/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
 
Top 10 brugere
Sexualitet
#NavnPoint
dova 2573
Sannie 1393
Nordsted1 1345
briani 1186
skingur 1004
ThomasG 918
ans 861
refi 860
creamygirl 831
10  piaskov 789
Biseksualitet?
Fra : nusle nuslesen


Dato : 30-10-06 21:43

Hvordan ville du have det med at din partner var biseksuel?

- og hvor ville dine grænser omkring det gå?



 
 
 
Per Vadmand (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 30-10-06 22:06

nusle nuslesen wrote:
> Hvordan ville du have det med at din partner var biseksuel?
>
> - og hvor ville dine grænser omkring det gå?

Hvad forskel gør det egentlig, så længe hun er min partner? Om hendes
tidligere kærester er mænd eller kvinder, kan jeg jo egentlig være ligeglad
med, så længe de er tidligere.

Bunder dit spørgsmål i en formodning om, at biseksuelle er mere promiskuøse
end hetero- eller homoseksuelle? For så tror jeg, du tager fejl.

Per V.

--
Når en aforisme begynder med "manden er..." eller "kvinden er..." ved
man, at resten ikke er værd at spilde tid på.



nusle nuslesen (30-10-2006)
Kommentar
Fra : nusle nuslesen


Dato : 30-10-06 22:11


"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45466922$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> nusle nuslesen wrote:
>> Hvordan ville du have det med at din partner var biseksuel?
>>
>> - og hvor ville dine grænser omkring det gå?
>
> Hvad forskel gør det egentlig, så længe hun er min partner? Om hendes
> tidligere kærester er mænd eller kvinder, kan jeg jo egentlig være
> ligeglad med, så længe de er tidligere.
>
> Bunder dit spørgsmål i en formodning om, at biseksuelle er mere
> promiskuøse end hetero- eller homoseksuelle? For så tror jeg, du tager
> fejl.

Mit spørgsmål bunder ikke i noget.

Så det andet steds, og tænkte, at det kunne der måske komme en debat ud af
her




Frank Leegaard (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 30-10-06 22:43

Per Vadmand wrote:
> nusle nuslesen wrote:
>> Hvordan ville du have det med at din partner var biseksuel?
>>
>> - og hvor ville dine grænser omkring det gå?
>
> Hvad forskel gør det egentlig, så længe hun er min partner? Om hendes
> tidligere kærester er mænd eller kvinder, kan jeg jo egentlig være
> ligeglad med, så længe de er tidligere.

Jeps .. Enig - og at jeg følte at bisexualiteten ikke kom "i vejen" for
vores fælles lykke, sådan at et heteroseksuelt sexliv ville være fuldt
tilfredsstillende.

/FL




nusle nuslesen (30-10-2006)
Kommentar
Fra : nusle nuslesen


Dato : 30-10-06 22:46


"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
news:454671d7$0$14027$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Per Vadmand wrote:
>> nusle nuslesen wrote:
>>> Hvordan ville du have det med at din partner var biseksuel?
>>>
>>> - og hvor ville dine grænser omkring det gå?
>>
>> Hvad forskel gør det egentlig, så længe hun er min partner? Om hendes
>> tidligere kærester er mænd eller kvinder, kan jeg jo egentlig være
>> ligeglad med, så længe de er tidligere.
>
> Jeps .. Enig - og at jeg følte at bisexualiteten ikke kom "i vejen" for
> vores fælles lykke, sådan at et heteroseksuelt sexliv ville være fuldt
> tilfredsstillende.

Hvad så hvis den biseksuelle partner ikke kunne leve monogamt - fordi
han/hun så ikke ville opleve det tilfredsstillende?



Frank Leegaard (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 30-10-06 23:12

nusle nuslesen wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> news:454671d7$0$14027$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Per Vadmand wrote:
>>> nusle nuslesen wrote:
>>>> Hvordan ville du have det med at din partner var biseksuel?
>>>>
>>>> - og hvor ville dine grænser omkring det gå?
>>>
>>> Hvad forskel gør det egentlig, så længe hun er min partner? Om
>>> hendes tidligere kærester er mænd eller kvinder, kan jeg jo
>>> egentlig være ligeglad med, så længe de er tidligere.
>>
>> Jeps .. Enig - og at jeg følte at bisexualiteten ikke kom "i vejen"
>> for vores fælles lykke, sådan at et heteroseksuelt sexliv ville være
>> fuldt tilfredsstillende.
>
> Hvad så hvis den biseksuelle partner ikke kunne leve monogamt - fordi
> han/hun så ikke ville opleve det tilfredsstillende?

Jeg tror ikke det ville genere mig på samme måde som med heteroutroskab.
Omvendt ved jeg fra lesbiske veninder at det værste de kunne forestille sig
var heteroutroskab.

/FL




Per Vadmand (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 31-10-06 00:17

nusle nuslesen wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> news:454671d7$0$14027$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Per Vadmand wrote:
>>> nusle nuslesen wrote:
>>>> Hvordan ville du have det med at din partner var biseksuel?
>>>>
>>>> - og hvor ville dine grænser omkring det gå?
>>>
>>> Hvad forskel gør det egentlig, så længe hun er min partner? Om
>>> hendes tidligere kærester er mænd eller kvinder, kan jeg jo
>>> egentlig være ligeglad med, så længe de er tidligere.
>>
>> Jeps .. Enig - og at jeg følte at bisexualiteten ikke kom "i vejen"
>> for vores fælles lykke, sådan at et heteroseksuelt sexliv ville være
>> fuldt tilfredsstillende.
>
> Hvad så hvis den biseksuelle partner ikke kunne leve monogamt - fordi
> han/hun så ikke ville opleve det tilfredsstillende?

Hvorfor skulle det være sværere for en biseksuel end en "monoseksuel" (må
det vel hedde, hvis man ku er til ét køn). Jeg finder det ikke
utilfredsstillende at være min kone tro, selv om jeg godt kan finde andre
kvinder tiltrækkende. Hvis jeg også var til mænd, ville det vel ikke være
anderledes. Det er jo hende, jeg har valgt.

Per V.


--
Når en aforisme begynder med "manden er..." eller "kvinden er..." ved
man, at resten ikke er værd at spilde tid på.



Peter Knutsen (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 31-10-06 00:46

Per Vadmand wrote:
> nusle nuslesen wrote:
>>Hvad så hvis den biseksuelle partner ikke kunne leve monogamt - fordi
>>han/hun så ikke ville opleve det tilfredsstillende?
>
> Hvorfor skulle det være sværere for en biseksuel end en "monoseksuel" (må

Ja, betegnelsen forekommer mig ganske logisk, og bruges desuden i
romanen "I fredens vold", en af de absolut mest uhyggelige historier jeg
nogensinde har læst.

> det vel hedde, hvis man ku er til ét køn). Jeg finder det ikke
> utilfredsstillende at være min kone tro, selv om jeg godt kan finde andre
> kvinder tiltrækkende. Hvis jeg også var til mænd, ville det vel ikke være
> anderledes. Det er jo hende, jeg har valgt.

Jo, men nogle biseksuelle har det utvivlsomt sådan at de føler behov for
både den slags sex de kan have med det ene køn og den slags sex de kan
have med det andet køn.

Og det må jo være problematisk i forhold til monogami.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

nusle nuslesen (31-10-2006)
Kommentar
Fra : nusle nuslesen


Dato : 31-10-06 07:14


"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
news:45468ebb$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Jo, men nogle biseksuelle har det utvivlsomt sådan at de føler behov for
> både den slags sex de kan have med det ene køn og den slags sex de kan
> have med det andet køn.
>
> Og det må jo være problematisk i forhold til monogami.

Netop, det var det jeg mente



Per Vadmand (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 31-10-06 10:13

Peter Knutsen wrote:
> Per Vadmand wrote:

> Jo, men nogle biseksuelle har det utvivlsomt sådan at de føler behov
> for både den slags sex de kan have med det ene køn og den slags sex
> de kan have med det andet køn.
>
> Og det må jo være problematisk i forhold til monogami.

Igen: Det er vel egentlig ikke anderledes end, at langt de fleste mennesker
ind imellem har erotiske fantasier om ting, de ved, partneren ikke har lyst
til.

Hvis man ellers har det godt med sin partner, er det nemt at leve med.

Per V.

--
Når en aforisme begynder med "manden er..." eller "kvinden er..." ved
man, at resten ikke er værd at spilde tid på.



Peter Knutsen (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 31-10-06 15:54

Per Vadmand wrote:
> Peter Knutsen wrote:
>>Per Vadmand wrote:
>>Jo, men nogle biseksuelle har det utvivlsomt sådan at de føler behov
>>for både den slags sex de kan have med det ene køn og den slags sex
>>de kan have med det andet køn.
>>
>>Og det må jo være problematisk i forhold til monogami.
>
> Igen: Det er vel egentlig ikke anderledes end, at langt de fleste mennesker
> ind imellem har erotiske fantasier om ting, de ved, partneren ikke har lyst
> til.

Der kan jo i andre tilfælde stadig være et mere eller mindre
velbegrundet håb om at partneren engang, måske adskillige år senere, vil
ændre holdning og gå med til at prøve det som fantasien indeholder.

Det holder bare ikke hvis fantasien involverere anatomiske dele som
partneren ikke har.

> Hvis man ellers har det godt med sin partner, er det nemt at leve med.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Jan A. (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Jan A.


Dato : 30-10-06 22:45

nusle nuslesen skrev:

> Hvordan ville du have det med at din partner var biseksuel?

Ikke noget problem overhovedet - Lever med det til dagligt

> - og hvor ville dine grænser omkring det gå?

Hvis hun kunne finde sig en elskerinde, så ville jeg synes det var helt
fint.
Indtil videre har hun måttet nøjes med nogle hyggetimer i ny og næ -
Synd for hende.


Jan

nusle nuslesen (30-10-2006)
Kommentar
Fra : nusle nuslesen


Dato : 30-10-06 22:49


"Jan A." <akkerdk@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:833be$45467251$55187b18$30158@news.arrownet.dk...
> nusle nuslesen skrev:
>
>> Hvordan ville du have det med at din partner var biseksuel?
>
> Ikke noget problem overhovedet - Lever med det til dagligt
>
>> - og hvor ville dine grænser omkring det gå?
>
> Hvis hun kunne finde sig en elskerinde, så ville jeg synes det var helt
> fint.
> Indtil videre har hun måttet nøjes med nogle hyggetimer i ny og næ - Synd
> for hende.

Betyder det, at I har indrettet jer som et åbent forhold - hvor sex uden for
forholdet er okay?

Gælder det i så fald jer begge? - og gælder det begge køn?



Jan A. (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Jan A.


Dato : 30-10-06 23:01

nusle nuslesen skrev:

> Betyder det, at I har indrettet jer som et åbent forhold - hvor sex uden for
> forholdet er okay?
> Gælder det i så fald jer begge? - og gælder det begge køn?

Både og, ikke rigtigt og så alligevel
Vi har som sådan ikke et åbent forhold, men hun har min accept til at
dyrke "sin lesbiske side" - Bare det ikke sker med en lesbisk kvinde

Og nej, det gælder ikke os begge, ikke på helt samme måde i hvert fald,
og så alligevel
Hvis jeg på samme måde som hende var biseksuel, så ville hun også
acceptere at jeg kunne få dækket mit behov i den retning - I hvert fald
i teorien, for når jeg nu ikke har det på den måde, så har hun jo ikke
behøvet at tage stilling til situationen i virkeligheden

Og som sådan heller ikke gældende for begge køn
Jeg kan acceptere at hun mødes med andre kvinder uden mig, men ville
ikke kunne acceptere hvis hun mødtes med andre mænd - Hvis hun havde
lyst til andre mænd end mig (hvad hun ikke har), så ville hun kun kunne
få det dækket i en 3-kant sammen med mig.
Og det samme gælder for mig (selvfølgelig med omvendt fortegn) - I
teorien i hvert fald

Jan

nana sørensen (30-10-2006)
Kommentar
Fra : nana sørensen


Dato : 30-10-06 23:28


"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in message
news:454663cc$0$13955$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hvordan ville du have det med at din partner var biseksuel?
>
> - og hvor ville dine grænser omkring det gå?
>

Helt fint. Min eks var det, jeg er det, og det gav nogle andre
kombinationsmuligheder, da vi sommetider swingede lidt. I mit nuværende
forhold har jeg ikke lyst til at dele, og min kæreste er ikke biseksuel. Til
gengæld har han stadig forståelse for at han ikke har en fisse, og at det
kunne ske at jeg ville have lyst til det, og det er han indforstået med.



Peter Knutsen (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 31-10-06 00:43

nusle nuslesen wrote:
> Hvordan ville du have det med at din partner var biseksuel?

Dejligt. Så er der jo flere uartigheder man kan tvinge hende ud i.

> - og hvor ville dine grænser omkring det gå?

Hvis hun foretrak kvinder frem for mænd, eller på anden vis ikke udviste
tegn på at have stærkt behov for den slags opmærksomhed som det kun er
mænd der rent fysiologisk er leveringsdygtige i.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Brian Olesen (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian Olesen


Dato : 31-10-06 12:11


"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse
news:454663cc$0$13955$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hvordan ville du have det med at din partner var biseksuel?
>
> - og hvor ville dine grænser omkring det gå?
>
Well det ku' da være sjovt nok især hvis jeg måtte være / kigge med. *gg*

Men selvfølgelig ville jeg ikke acceptere et forhold ved siden af.

Brian



Jens (02-11-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 02-11-06 01:13

nusle nuslesen wrote:
> Hvordan ville du have det med at din partner var biseksuel?
>
> - og hvor ville dine grænser omkring det gå?

Er du i familie med BW ???



Spamloes (02-11-2006)
Kommentar
Fra : Spamloes


Dato : 02-11-06 19:26



dehmy (06-11-2006)
Kommentar
Fra : dehmy


Dato : 06-11-06 16:10


Per Vadmand wrote:
> nusle nuslesen wrote:
> > Hvordan ville du have det med at din partner var biseksuel?
> >
> > - og hvor ville dine grænser omkring det gå?
>
> Hvad forskel gør det egentlig, så længe hun er min partner? Om hendes
> tidligere kærester er mænd eller kvinder, kan jeg jo egentlig være ligeglad
> med, så længe de er tidligere.
>
> Bunder dit spørgsmål i en formodning om, at biseksuelle er mere promiskuøse
> end hetero- eller homoseksuelle? For så tror jeg, du tager fejl.
>
> Per V.
>
> --
> NÃ¥r en aforisme begynder med "manden er..." eller "kvinden er..." ved
> man, at resten ikke er værd at spilde tid på.


Søg
Reklame
 
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408176
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste