Venner af det modsatte køn?
Fra : nusle nuslesen

Dato : 17-10-06 23:06

Hvordan har du det med at din partner har venner/veninder af det modsatte
køn?

Hvor går din grænse for "venne-aktiviteter" mellem din partner og
hans/hendes venner/veninder? Er det okay at de tager på ferie sammen? At de
deler hotelværelse? At de går i byen uden dig? Hvor går dine grænser?

Hvad du selv venner af det modsatte køn?

Er venskaber på tværs af køn særligt givende?

Fra : Nosex

Dato : 17-10-06 23:53

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in

> Hvad du selv venner af det modsatte køn?

Jeg har ikke nogen venner.

> Er venskaber på tværs af køn særligt givende?

Det er generelt bedst ikke at være afhængig af andre mennesker.

Fra : ThomasB

Dato : 18-10-06 12:37

"Nosex" <@> skrev i en meddelelse

> Det er generelt bedst ikke at være afhængig af andre mennesker.

Du snyder dig selv for meget

Fra : Bo Warming

Dato : 18-10-06 13:06

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in message
> "Nosex" <@> skrev i en meddelelse

> Du snyder dig selv for meget

Smag og behag

" I ensomhed æder man sig selv op, i samvær ædes man op af andre"
Nietzsche

Fra : ThomasB

Dato : 18-10-06 14:25

> Smag og behag
>
> " I ensomhed æder man sig selv op, i samvær ædes man op af andre"
> Nietzsche

Nietzsche var, om nogen, meget ensom.

Som sagt snyder man sig selv for meget, ved ikke at være afhængig af andre
mennesker. At overbevise sig selv om andet, er dobbeltsnyd, livsløgn og en
delikatesse for kontrolfreaks.

Fra : preben nielsen

Dato : 18-10-06 18:29

> Smag og behag
>
> " I ensomhed æder man sig selv op, i samvær ædes man op af
> andre" Nietzsche

Du er ikke andet end hvad du betyder for andre mennesker.

-preben

Fra : Nosex

Dato : 18-10-06 22:08

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> wrote in news:45366457$0$20229
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Du er ikke andet end hvad du betyder for andre mennesker.

Pjat!

Fra : Benny den niende

Dato : 19-10-06 21:48

Nosex wrote:
> "preben nielsen" <prel@post.tele.dk> wrote in news:45366457$0$20229
> $edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Pjat!

dybest set betyder du ikke en hujende fis... du er GAAAAB

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Men det rager forresten slet ikke dig!

Fra : Hr. Jensen

Dato : 18-10-06 13:47

Den 17 Oct 2006 22:53:21 GMT sendte Nosex <@> følgende røgsignaler:

>"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in

>Jeg har ikke nogen venner.

>Det er generelt bedst ikke at være afhængig af andre mennesker.

Det var da trist, når man tænker på hvor afhængig af andre du er.

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Benny den niende

Dato : 19-10-06 21:45

Hr. Jensen wrote:
> Den 17 Oct 2006 22:53:21 GMT sendte Nosex <@> følgende røgsignaler:

> Det var da trist, når man tænker på hvor afhængig af andre du er.

point

Fra : Johan

Dato : 18-10-06 06:09

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in message
> Hvordan har du det med at din partner har venner/veninder af det modsatte
> køn?

Fint. Hvis en kvinde også omgås mandlige venner, så betyder det jo, at jeg
ikke er den eneste til at fortælle hende, at tingene ikke nødvendigvis ser
ud som hendes veninder synes :) Disse kvinder har ofte bedre indsigt.

> Hvor går din grænse for "venne-aktiviteter" mellem din partner og
> hans/hendes venner/veninder? Er det okay at de tager på ferie sammen? At
> de deler hotelværelse? At de går i byen uden dig? Hvor går dine grænser?

Tjah, den er svær. Jeg ville ikke bryde mig om, at en kæreste gjorde noget
af det ovenstående med min bedste ven. For min bedste ven har engang været
sammen med kæresten til een, som han betragtede som ven/kammerat. Min
næstbedste og trediebedste venner derimod ville jeg have fuld tillid til.
Men når det gælder hendes venner, så vil jeg som minimum gerne lige vide
hvem de er, og kende dem ordenligt. Ikke fordi jeg skal give tilladelse
eller bestemme over nogen. Men hvis sådan en tur kommer til at kaste skygger
af tvivl over forholdet, så må man vel overveje, om det er det værd, at
spare prisen på et ekstra værelse.

> Hvad du selv venner af det modsatte køn?

Jeps, een af mine bedste venner er kvinde. Der er få, som ikke forstår, at
dette overhoved kan lade sig gøre; det tog min far 5-8år at forstå. Men jeg
synes et venskab med en kvinde kan være meget givende, fordi det bare giver
nogle andre detaljer og indgangsvinkler, end jeg får fra mine mandlige
venner.

Mvh Johan

Fra : Anita

Dato : 18-10-06 09:07

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev

> Hvordan har du det med at din partner har venner/veninder af det modsatte
> køn?

Fint.

> Hvor går din grænse for "venne-aktiviteter" mellem din partner og
> hans/hendes venner/veninder? Er det okay at de tager på ferie sammen? At
> de deler hotelværelse? At de går i byen uden dig? Hvor går dine grænser?

Han laver ikke så meget med sine veninder. Men det ville ikke genere mig om
han gjorde. Men jeg er ofte sammen med mandlige venner. Fx har jeg lige
været i hovedstaden i 5 dage og besøge flere venner. Jeg boede også hos en
ven - og det har manden taget ret pænt, synes jeg.

> Hvad du selv venner af det modsatte køn?

Jeps, langt flere mandlige end kvindelige venner.

> Er venskaber på tværs af køn særligt givende?

Oh yeah. Det betyder alt. Måske fordi jeg ikke er specielt feminint anlagt
og derfor ikke går så meget op i "kvinde-ting". Jeg kunne ikke leve sammen
med en jaloux mand, som ikke accepterede mine mandlige venner.

Venligst Anita

Fra : Brian Olesen

Dato : 18-10-06 20:08

Hej
Nu stopper du snart med alle de spørgsmål!

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan har du det med at din partner har venner/veninder af det modsatte
> køn?

Fint, hvis det er tyeligt, at det kun er venner.

> Hvor går din grænse for "venne-aktiviteter" mellem din partner og
> hans/hendes venner/veninder? Er det okay at de tager på ferie sammen? At
> de deler hotelværelse? At de går i byen uden dig? Hvor går dine grænser?

De ku' såmænd godt gå i byen sammen, men det er nok også det.
Hvis hun havde behov for så mange øvrige sociale aktiviteter uden for vores
forhold, så var hun ikke den rette for mig.
Bemærk: Siger ikke: samvær med andre mennesker...

Brian

Fra : ThomasB

Dato : 18-10-06 20:15

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse

> Nu stopper du snart med alle de spørgsmål!

Kun hvis du starter med at lave spørgsmålstegn

Fra : Brian Olesen

Dato : 19-10-06 12:24

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse

> Kun hvis du starter med at lave spørgsmålstegn

hihih hvad dælen er du på??????

Brian

Fra : ThomasB

Dato : 19-10-06 13:34

> hihih hvad dælen er du på??????

Pengerus

Fra : Brian Olesen

Dato : 19-10-06 14:16

> "Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse

> Pengerus

Arh ok. Den kan jeg sgu ikke stikke!

Brian

Fra : ThomasB

Dato : 19-10-06 14:33

> Arh ok. Den kan jeg sgu ikke stikke!

Nej, men når nu jeg genlæser din sætning igen "Nu stopper du snart med alle
de spørgsmål!", så kan jeg godt se at jeg skulle have været gået i seng i
stedet for at svare dig! (udråbstegn - ikke spørgsmålstegn).

Jeg læste det som "Hvornår stopper du med alle de spørgsmål!"

Fra : Brian Olesen

Dato : 19-10-06 15:31

> [...]
> alle de spørgsmål!", så kan jeg godt se at jeg skulle have været gået i
> seng i stedet for at svare dig! (udråbstegn - ikke spørgsmålstegn).

Well ja det kender jeg sgu godt! *gg*

> Jeg læste det som "Hvornår stopper du med alle de spørgsmål!"

Uha For satan da nej! Spørger man en kvinde om sådan noget, så er det jo en
ren invitation til at hun laver et par hundrede nye. *gg*

Brian

Fra : ThomasB

Dato : 20-10-06 01:19

> Well ja det kender jeg sgu godt! *gg*

Ja, det møg irriterende når folk skriver noget andet end man forventer

> Uha For satan da nej! Spørger man en kvinde om sådan noget, så er det jo
> en ren invitation til at hun laver et par hundrede nye. *gg*

Hvorfor siger du det?

Fra : Brian Olesen

Dato : 20-10-06 09:28

> "Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det møg irriterende når folk skriver noget andet end man forventer

> Hvorfor siger du det?

Heheh for at være sjov.
I øvrigt gør nusletingen jo heldigvis hvad der passer hende!

Mvh. Brian

Fra : Benny den niende

Dato : 20-10-06 11:19

ThomasB wrote:
> "Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja, det møg irriterende når folk skriver noget andet end man forventer

> Hvorfor siger du det?

nu ikke så kvindagtig!!

Fra : ThomasB

Dato : 20-10-06 11:53

"Benny den niende" <3gange3@fire.plus.fem> skrev i en meddelelse

> nu ikke så kvindagtig!!

Brian opdagede det ikke

Fra : Benny den niende

Dato : 20-10-06 12:55

ThomasB wrote:
> "Benny den niende" <3gange3@fire.plus.fem> skrev i en meddelelse

> Brian opdagede det ikke

brianner er ikke så kvikke......

Fra : Brian Olesen

Dato : 20-10-06 21:36

> brianner er ikke så kvikke......

Hmm :-|

Brian

Fra : Benny den niende

Dato : 20-10-06 23:12

Brian Olesen wrote:
> "Benny den niende" <3gange3@fire.plus.fem> skrev i en meddelelse

> Hmm :-|
>
> Brian

undskyld - det var for sjov (man skal ikke lægge sig ud med en brian!!)

Fra : Brian Olesen

Dato : 21-10-06 08:52

> undskyld - det var for sjov (man skal ikke lægge sig ud med en brian!!)
>
> --
Heheh. Det går sgu nok!
Jeg har jo heldigvis ikke mulighed, for at gi' dig nogle brianbank. *gg*

Brian

Fra : Brian Olesen

Dato : 20-10-06 21:35

> "Benny den niende" <3gange3@fire.plus.fem> skrev i en meddelelse

> Brian opdagede det ikke

Damn you. lol

Brian

Fra : nusle nuslesen

Dato : 19-10-06 14:51

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Nu stopper du snart med alle de spørgsmål!

Make me

> [...]
> vores
> forhold, så var hun ikke den rette for mig.
> Bemærk: Siger ikke: samvær med andre mennesker...

Jeg tror nok, at min grænse går ved at dele værelse - måske nok fordi jeg
ikke selv ville bryde mig om dette - synes det er lige lovlig tæt på min
intimsfære.

Fra : Brian Olesen

Dato : 19-10-06 15:32

> [...]
> ikke selv ville bryde mig om dette - synes det er lige lovlig tæt på min

Det ku' da let ende med en gang ende. *gg*

Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-10-06 18:43

nusle nuslesen wrote:
> Hvordan har du det med at din partner har venner/veninder af det
> modsatte køn?

Det er da okay.

> Hvor går din grænse for "venne-aktiviteter" mellem din partner og
> hans/hendes venner/veninder? Er det okay at de tager på ferie sammen?

Jow .. Hvis ikke jeg har tid/lyst

> At de deler hotelværelse? At de går i byen uden dig? Hvor går dine
> grænser?

Afhænger altså helt af deres indbyrdes forhold. Ved nogen ville jeg ikke
acceptere det. ved andre være ligeglad.

> Hvad du selv venner af det modsatte køn?

Jae .. har da en del pigevenner

> Er venskaber på tværs af køn særligt givende?

Som venskaber ja - som kærestepotentiale forsvinder de fluks når vi bliver
kammerater. De bliver "intetkøn" for mig når vi bliver kammerater

/FL

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-10-06 19:29

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in message

> Er venskaber på tværs af køn særligt givende?

Ja, hvis man kan se bort fra, at disse "venskaber" aldrig er platoniske.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Anita

Dato : 19-10-06 20:00

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev

> Ja, hvis man kan se bort fra, at disse "venskaber" aldrig er platoniske.

Det kan de nu sagtens være.

Venligst Anita

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-10-06 19:58

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message

> Det kan de nu sagtens være.

Næppe, selvom mindst den ene part ofte bilder sig selv ind, at det forholder
sig sådan.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Anita

Dato : 19-10-06 20:27

"Jens Bruun" skrev
> Næppe, selvom mindst den ene part ofte bilder sig selv ind, at det
> forholder sig sådan.

Og når begge parter "bilder sig det ind"?

Jeg synes ikke, det er så svært at mærke forskel på den ene og anden type
venskab.

Venligst Anita

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-10-06 20:23

> Og når begge parter "bilder sig det ind"?

Du er vel sjældent "begge parter"?

> Jeg synes ikke, det er så svært at mærke forskel på den ene og anden
> type venskab.

Nej, det er jeg klar over.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Anita

Dato : 19-10-06 20:53

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev

> Du er vel sjældent "begge parter"?

Det er korrekt. Men jeg har talt med flere af mine mandlige venner om emnet.
Faktisk i forbindelse med, at det blev vendt herinde for nogle år tilbage.

> Nej, det er jeg klar over.

Men samtidig siger du at det platoniske venskab ikke findes?

Venligst Anita

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-10-06 20:55

Anita wrote:
> [...]
> år tilbage.

> Men samtidig siger du at det platoniske venskab ikke findes?

Hvis Jens mener at mænd ikke kan have platoniske kvindevenner, så taler han
for sig selv og ikke mandekønnet. Men det er da helt sikkert at nogle mænd
ikke kan have platoniske forhold til en kvindelig bekendt.

/FL

Fra : Anita

Dato : 19-10-06 21:09

"Frank Leegaard" skrev
> Men det er da helt sikkert at nogle mænd ikke kan have platoniske forhold
> til en kvindelig bekendt.

Det kan du have en pointe i. Og der er temmelig sikkert også forskel på
kvinder i den sammenhæng.

Venligst Anita

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-10-06 21:41

> Det kan du have en pointe i. Og der er temmelig sikkert også forskel
> på kvinder i den sammenhæng.

Ja, og pointen er faktisk, at det som oftest er den kvindelige part i et
"platonisk venskab", der stikker sig selv og/eller omgivelserne blår i
øjnene. Det forklarer også fint Per Vadmand og Frank Leegaards naivitet i
denne forbindelse.

Du ved - med garanti - bedre, når du ransager dit indre. Det er bare ikke
populært at sige, vel?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-10-06 21:49

Jens Bruun wrote:
> [...]
> naivitet i denne forbindelse.
>
> Du ved - med garanti - bedre, når du ransager dit indre. Det er bare

Jamen - nu er vi jo nok de bedste til at tale om hvordan vi føler det.

Men jeg skal da gerne indrømme at jeg som stor knægt godt kunne lide af have
alle sildene som kammerater (som kærester sagde de mig ikke noget)

Kærester og kammerater er to så vidt forskellige ting for mig.

/FL

Fra : Anita

Dato : 19-10-06 22:07

"Jens Bruun" skrev

> [...]
> "platonisk venskab", der stikker sig selv og/eller omgivelserne blår i
> øjnene. Det forklarer også fint Per Vadmand og Frank Leegaards naivitet i

Hvordan mener du det forklarer deres naivitet? De ved vel bedst selv,
hvordan de har det med deres kvindelige venner.

> Du ved - med garanti - bedre, når du ransager dit indre. Det er bare ikke
> populært at sige, vel?

Det har jeg ingen problemer med. Jeg har skam også mandlige venner, hvor
flirt og 'spillet' er en del af venskabet. Men der er også venner, hvor det
slet ikke er der. Som sagt er forskellen tydelig for mig.

Venligst Anita

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-10-06 22:05

> Hvordan mener du det forklarer deres naivitet? De ved vel bedst selv,
> hvordan de har det med deres kvindelige venner.

Prøv nu at læse, hvad jeg svarer på.

> Jeg har skam også mandlige venner,
> hvor flirt og 'spillet' er en del af venskabet.

Er det, hvad du betegner som "platoniske venskaber"?

> Men der er også
> venner, hvor det slet ikke er der. Som sagt er forskellen tydelig for
> mig.

Og du ved med sikkerhed, at dine mandlige venner har det på samme måde?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Anita

Dato : 19-10-06 22:21

"Jens Bruun" skrev

> Prøv nu at læse, hvad jeg svarer på.

Gider du uddybe dit svar så? Jeg kan ikke tolke det anderledes end at du
mener de er naive omkring det faktum at platoniske venskaber kan eksistere.

> Er det, hvad du betegner som "platoniske venskaber"?

Nej, netop ikke.

Men de venskaber er.

> Som sagt er forskellen tydelig for
>
> Og du ved med sikkerhed, at dine mandlige venner har det på samme måde?

I de tilfælde hvor 'spillet' ikke er der - og jeg har talt med fyrene om
det, vil jeg påstå, at jeg ved det med sikkerhed. Det kan man simpelthen
mærke.

Venligst Anita

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-10-06 22:25

> Gider du uddybe dit svar så? Jeg kan ikke tolke det anderledes end at
> du mener de er naive omkring det faktum at platoniske venskaber kan
> eksistere.

De er naive, fordi de tænker som mænd. Som jeg skrev: "Pointen er faktisk,
at det som oftest er den kvindelige part i et
'platonisk venskab', der stikker sig selv og/eller omgivelserne blår i
øjnene."

Da det imo som oftest er kvinderne, der ikke er helt ærlige i den slags
venskaber, kan det forklare, hvorfor de ikke ved bedre.

> I de tilfælde hvor 'spillet' ikke er der - og jeg har talt med fyrene
> om det, vil jeg påstå, at jeg ved det med sikkerhed. Det kan man
> simpelthen mærke.

Hvis du med sikkerhed kan mærke det, er der da ingen grund til at tale med
fyrene om det. Alene det faktum, at du taler med fyrene om det, viser
tydeligt for mig, at du ikke er sikker.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Anita

Dato : 19-10-06 23:02

"Jens Bruun" skrev

> Da det imo som oftest er kvinderne, der ikke er helt ærlige i den slags
> venskaber, kan det forklare, hvorfor de ikke ved bedre.

Du siger, at det er kvinderne, som stikker sig blår i øjnene. Men når jeg
siger, at jeg har venskaber af både den ene og anden type, spørger du om jeg
er sikker på at de platoniske af slagsen også er platoniske for den mandlige
part. Samtidig giver PV og FL indtryk af at have oplevet gensidigt
platoniske venskaber, som jeg. Det stemmer da egentlig meget fint overens i
mit hoved.

Jeg tror, det er rigtigt at nogle mænd og kvinder har svært ved at holde
venskaberne på et platonisk plan. Mens det for andre fungerer fint nok. For
mit vedkommende er det fx sket, at hvad der startede som en date, er endt
med et platonisk venskab og hvad der er startet som platonisk venskab, har
udviklet sig til andet og mere end det. Andre igen har været platoniske hele
vejen igennem.

> Hvis du med sikkerhed kan mærke det, er der da ingen grund til at tale med
> fyrene om det. Alene det faktum, at du taler med fyrene om det, viser
> tydeligt for mig, at du ikke er sikker.

Det er du jo i din gode ret til at mene. Jeg har dog ikke spurgt ind til
det, fordi jeg var usikker på venskabets karakter, men for at høre deres
vurdering. For at høre om de evt. tidligere i forløbet har haft en anden
opfattelse af venskabet end jeg.

Venligst Anita

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-10-06 23:04

> Du siger, at det er kvinderne, som stikker sig blår i øjnene.

Nej, det siger jeg ikke. Læs venligst, hvad jeg skriver.

> [...]
> at have oplevet gensidigt platoniske venskaber, som jeg. Det stemmer
> da egentlig meget fint overens i mit hoved.

Ja, men det punkterer ingenlunde min påstand.

> For mit vedkommende er det fx sket, at hvad der startede
> som en date, er endt med et platonisk venskab og hvad der er startet
> som platonisk venskab, har udviklet sig til andet og mere end det.

Hmm.. Jeg tror, vi har forskellig opfattelse af, hvad et platonisk venskab
er.

> Andre igen har været platoniske hele vejen igennem.

Ja., det påstår du jo. Jeg tror ikke, du har ret.

Q. E. D.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Anita

Dato : 19-10-06 23:20

"Jens Bruun" skrev

> Hmm.. Jeg tror, vi har forskellig opfattelse af, hvad et platonisk venskab
> er.

Jeg vil meget gerne høre din definition af sådan et venskab.

> Ja., det påstår du jo. Jeg tror ikke, du har ret.

Det må du jo så selv om. Jeg ved hvordan det føles - og der er ikke skyggen
af seksuel interesse mellem mig og de her venner. Nogle af dem bl.a. fordi
deres seksualitet ikke er rettet mod kvinder, andre fordi vi bare ikke
fanger hinanden på dén måde.

Og det betyder?

Venligst Anita

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-10-06 09:20

> Det må du jo så selv om. Jeg ved hvordan det føles - og der er ikke
> skyggen af seksuel interesse mellem mig og de her venner. Nogle af
> dem bl.a. fordi deres seksualitet ikke er rettet mod kvinder,

Nu snyder du på vægten.

> andre
> fordi vi bare ikke fanger hinanden på dén måde.

"Vi"?

> Og det betyder?

Quod Erat Demonstrandum - Latin for "hvilket hermed er (be)vist"

Er du forresten ikke lærer?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Anita

Dato : 20-10-06 11:54

"Jens Bruun" skrev

Du sprang det med definitionen over.

> Nu snyder du på vægten.

Hvorfor?

> "Vi"?

Ja, vi. Hvis det er gensidigt, at man ikke tænder på hinanden seksuelt, men
bare hygger sig i hinandens selskab, så må der vel være tale om et platonisk
venskab. Men jeg mangler som sagt stadig din definition.

> Quod Erat Demonstrandum - Latin for "hvilket hermed er (be)vist"

Du er godt nok påståelig. Hvis jeg aldrig har fornemmet noget seksuelt spil
i et venskab - og jeg spørger min ven, om han har det, så er det fordi, jeg
er usikker på det? Det kunne jo også være, at denne ven havde været bedre
til at skjule det, og jeg derfor ikke har kunnet mærke noget. Hvilket dog
ikke virker til at have været tilfældet - min fornemmelse blev bakket op af
de venner, jeg har talt om det med.

> Er du forresten ikke lærer?

Hvad har det med sagen at gøre?

Venligst Anita

Fra : ThomasB

Dato : 20-10-06 12:30

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvilket dog ikke virker til at have været tilfældet - min fornemmelse blev
> bakket op af de venner, jeg har talt om det med.

Jeg har haft mange pigevenner, og jeg kan kun komme i tanke om et par
enkelte, hvor enten hun eller jeg på et eller andet tidspunkt ikke har
villet foreføre. Det har ikke været usædvanligt, hvis jeg er blevet spurgt
direkte om "vi ikke snart skulle prøve at bolle" - især når der har været
alkohol på bordet.

Alle har undertiden brug for at "få kørt svinet af" (undskyld udtrykket), og
så er det meget nærliggende at bruge en ven af det modsatte køn.

Der findes også masser, der simpelthen ikke kan tage sig sammen til at "få
det sagt", og i stedet må nøjes med at være venner - det er naivt at tro
andet.

Det med "det modsatte køn" ligger så dybt i os, at vi ikke kan ryste det af
os, bare ved at kalde det venskab.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-10-06 22:14

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Er det, hvad du betegner som "platoniske venskaber"?

> Og du ved med sikkerhed, at dine mandlige venner har det på samme

Den slags kan man jo aldrig svare på - men man kan svare for sig selv.

/FL.

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-10-06 21:35

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> [...]
> taler han for sig selv og ikke mandekønnet. Men det er da helt
> sikkert at nogle mænd ikke kan have platoniske forhold til en

Taler du - helt sikkert - på dine egne vegne, eller på hele mandekønnets
vegne?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-10-06 21:45

Jens Bruun wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> Taler du - helt sikkert - på dine egne vegne, eller på hele
> mandekønnets vegne?

På egne - mener ikke man kan tale på en gruppes vegne - andet end når en
generaliserer om en gruppe man er medlem af og hvor man har ganske anden
opfattelse

/FL

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-10-06 22:44

Frank Leegaard wrote:

> På egne - mener ikke man kan tale på en gruppes vegne - andet end når
> en generaliserer om en gruppe man er medlem af og hvor man har ganske
> anden opfattelse

Og til Jens' oplysning: Undtagelsen bekræfter ikke reglen, den afkræfter
den. Så hvis blot et mindretal her i gruppen fastslår, at de har/kan have
venner af modsat køn, er det faktisk fastslået, at det er muligt - selv om
du aldrig har oplevet det.

Per V.

--
Det er med diskussioner som med jernbaner: Det sjove sker ude ad
sidesporene.

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-10-06 21:28

Jens Bruun wrote:
> "Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message

> Næppe, selvom mindst den ene part ofte bilder sig selv ind, at det
> forholder sig sådan.

Men Jens ved bedre. Vi har haft den diskussion før, og Jens ræsonnerer som
så: Han kan ikkwe have venner af det modsatte køn, altså kan ingen.

Det kan man ikke rigtigt bruge til noget, vel?

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-10-06 21:34

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Men Jens ved bedre. Vi har haft den diskussion før, og Jens
> ræsonnerer som så: Han kan ikkwe have venner af det modsatte køn,
> altså kan ingen.

Hehe. Du er god, Per. Lige nøjagtig her er jeg sikker på, du *ikke* taler
mod bedre vidende.

> Det kan man ikke rigtigt bruge til noget, vel?

Jamen så lad os da tage konsekvensen og nedlægge gruppen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-10-06 22:43

Jens Bruun wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Hehe. Du er god, Per. Lige nøjagtig her er jeg sikker på, du *ikke*
> taler mod bedre vidende.

> Jamen så lad os da tage konsekvensen og nedlægge gruppen.

Du kunne også bare tage konsekvensen og erkende, at andre har andre
erfaringer end du med venner af modsat køn - i stedet for at benægte dem.

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-10-06 22:49

> Du kunne også bare tage konsekvensen og erkende, at andre har andre
> erfaringer end du med venner af modsat køn - i stedet for at benægte
> dem.

Jeg køber ikke din argumentation, og jeg orker ikke forklare, hvorfor jeg
ikke køber den.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Anita

Dato : 19-10-06 23:10

"Jens Bruun" skrev

> Jeg køber ikke din argumentation, og jeg orker ikke forklare, hvorfor jeg
> ikke køber den.

Du tænker måske på at incitamentet for et venskab ofte er, at man vil have
noget igen. At man må dele en gensidig interesse på én eller anden måde, for
at venskabet kan bestå. Hvis denne interesse handler om at selve personen er
spændende, så kan du have ret i at venskabet let får karakter af ikke at
være særlig platonisk - 'spillet' kører helt automatisk.

Men noget, jeg tror, der kan få det platoniske venskab til at fungere er,
hvis man fx deler en fælles interesse eller hobby. Noget man kan være fælles
om - ud over det at kunne lide hinandens selskab. Om det så er tennis eller
frimærkesamling tror jeg er ligegyldigt.

Giver det mening?

Venligst Anita

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-10-06 23:11

> Giver det mening?

Ja, det giver fint mening. Desværre (aj, egentlig ikke desværre men nok
nærmere heldigvis) vil kønsforskellen altid overskygge alt andet i samværet
mellem personer af forskelligt køn.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Anita

Dato : 19-10-06 23:23

> [...]

> nærmere heldigvis) vil kønsforskellen altid overskygge alt andet i
> samværet mellem personer af forskelligt køn.

Sådan oplever jeg det så ikke. I hvert fald ikke altid. :)

Venligst Anita

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-10-06 23:16

Jens Bruun wrote:
> [...]
> nok nærmere heldigvis) vil kønsforskellen altid overskygge alt andet
> i samværet mellem personer af forskelligt køn.

og det giver sig udslag i hvad`?

/FL

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-10-06 09:20

Jens Bruun wrote:
> [...]
> nok nærmere heldigvis) vil kønsforskellen altid overskygge alt andet
> i samværet mellem personer af forskelligt køn.

For dig. Ikke for mig. Eller - ikke nødvendigvis for mig. Jeg har oplevet
eksempler på begge dele (har fx ofte spillet i orkester med medlemmer af
begge køn.)

Per V.

Per V.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-10-06 23:15

Anita wrote:
> [...]
> være fælles om - ud over det at kunne lide hinandens selskab. Om det
> så er tennis eller frimærkesamling tror jeg er ligegyldigt.

Jow .. men der hvor Jens´kæde springer af, er at han blander egennytte og
kønsspecifik egennytte sammen.

Venskaber kan sagtens have elementer af egennytte i sig, men eftersom de
ikke er kønsrelaterede kan man ikke sige det er specielt noget med modsatte
køns venskaber at gøre.

Men hvis du mener at venskaber kun består fordi man "kan bruge hinanden til
noget" - så er vi ikke uenige. Det har bare ikke en pind med modsatte køn at
gøre, men noget alment menneskeligt

/FL

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-10-06 23:04

Jens Bruun wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Jeg køber ikke din argumentation, og jeg orker ikke forklare, hvorfor
> jeg ikke køber den.

Nej - for det er svært at forklare noget som du ikke kan forklare (hvad
andre mennesker føler)

Fint at du føler som du gør - det er din ret, og du ville være uærlig hvis
ikke du gav udtryk for det som du føler.

Ikke desto mindre giver det dig ingen evne og mulighed for at se andres
følelseser ifm venskaber køn imellem

/FL

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-10-06 23:15

> Ikke desto mindre giver det dig ingen evne og mulighed for at se
> andres følelseser ifm venskaber køn imellem

Som jeg skrev til Per Vadmand: Hvis vi ikke kan udtale os om, hvordan vi
oprigtigt tror, tingene hænger sammen for andre end os selv, er det ikke
megen grund til at debattere på usenet.

Og du kender forrresten intet til mine eventuelle evner og muligheder for at
se andres følelser i forbindelse med venskaber kønnene imellem - vel?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-10-06 23:23

Jens Bruun wrote:
> [...]
> vi oprigtigt tror, tingene hænger sammen for andre end os selv, er
> det ikke megen grund til at debattere på usenet.

Næ .-.. men lidt realitetssans er jo ikke af vejen ..

Fra : Nosex

Dato : 20-10-06 13:49

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Hehe. Du er god, Per. Lige nøjagtig her er jeg sikker på, du *ikke*
> taler mod bedre vidende.

> Jamen så lad os da tage konsekvensen og nedlægge gruppen.

YES!!!

Fra : Benny den niende

Dato : 20-10-06 13:57

Nosex wrote:
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in

> YES!!!

hmmmm - og hvad vil du så bruge til inspiration for dit pikspilleri?

Fra : Nosex

Dato : 20-10-06 19:45

Benny den niende <3gange3@fire.plus.fem> wrote in news:4538c784$0$3549
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> hmmmm - og hvad vil du så bruge til inspiration for dit pikspilleri?

Sådan noget svineri praktiserer jeg ikke!

Fra : Benny den niende

Dato : 20-10-06 23:12

Nosex wrote:
> Benny den niende <3gange3@fire.plus.fem> wrote in news:4538c784$0$3549
> $edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Sådan noget svineri praktiserer jeg ikke!

*PLONK*

Fra : Benny den niende

Dato : 19-10-06 21:58

Anita wrote:
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev

> Det kan de nu sagtens være.
>
> Venligst Anita

dumt spørgsmål...
er venskabet givende er det da hylende ligegyldigt om hvem det er med.
og er venskaber ikke givende er det ikke venskab

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 16:15

On Wed, 18 Oct 2006 00:06:00 +0200
"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote:

> Har du selv venner af det modsatte køn?
Ja, indtil jeg lige ser mit snit til at stikke
min pik ind i dem, og saa bliver vi uvenner.

Fra : Benny den niende

Dato : 20-10-06 23:11

sdsf wrote:

> Ja, indtil jeg lige ser mit snit til at stikke
> min pik ind i dem, og saa bliver vi uvenner.

LOL - sådan er de mokker - hvad vi mænd dog ikke udsætter os selv for
bare på grund af de grimme rynker madammerne har mellem benene.....

Fra : Nosex

Dato : 20-10-06 23:18

Benny den niende <3gange3@fire.plus.fem> wrote in news:45394950$0$3514
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> LOL - sådan er de mokker - hvad vi mænd dog ikke udsætter os selv for
> bare på grund af de grimme rynker madammerne har mellem benene.....

Det er fordi, I opfører jer som dyr!
I har ikke evnet at udvikle jer.

Og omtal så kvinderne med lidt mere respekt næste gang!