv kan få en familie og derved dine gener videre.
Du er en genetisk taber. Evolutionen har sorteret dig fra - zap. Bye bye
Frank

> Du taler om ensomhed. Hvem tror du kommer ud hver dag og møder masser af
> mennesker?

Flot du kommer lidt ud, Frank.
Jeg har været ude og sejle hele dagen med gutterne - har du været på
søndagsarbejde?

> Der er heller intet ærværdig over ikke at arbejde for så at spilde al sin
> tid her.

Så arbejd dog. For en mand som dig, hvor arbejde og driftsøkonomi betyder så
meget, er det da fjollet at du bruger din tid her i stedet for at tjene
penge. Kom så i gang og lad være med at blande dig i vores andres liv.

> Som sagt før -- jeg glæder mig over at jeg ikke har en noksagt af en kone
> der "ikke giver mig et kærligt spark" som du skrev i en anden tråd, og fik
> dig til at tjene penge i firmaet i stedet for at spilde tiden her.

Ja for du har slet ikke nogen kone.

> Du er en taber Thomas - Kan man ikke at se at man skal førsøge at tjene
> penge i stedet for ævle her og forsøge at lyve og fordreje alt hvad man
> kan for at indse sandheden om sine egne mangler.

Hahaha.. Du er sgu god, Frank.

Vi tager den lige igen:
http://da.wikipedia.org/wiki/Projektion_(psykologi)
"Indenfor dybdepsykologien siger man, som en forståelsesmæssig
tommelfingerregel, at 90 procent af de (dårlige) egenskaber man tillægger
andre, reelt hører til ens egen ubevidste psyke."

> Hvor mange synes mon det er fedt at have et firma der ikke tjener penge?

En investering skal lige have tid til at give afkast.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-06 00:42

ThomasB wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Jep, og igen kan vi nøjes med at konstatere at det er dig der måtte
> lukke dit firma og dig der ingen familie har.

og dig der går hjemme med kone du har fået gjort psykisk syg, sådan at hun
ikke kan passe et arbejde..

> Ja vis os lidt mere af dit "altruistiske" livssyn. Du er jo bare en
> bindegal ensom kattestakkel.
> Kis kis kis kis..

Desperationen bliver større og større ...

> [...]
> misundelig fordi du ikke selv kan få en familie og derved dine gener
> videre. Du er en genetisk taber. Evolutionen har sorteret dig fra -

De fleste tabere fatter sjovt nok sagtens at få børn, så det at få børn
ville jeg ikke lige fremdrage som eksempel på nogetsomhelst ..

Det gør jeg naturligvis ...

> Flot du kommer lidt ud, Frank.
> Jeg har været ude og sejle hele dagen med gutterne - har du været på
> søndagsarbejde?

Jada ... og lørdagsarbejde. Men det giver masser af afspadsering på
hverdage, så hvad er lige problemet? Man skulle da væe dum hvis ikke man
benyttede den fleksibilitet der ligger i som single at arbejde når opgaverne
løses bedst. At man så ville være dum hvis man gjorde det gratis er en anden
sag. Det er jo så heller slet ikke tilfældet her ..

> [...]
> betyder så meget, er det da fjollet at du bruger din tid her i stedet
> for at tjene penge. Kom så i gang og lad være med at blande dig i

Som sagt gider jeg ikke som i gamle dage bruge hele mit liv på arbejde.
Alt med måde.

Når jeg så har fri her, kan jeg bruge lidt tid på at afsløre højrefjolser i
at lyve ..

> Ja for du har slet ikke nogen kone.

Nej .. og da slet ikke een som er så uselvstændig at hun "ikke giver dig et
kærligt spark. Nu er det jo ikke spørgsmålet at have en kone, men at have en
kone der er værd at samle på. Hvis hun virkelig mener at vi behøver gå 2
personer hjemme for at passe et barn, så ville hun ikke være noget for mig
at samle på.

(med mindre altså at barnet er sygt, så forholder det sig naturligvis
anderledes)

> [...]
> tommelfingerregel, at 90 procent af de (dårlige) egenskaber man
> tillægger andre, reelt hører til ens egen ubevidste psyke."

og den mener du ikke fyrer lige lukt tilbage i dit eget fjæs? ...

> En investering skal lige have tid til at give afkast.

og det har den så haft en 3-4 år til og du bilder dig ind at den gør det
uden arbejde?

Du er en arbejdssky og enfoldig stakkel..Yd en smule til din families ophold
i stedet for at ævle her eller sejle med kammeraterne. Det er ikke mange
koner der ville kunne bevare respekten for en mand der ikke gad tjene penge.

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 27-11-06 13:50

> og dig der går hjemme med kone du har fået gjort psykisk syg, sådan at hun
> ikke kan passe et arbejde..

He, hvor mon du har fået den tanke fra? Hvad er det du gjort ved din kone,
Frank?

> Desperationen bliver større og større ...

Nej jeg skraldgriner af dit latterlige forsøg på at tørre dit eget lorteliv
af på mig

> De fleste tabere fatter sjovt nok sagtens at få børn, så det at få børn
> ville jeg ikke lige fremdrage som eksempel på nogetsomhelst ..

Survival of the fittest, Frank. Hvor er dine gener i fremtiden?

Tror du ikke at du skulle investere lidt i noget familie, i stedet for
katte?

> [...]
> opgaverne løses bedst. At man så ville være dum hvis man gjorde det gratis
> er en anden sag. Det er jo så heller slet ikke tilfældet her ..

Hvad er der så galt i at afspadsere en hel orlov af?

> Som sagt gider jeg ikke som i gamle dage bruge hele mit liv på arbejde.
> Alt med måde.

Du bruger også kun 37 timer. Der er masser af plads til mere arbejde. Kom så
igang.

> Når jeg så har fri her, kan jeg bruge lidt tid på at afsløre højrefjolser
> i at lyve ..

Og det ender altid med at du afslører alt muligt om dig selv

> [...]
> have en kone der er værd at samle på. Hvis hun virkelig mener at vi
> behøver gå 2 personer hjemme for at passe et barn, så ville hun ikke være

Så hvis du havde muligheden for at spare op til at gå hjemme sammen med din
kone, med dit nye barn i et års tid, ville du så ikke gøre det? Eller ville
du sende det i vuggestuen selvom du havde penge til at lade være?

> og den mener du ikke fyrer lige lukt tilbage i dit eget fjæs? ...

Det var din påstand ikke min. Du projicerer.

> og det har den så haft en 3-4 år til og du bilder dig ind at den gør det
> uden arbejde?

Jeg har arbejdet masser de sidste 3-4 år på mit firma, og jeg har også haft
masser af afkast. Så meget at jeg nu kan tage 1 års orlov.

> [...]
> ophold i stedet for at ævle her eller sejle med kammeraterne. Det er ikke
> mange koner der ville kunne bevare respekten for en mand der ikke gad

Bland dig nu udenom - du ved ikke hvem jeg er og hvad jeg har. Koncentrer
dig lidt om dig selv og dit "liv".

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-06 22:06

ThomasB wrote:

> He, hvor mon du har fået den tanke fra? Hvad er det du gjort ved din
> kone, Frank?

Min kone er da rejst påstår du ...

Tror du jeg kan woodoo siden jeg skulle kunne gøre noget ..

Digt du videre i din ørkesløse lediggang.

> Nej jeg skraldgriner af dit latterlige forsøg på at tørre dit eget
> lorteliv af på mig

Hvis set er et lorteliv at arbejde med et arbejde man godt kan lide, og få
lov til selv at tilrettelægge det, samt at tjene en ganske pæn hyre ved det.
Så har du ret - så har jeg et lorteliv ....

> Survival of the fittest, Frank. Hvor er dine gener i fremtiden?

Arbejdssky gener er der nok af, så jeg burde måske overveje at sende nogen
af mine videre.

Du aner da forøvrigt ikke om jeg tog mod tilbuddet dengang fra uni, og jeg
er een af dem som har temmelig mange efterkommere.

Som sagt .- det med absolut at skulle have sine gener videre, er
tabermanerer.

Før øvrigt kan dit barn da heller ikke være for kvikt siden i behøver at
være 2 voksne døgnet rundt for at passe det...

Hvis det er den måde man skal have gener videre, så betakker jeg mig.

> Og det ender altid med at du afslører alt muligt om dig selv

Jae .. men jeg står skam gerne ved hvem jeg er..

og modsat så mange andre bliver jeg ikke grebet i igen og igen at lyve....

> [...]
> med din kone, med dit nye barn i et års tid, ville du så ikke gøre
> det? Eller ville du sende det i vuggestuen selvom du havde penge til

Jeg kan vitterligt ikke se at det skulle være noget problem at du arbejdede
2-3 timer dagligt, eller bare brugte den tid som du bruger her, på dit
firma.

Så var opsparingen i behold, til senere pasning og kvalitetstidorlov senere
i barnet liv.

Sådan ville jeg vælge at anskue det..

> Det var din påstand ikke min. Du projicerer.

og hvordan kan det være at din påstand om at folk projicerer kun gælder mig
og ikke dig.

Kan du ikke se din argumentation halter voldsomt?

> Jeg har arbejdet masser de sidste 3-4 år på mit firma, og jeg har
> også haft masser af afkast. Så meget at jeg nu kan tage 1 års orlov.

Hvorfor orlov - hvorfor ikke bare mindre?

Forstår sagtens du vil være sammen med barnet - fint nok. Men ingen hverken
dig konen eller barnet tager skade af at du arbejdede nogen timer og ugen

> Bland dig nu udenom - du ved ikke hvem jeg er og hvad jeg har.
> Koncentrer dig lidt om dig selv og dit "liv".

Jeg blandede mig skam også kun fordi du i en anden tråd roste den måde at
gribe det an på, samt kom med den højrefjolslogik med at alle har mulighed
for at spare.

Så satte jeg mig for at undersøge dine lidt besynderlige påstande om dit
eget liv..

Længere er den såmænd ikke ..

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 28-11-06 00:27

> Min kone er da rejst påstår du ...

Jeg vil hellere vide hvordan du gjorde din kone psykisk syg.

> Tror du jeg kan woodoo siden jeg skulle kunne gøre noget ..
>
> Digt du videre i din ørkesløse lediggang.

Jeg er ikke ledig.

> Hvis set er et lorteliv at arbejde med et arbejde man godt kan lide, og få
> lov til selv at tilrettelægge det, samt at tjene en ganske pæn hyre ved
> det. Så har du ret - så har jeg et lorteliv ....

Du har kun arbejde i hovedet. Hvad er det du prøver at arbejde væk? Er du
arbejdsnarkoman?

> Arbejdssky gener er der nok af, så jeg burde måske overveje at sende nogen
> af mine videre.

Ja det burde du.

> Du aner da forøvrigt ikke om jeg tog mod tilbuddet dengang fra uni, og jeg
> er een af dem som har temmelig mange efterkommere.

Du kan da ikke vide om jeg har været sæddoner i 11 år

> Som sagt .- det med absolut at skulle have sine gener videre, er
> tabermanerer.

Evolutionen fortæller noget andet. Dine gener går tabt - hvem er taber?

> Før øvrigt kan dit barn da heller ikke være for kvikt siden i behøver at
> være 2 voksne døgnet rundt for at passe det...

Det er en rigtig god måde at lære hinanden at kende på.

> Hvis det er den måde man skal have gener videre, så betakker jeg mig.

Det passer mig sådan set fint

> Jae .. men jeg står skam gerne ved hvem jeg er..

Hvorfor så projicere det over på mig?

> og modsat så mange andre bliver jeg ikke grebet i igen og igen at lyve....

Nej, du bliver bare taget i at beskylde andre for noget af dit eget lort.

> [...]
> på dit firma.
>
> Så var opsparingen i behold, til senere pasning og kvalitetstidorlov

Vi har valgt at tage fri nu, hygge om vores barn og os selv og renovere
huset.

Jeg har masser af projekter der venter på mig når jeg slutter med orlov.

> og hvordan kan det være at din påstand om at folk projicerer kun gælder
> mig og ikke dig.
>
> Kan du ikke se din argumentation halter voldsomt?

He, der var den igen

Naturligvis projicerer jeg - det gør alle. Det vigtige er hvad og hvornår
der projiceres.

> [...]
>
> Forstår sagtens du vil være sammen med barnet - fint nok. Men ingen
> hverken dig konen eller barnet tager skade af at du arbejdede nogen timer

Jeg synes ikke man kan gøre ting op i om de gør skade eller ej.
Der er så mange ting der ikke gør skade, som man ikke gør.

> Jeg blandede mig skam også kun fordi du i en anden tråd roste den måde at
> gribe det an på, samt kom med den højrefjolslogik med at alle har mulighed
> for at spare.

Vis mig nu nogen der ikke har mulighed for at spare sammen over en længere
periode, så har du falsificeret min påstand.

Zeki prøvede, men det viste sig jo at han kunne spare mange penge.

> Så satte jeg mig for at undersøge dine lidt besynderlige påstande om dit
> eget liv..

Mit besynderlige liv? He.

> Længere er den såmænd ikke ..

Jo det tror jeg nu nok den er, Frank.

Fra : Nosex

Dato : 28-11-06 00:35

> Som sagt .- det med absolut at skulle have sine gener videre, er
> tabermanerer.

Læst!

Fra : ThomasB

Dato : 28-11-06 00:41

"Nosex" <@> skrev i en meddelelse

> Læst!

Jeg kunne da have sagt mig selv, at du og Frank tænker ens.

I opfører jer også nogenlunde ens.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-11-06 01:04

Nosex wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in

> Læst!

Ethvert dyr uden den mindste hjern kan i alle fald finde ud af det - Så det
undrer ikke at det ligger højt på Thomas´ hitliste

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 28-11-06 13:29

> Ethvert dyr uden den mindste hjern kan i alle fald finde ud af det - Så
> det undrer ikke at det ligger højt på Thomas´ hitliste

Så kan det jo undre, hvorfor du ikke har gået dine gener videre..

Er du übertaber?

Fra : Benny den 9.

Dato : 28-11-06 18:46

ThomasB wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
>
> Så kan det jo undre, hvorfor du ikke har gået dine gener videre..
>
> Er du übertaber?

næhhh - det er bare darwinisme......

--
Bæ9

- overgir sig aldrig

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-12-06 15:28

In article <456791f4$0$3533$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote:

> Dem hvis største glæde er når kassedamen smiler og katte miaver
> Hvilken gavn har samfundet af dem? Pengemaskiner?

Lidt hårdt skrevet, men du har jo ret Thomas. Hvis disse mennesker ikke
"kommer ind i kampen" så bidrager de reelt set med intet

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : ThomasB

Dato : 02-12-06 15:40

> Lidt hårdt skrevet, men du har jo ret Thomas. Hvis disse mennesker ikke
> "kommer ind i kampen" så bidrager de reelt set med intet

Netop. Dog bidrager de til vores samfund økonomisk - som en slags malkekvæg

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-12-06 02:51

Martin Johansen [6000] wrote:

> Lidt hårdt skrevet, men du har jo ret Thomas. Hvis disse mennesker
> ikke "kommer ind i kampen" så bidrager de reelt set med intet

og hvilken kamp taler vi så om her?

/FL

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-06 10:47

In article <45722da0$0$14011$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,

> og hvilken kamp taler vi så om her?

Hverdagens kamp.

En der sidder på bænken og drikker øl dagen lang og i øvrigt hver måned
henter bistanden på kontoret er en udgift og bidrager ikke med noget.

Hvis han/hun derimod havde et job, uanset type så var vedkommende inde
"i kampen".

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-12-06 12:23

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> noget.
>
> Hvis han/hun derimod havde et job, uanset type så var vedkommende inde

Jae .. Eller bare dem der ikke har vilje til at bidrage til samfundets
bedste ..(muligvis heller ikke evner)

/FL

Fra : Benny den 9.

Dato : 03-12-06 11:02

Frank Leegaard wrote:

> og hvilken kamp taler vi så om her?
>
> /FL

OB - Herfølge

--
Bæ9

- overgir sig aldrig

Fra : Trist

Dato : 25-11-06 10:57

> Kontanthjælp er stadig tænkt som overlevelseshjælp - og det er (burde
> være) en naturlig ting, at man i en familie tager sig af hinanden, når
> og hvis man kan.

Selvfølgelig.

> [...]
> systemet - i stedet for at tænke i hvordan man bedst muligt kan klare
> sig mest muligt på egen hånd - er på alle måder usympatisk, efter min

Ja, muslimer er usympatiske. Vi er enige.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 25-11-06 11:55

"Trist" <@> skrev i en meddelelse
> "nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in

> Selvfølgelig.

> Ja, muslimer er usympatiske. Vi er enige.

Anstrenger du dig for at fremstille dig selv som usympatisk?

- og er du muslim? Det er dig, der i denne debat, ønsker at spekulere i
ovenstående - så lad os forsøge at holde os til det.

Fra : Trist

Dato : 25-11-06 17:06

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in news:45682104$0$13997
> [...]

> - og er du muslim? Det er dig, der i denne debat, ønsker at spekulere i
> ovenstående - så lad os forsøge at holde os til det.

Hvis jeg ville nasse på systemet, ville jeg da ikke nøjes med kontanthjælp.
Så havde jeg i stedet raskmeldt mig forlængst og så fået den høje
understøttelse, som jeg var berettiget til.

Nu bliver jeg desværre nødt til at gå ind og lægge mig, så jeg får ikke
skrevet mere i dag.

Fra : ThomasB

Dato : 25-11-06 17:08

"Trist" <@> skrev i en meddelelse

> Nu bliver jeg desværre nødt til at gå ind og lægge mig, så jeg får ikke
> skrevet mere i dag.

Du er vist en Maude, hva?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 25-11-06 17:42

Den 25 Nov 2006 16:06:15 GMT sendte Trist <@> følgende røgsignaler:

>Nu bliver jeg desværre nødt til at gå ind og lægge mig, så jeg får ikke
>skrevet mere i dag.

*Oh happy day.mp3*...

--
- "Muslimerne synes at svin er urene dyr, hvorfor det?"
- "Jah, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-11-06 12:39

On Sat, 25 Nov 2006 00:35:49 +0100, "nusle nuslesen"
<nusle@invalid.com> wrote:

>Kontanthjælp er stadig tænkt som overlevelseshjælp - og det er (burde være)

ta dig sammen nusle du har ikke sat 3 børn i verden fra du var 17 til
du var 22 med den forkerte uden at have haft snablen i stats kassen og
de lever fame kumerligt dem på kontant hjælp specilt dem på under 26
er tæt på at være tvunget ud i krminalitet for at klare sig

- ja jeg var selv på kontant hjælp i ny & næ da jeg boede i west
jylland i midt 80 erne - jeg tror det var 45 kr om dagen man fik - så
ga det sig selv at jeg for en begyndte at lave knæk andre solgte
stoffer - hvis man vil have et samfund hvor det ikke er et fornuftigt
alternativ så må man sikre alle et eksistensminimum , de kan leve af.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 28-11-06 17:31

"Bo M Mogensen" <svar@i-gruppe.nz> skrev i en meddelelse

> [...]
> de lever fame kumerligt dem på kontant hjælp specilt dem på under 26
> er tæt på at være tvunget ud i krminalitet for at klare sig

Flot, Bo - jeg var GIFT, remember?

> [...]
> stoffer - hvis man vil have et samfund hvor det ikke er et fornuftigt
> alternativ så må man sikre alle et eksistensminimum , de kan leve af.

Hvis man får 45 kr. om dagen, er det fordi sagsbehandleren skønner at man er
ude af stand til at forvalte sin egen økonomi - og den situation har jeg
aldrig befundet mig i.

- og man kan godt leve af kontanthjælp, men man kan måske ikke ryge, feste
igennem og tage ud at rejse - men det er heller ikke meningen med det.

Fra : Trist

Dato : 29-11-06 01:35

> - og man kan godt leve af kontanthjælp, men man kan måske ikke ryge,
> feste igennem og tage ud at rejse - men det er heller ikke meningen
> med det.

100% enig.

Kontanthjælp skal kun være en midlertidig løsning. Gider man ikke at
arbejde, skal kassen lukkes helt i med det samme.

Gider man godt at arbejde, men er forhindret pga fysisk sygdom (ikke
psykisk), skal man tildeles enten et fleksjob eller en førtidspension.

Imens sagen kører, skal man (hvis man har betalt til en a-kasse), have
sygedagpenge/understøttelse og skal ikke kun nøjes med kontanthjælp.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-11-06 21:22

On Tue, 28 Nov 2006 17:31:27 +0100, "nusle nuslesen"
<nusle@invalid.com> wrote:

>Flot, Bo - jeg var GIFT, remember?

jamen det blev du jo ikke ved med at være ....du skal altså ikke bilde
mig ind du har forsørget 3 børn ved egen arbejdes kraft + børne penge
fra mand siden du fik dem ? - hvis jeg tager fejl så tager jeg det til
mig ........

>Hvis man får 45 kr. om dagen, er det fordi sagsbehandleren skønner at man er
>ude af stand til at forvalte sin egen økonomi

du har aldrig været i NW Jylland det er bedste wstern still - det var
jo ikke sådan at man blev kompenseret på andre måder ind de 45 kr -
det var hvad man fik at leve for resten måtte man skaffe selv og det
gjorde jeg så ved at kaste en temligt stor sten igenem et vindu og tog
hvad jeg manglede.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 30-11-06 21:37

> [...]
> mig ind du har forsørget 3 børn ved egen arbejdes kraft + børne penge
> fra mand siden du fik dem ? - hvis jeg tager fejl så tager jeg det til

Mens jeg uddannede mig, var jeg ikke selvforsørgende - nej. Jeg tog imod
tilbuddet om efter/videreuddannelse i kølvandet på min skilsmisse, hvor jeg
ikke kunne fortsætte med mit aften-/natarbejde - og jeg tog tilbuddet
seriøst nok til at slutte som årgangens bedste (selvom alle de andre var
10-12 år yngre og ingen børn havde, mens jeg var alene med 3 børn). Når man
får et sådant tilbud, skal man ikke misbruge det og klatte det væk (er min
holdning).

Resten af tiden har jeg været selvforsørgende - hvorfor tror du, at jeg har
haft to jobs i perioder? - hvorfor tror du, at jeg har arbejdet op til 55
timer om ugen, selvom jeg var enlig mor - med alt hvad det indebærer af
arbejde i hjemmet og med børnene?

> [...]
> det var hvad man fik at leve for resten måtte man skaffe selv og det
> gjorde jeg så ved at kaste en temligt stor sten igenem et vindu og tog

Du kunne også være gået på biblioteket og have læst om dine rettigheder i
stedet.

Det gjorde jeg.

Fra : Stine Sommer

Dato : 25-11-06 15:32

> [...]
> fyrring, eller pga sygdom eller andet, ja så får du ikke en krone i hjælp
> fordi ægtefællen skal forsørge den anden part.

Forpligter man sig virkelig til at forsørge sin ægtefælle?

> [...]
> fælles eje. Vi kan ikke se fordelene i at være gift, og det burde vel ikke
> være nødvendigt at have papirer på hinanden.

Nej, har også selv tænkt at det var overflødigt (at have papirer på
hinanden). Det giver jo ingen garanti.

> Folk der bliver gift bliver ofte skilt iløbet af et par år eller 3.

Tror du folk går oftere fra hinanden, når de er gift? Har tænkt på om man
går i panik over det

> Jeg kan godt love at det absolut intet har med moderbindinger at gøre*GGG*
> sjov idé

Ok Er glad for at du synes det var sjovt!

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-11-06 12:39

On Sat, 25 Nov 2006 15:31:30 +0100, "Stine Sommer" <sol@2ma2.dk>
wrote:

>Forpligter man sig virkelig til at forsørge sin ægtefælle?

Øhh ja :) sig mig hvor gammel er du Stine ???

>Nej, har også selv tænkt at det var overflødigt (at have papirer på
>hinanden). Det giver jo ingen garanti.

som symbol på kærlighed er det en joke

>Tror du folk går oftere fra hinanden, når de er gift? Har tænkt på om man
>går i panik over det

jeg vil snarre sige det på den måde før jeg evt blev gift så vil jeg
tænke mere på hvordan skilsmissen vil blive ind hvordan ægteskabet vil
falde ud.

>Ok Er glad for at du synes det var sjovt!

jamen hvad gav dig den ide de 2 ting skulle høre sammen ?

Fra : Stine Sommer

Dato : 29-11-06 22:05

> Øhh ja :) sig mig hvor gammel er du Stine ???
Du mener måske jeg burde vide den slags? Jeg har aldrig interesseret mig
for det.

> som symbol på kærlighed er det en joke
Ja, det virker desværre lidt fjollet. Men man får da (forhåbentlig) en sjov
fest og en masse store gaver

> jeg vil snarre sige det på den måde før jeg evt blev gift så vil jeg
> tænke mere på hvordan skilsmissen vil blive ind hvordan ægteskabet vil
> falde ud.

Det er nu alligevel lidt trist. Men ja - skilsmisser har det med at påvirke
folk meget meget negativt.

> jamen hvad gav dig den ide de 2 ting skulle høre sammen ?

Om det kunne være en grund til, at man havde svært ved at "love sig til en
anden".

Stine Sommer

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-11-06 21:22

On Wed, 29 Nov 2006 22:05:01 +0100, "Stine Sommer" <sol@2ma2.dk>
wrote:

>Du mener måske jeg burde vide den slags? Jeg har aldrig interesseret mig
>for det.

ville det være urigmeligt at antage at du er meget ung ?

>Ja, det virker desværre lidt fjollet. Men man får da (forhåbentlig) en sjov
>fest og en masse store gaver

Det kan man sgu da godt få afligevel

Fra : Brian Olesen

Dato : 23-11-06 17:05

> [...]
>
> Ikke fordi jeg mangler én (jeg har selv en herhjemme - på 11. år), men
> jeg kunne godt tænke mig at høre, hvorfor du ikke er blevet gift med din

Hvad for en på 11?

> Hvis nogen vil være så flinke at svare på det...

Jeg vil da godt prøve.
For os var der i sin tid virkelig mange penge at miste på at gifte os og
hvis man mister flere tusinde hver måned bare på at have samme efternavn, så
er man da godt tossede?

> Kunne det evt. have noget med forholdet til din mor at gøre? Eller din
> mors forhold til dig?

Hmm svært at sige, men det tror jeg nu altså ikke.
Hvad er din grund til at spørge sådan?

> Mange tak

> Stine

Selv tak.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-11-06 12:39

On Tue, 21 Nov 2006 13:24:14 +0100, "Stine Sommer" <sol@2ma2.dk>
wrote:

>Er du en mand i nærheden af de 30, som lever i fast parforhold, men ikke er
>gift?

Æhmm jamen hvorfor skulle man i grunden være gift ?
altså hvad er det at være gifet ? andet i mere bøvl når man bliver
træt af hinanden

at få parpire på noget som gerne skulle gi sig selv ?

>Ikke fordi jeg mangler én (jeg har selv en herhjemme - på 11. år), men
>jeg kunne godt tænke mig at høre, hvorfor du ikke er blevet gift med din
>kæreste?

ja pt er jeg sammen med en der meget gerne vil og jeg er ikke helt
regid over for tanken Thi da det vil gøre alting næmmer med visa bank
foretninger osv I Thailland - men ellers er det et reelt gedemarked -
hvis jeg køre sur i det hele.

>Hvis nogen vil være så flinke at svare på det...

ja jeg prøver :)

>Kunne det evt. have noget med forholdet til din mor at gøre? Eller din mors
>forhold til dig?

ja altså min mor har været gift

3 gange

første gang i knap 1 år
anden gang i 12 år
og ham hun er gift med nu de har well været gift et sted i mellem
27 og 30 år

så jeg kan well ikke sige hun har smittet ......men bortset fra det så
mener jeg det der med at være gift er noget opreklameret lort altså
hvorfor fan skulle man kaste sig ud sådan noget små borgeligt fis hvis
der ikke er grund til det ?