Parforhold/ægteskab?
Fra : nusle nuslesen

Dato : 19-10-06 22:57

Hvad er det, der holder sammen på dit forhold?

Hvad elsker du ved din partner/kæreste/kone?

Hvis du kunne starte forfra, ville du så vælge ham/hende igen - og hvorfor?

Hvor supplerer I hinanden?

Har I været gennem kriser, og hvis I har - hvordan kom I så igennem dem?

Føler du, at I begge er opmærksomme nok på hinanden?

Er der ting i dit forhold, som du kunne ønske anderledes?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-10-06 23:30

nusle nuslesen wrote:
> [...]
> Føler du, at I begge er opmærksomme nok på hinanden?
>
> Er der ting i dit forhold, som du kunne ønske anderledes?

Nu må du sgu snart stoppe med dine dine damebladsspørgsmål

/FL

Fra : nusle nuslesen

Dato : 19-10-06 23:50

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Nu må du sgu snart stoppe med dine dine damebladsspørgsmål

Hvorfor? *smil*

- jeg synes det er spændende at læse svarene

Det gør mig glad for tiden at læse, at der er så mange ideer og
synspunkter.... såååå... kom nuuu...

Fra : Benny den niende

Dato : 20-10-06 11:26

nusle nuslesen wrote:
> [...]
>>

> Hvorfor? *smil*
>
> - jeg synes det er spændende at læse svarene
>
> Det gør mig glad for tiden at læse, at der er så mange ideer og

O o . det sku det underlgiste folk tænder på.....

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Men det rager forresten slet ikke dig!

Fra : Brian Olesen

Dato : 20-10-06 11:45

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er det, der holder sammen på dit forhold?

Det er spørgsmål der går meget tæt på og det er modigt synes jeg. Men du får
nok ikke nogle særlig brugbare svar. Der er i det mindste en million
milliard ting jeg personligt ikke vil delagtiggøre gruppen her i.
Nå never mind skal se hvad jeg kan gøre og så stadig bevare min integritet.

Jeg mener, at det hovedsageligt er, at vi faktisk elsker hinanden, også
efter snart 14 år sammen. At elske har så udviklet sig til ikke længere at
være en betingelsesløs fascination af den andens holdninger og meninger, men
stadig fuldt ud at respektere hinanden som de forskellige mennesker vi er og
at forfægte de ting der betyder meget for en selv at få gennemført mens man
samtidig også giver plads til den andens behov. Det er slut med helt
firkantede og kategoriske udtalelser. Ok der kan jo være et par enkelte
kardinal-punkter, hvor ting ikke er til diskussion, men sådan har det vel
været helt fra starten og det har man så begge lært sig at acceptere.

> Hvad elsker du ved din partner/kæreste/kone?

Well det er så lige her jeg måske ikke lige går i detaljer i et offentligt
forum.

> Hvis du kunne starte forfra, ville du så vælge ham/hende igen - og
> hvorfor?

Well kønshåret er vel altid mørkere på naboens måtte? *ggg* Nej spøg til
side, men tja det er ikke umuligt at jeg ville det. Man ved, hvad man har...
Men havde jeg ikke muligheden for det, så ville jeg nok næste gang vælge en
mere feminin model, som havde knap så lange huktænder. Det er til tider
noget anstrængende, at være kriger, når det også skal foregå på
hjemmefronten. (Nok derfor det hedder sådan)

> Hvor supplerer I hinanden?

Jeg bidrager nok med en del intellektuelt, hvor hun er den praktiske type og
så alle overlapningerne / undtagelserne.
Vi har da også efter så lang tid fået drejet visionerne / drømmene lidt i
samme retning, så vi kan arbejde på disse i fællesskab.

> Har I været gennem kriser, og hvis I har - hvordan kom I så igennem dem?

Ork ja da! Hvem har ikke det?
Den første gang insisterede hun på, at jeg tog hende tilbage. Det gjorde jeg
så. Ellers har vi sådan bare holdt ved.
Der er også lidt sket en forskubbelse af magtbalancen på den måde, at de
første år var jeg nærmest uundværlig for hende og jeg følte mig som en fri
fugl, der næsten kunne gøre hvad jeg ville. Her de senere 4 5 år har det
vendt lidt og jeg har nok erkendt, at jeg nok ikke så let kunne undvære
hende, hvis det nu var...

> Føler du, at I begge er opmærksomme nok på hinanden?

Nej egentlig ikke. *ggg*

> Er der ting i dit forhold, som du kunne ønske anderledes?

Ja en del.

Mvh. Brian

Fra : nusle nuslesen

Dato : 20-10-06 12:52

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse

> Det er spørgsmål der går meget tæt på og det er modigt synes jeg.

At spørge er vel aldrig så modigt som at svare

> Men du får nok ikke nogle særlig brugbare svar.

Nej, mange vil ikke "kendes" og vil ikke "kendes ved" sig selv - eller også
mener de, at verden bliver et bedre sted ved verbal/mental/følelsesmæssig
blufærdighed eller også er der andre grunde. Det kan jeg sådan set godt
forstå.

> Der er i det mindste en million milliard ting jeg personligt ikke vil
> delagtiggøre gruppen her i.

Klart.

> Nå never mind skal se hvad jeg kan gøre og så stadig bevare min
> integritet.

Cool

> [...]
> enkelte kardinal-punkter, hvor ting ikke er til diskussion, men sådan har
> det vel været helt fra starten og det har man så begge lært sig at

Så I er sammen fordi I elsker hinanden - det er da dejligt at læse

> Well det er så lige her jeg måske ikke lige går i detaljer i et offentligt
> forum.

Øv!

> [...]
> tider noget anstrængende, at være kriger, når det også skal foregå på
> hjemmefronten. (Nok derfor det hedder sådan)

Naboens mørke kønshår kan såmænd nok også stikke, skal du se *G*

> [...]
> fugl, der næsten kunne gøre hvad jeg ville. Her de senere 4 5 år har det
> vendt lidt og jeg har nok erkendt, at jeg nok ikke så let kunne undvære

Interessant.

> Nej egentlig ikke. *ggg*

Er det nødvendigt at ændre på det, eller er det bare ok som det er?

> Ja en del.

Er det nødvendigt at ændre på det, eller er det bare ok som det er?

mange hilsner

Fra : Brian Olesen

Dato : 20-10-06 21:53

> At spørge er vel aldrig så modigt som at svare

Arh tak.

> [...]
> også mener de, at verden bliver et bedre sted ved
> verbal/mental/følelsesmæssig blufærdighed eller også er der andre grunde.

Ja det kan jeg også godt.

> Klart.

> Cool

> Så I er sammen fordi I elsker hinanden - det er da dejligt at læse

Det er den primære grund vil jeg tro.
Jeg kan jo kun svare for mit eget vedkommende.

> Øv!

> Naboens mørke kønshår kan såmænd nok også stikke, skal du se *G*

JO det vil man nu nok hurtigt opdage.
Men der er stor forskel på folks temperament.

> Interessant.

Jeg tror nok, at det jeg ville sige er, at ad åre er vi blevet mere
ligeværdige.

> Er det nødvendigt at ændre på det, eller er det bare ok som det er?

Det er i hvert fald nødvendigt, at holde øje med, så man ikke bliver alt for
ligegyldig!

> Er det nødvendigt at ændre på det, eller er det bare ok som det er?

Ja det vil jeg bestemt mene med et par af tingene.

Mvh. brian

Fra : balder

Dato : 22-10-06 21:35

Fra : Benny den niende

Dato : 22-10-06 22:04

balder wrote:
> [...]

og hvorfor gentager du så lige det - har det noget med dit nick at
beskaffe??

Fra : nusle nuslesen

Dato : 22-10-06 22:16

"balder" <erik.sundstrup@mail.dk> skrev i en meddelelse

nusle nuslesen skrev:

> allerførst: hvorfor spørger du ? for at kunne levere svar
> du kan bruge til noget, må man vide hvad du leder efter,
> det er vel ikke bare almindelig nysgerrighed
> omkring parforholdsmekanismer du er ude efter???

Jeg spørger først og fremmest, fordi jeg synes at gruppen trængte til at få
nogle emner op at vende, som rent faktisk er relevante i forhold til
gruppens fundats.

- og så er jeg generelt nysgerrig, og det kunne da være rart at se/læse,
hvad det er der virker - hos dem hvor det virker.

Der er en tendens til at læse/skrive om hvordan det ikke gøres - men hvorfor
ikke "høre fra eksperterne" hvordan det gøres?

Det var bare en idé.

> Dem kan du jo finde 1000 steder i allerede tilgængeligt
> materiale, læs feks. Hanne Hostrups " Kærestebilleder ".
> Så hvor er netop dit problem lige nu ?

Jeg har ikke noget parforholdsproblem - hvis det er det, du spørger efter?

Fra : ThomasB

Dato : 22-10-06 22:35

> Jeg spørger først og fremmest, fordi jeg synes at gruppen trængte til at
> få nogle emner op at vende, som rent faktisk er relevante i forhold til
> gruppens fundats.
>
> Det var bare en idé.

Jeg synes det er rart at du spiller bolden op - bliv ved med det!

Fra : Gainsbourg

Dato : 23-10-06 02:39

> Hvad er det, der holder sammen på dit forhold?

Nok at hverdagen er så dejlig sammen. Jeg føler egentlig ikke at vores
forhold "bliver holdt sammen på", snarere at det er vores forhold der gør,
at vi kan holde sammen på alt det andet.

> Hvad elsker du ved din partner/kæreste/kone?

Den intellektuelle udfordring fra en ligeværdig. At vi aldrig løber tør for
samtaleemner og at vi aldrig keder os sammen. At vi deler alle vores mange
interesser med hinanden. Humoren og fanden-i-volsk-heden. Hverdagen sammen.

> Hvis du kunne starte forfra, ville du så vælge ham/hende igen

Ja.

> - og hvorfor?

Fordi alle de andre i verden ikke er nær så spændende.

> Hvor supplerer I hinanden?

Vi er generelt meget ens. Men jeg er nok mere dynamisk med et praktisk
overblik hvor min ægtefælle er mere teoretisk og forsigtig. Nå ja - og så er
jeg ordensmenneske og min ægtefælle står så for at levere en vis mægde rod
på en daglig basis (...men det falder vist ikke helt ind under at "supplere"
hinanden ).

> Har I været gennem kriser, og hvis I har - hvordan kom I så igennem dem?

Vi har heldigvis aldrig haft nogen kriser i de 10 år vi har været sammen,
men vi forebygger det måske også lidt, ved at gøre os umage med hinanden til
hverdag, så vi ikke slider unødigt på vores forhold.

> Føler du, at I begge er opmærksomme nok på hinanden?

Ja, men vi er også stadig ret nyforelskede og så er det svært andet.

> Er der ting i dit forhold, som du kunne ønske anderledes?

Flere timer i døgnet. Flere lange samtaler ud på natten og færre morgener
hvor man skal tidligt op på arbejde. At vi begge var ordensmennesker

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Brian Olesen

Dato : 23-10-06 20:39

Hejsa
Snip: En masse gode grunde til at blive sammen:

Wow hvis dette her er virkelighed, så skulle I jo indstiftes til aen eller
anden præmie, for det lyder da læggert!

Mvh. Brian

Fra : Zeki

Dato : 07-11-06 02:04

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er det, der holder sammen på dit forhold?

Tillid og gensidig respekt og kærlighed.

> Hvad elsker du ved din partner/kæreste/kone?

At hun har integritet, at jeg tænder på hende og at hun er et godt menneske.

> Hvis du kunne starte forfra, ville du så vælge ham/hende igen - og
> hvorfor?

Ja, klart. Fordi hun er den hun er.

> Hvor supplerer I hinanden?

Hun vasker tøj og gør rent, jeg ordner hus, bil og have og laver mad.

> Har I været gennem kriser, og hvis I har - hvordan kom I så igennem dem?

Ingen kriser, kun små ubetydelige diskussioner som altid ender i en
kompromisløsning.

> Føler du, at I begge er opmærksomme nok på hinanden?

Generelt, ja.

> Er der ting i dit forhold, som du kunne ønske anderledes?

At vi begge havde disciplin nok til ikke at spise usundt og dermed tage på
At vi var bedre til at støtte hinanden i det, samt kvitte cigaretterne.

Mvh
Zeki