Smykker?
Fra : nusle nuslesen

Dato : 10-10-06 21:24

Hvor mange smykker (og hvilke), kan en mand bære - uden at virke bøsset
og/eller pyntesyg?

(Nok mest et spørgsmål om kvindernes opfattelse)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 10-10-06 21:53

nusle nuslesen wrote:
> Hvor mange smykker (og hvilke), kan en mand bære - uden at virke bøsset
> og/eller pyntesyg?

Meget få. En ring eller to. Øreringe er efterhånden også alment
accepterede. Og så en kæde om halsen, og en eller flere piercinger (i
ansigtet - jeg ville nok undres meget hvis jeg hørte om en mand med en
piercet navle)

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-10-06 23:01

nusle nuslesen wrote:
> Hvor mange smykker (og hvilke), kan en mand bære - uden at virke
> bøsset og/eller pyntesyg?
>
> (Nok mest et spørgsmål om kvindernes opfattelse)

Ingen. Eller til nød en vielses- eller forlovelsesring. Og så selvfølgelig
ordener og en slipsenål. Men hverkken halskæder eller ørenringe.

Piercinger er for tabere.

Per V.

--
Det er med diskussioner som med jernbaner: Det sjove sker ude ad
sidesporene.

Fra : nana sørensen

Dato : 11-10-06 12:26

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Ingen. Eller til nød en vielses- eller forlovelsesring. Og så selvfølgelig
> ordener og en slipsenål. Men hverkken halskæder eller ørenringe.
>
> Piercinger er for tabere.

Hvad baserer du det på?

Fra : Per Vadmand

Dato : 11-10-06 14:08

nana sørensen wrote:

> Hvad baserer du det på?

At folk med overskud ikke påfører sig selv unødvendig smerte. Og at kun
folk, der lider af selvhad, vil skamfere deres udseende med piercinger.

Per V.

Fra : nana sørensen

Dato : 11-10-06 18:40

> At folk med overskud ikke påfører sig selv unødvendig smerte. Og at kun
> folk, der lider af selvhad, vil skamfere deres udseende med piercinger.
>
> Per V.

Here we go again.... Piercinger er smykker som alle andre for helvede.
Skamfering er det ikke, bare skønhed der defineres forskelligt. Man kan sgu
da heller ikke sige at girafkvinderne med de mange ringe om halsen lider af
selvhad. Eller naturfolk der knogler gennem næsen. Argh... At folk da ikke
er kommet videre end "Skamfering."

Fra : Per Vadmand

Dato : 11-10-06 20:24

nana sørensen wrote:

> [...]
> halsen lider af selvhad. Eller naturfolk der knogler gennem næsen.
> Argh... At folk da ikke er kommet videre end "Skamfering."

"girafkvinderne" er snarere et resultat af kvindehad.

Per V.

Fra : nana sørensen

Dato : 11-10-06 20:29

> "girafkvinderne" er snarere et resultat af kvindehad.
>
> Per V.

Hvorfor er det at lige præcis DU ved hvorfor folk gør som de gør, faktisk
ved du jo nærmest mere end dem der vælger at udsmykke sig sådan? Det ville
svare til at jeg mente at vide mere om det at være muslim, end en muslim
gjorde.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 11-10-06 20:42

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> svare til at jeg mente at vide mere om det at være muslim, end en muslim

Nu har jeg læst om disse "girafkvinder" - og konceptet er, at disse ringe
sættes på dem, således at de senere kan straffes ved at ringene fjernes (og
deres hals med nogen sandsynlighed brækker pga. mangel på muskler og fordi
halshvirvlerne er strukket unaturligt).

Lige i det tilfælde vil jeg mene, at der er tale om kvindehad - eller som
minimum en syg form for magtanvendelse i et patriarkalsk opbygget samfund.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-10-06 21:14

On Wed, 11 Oct 2006 21:42:27 +0200, "nusle nuslesen"
<nusle@invalid.com> wrote:

> [...]
>deres hals med nogen sandsynlighed brækker pga. mangel på muskler og fordi

Hmm det har jeg set i Østen og ja fælt er det sgu og jow de brækker
faktisk nakken hvis man piller dem af - hvis de well at mærke har
sidet der i mange år
--
MvH Bo M Mogensen
Holly Marie Combs The greatest Holly&Chamred (about 1gb)

Fra : nana sørensen

Dato : 12-10-06 10:06

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in message

> [...]
> minimum en syg form for magtanvendelse i et patriarkalsk opbygget samfund.

Jeg så engang på discovery at det faktisk var en skrøne at deres halse
knækker, hvis ringene fjernes. Hvordan forklarer du så tallerkennegre?

Fra : nusle nuslesen

Dato : 12-10-06 15:41

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg så engang på discovery at det faktisk var en skrøne at deres halse
> knækker, hvis ringene fjernes. Hvordan forklarer du så tallerkennegre?

Jeg har læst en beretning fra en kvinde der ikke brækkede halsen - og
således overlevede. Denne beretning fortalte om hendes liv, hvorfor hun blev
straffet osv.

Hvorfor skulle jeg ønske at forklare tallerkennegre?

Fra : nana sørensen

Dato : 12-10-06 18:55

> [...]
> blev straffet osv.
>
> Hvorfor skulle jeg ønske at forklare tallerkennegre?

Tjah... Om hun bliver tvunget til at tage dem på eller gør det for
dekoration, det har intet med selvhad at gøre. selvhadet er vist det vi
debatterer?

Fra : nusle nuslesen

Dato : 12-10-06 19:49

> [...]

> Tjah... Om hun bliver tvunget til at tage dem på eller gør det for
> dekoration, det har intet med selvhad at gøre. selvhadet er vist det vi

Det var ikke det jeg debatterede. Jeg kommenterede alene på "girafkvinder".

Men jeg kan da godt debattere det at påføre sig selv skade.

Hvad er forklaringen på, at nogle påfører deres krop skader - f.eks.
perforerer huden, med deraf følgende ardannelser og forøget risiko for
infektioner?

Hvis argumentet er, at det er for at pryde sig selv med smykker - er mit
næste spørgsmål - er det ikke muligt at pryde sig selv med smykker, uden at
påføre kroppen skade?

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-10-06 22:08

nusle nuslesen wrote:

> [...]
>
> Hvis argumentet er, at det er for at pryde sig selv med smykker - er
> mit næste spørgsmål - er det ikke muligt at pryde sig selv med

Præcis.

Per V.

Fra : nana sørensen

Dato : 12-10-06 22:21

> [...]
>
> Hvis argumentet er, at det er for at pryde sig selv med smykker - er mit
> næste spørgsmål - er det ikke muligt at pryde sig selv med smykker, uden

Jeg gætter på at det er fordi "I" der ikke har piercinger tror at smerten,
risikoen osv. hænger sammen med smykkedelen. Det gør den ikke nødvendigvis.
jeg er klar over at der findes nogle mennesker der får piercinger af nogle
meget sære og måske selvdestruktive grunde, men det er et fåtal, som je
gikke umiddelbart vil besfæftige mig med. Langt de fleste har ikke
infektioner, ardannelser osv. som et punkt på opturs-listen. Det er bare den
pris der er ved at have smykker sjovere og mere dekorative steder end rundt
om halsen og håndleddene. Jeg ser det som en anden form for udsmykning, ikke
som en udsmykning hvor vi også lige kan få en dosis smere oveni, for ud hvor
er vi så seje. Giver det mening? Smerten og riskoen er i øvrigt til at
overse. Oveni er de fleste smykker lavet af lækre materialer uden nikkel, så
vi slipper for allergi.
Jeg syntes simpelthen at det er smukt. Det der pisser mig af er, at fordi
mit skønhedsideal er anderledes end jeres, så skal jeg beskyldes for at være
en "taber", selvdestruktiv, selvhadende osv. osv. Er det ikke en smule
indspist at pådutte andre (Sunde og raske) mennesker, bare fordi vi ikke har
samme smag? Jeg ønsker mig smykker der kan sidde andre steder og tager
smerten med, fordi den nu engang ikke kan undgåes, hvis jeg ønsker mig et
smykke lige præcis der. Hvordan er det forkert? Jeg har også et specielt
forhold til de smykker jeg bærer, da man ikke bare lige tager dem ud. De
bliver en del af min krop, som jeg fryder mig over og er stolt af. Jeg føler
mig smuk sådan her og bærer dem med stolthed, som jeg også bærer min
tatoveringer. Jeg forstår simpelthen ikke hvad der ansporer til de fordomme
omkring min påståede psykiske problemer. Jeg er klar over at i finder det
grimt, og at i ikke kan forstå hvorfor man skulle ønske at se sådan ud. Men
falder det ingen ind, at det er et spørgsmål om smag? Skulle jeg begynde at
anklage folk med hat for at have mafia-tilknytning? Eller folk med skjorter
for at være dariodrenge?
Nogle kan lide guld, nogle kan lide sølv. Nogle kan lide terner, andre
striber. Nogen kan lide øreringe, jeg kan lide mine ringe andre steder. Hvad
er problemet? Kig den anden vej, når jeg kommer gående, storsmilende og
stolt af det metal jeg har, hvis det virkelig er så problematisk at se på.
(Så skal jeg nok lade være med at dømme nogen på deres træsko og
joggingbukser.)

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-10-06 23:21

nana sørensen wrote:
Jeg ønsker mig smykker
> der kan sidde andre steder og tager smerten med, fordi den nu engang
> ikke kan undgåes, hvis jeg ønsker mig et smykke lige præcis der.
> Hvordan er det forkert?

Det er en naturlig, menneskelig drift at undgå smerte. At påføre sig selv
unødvendig smerte af så ligegyldige grunde som udsmykning af kroppen er
sygt.

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-10-06 08:18

> Det er en naturlig, menneskelig drift at undgå smerte.

Du tager fejl.

> At påføre sig
> selv unødvendig smerte af så ligegyldige grunde som udsmykning af
> kroppen er sygt.

Du tager fejl.

Forøvrigt ville det klæde dig, hvis du i sådanne sdebatter nøjes med at
udtale dig på egne vegne i stedet for at generalisere på hele menneskehedens
vegne. Mennesker er - som en herværende skribent igen og igen belærer os
andre om - individuelle... også i deres forhold til selvpåførte smerter og
kropsudsmykning.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-10-06 08:39

Jens Bruun wrote:
> [...]
> og igen belærer os andre om - individuelle... også i deres forhold
> til selvpåførte smerter og kropsudsmykning.

Det er logik for burhøns, at enhver, der udtaler sig her, udtaler sig på
egne vegne. Det burde det ikke være nødvendigt at gøre voksne mennesker
opmærkasomme på.

Per V.

Fra : nana sørensen

Dato : 13-10-06 15:07

> Det er logik for burhøns, at enhver, der udtaler sig her, udtaler sig på
> egne vegne. Det burde det ikke være nødvendigt at gøre voksne mennesker
> opmærkasomme på.
>
> Per V.

Jeg udtaler mig ikke kun på egne vegne, men faktisk også på alle de andre
piercede og tatoveredes vegne.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-10-06 15:34

> Jeg udtaler mig ikke kun på egne vegne, men faktisk også på alle de andre
> piercede og tatoveredes vegne.

og du ville acceptere hvis jeg kom med samme vrøvleargument om at jeg
udtalte mig på alle ikke-piercedes vegne?

/FL

Fra : nana sørensen

Dato : 13-10-06 19:33

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> og du ville acceptere hvis jeg kom med samme vrøvleargument om at jeg
> udtalte mig på alle ikke-piercedes vegne?
>
> /FL

Næh, heldigvis er ikke alle så snæversynede som dig. Jeg har snakket med
mange og jeg mener MANGE piercede og tatoverede. Ikke flere procent af dem
var selvhadende og selvdestruktive, end der er procent af den upiercede
befolkning der er det.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-10-06 20:36

nana sørensen wrote:
> [...]
> med mange og jeg mener MANGE piercede og tatoverede. Ikke flere
> procent af dem var selvhadende og selvdestruktive, end der er procent

Men der er ikke spor snæversyn i at mene at piercing er fedt?

Har du tænkt sagen til ende?

Snæversynet hos dig og mig - kan vist være hip som hap ..

/FL

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 00:57

> Men der er ikke spor snæversyn i at mene at piercing er fedt?
>
> Har du tænkt sagen til ende?
>
> Snæversynet hos dig og mig - kan vist være hip som hap ..
>
> /FL

Jeg siger ikke at piercing "er" fedt. Jeg siger at JEG syntes det er fedt.
Jeg har det helt fint med at du ikke har det på samme måde. Det jeg har det
problematisk med, er at fordi jeg ikke er enig eller kan lide de samme ting
som du, så er jeg syg.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-10-06 11:32

nana sørensen wrote:
> [...]
> jeg har det problematisk med, er at fordi jeg ikke er enig eller kan
> lide de samme ting som du, så er jeg syg.

Jeg har vist ikke kaldt DIG syg.

At mene at piercing er ok, anser jeg ikke for sygt - måske småperverst, men
det anser jeg som noget andet.

/FL

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 19:23

> [...]

Næh. Forskellen er jo netop at jeg har det helt fint med at andre ikke er
enige, fordi jeg godt fatter at sandheden for dig, ikke nødvendigvis er
sandheden for mig.

> Jeg har vist ikke kaldt DIG syg.

Jeg har piercinger, du mener at piercede folk er selvhadende og
selvdestruktive. Du hentyder til psykisk sygdom.

> At mene at piercing er ok, anser jeg ikke for sygt - måske småperverst,
> men det anser jeg som noget andet.
>
> /FL

Er det smerten der gør det sygt? Hvis jeg bedøver mig inden, er je gså
mindre "syg"/"pervers"? mener du at sm-sex også er sygt? Ekstrem-sport?

Fra : ThomasB

Dato : 13-10-06 23:55

> [...]
> var selvhadende og selvdestruktive, end der er procent af den upiercede

Bl.a spiseforstyrrede er eksperter til at skjule deres forstyrrelse. Ligesom
misbrugere er eksperter i at skjule deres misbrug. Ikke engang familien
opdager hvad der foregår.

Hvilke kendetegn er der ved selvhadende og selvdestruktive mennesker?

Lad mig høre hvordan du spotter det - hvad skal man kigge efter?

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 00:58

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in message
> [...]
>
> Bl.a spiseforstyrrede er eksperter til at skjule deres forstyrrelse.
> Ligesom misbrugere er eksperter i at skjule deres misbrug. Ikke engang

Jeps, ligesom alle andre mennesker. Jeg siger ikke at INGEN piercede er
selvdestruktive. Jeg siger bare at man ikke bare kan gå ud fra at de er det,
bare fordi de er piercede, ligesom jeg heller ikke kan genkende de
selvdestruktive andre typer på deres påklædning. (Medmindre de går med
t-shirt med I like to hurt myself-logoer.)

> Hvilke kendetegn er der ved selvhadende og selvdestruktive mennesker?
>
> Lad mig høre hvordan du spotter det - hvad skal man kigge efter?

hvordan jeg spotter det? Det var ikke mig der stillede spørgsmålet.

Fra : ThomasB

Dato : 14-10-06 01:12

> hvordan jeg spotter det? Det var ikke mig der stillede spørgsmålet.

Hvordan har du så regnet dette ud?:

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 19:24

> Hvordan har du så regnet dette ud?:
> "Ikke flere procent af dem
> var selvhadende og selvdestruktive, end der er procent af den upiercede
> befolkning der er det. "

Fordi de er mennesker lige som alle andre, ikke mere eller mindre disponeret
for noget som helst andet end fordomme. Ikke flere af dem udviste trang til
at gøre skade på sig selv, hvis man ikke medregener jeres kropssmykker =
selvhad.

Fra : ThomasB

Dato : 15-10-06 00:35

> [...]
> disponeret for noget som helst andet end fordomme. Ikke flere af dem
> udviste trang til at gøre skade på sig selv, hvis man ikke medregener

Hvis du ikke synes de virker selvhadende, må du jo vide hvad man skal kigge
efter for at spotte en selvdestruktiv.

Nu antyder du så at der ikke findes selvdestruktive?

Kan du eller kan du ikke spotte en selvhader?

Fra : Per Vadmand

Dato : 15-10-06 10:05

ThomasB wrote:

> Kan du eller kan du ikke spotte en selvhader?

Man skal ikke spotte selvhadere - de har det hårdt nok i forvejen.

Per V.

Fra : ThomasB

Dato : 15-10-06 13:23

> Man skal ikke spotte selvhadere - de har det hårdt nok i forvejen.

Hehe

Fra : nana sørensen

Dato : 15-10-06 13:07

> Hvis du ikke synes de virker selvhadende, må du jo vide hvad man skal
> kigge efter for at spotte en selvdestruktiv.

Jeg kigger ikke, jeg snakker og lytter. Det er forbavsende nemt somme tider
at spotte.

> Nu antyder du så at der ikke findes selvdestruktive?

Næh, jeg siger at der ikke er flere blandt dem, end der er blandt andre.

> Kan du eller kan du ikke spotte en selvhader?

Da de ikke går med jødestjerner og bor i lejre, er jeg nødt til at snakke
med dem. Fåk, du er irriterende.

Fra : ThomasB

Dato : 15-10-06 13:23

> Jeg kigger ikke, jeg snakker og lytter. Det er forbavsende nemt somme
> tider at spotte.

Okay så. Hvad skal man lytter efter og spørge om, før man opdager at en
person er selvdestruktiv?

> Næh, jeg siger at der ikke er flere blandt dem, end der er blandt andre.

Hvordan ved du det?

> Da de ikke går med jødestjerner og bor i lejre, er jeg nødt til at snakke
> med dem.

Netop og nu vil du måske snart afsløre hvordan man finder ud af at en person
er selvdestruktiv?

> Fåk, du er irriterende.

Det er altid irriternede at blive stillet til regnskab for sine udtalelser -
ja, jeg taler af erfaring.

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-10-06 15:50

nana sørensen wrote:

> Jeg udtaler mig ikke kun på egne vegne, men faktisk også på alle de
> andre piercede og tatoveredes vegne.

Det kan du ikke vide. Har du spurgt dem? Eller har de valgt dig til deres
talsmand?

Selvfølgelig taler du kun på egne vegne ligesom alle andre her.

Per V.

Fra : nana sørensen

Dato : 13-10-06 19:34

> Det kan du ikke vide. Har du spurgt dem? Eller har de valgt dig til deres
> talsmand?
>
> Selvfølgelig taler du kun på egne vegne ligesom alle andre her.
>
> Per V.

Jeg argumenterer for noget, som langt de fleste af dem vil være enig i. Og
jam jeg har spurgt dem, snakket med dem, hør tpå dem, selv været en af dem,
arbejdet med dem osv. osv. osv.

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-10-06 22:10

nana sørensen wrote:

> Jeg argumenterer for noget, som langt de fleste af dem vil være enig
> i. Og jam jeg har spurgt dem, snakket med dem, hør tpå dem, selv
> været en af dem, arbejdet med dem osv. osv. osv.

Men du taler altså ikke på " på alle de

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 00:59

> Men du taler altså ikke på " på alle de
>
> Per V.

Jo, hvis du fastholder holdningen "ALLE piercede er selvdestruktive og syge"
, så kan jeg nok godt benægte det på 99% af de piercedes vegne.

Fra : Michael

Dato : 14-10-06 09:33

nana sørensen skrev:

>Jeg udtaler mig ikke kun på egne vegne, men faktisk også på alle de andre
>piercede og tatoveredes vegne.

Tal for dig selv. Jeg kender et par stykker som bitterligt fortryder
at de både har fået lavet en tatovering og fået lavet pircinger.
"Ungdommens dumhed" som den ene af dem siger.

--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border

George W. Bush

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 19:25

"Michael" <spamhell@brandt-christensen.dk> wrote in message

> Tal for dig selv. Jeg kender et par stykker som bitterligt fortryder
> at de både har fået lavet en tatovering og fået lavet pircinger.
> "Ungdommens dumhed" som den ene af dem siger.

der er forskel på at fortryde, og på at være selvdestruktiv. De fleste gør
noget i deres ungdom som de fortryder. Lige så mange som der fortryder, lige
så mange fortryder ikke og er stadig glade for deres kropskunst senere i
livet.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-10-06 19:50

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote in message

> Lige så mange som
> der fortryder, lige så mange fortryder ikke og er stadig glade for
> deres kropskunst senere i livet.

Det aner du ikke en kæft om.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 20:59

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote in message

> Det aner du ikke en kæft om.
>
> --
> -Jens B.
>
> D.e.f.f.e.s.

Dem jeg har snakket med løj bare? Nah....

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-10-06 23:01

> Dem jeg har snakket med løj bare? Nah....

Læs nu for pokker, hvad du selv skriver.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael

Dato : 14-10-06 23:22

Jens Bruun skrev:

>"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote in message

>Læs nu for pokker, hvad du selv skriver.

Har du ikke fattet det endnu? Du får aldrig en kvinde til at indrømme
at hun har taget fejl.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 13-10-06 10:01

On Fri, 13 Oct 2006 09:18:26 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>selvpåførte smerter og
>kropsudsmykning.

Puhh nu har jeg en del tattos og ja det kan da mærkes i starten men
som selve tatoveringen skrider frem så holder smerten op - på nær hvis
det er på et stort område har en på ryggen på 45x40 cm den gjorde sgu
ondt !!!!

alt det her med picinger går lidt hænd over hovedet på mig på nær dem
i den kvindlige køns organer.

Fra : nana sørensen

Dato : 13-10-06 15:07

"Bo M Mogensen" <iojuo2@hfoiw.jfiow> wrote in message

> [...]
> ondt !!!!
>
> alt det her med picinger går lidt hænd over hovedet på mig på nær dem

Du har da indrømmet at du havde en svaghed for ringe i de små flapper?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 13-10-06 18:35

On Fri, 13 Oct 2006 16:07:07 +0200, "nana sørensen"
<nanatorsk@phobia.dk> wrote:

>Du har da indrømmet at du havde en svaghed for ringe i de små flapper?

jamen kære det skriver jeg jo også i det du svare på "på nær dem
i den kvindlige køns organer." - men sådan en stav igenem øjnbrynet
læben kinden - ja det går hænd over hovedet på mig - men hvis der er
nogen der vil da det sådan ja så er det sådan det skal være.

som jeg skrev til dig tidliger så har folk meninger om alt i mellem
himmmel og jord - men dybest set så er det kun os selv der har nogen
betydning for hvordan vi har det med de valg vi har truffet.

at lade sig påvirke a andres meninger udtalser osv er kun for de svage
og dem uden vilje - indrømmet næmmer sagt ind gjort - men hvad betyder
andres meninger på enden af dagen når man er aflene med sig selv ?

ja ok jeg havde en ven der kom sammen med den mest prægtige blondine
med langt lyst hård til midt på ryggen en dag kom han hjem ja de boede
sammen havde fælles indbo - han åbnede døren og der stod hun karse
klippet - han drejede rundt i døren og gik - jeg spurgte hvad så ? ja
han havde ikke set hende siden og det var 5 år siden - så Puhh et
eller andet sted kan andres meninger have konsikvenser og ja jeg vil
da også heller have en kvinde men en stav i øjn brynet ind en der var
korthårdet men igen egen valg egen regning nogen gange er andre med
for det meste er de ikke.

Fra : nana sørensen

Dato : 13-10-06 15:06

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Du tager fejl.

Tak.

> Du tager fejl.

Tak.

> [...]
> menneskehedens vegne. Mennesker er - som en herværende skribent igen og
> igen belærer os andre om - individuelle... også i deres forhold til

Præcis. Og mange tak igen.

Fra : nana sørensen

Dato : 13-10-06 15:05

> [...]
>
> Det er en naturlig, menneskelig drift at undgå smerte. At påføre sig selv
> unødvendig smerte af så ligegyldige grunde som udsmykning af kroppen er

Syntes du så også at det er forkert at vokse ben/bikinilinje, plukke
øjenbryn, ansigtsløftninger osv. er sygt og forkert? Det gør altså også
ondt.

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-10-06 15:49

nana sørensen wrote:

> Syntes du så også at det er forkert at vokse ben/bikinilinje, plukke
> øjenbryn, ansigtsløftninger osv. er sygt og forkert? Det gør altså
> også ondt.

Ja, det synes jeg faktisk. Hvor kunne du gætte det?

Per V.

Fra : nana sørensen

Dato : 13-10-06 19:35

> Ja, det synes jeg faktisk. Hvor kunne du gætte det?
>
> Per V.
>
> --

Så er du nok en af de tlfælde jeg bare ikke KAN blive enig med. Du mener
garanteret også at naturlig skønhed er vejen frem, sm-sex er for sygt osv
osv. Er du klar over hvor meget sjovere der er ude i den virkelige verden,
og ikke der hvor du er?

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-10-06 22:11

nana sørensen wrote:
> [...]
> for sygt osv osv. Er du klar over hvor meget sjovere der er ude i
> den virkelige verden, og ikke der hvor du er?

Måske skulle du lade mig om at udrykke, hvad jeg mener og holde dig til at
udtale dig om hvad du selv mener - og ikke "på alles/manges vegne."

Per V.

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 01:00

> Måske skulle du lade mig om at udrykke, hvad jeg mener og holde dig til at
> udtale dig om hvad du selv mener - og ikke "på alles/manges vegne."
>
> Per V.
>
> --

Forskellen på os to er, at du mener at jeg er syg fordi jeg ikke er enig med
dig. jeg mener ikke at du er syg.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 13-10-06 16:40

Jeg skrev:

> Jeg gætter på at det er fordi "I" der ikke har piercinger tror at
> smerten, risikoen osv. hænger sammen med smykkedelen.

Jeg har svært ved at se, at det ikke hænger sammen, når vi debatterer
piercinger.

Hvem er "I"?

> [...]
> grunde, men det er et fåtal, som je gikke umiddelbart vil besfæftige mig

Hvorfra ved du, at det er et fåtal?

> [...]
> det mening? Smerten og riskoen er i øvrigt til at overse. Oveni er de
> fleste smykker lavet af lækre materialer uden nikkel, så vi slipper for

Jeg kender mange med piercinger, bl.a. fordi mine børns venner i stor stil
bliver piercet, 3 ud af 4 søskende er det osv. Risikoen for infektion er
tilstede, og ardannelse er simpelthen en uundgåelig del (det skal jo hele,
og dette giver nu engang ar).

> Jeg syntes simpelthen at det er smukt.

Jeg synes også, at noget af det er smukt.

> [...]
> selvhadende osv. osv. Er det ikke en smule indspist at pådutte andre
> (Sunde og raske) mennesker, bare fordi vi ikke har samme smag?

Jeg har ikke skrevet disse ting.

Du bryder dig ikke om, at blive slået i hartkorn med mennesker der bevidst
og med fortsæt påfører deres krop skade, selvom det er det man gør, når man
bliver piercet - og du er piercet.

Jeg har haft ring i næsen, fik min piercing lavet i Gorlubb (Gasværksvej i
KBH.), og var glad for den, mens jeg havde den - men jeg føler ikke behov
for at påstå, at jeg ikke derved valgte at skade min krop. Jeg vidste og ved
godt, hvad jeg gjorde - jeg fik perforeret huden med risiko for infektion,
og med ardannelse til følge. Det var mit valg. Det gjorde minimalt ondt -
men det gjorde ondt. Også dette var mit valg. Jeg valgte det, fordi jeg
havde lyst til det på det tidspunkt.

Jeg bryder mig ikke om at blive lagt ord i munden, når jeg ikke har skrevet
dem. Men selvom du gør det i ovenstående afsnit pisser det mig ikke af. Lad
os holde skidt for sig og kanel for sig.

For min skyld kan andre pierce sig alt det de lyster, hvis det føles godt og
rigtigt for dem - så fred være med det. Det kan ikke hidse mig op.

Men jeg kan have svært ved at forstå visse piercinger, og de mennesker der
får dem, og derfor stiller jeg spørgsmål.

Fra : nana sørensen

Dato : 13-10-06 19:43

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har svært ved at se, at det ikke hænger sammen, når vi debatterer
> piercinger.

Man kan minimere smerten, men ikke fjerne den. Hvis man kunne, så ville 99%
der skal pierces gøre det. Ergo har selve smykket ikke umiddelbart noget med
smerten som formal at gøre.

> Hvem er "I"?

Når jeg siger "I", så mener jeg jer, der ikke har piercinger og har svært
ved a tforstå hvorfor man skulle ønske at have dem og samtidig være helt
normal.

> Hvorfra ved du, at det er et fåtal?

Med den mængde piercede og tatoverede mennesker jeg har snakket med, mener
jeg at have set et så bredt spektrum ay jeg kan udtale mig om begrebet "de
fleste". Jeg er selv en del af de mennesker, snakker med de mennesker og har
arbejdet som piercer. jeg har mødt MANGE mennesker.

> [...]
> tilstede, og ardannelse er simpelthen en uundgåelig del (det skal jo hele,

Ja, til stede. Men det er den også ved et almindeligt sår. Jeg har vist
heller ikke argumenteret for at der ikke er risici. Til gengæld er
ardannelsen til at overse, hvis man passer dine piercinger som man skal og
bruger korrekt smykke.

> Jeg synes også, at noget af det er smukt.

Men dem der ikke syntes de samme ting er smukke, de er syge?

> Jeg har ikke skrevet disse ting.

Jeg siger heller ikke at du har.

> Du bryder dig ikke om, at blive slået i hartkorn med mennesker der bevidst
> og med fortsæt påfører deres krop skade, selvom det er det man gør, når
> man bliver piercet - og du er piercet.

Jeg mener ikke at det sekunds smerte er en skade. Det er bare uungåeligt og
til at overse, hvis man ønsker sig en piercing fordi den vil gøre en glad.

> [...]
> minimalt ondt - men det gjorde ondt. Også dette var mit valg. Jeg valgte
> det, fordi jeg havde lyst til det på det tidspunkt.

Var du da syg? Selvdestruktiv? nej, vel? Jeg arbejde i øvrigt hos Gorlubb
en kort overgang og kan kun anbefale dem.

> Jeg bryder mig ikke om at blive lagt ord i munden, når jeg ikke har
> skrevet dem. Men selvom du gør det i ovenstående afsnit pisser det mig
> ikke af. Lad os holde skidt for sig og kanel for sig.

Jeg beskylder ingen for noget. Jeg kan bare ikke tilføje "Nogen, men ikke
Nusle" efter hver sætning.

> For min skyld kan andre pierce sig alt det de lyster, hvis det føles godt
> og rigtigt for dem - så fred være med det. Det kan ikke hidse mig op.

Det er netop det jeg vil frem til. Det KAN nemlig sagtens føles godt og
rigtigt, uden at der er selvdestruktive bagtanker.

> Men jeg kan have svært ved at forstå visse piercinger, og de mennesker der
> får dem, og derfor stiller jeg spørgsmål.

Hvilke piercinger er det? Nogen til lyst, andre til pynt.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-10-06 20:41

nana sørensen wrote:
> [...]
>
> Når jeg siger "I", så mener jeg jer, der ikke har piercinger og har
> svært ved a tforstå hvorfor man skulle ønske at have dem og samtidig

Jeg kan ikke forstå at det kan hdise dig op, at vi ikke deler synspunkter.
Herregud - jeg kunne finde på at betale 800.000 for en bil, men ville da da
kun have smil til overs for dem der synes jeg havde jord i hovedet ...

Det er din nærmeste religiøse holdning til piercing og kropskunst der får
mig til at stille spørgsmålstegn..

/FL

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 01:02

> [...]
> da kun have smil til overs for dem der synes jeg havde jord i hovedet ...

Jeg hiser mig generelt meget op, når udseende pludselig skal afgøre om man
er syg i hovedet. Det ville svare til at jeg mente at alle rødhårede var
syge i låget, og at jeg nægtede at forholde mig til at det måske ikke var
sådan. Du generaliserer helt overdrevet.

> Det er din nærmeste religiøse holdning til piercing og kropskunst der får
> mig til at stille spørgsmålstegn..
>
> /FL

Religiøs omkring piercinger? Næh... jeg er måske mest religiøs omkring ikke
at blive beskyldt for at være syg og selvdestruktiv, fordi vi ikke deler
skønhedsideal.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 14-10-06 10:09

> Man kan minimere smerten, men ikke fjerne den. Hvis man kunne, så ville
> 99% der skal pierces gøre det. Ergo har selve smykket ikke umiddelbart
> noget med smerten som formal at gøre.

Jeg er ikke sikker på, at det ville være helt så interessant, for helt så
mange, hvis ikke der også var elementet med smerte.

Af den simple årsag at en del at de piercinger man ser kunne skiftes ud med
ikke-permanente løsninger, såsom ringe der kan sættes om læben men ikke går
gennem læben osv. osv.

> [...]
> begrebet "de fleste". Jeg er selv en del af de mennesker, snakker med de
> mennesker og har arbejdet som piercer. jeg har mødt MANGE mennesker.

Glemmer du ikke, at piercinger ikke altid er som her i DK?

Og selv med udelukkende fokus på det, hvad så med de som faktisk bliver
piercet igen og igen, fordi det handler om selvhad og lyst til
selvdestruktion (uagtet om de er klar over dette selv, eller ej)?

Hvis man færdes i et miljø, og det er oftest det man gør, så "ser" man kun
det som hører dette miljø til - og tilmed kun det som menneskerne i dette
miljø ønsker man skal se.

Men verden er jo ikke kun vores begrænsede miljøer.

Jeg har set adskillige mennesker med piercinger i "hele" ansigtet, og når
jeg har siddet og betragtet deres ansigtsmimik, deres kropssprog og deres
adfærd et par stationer f.eks. - så er jeg ikke meget i tvivl om, at de ikke
har det godt med sig selv, og/eller i deres krop.

Jeg har også set mennesker, som tilsyneladende blot synes det er smukt og
dekorativt - men så har de typisk ikke så mange piercinger.

Dette er selvfølgelig min egen bedømmelse, og hvis du vil feje den af som
værende fordomme - er det sådan det er.

> Ja, til stede. Men det er den også ved et almindeligt sår. Jeg har vist
> heller ikke argumenteret for at der ikke er risici.

Jamen, man påfører jo heller ikke almindeligvis sig selv sår med fuldt
overlæg - vel?

> Til gengæld er ardannelsen til at overse, hvis man passer dine piercinger
> som man skal og bruger korrekt smykke.

Når man har haft en ring i navlen eller andet steds i tilpas lang tid, til
den er hele helt op - så vil der for altid være et hul der, det er det som
ardannelsen sørger for.

Ardannelse er ikke nødvendigvis begrænset til det man ser, når man har haft
f.eks. et brandsår.

> Men dem der ikke syntes de samme ting er smukke, de er syge?

Det har jeg jo som sagt ikke skrevet, vel

Jeg tror godt, at man kan vælge at gøre skade på sig selv, uden ligefrem at
være "syg". I dag har normaliteten vide rammer (heldigvis!), og nogle vælger
altså sådan - det bliver de ikke "syge" af.

> Jeg mener ikke at det sekunds smerte er en skade. Det er bare uungåeligt
> og til at overse, hvis man ønsker sig en piercing fordi den vil gøre en
> glad.

Jamen, det permanente hul man skaber i kroppen er ikke naturligt, det er en
skade.

At man så synes det er en smuk skade, forandrer jo ikke ved, at man har
påført sig selv en skade.

> Var du da syg?

Nej.

> Selvdestruktiv? nej, vel?

Jo, det var jeg måske nok - ikke i voldsom grad (synes jeg, jeg følte mig
sådan set ikke selvdestruktiv) - men nok til at jeg valgte at påføre mig
selv skade.

> Jeg arbejde i øvrigt hos Gorlubb en kort overgang og kan kun anbefale
> dem.

Jeg kan også anbefale dem - min datter fik lavet sin navlepiercing dér, og
var lykkelig for, at jeg havde henvist hende til dem. Proffesionelt, god
hygiejne og med fokus på at skabe "tryghed" for kunden.

> Jeg beskylder ingen for noget. Jeg kan bare ikke tilføje "Nogen, men ikke
> Nusle" efter hver sætning.

Klart nok

> Det er netop det jeg vil frem til. Det KAN nemlig sagtens føles godt og
> rigtigt, uden at der er selvdestruktive bagtanker.

Det er jeg enig i - men der er bare visse risici som jeg selv viger tilbage
fra, og som jeg derfor har svært ved at forstå, at andre udsætter sig selv
for.

F.eks. risikoen for at miste følelsen i brystvorten, risikoen for
infektioner steder på kroppen, hvor jeg bare ikke vil have infektion (f.eks.
mine skamlæber osv.)

Større (som i tykkere) ringe diverse steder, så man selv efter man tager
smykket ud for altid har forandret sig selv - har jeg også meget vanskeligt
ved at forstå.

> Hvilke piercinger er det? Nogen til lyst, andre til pynt.

Nu har jeg nævnt et par stykker - jeg føler ikke behov for at nævne flere

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-10-06 21:18

On Wed, 11 Oct 2006 21:29:19 +0200, "nana sørensen"
<nanatorsk@phobia.dk> wrote:

> Hvorfor er det at lige præcis DU ved hvorfor folk gør som de gør, faktisk
>ved du jo nærmest mere end dem der vælger at udsmykke sig sådan?

Puhh Nana Per V og folk i almindeligheds veje er uransaglige - de
fleste har meninger om alt i mellem himmel og jord men fakta er hvis
man har tiltro til sin egen hvad skal man sige dømme evne smag og sig
selv i almindelighed så er det jo skide lige meget hvad folk mener.

indrømmet man skal være meget yin og yang med sig selv for at være
hævet over andre folks meninger ... men når dagen rinder i mod sin
afslutning så er vi fakta aflene i lovet med vores valg fejl mangler
og fortrin

Fra : Per Vadmand

Dato : 11-10-06 22:25

nana sørensen wrote:

> [...]
> faktisk ved du jo nærmest mere end dem der vælger at udsmykke sig
> sådan? Det ville svare til at jeg mente at vide mere om det at være

Somme tider kan udenforstående altså lettere gennemskue folks motiver, end
de selv kan. Hvorfor tror du, folk går til psykolog?

Per V.

Fra : ThomasB

Dato : 12-10-06 00:01

> Somme tider kan udenforstående altså lettere gennemskue folks motiver, end
> de selv kan. Hvorfor tror du, folk går til psykolog?

For at tale med folk der ikke projicerer deres eget lort?

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-10-06 07:57

> For at tale med folk der ikke projicerer deres eget lort?

*lol*

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : nana sørensen

Dato : 12-10-06 10:08

> Somme tider kan udenforstående altså lettere gennemskue folks motiver, end
> de selv kan. Hvorfor tror du, folk går til psykolog?
>
> Per V.

Jeg tror ikke på at lige præcis du ved det bedre end alle andre, desværre.
Jeg kan ikke forestille mig at du har forsket/forhørt dig seriøst om emnet,
men jeg tror derimod at du har en forfærdelig masse fordomme.

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-10-06 10:18

nana sørensen wrote:

> [...]
> desværre. Jeg kan ikke forestille mig at du har forsket/forhørt dig
> seriøst om emnet, men jeg tror derimod at du har en forfærdelig masse
Du tror? Er det ikke fordomme? Jeg har en mening om tingene baseret på et
langt livs erfaringer og uddannelse, som jeg giver udtryk for. Nøjagtigt som
alle andre i disse diskussionsgrupper. Og det dér "bedre end alle andre" -
hvorfra ved du, at "alle andre" mener noget andet?

Per V.

Fra : nana sørensen

Dato : 12-10-06 18:57

> [...]
> som alle andre i disse diskussionsgrupper. Og det dér "bedre end alle
> andre" - hvorfra ved du, at "alle andre" mener noget andet?

Jeg tror der, fordi dine udtalelser beviser det. Du har intet at have din
mening i overhovedet, du tror bare du ved noget om noget du ikke har
undersøgt en skid. Det er vist at betegne som en fordom ikke? Jeg dyrker
ikke fordomme, jeg kan jo bare høre på dig at du ikke ved hvad du taler om.
Jeg færdes selv et miljø, som du åbenbart tror er befængt med selvhadende og
selvdestruktive mennesker. Gør du? Jeg tror det ikke. Jeg ved til gengæld
hvad jeg taler om. det gør du åbenlyst ikke.

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-10-06 22:07

nana sørensen wrote:

> Jeg tror der, fordi dine udtalelser beviser det.

Vrøvl. Mine udtalelser udtrykker min mening, hverken mere eller mindre.

Du har intet at have
> din mening i overhovedet, du tror bare du ved noget om noget du ikke
> har undersøgt en skid.

Jeg har ikke personligt undersøgt det, men har læst artikler og beskrivelser
af folk, jeg anser for kompetente på området. Det er sådan, man bliver
klogere.

> Jeg dyrker ikke fordomme, jeg kan jo bare høre på dig at du ikke ved
> hvad du taler om.

Jeg ved, hvad jeg taler om. Du mener bare noget andet. Det er det hele.

Jeg færdes selv et miljø, som du åbenbart tror er
> befængt med selvhadende og selvdestruktive mennesker. Gør du? Jeg
> tror det ikke. Jeg ved til gengæld hvad jeg taler om. det gør du
> åbenlyst ikke.

Kunne man måske forvente, at du på et tidspunkt begynder at argumentere i
stedet for bare at skrive, hvad der kan koges sammen til "Øv bøv"?

Per V.

Fra : nana sørensen

Dato : 12-10-06 22:25

> Vrøvl. Mine udtalelser udtrykker min mening, hverken mere eller mindre.

Jeps. Problemet er, at din mening omkring det her er en fordom.

> Du har intet at have
>
> Jeg har ikke personligt undersøgt det, men har læst artikler og
> beskrivelser af folk, jeg anser for kompetente på området. Det er sådan,
> man bliver klogere.

Nej, du har netop ikke undersøgt det personligt. Mener du, at en samling
artikler (kan ikke forestille mig at noget relevant og sandt kan findes.)
fortæller mere om et emne, end dem der rent faktisk gør sådan/er sådan?
Ville je gkunne fortælle mere om 2. verdenskrig, end en der var der, bare
fordi jeg havde læst en bog?
Kom da i øvrigt bare med alle de ting du har læst. Jeg kan ikke vente med at
grine af det.

> Jeg ved, hvad jeg taler om. Du mener bare noget andet. Det er det hele.

Du ved ikke hvad du taler om, hvis du mener at alle folk med piercinger er
tabere eller selvdestruktive.

> Jeg færdes selv et miljø, som du åbenbart tror er
>
> Kunne man måske forvente, at du på et tidspunkt begynder at argumentere i
> stedet for bare at skrive, hvad der kan koges sammen til "Øv bøv"?

Kunne du forventes på noget tidspunkt at forsøge at SE argumenter og måske
også en smule ud over din egen næsetip?

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-10-06 23:22

nana sørensen wrote:

> [...]
> samling artikler (kan ikke forestille mig at noget relevant og sandt
> kan findes.) fortæller mere om et emne, end dem der rent faktisk gør

Ja, selvfølgelig. Hvorfor tror du egentlig, man afhører vidner i en retssag?

Per V.

Fra : nana sørensen

Dato : 13-10-06 15:08

> Ja, selvfølgelig. Hvorfor tror du egentlig, man afhører vidner i en
> retssag?
>

> Per V.

Der tabte du mig, og svarede ikke på mit spørgsmål. Hvis jeg læste en bog om
dig, som nogle andre har skrevet, ved jeg så mere om dig end du selv gør?

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-10-06 15:52

nana sørensen wrote:
> [...]
>>

> Der tabte du mig, og svarede ikke på mit spørgsmål. Hvis jeg læste en
> bog om dig, som nogle andre har skrevet, ved jeg så mere om dig end

Det er jo det, jeg skrev - det med vidnerne - somme tider kan udenforstående
bedre bedømme objektivt. Det er blandt andet derfor, vi overhovedet uddanner
fagfolk. En person med blindtarmsbetændelse ved muligvis alt om, hvor ondt
det gør, men ikke nødvendigvis hvordan man kurerer den.

Per V.

Fra : nana sørensen

Dato : 13-10-06 19:44

> [...]
> overhovedet uddanner fagfolk. En person med blindtarmsbetændelse ved
> muligvis alt om, hvor ondt det gør, men ikke nødvendigvis hvordan man

Man kan ikke sammenligne en blindtarmsbetændelse med et psykisk motiv for at
gøre som man gør. Der er stor forskel på kroppens reaktioner og på sindets
reaktioner.

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-10-06 22:13

nana sørensen wrote:

> Man kan ikke sammenligne en blindtarmsbetændelse med et psykisk motiv
> for at gøre som man gør. Der er stor forskel på kroppens reaktioner
> og på sindets reaktioner.

Det gør jeg heller ikke. Jeg sammenligner det, at fagfolk eller andre med
viden og erfaring og uden personlig ivnolvering ofte kan udtale sig med en
vis objektivitet.

Per V.

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 01:04

> [...]
> viden og erfaring og uden personlig ivnolvering ofte kan udtale sig med en

Ja, og det er så der jeg mener at ingen ekspert kan vide mere end nogen har
fortalt ham. Man kan ikke studere sig til hvad der foregår i folks hovede,
medmindre de siger noget og der tvivler jeg så en del på at nogen person
selv har været piercet og udtalt: Alle piercede er syge.

Fra : Per Vadmand

Dato : 14-10-06 17:33

nana sørensen wrote:

> [...]
> i folks hovede, medmindre de siger noget og der tvivler jeg så en del
> på at nogen person selv har været piercet og udtalt: Alle piercede er

Jeg siger ikke, at alle piercede er syge. Jeg siger, at det er sygeligt
frivilligt at tilføje sig selv unødig smerte ved at skamfere sin krop.

Per V.

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 19:26

> Jeg siger ikke, at alle piercede er syge. Jeg siger, at det er sygeligt
> frivilligt at tilføje sig selv unødig smerte ved at skamfere sin krop.
>
> Per V.

Okay, så du mener at de OPFØRER sig sygeligt, de Er ikke dygelige. Nååh, så
er jeg meget mere rolig. (Argh, man...)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-10-06 00:09

> [...]
> og selvdestruktive mennesker. Gør du? Jeg tror det ikke. Jeg ved til
> gengæld hvad jeg taler om. det gør du åbenlyst ikke.

Modspørgsmål:

Hvis du befinder dig i en gruppe af unge der laver kriminalitet - tror du så
de synes de er forfærdelige mennsker?

/FL

Fra : nana sørensen

Dato : 13-10-06 15:09

> [...]
>
> Hvis du befinder dig i en gruppe af unge der laver kriminalitet - tror du
> så de synes de er forfærdelige mennsker?

Næh, men er kriminelle forfærdelige mennesker i dine øjne? Der er i øvrigt
stor forskel på moral mht. kriminalitet osv. og om noget er smukt eller ej
og om det er selvdestruktivt.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-10-06 15:36

> [...]
> stor forskel på moral mht. kriminalitet osv. og om noget er smukt eller

Ahr .. har nu vanskeligt ved at se det smukke i det.

Selvdestruktivt? - dem om det ! - ser større problem for deres ofre !!

/FL

Fra : nana sørensen

Dato : 13-10-06 19:45

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> Ahr .. har nu vanskeligt ved at se det smukke i det.

Jah, men er du ikke med på at nogen/mange finder det smukt, selvom du ikke
selv syntes det?

> Selvdestruktivt? - dem om det ! - ser større problem for deres ofre !!

"Ofre"? Hvem er det der er deres ofre?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-10-06 20:43

nana sørensen wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> Jah, men er du ikke med på at nogen/mange finder det smukt, selvom du
> ikke selv syntes det?

> "Ofre"? Hvem er det der er deres ofre?

Tænk dig om en extra gang - eller har du ikke fået stjålet noget, eller set
en blive smadret ude i byen.

Hvis ikke det er hint nok, vil jeg uden tøven erklære dig for dum ..

/FL

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-10-06 22:14

Frank Leegaard wrote:

> Tænk dig om en extra gang - eller har du ikke fået stjålet noget,
> eller set en blive smadret ude i byen.
>
> Hvis ikke det er hint nok, vil jeg uden tøven erklære dig for dum ..

Frank og Nana - jeres citatteknik er horribel. Slet venligst tidligere
indlæg undtagen præcis det, I svarer på, så man ikke skal scrolle gennem
hele tråden hver gang.

Per V.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-10-06 22:57

> Frank og Nana - jeres citatteknik er horribel. Slet venligst tidligere
> indlæg undtagen præcis det, I svarer på, så man ikke skal scrolle gennem
> hele tråden hver gang.

Vi har jo scrollmus ..

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 13-10-06 23:58

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har jo scrollmus ..

Hvor ofte skifter i? Hver uge, måned? ;)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-10-06 00:16

ThomasB wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor ofte skifter i? Hver uge, måned? ;)

Køber kvalitet .. holder i årevis ..

/FL

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 01:07

> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor ofte skifter i? Hver uge, måned? ;)

Hver time?

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 01:07

> Frank og Nana - jeres citatteknik er horribel. Slet venligst tidligere
> indlæg undtagen præcis det, I svarer på, så man ikke skal scrolle gennem
> hele tråden hver gang.
>
> Per V.

Undskylder....

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 01:06

"

> Tænk dig om en extra gang - eller har du ikke fået stjålet noget, eller
> set en blive smadret ude i byen.
>
> Hvis ikke det er hint nok, vil jeg uden tøven erklære dig for dum ..
>
> /FL

Snakker du om piercede folk, eller om kriminelle? Jeg har ikke påstået noget
som helst mht. selvdestruktivitet og kriminelle. Hvis du er typen der føler
dig pisset af af så lidt, og føler trang til at kalde folk dumme, fordi du
kegler helt ud, så forsøg at udtrykke dig lidt klarere, så du ikke kommer i
sådan en føl situation igen. Du er nemlig lettere anstregende nu.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-10-06 02:11

On Sat, 14 Oct 2006 02:06:11 +0200, "nana sørensen"
<nanatorsk@phobia.dk> wrote:

>Snakker du om piercede folk, eller om kriminelle?

nej jeg er bange for hvis du læser det han skriver er han mener du er
dum - ikke om du er kriminel ... det er ikke pænt af ham at skrive den
slags - men du burde nu ikke svare på det Nana

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-10-06 11:40

nana sørensen wrote:
> [...]
> kalde folk dumme, fordi du kegler helt ud, så forsøg at udtrykke dig
> lidt klarere, så du ikke kommer i sådan en føl situation igen. Du er

hvis du omhyggeligt genlæser tråden, vil du opdage at nu taler vi
kriminalitet. Det svarede du på at du synes var smukt. Nuvel - Har da set
"Clockwork Orange" og andre film hvor man svælger i æstetikken i volden.

Derfor var mit svar som det var.

Læs lige lidt op i indlæggende...

/FL

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 19:27

> [...]
> "Clockwork Orange" og andre film hvor man svælger i æstetikken i volden.

Ja ja... Sorry at jeg ikke kan adskille den ene slags mundlort fra den
anden, det erjeg ked af. Gjorde det godt at sige det?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-10-06 20:43

nana sørensen wrote:

> Ja ja... Sorry at jeg ikke kan adskille den ene slags mundlort fra den
> anden, det erjeg ked af. Gjorde det godt at sige det?

Nej - for når jeg genlæser min egen tråd kan jeg godt se at jeg ikke skrev
præcist og det godt kunne misforståes.

Så fejlen er nok så meget min !

/FL

Fra : Frank Leegaard

Dato : 11-10-06 13:46

> Ingen. Eller til nød en vielses- eller forlovelsesring. Og så selvfølgelig
> ordener og en slipsenål. Men hverkken halskæder eller ørenringe.
>
> Piercinger er for tabere.

Enig - man sætter sig i bås med ""cuttere" og andre selvskadere/-skændere

/FL

Fra : nana sørensen

Dato : 11-10-06 18:40

> Enig - man sætter sig i bås med ""cuttere" og andre selvskadere/-skændere
>
> /FL

Nej, det gør "man" ikke. Det gør i. Hvem er så den mest triste?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-10-06 01:08

> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> Nej, det gør "man" ikke. Det gør i. Hvem er så den mest triste?

Enig i at jeg dommer - men sgu ikke i at jeg er geningsmand.

/FL

Fra : DøJubiiDø

Dato : 11-10-06 20:04

> Ingen. Eller til nød en vielses- eller forlovelsesring. Og så selvfølgelig
> ordener og en slipsenål. Men hverkken halskæder eller ørenringe.
>
> Piercinger er for tabere.

Her er jeg uenig: Jeg kender 5 fyre med piercinger, og kun de 4 er tabere.

Fra : nana sørensen

Dato : 11-10-06 20:30

"DøJubiiDø" <sexchikane01@jubii.dk> wrote in message

> Her er jeg uenig: Jeg kender 5 fyre med piercinger, og kun de 4 er tabere.

De fleste venner jeg ahr har piercing og/eller tatoveringer. Kun een er en
"taber".

Fra : ThomasB

Dato : 11-10-06 22:05

> De fleste venner jeg ahr har piercing og/eller tatoveringer. Kun een er en
> "taber".

Det fortæller så, at du har ca 1-2 venner

Fra : nana sørensen

Dato : 12-10-06 10:09

> Det fortæller så, at du har ca 1-2 venner

In your dreams. Jeg er heldigvis ikke så indspist at jeg kun kan holde ud at
have een ven.

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-10-06 10:49

> In your dreams. Jeg er heldigvis ikke så indspist at jeg kun kan
> holde ud at have een ven.

Er det en særlig kvalitet at have mange venner?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-10-06 16:06

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote in message

> Er det en særlig kvalitet at have mange venner?

Ikke alle kan skelne mellem venner og bekendte ..

/FL

Fra : nana sørensen

Dato : 12-10-06 18:58

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> Ikke alle kan skelne mellem venner og bekendte ..
>
> /FL

Næh, men man kan være så heldig at have begge dele.

Fra : nana sørensen

Dato : 12-10-06 18:58

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote in message

> Er det en særlig kvalitet at have mange venner?
>
> --
> -Jens B.
>
> D.e.f.f.e.s.

Næh, men det er en særlig kvalitet at være så åben og fordomsfri at det kan
lade sig gøre at have vidt forskellige venner, som man aldrig ville betegne
som tabere.

Fra : ThomasB

Dato : 12-10-06 19:13

> [...]

> Næh, men det er en særlig kvalitet at være så åben og fordomsfri at det
> kan lade sig gøre at have vidt forskellige venner, som man aldrig ville

Jeg har en del venner som jeg vil betegne som tabere - og de er lige så godt
venner af den grund.

Fra : nana sørensen

Dato : 12-10-06 22:26

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en del venner som jeg vil betegne som tabere - og de er lige så
> godt venner af den grund.

Definer taber. Man kan tabe i et spil, og så er man taber, indtil man
vinder en anden gang.

Fra : ThomasB

Dato : 13-10-06 00:03

> Definer taber. Man kan tabe i et spil, og så er man taber, indtil man
> vinder en anden gang.

En taber er en person med piercinger
(du ved vist godt hvad jeg mener med taber...)

I min provokerende teenagetid (og lidt efter) havde jeg ring i næsen (ylk),
et par stykker i ørene, blev tatoveret, Nørgaard-tøj var det eneste der
duede og jeg skatede i skole..
Når jeg tænker over det, er det egentligt ufatteligt at jeg fik job på
Berlingeren.. (det var før piercinger blev populære)

Der er i øvrigt ingen tvivl om at jeg gjorde det for at få opmærksomhed,
hvilket virkede fint

Fra : nana sørensen

Dato : 13-10-06 15:13

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> En taber er en person med piercinger
> (du ved vist godt hvad jeg mener med taber...)

Næh, jeg forstår absolut ikke hvilke paralleler du drager mellem smykker
igennem huden og ordet taber. Hvad er det du mener man taber?

> I min provokerende teenagetid (og lidt efter) havde jeg ring i næsen
> (ylk), et par stykker i ørene, blev tatoveret, Nørgaard-tøj var det eneste
> der duede og jeg skatede i skole..

Jeps jeps. Dit var en fase, mit er ikke. Er det så svært at forstå at ikke
alle gør det samme?

> Når jeg tænker over det, er det egentligt ufatteligt at jeg fik job på
> Berlingeren.. (det var før piercinger blev populære)

Jah, helt ufattelig tanke at man ikke skulle dømme folk på deres udseende.

> Der er i øvrigt ingen tvivl om at jeg gjorde det for at få opmærksomhed,
> hvilket virkede fint

Er det faldet dig ind at NOGEN måske er ret ligeglade med opmærksomheden,
men finder det smukt? At jeg har piercinger og syntes de er smukke har sgu
intet med opmærksomhed at gøre. Hvis jeg ville have opmærksomhed, så kunne
jeg have taget alle de penge jeg har brugt på tattoos og piercinger og brugt
dem på at ligne britney spears eller en anden "sexet" type. Så havde jeg nok
fået en del mere opmærksomhed.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-10-06 16:33

> Jeps jeps. Dit var en fase, mit er ikke.

Selvfølgelig er det en fase. Den har muligvis en anden længde end Thomas',
men en fase er det sgu'. Du er ualmindelig naiv, hvis du tror, du har samme
holdning til dette og andre emner hele livet igennem. Er du mon i din naive
fase?

> Jah, helt ufattelig tanke at man ikke skulle dømme folk på deres
> udseende.

Fakta er, at alle bedømmer hinanden på hinandens udseende. Det gør jeg, det
gør du, det gør Per Vadmand, det gør alle. Du går jo selv mere end
almindeligt op i at blive bedømt på dit udseende. Kan du virkelig ikke se
det?

> Er det faldet dig ind at NOGEN måske er ret ligeglade med
> opmærksomheden, men finder det smukt?

Den lader vi lige stå et øjeblik. Måske du skulle nærlæse (og tænke lidt
over), hvad du selv skriver?

> At jeg har piercinger og syntes
> de er smukke har sgu intet med opmærksomhed at gøre.

Så naiv er du ikke, vel?

> [...]
> brugt på tattoos og piercinger og brugt dem på at ligne britney
> spears eller en anden "sexet" type. Så havde jeg nok fået en del mere

Du er tydeligvis i din naive fase.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : nana sørensen

Dato : 13-10-06 19:49

> [...]
> men en fase er det sgu'. Du er ualmindelig naiv, hvis du tror, du har
> samme holdning til dette og andre emner hele livet igennem. Er du mon i

Nej, jeg er i den fase der fortæller mig, at alt ikke nødvendigvis er noget
man skal komme over, selvom andre mener det. Man kan vel kalde det den fase
hvor man tænker selv, og ikke nædvendigvis ligger under andres pres.

> [...]
> det gør du, det gør Per Vadmand, det gør alle. Du går jo selv mere end
> almindeligt op i at blive bedømt på dit udseende. Kan du virkelig ikke se

Nej, det går jeg netop ikke op i. Jeg går op i at andre har nogle ret sære
formodninger, bare fordi jeg har andre skænhedsidealer. hvis ingen sagde
noget om mine piercinger, ville jeg da heller ikke plapre videre om det.

> Den lader vi lige stå et øjeblik. Måske du skulle nærlæse (og tænke lidt
> over), hvad du selv skriver?

Jeg tænker fint. Det var ikke mig der startede med at sige at piercede folk
er syge. Sorry. A tjeg så ikke kan lade den stå uimodsagt, det er så fordi
jeg generelt har et problem med fordomme.

> Så naiv er du ikke, vel?

Kald det naiv. Jeg kalder det forskellighed.

> Du er tydeligvis i din naive fase.

Ja, og du er tydeligvis i en lidt kedelig fase, hvor du mener at alle burde
se de samme ting som dig og have de samme holdninger. Der er sjovere, der
hvor jeg er.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-10-06 20:45

nana sørensen wrote:
> [...]
> noget man skal komme over, selvom andre mener det. Man kan vel kalde
> det den fase hvor man tænker selv, og ikke nædvendigvis ligger under

Er du så naiv at du tror at dine tattooes og piercinger er for din egen
skyld, og ikke for at udsende en vis slags signaler?

/FL

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 01:09

> Er du så naiv at du tror at dine tattooes og piercinger er for din egen
> skyld, og ikke for at udsende en vis slags signaler?
>
> /FL

Hvad er det du tror jeg er ude efter ? Negativ opmærksomhed? Jeg er
heldigvis typen som ikke har nogen problemer med at tiltrække positiv
opmærksomhed, så det er ikke det.
Jeg har ikke piercinger for at andre skal reagere på det. Hvad skulle det
gavne mig? Jeg tænker aldrig over dem til hverdag. De sidder, er en del af
min krop, som jeg er glad for. Forsøger du at tiltrække opmærksomhed med din
næse/lår/whatever eller?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-10-06 11:44

nana sørensen wrote:

> [...]
> en del af min krop, som jeg er glad for. Forsøger du at tiltrække
> opmærksomhed med din næse/lår/whatever eller?

Den køber jeg simpelthen ikke. Der er sgu da en grund til at man lader sig
pierce eller køber en Armanihabit.

Har du virkelig så lidt selvindsigt at du ikke godt ved, at alt giver en
behovstilfredsstillelse og det bunder i andres mennskers accept eller
beundring for samme?

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 14-10-06 12:54

> [...]
> Har du virkelig så lidt selvindsigt at du ikke godt ved, at alt giver en
> behovstilfredsstillelse og det bunder i andres mennskers accept eller

Eller accepteret af en "kultur"..

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-10-06 14:35

ThomasB wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
>
> Eller accepteret af en "kultur"..

Jepper .. eller signaler et gruppeforhold...

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 14-10-06 14:49

> Jepper .. eller signaler et gruppeforhold...

Vi er flokdyr - og det kan være svært i en globaliseret verden.

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 19:32

> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
>
> Eller accepteret af en "kultur"..

Hvilken kultur taler vi om? Sub-kultur? Jeg har masser af venner/bekendte,
som heller ikke finder piercinger smukke. Det skiller os ikke ad.

Fra : ThomasB

Dato : 15-10-06 00:36

> Hvilken kultur taler vi om? Sub-kultur? Jeg har masser af venner/bekendte,
> som heller ikke finder piercinger smukke. Det skiller os ikke ad.

Selvom man tilhører en kultur (f.eks subkultur) kan man sagtens have venner
og bekendte udenfor kulturen.

Fra : nana sørensen

Dato : 15-10-06 13:08

> Selvom man tilhører en kultur (f.eks subkultur) kan man sagtens have
> venner og bekendte udenfor kulturen.

Ja da. Jeg tilhører bare ikke nogen sub-kultur, hvis du ikke dømmer mig på
mit udseende. Det skulle da lige været NHF-nørdekulturen så.

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 19:31

> Den køber jeg simpelthen ikke. Der er sgu da en grund til at man lader sig
> pierce eller køber en Armanihabit.

ja, jeg finder det smukt. MEGET smukt endda. Jeg har ikke behov for at
udstråle rigdom, så derfor køber jeg ikke en armanihabit. Jeg syntes nemlig
ikke at de er særlig pne og rigdom i sig selv syntes jeg ikke er så
skidesjovt at jeg ville gide at gå i armanihabit. Min grund til at pierce
mig er at jeg finder det smukt, føler mig smukkere. Man kan nok godt sige at
jeg tænder mere på mig selv som piercet. Det gør mig glad.

> Har du virkelig så lidt selvindsigt at du ikke godt ved, at alt giver en
> behovstilfredsstillelse og det bunder i andres mennskers accept eller
> beundring for samme?
>
> /FL

Hvis jeg var ude efter accept, så havde jeg ikke valgt denne udtryksform.
Det giver nemlig ikke særlig meget accept eller beundring. Det kan jeg til
gengæld godt abstrahere fra, fordi jeg får en personlig lykke ud af det. Jeg
bliver ikke noget mere eller mindre af hvad folk mener om mig på den måde.
Jeg får piercinger af samme grund som andre kvinder går med halskæder,
plukker øjenbryn, køber tøj osv. For at tage mig ud fra den side jeg mener
ser bedst ud i mine egne øjne. jeg følger generelt ikke modeverdenen særlig
nøje, da jeg ikke finder de fleste ting i den smukt.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-10-06 20:45

nana sørensen wrote:
> [...]
> mine egne øjne. jeg følger generelt ikke modeverdenen særlig nøje, da
> jeg ikke finder de fleste ting i den smukt.

At gå i klunsertøj og ikke kunne gå i andet, er da lige så meget en etikette
som at gå i armanitøj. Hver sin lyst.

En Citroën 2CV forsøger da lige så meget at udsende signaler som en stor
Mercedes. Signalerne er bare forskellige...

/FL

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 21:03

> At gå i klunsertøj og ikke kunne gå i andet, er da lige så meget en
> etikette som at gå i armanitøj. Hver sin lyst.

Tjah--- Jeg siger ikke at det ikke udsender signaler. Jeg beskæftiger mig
bare forbløffende lidt med de signaler, da de betyder noget andet for mig
end de gør for andre.

> En Citroën 2CV forsøger da lige så meget at udsende signaler som en stor
> Mercedes. Signalerne er bare forskellige...
>
> /FL

Sikkert. Jeg er bare ikke storforbuger af andres accept og beundring og
huske bilmærket, men det var sådan en rød ferrarilignende wwroooommm-model.
De var så igang med at designe LYDEN som døren sagde, når den smækkede! Den
skulle ikke sige smækk, men sssmmæææk. DET er sgu sært.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-10-06 23:15

nana sørensen wrote:

> [...]
> wwroooommm-model. De var så igang med at designe LYDEN som døren
> sagde, når den smækkede! Den skulle ikke sige smækk, men sssmmæææk.

Nej da - Verden er et iscenesat sted. Erkend det ....

Man skal ikke tro man er mere original end som så. Vi er alle sammen produkt
af et eller andet.

/FL

Fra : nana sørensen

Dato : 15-10-06 00:16

> Nej da - Verden er et iscenesat sted. Erkend det ....
>
> Man skal ikke tro man er mere original end som så. Vi er alle sammen
> produkt af et eller andet.
>
> /FL

iscenesat... Tjah. Måske har du ret.
Jeg tror sgu heller ikke at jeg er mere original end andre mennesker.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-10-06 00:11

> [...]
>>

> Næh, men det er en særlig kvalitet at være så åben og fordomsfri at det
> kan lade sig gøre at have vidt forskellige venner, som man aldrig ville

Rigtige venner er sgu da aldrig tabere i dine øjne.

Du finder da kvaliteter hos dem som gør at du ikke anser dem tabere

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 13-10-06 00:48

> Rigtige venner er sgu da aldrig tabere i dine øjne.
>
> Du finder da kvaliteter hos dem som gør at du ikke anser dem tabere

Nej nej, med *rigtige* venner taler man åbent om at de f.eks er tabere eller
bumser.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-10-06 14:32

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse

> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Nej nej, med *rigtige* venner taler man åbent om at de f.eks er tabere
> eller bumser.

Hvad har du som definition på en taber da?

Misbrugsproblemer? Voldelig adfærd:

Name it!

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 13-10-06 14:42

> Hvad har du som definition på en taber da?
>
> Misbrugsproblemer? Voldelig adfærd:

Jep, kombineret med arbejds-/hjemløshed.

Fra : nana sørensen

Dato : 13-10-06 15:14

> Jep, kombineret med arbejds-/hjemløshed.

Du mener at alle arbejdsløse er tabere? Wow...

Fra : ThomasB

Dato : 13-10-06 18:46

> Du mener at alle arbejdsløse er tabere? Wow...

Så havde jeg ikke skrevet "kombineret" vel?

Måske skulle du læse hvad jeg skriver´?

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-10-06 18:52

> Så havde jeg ikke skrevet "kombineret" vel?
>
> Måske skulle du læse hvad jeg skriver´?

Hav lidt tålmoddighed med nana. Hun er inde i en fase...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : nana sørensen

Dato : 13-10-06 19:50

> "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in message

> Hav lidt tålmoddighed med nana. Hun er inde i en fase...

> [...]

Nej, hvor du morer dig. Jeg kunne også dårligt more mig mere uden at brække
mig.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-10-06 19:54

Fra : ThomasB

Dato : 14-10-06 00:01

> Hav lidt tålmoddighed med nana. Hun er inde i en fase...

Nu du siger det..

I øvrigt, synes du ikke det er lidt pudsigt, at nana er så meget i forsvar
og forventer en bestemt reaktion?

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 01:11

> Nu du siger det..
>
> I øvrigt, synes du ikke det er lidt pudsigt, at nana er så meget i forsvar
> og forventer en bestemt reaktion?

jeg forventer ikke, jeg er realistisk. Med de fordomme, som folk spytter ud
her, kan det så undre? Bare fordi jeg ikke forstår det, og ikke syntes det
er fedt, må jeg jo stadig acceptere at de tåbenbart er sådan nogle mennesker
har det. Jeg kan nemlig godt holde ud at folk ikke er enige med mig, og
lever deres liv på en anderledes, men sikkert lige så god måde.

Fra : ThomasB

Dato : 14-10-06 14:47

> jeg forventer ikke, jeg er realistisk.

Hvis der kun er en ting der er realistisk for dig, vil du så ikke forvente
det realistiske?

> Med de fordomme, som folk spytter ud her, kan det så undre?

Har du overvejet om du er med til at fremprovokere fordommene?

Man ser samme "mønster" hos mange minoriteter (f.eks homoseksuelle), som er
meget hurtige til at "forvente" en bestemt (negativ) reaktion. Jeg har en
mistanke om, at det er en del at "drivet"...

> Bare fordi jeg ikke forstår det, og ikke syntes det er fedt, må jeg jo
> stadig acceptere at de tåbenbart er sådan nogle mennesker har det.

Jamen, jeg er da overbevist om at de fleste accepterer, at du er piercet -
forventer du andet?

> Jeg kan nemlig godt holde ud at folk ikke er enige med mig, og lever deres
> liv på en anderledes, men sikkert lige så god måde.

Hvorfor bringer du det på bane?

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 19:36

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis der kun er en ting der er realistisk for dig, vil du så ikke forvente
> det realistiske?

Den må du komme nærmere. jeg forstår ikke spørgsmålet.

> Har du overvejet om du er med til at fremprovokere fordommene?

Hvis jeg fremprovokerer noget, så lå det nok latent i folk. Jeg er ikke
særligt provokerende. Og hvis der ikke skal mere til, så bah, triste folk.

> Man ser samme "mønster" hos mange minoriteter (f.eks homoseksuelle), som
> er meget hurtige til at "forvente" en bestemt (negativ) reaktion. Jeg har
> en mistanke om, at det er en del at "drivet"...

Jeg forventer ikke. Jeg møder verden med åbent sind. Jeg er bare så
realistisk, at mange års uprovokeret gylle fra fremmede ikke undgår at sætte
spor. Jeg begynder ikke at skrige fordom, hvis folk ikke bringer emnet på
bane ved det de siger. Sorry.

> Jamen, jeg er da overbevist om at de fleste accepterer, at du er piercet -
> forventer du andet?

De gør "de fleste" ikke. Måske hvis du mener på den måde at de ikke flår dem
ud og sender mig i dårekisten, men det kalder jeg ikke accept. Hvis folk
tillægger mig sære egenskaber og personlige problemer på baggrund af mit
udseende, så mener jeg ikke at det er accept.

> Hvorfor bringer du det på bane?

Læs det du klippede væk.

Fra : ThomasB

Dato : 15-10-06 00:47

> Den må du komme nærmere. jeg forstår ikke spørgsmålet.

For at forvente noget, må det være realistisk for en, at det sker. Hvis man
kun ser en ting/reaktion som realistisk, vil man da ikke forvente noget
andet (end det der er realistisk for en).

> Hvis jeg fremprovokerer noget, så lå det nok latent i folk. Jeg er ikke
> særligt provokerende. Og hvis der ikke skal mere til, så bah, triste folk.

Undrer det dig slet ikke, at du går så meget op i at forsvare at du/piercede
skulle være selvhadende/opmærksomhedssøgende?

> [...]
> realistisk, at mange års uprovokeret gylle fra fremmede ikke undgår at
> sætte spor. Jeg begynder ikke at skrige fordom, hvis folk ikke bringer

Ok, hvad mener du egentligt med at du er realistisk så?

> [...]
> folk tillægger mig sære egenskaber og personlige problemer på baggrund af
> mit udseende, så mener jeg ikke at det er accept.

Alle bliver bedømt på deres udseende - det viser alle undersøgelser.
Men at folk (be)dømmer dig betyder ikke, at de ikke kan acceptere at du er
piercet.

Jeg har ikke klippet noget væk

Hvorfor bringer du det på bane?

Fra : nana sørensen

Dato : 15-10-06 13:11

> [...]
> man kun ser en ting/reaktion som realistisk, vil man da ikke forvente
> noget andet (end det der er realistisk for en).

Ja, netop. Derfor "Forventer" jeg/er realistisk omkring at møde fordomme, da
det jævnligt sker. Som sagt.

> Undrer det dig slet ikke, at du går så meget op i at forsvare at
> du/piercede skulle være selvhadende/opmærksomhedssøgende?

Jeg startede ikke, og havde aldrig sagt noget hvis ingen havde kommer med de
platte "Sandheder". Alle der har lyst til at debattere bruger vel deres egne
holdninger i debatten? Hvis jeg brugte jeres, så var der ikke så meget debat
i det, vel?

> Ok, hvad mener du egentligt med at du er realistisk så?

At JEG ikke har det skidt eller er sindssyg/bla bla, men at jeg er
realistisk omkring at det jævnligt er det der opstår i folks hoveder, når de
ser mig, fordi det er de tmig erfaring fortæller mig.

> Alle bliver bedømt på deres udseende - det viser alle undersøgelser.
> Men at folk (be)dømmer dig betyder ikke, at de ikke kan acceptere at du er
> piercet.

Accept er ikke = fordomme/forudindagelser.

Fra : ThomasB

Dato : 15-10-06 13:59

> Ja, netop. Derfor "Forventer" jeg/er realistisk omkring at møde fordomme,
> da det jævnligt sker. Som sagt.

Netop, du forventer bestemte reaktioner - og det er med til at fremprovokere
dem.

Børn der ikke reagerer når de bliver drillet, bliver som regel heller ikke
drillet.

> [...]
> de platte "Sandheder". Alle der har lyst til at debattere bruger vel deres
> egne holdninger i debatten? Hvis jeg brugte jeres, så var der ikke så

Nu kan man jo debattere på mange måder. Den ene er at gå i forsvar, en anden
kunne være at argumentere sagligt for hvorfor det ikke er selvdestruktivt at
pierce sig.

Indtil videre har du ikke kunnet svare på, hvad der kendetegner
> [...]

> realistisk omkring at det jævnligt er det der opstår i folks hoveder, når
> de ser mig, fordi det er de tmig erfaring fortæller mig.

Hvem siger at selvdestruktive mennesker har det skidt eller er sindsyge?

> Accept er ikke = fordomme/forudindagelser.

Jo da. De to ting har ikke noget med hinanden at gøre.

Jeg er generelt mod religion, men accepterer religiøse mennesker.

Du glemte at svare på dette.

Fra : nana sørensen

Dato : 13-10-06 19:50

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in message
> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> Så havde jeg ikke skrevet "kombineret" vel?
>
> Måske skulle du læse hvad jeg skriver´?

En skråstreg kan både betyde og og eller. Og måske skulle du slappe lidt
af.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-10-06 19:57

> En skråstreg kan både betyde og og eller. Og måske skulle du slappe
> lidt af.

Måske du skulle få dine skolepenge tilbage? Du forstår åbenlyst ikke dansk.
Det kan selvfølgelig også være, du bare skal slappe lidt af og ikke tage dig
selv *så* alvorligt?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 01:12

> [...]
>
> Måske du skulle få dine skolepenge tilbage? Du forstår åbenlyst ikke
> dansk. Det kan selvfølgelig også være, du bare skal slappe lidt af og ikke

Jeg tager ikke mig selv særligt alvorligt. Åbenbart tager andre mig ret
alvorligt, hvis de mener at jeg er en omvandrende selvtrussel der har det
pikkedårligt. Jeg selv er ret afslappet med hvordan jeg ser ud og er.,

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-10-06 02:13

On Sat, 14 Oct 2006 02:11:46 +0200, "nana sørensen"
<nanatorsk@phobia.dk> wrote:

>Jeg tager ikke mig selv særligt alvorligt. Åbenbart tager andre mig ret
>alvorligt, hvis de mener at jeg er en omvandrende selvtrussel der har det
>pikkedårligt. Jeg selv er ret afslappet med hvordan jeg ser ud og er.,

poster du så ikke et billed eller nogen stykker i dk.binaer :) ?

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-10-06 10:22

> poster du så ikke et billed eller nogen stykker i dk.binaer :) ?

Her må jeg ubetinget støtte op. Vi vil se, hvordan du ser ud.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 14:09

> "Bo M Mogensen" <iojuo2@hfoiw.jfiow> wrote in message

> Her må jeg ubetinget støtte op. Vi vil se, hvordan du ser ud.
>
> --
> -Jens B.

Så i kan svine mig til, klappe hinanden på skuldrene og give hinanden ret i,
at her er rigtignok tale om en syg person? I don´t think so. Du kan finde
dig et freak-show at glo på i stedet.

Fra : ThomasB

Dato : 14-10-06 14:30

> [...]

> i, at her er rigtignok tale om en syg person? I don´t think so. Du kan
> finde dig et freak-show at glo på i stedet.

Jens har sgu ret - du er i en fase.

Mit gæt er at du efter din benægtelse her i denne diskussion, vil forlade
usenet for en periode, tænke lidt over tingene for så at erkende et eller
andet.

Benægtelsen er svær fordi "alle andre er idioter", erkendelsen er svær fordi
man bliver nødt til "påtage sig idotien".

Pøj pøj med det nana.

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 19:18

> [...]
>
> Benægtelsen er svær fordi "alle andre er idioter", erkendelsen er svær
> fordi man bliver nødt til "påtage sig idotien".

Ja ja. Hvis det gør dig lykkeligere at distancere dig fra mine holdninger,
så be my guest. Det eneste du har ret i er, at jeg overvejer at droppe at
diskutere med folk på usenet. De fleste mennesker her kommunikerer på samme
niveau som Bo Warming og det kan godt irritere mig en del.

Fra : ThomasB

Dato : 15-10-06 00:54

> Ja ja. Hvis det gør dig lykkeligere at distancere dig fra mine holdninger,
> så be my guest.

Vil du forklare mig hvorfor du mener, at jeg distancerer mig fra dine
holdninger?

> Det eneste du har ret i er, at jeg overvejer at droppe at diskutere med
> folk på usenet.

Jep - det er som bekendt også min forudsigelse.

Jeg paster lige det sidste jeg skrev ind igen:
"Benægtelsen er svær fordi "alle andre er idioter", erkendelsen er svær
fordi man bliver nødt til "påtage sig idotien"."

"De fleste", "Bo Warming", "irriterer dig" hænger godt sammen med "alle
andre er idioter"...

Nu mangler vi bare erkendelsen

Fra : nana sørensen

Dato : 15-10-06 13:15

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> Vil du forklare mig hvorfor du mener, at jeg distancerer mig fra dine
> holdninger?

Du skriver til mig som om jeg er en fem-årig med ca. samme niveau af
selvindsigt. Det gør du faktisk uden at forholde dig til at jeg også er et
menneske, og at jeg fuldt ud er i stand til at skrive sandfærdigt om mig
selv om mine holdninger.

> Jep - det er som bekendt også min forudsigelse.

Jeps. Der kommer nemlig intet ud af det. I er nemlig ikke åbne nok til at
fatte at der foregår andet i andres hoveder endd der gør i jeres.

> Jeg paster lige det sidste jeg skrev ind igen:
> "Benægtelsen er svær fordi "alle andre er idioter", erkendelsen er svær
> fordi man bliver nødt til "påtage sig idotien"."

Igen går du ud fra at det jeg siger ikke er sandt og at jeg ikke har
forudsætninger for at udtale mig om mig selv. Det er meget langt ude. Jeg
skal ikke "erkende" noget, bare fordi du mener at jeg tager fejl.

> "De fleste", "Bo Warming", "irriterer dig" hænger godt sammen med "alle
> andre er idioter"...
>
> Nu mangler vi bare erkendelsen

OMFG...

Fra : ThomasB

Dato : 15-10-06 14:18

> [...]
> menneske, og at jeg fuldt ud er i stand til at skrive sandfærdigt om mig

Jeg beklager at du har opfattet det sådan.

> Jeps. Der kommer nemlig intet ud af det. I er nemlig ikke åbne nok til at
> fatte at der foregår andet i andres hoveder endd der gør i jeres.

Jo da, det er netop det jeg fatter

> Igen går du ud fra at det jeg siger ikke er sandt

Nej, jeg er overbevist om at du taler fra hjertet - hvorfor forventer du
andet?

> og at jeg ikke har forudsætninger for at udtale mig om mig selv.

Nej, jeg er overbevist om at du har forudsætninger for at udtale dig om dig
selv - hvorfor forventer du andet?

> Det er meget langt ude. Jeg skal ikke "erkende" noget, bare fordi du mener
> at jeg tager fejl.

Dine reaktioner i denne debat tyder på at du har et "issue" (here's a
tissue).
Hvad det er, har jeg ikke udtalt mig om.

> OMFG...

Erkendelsen skal nok komme - det starter jo fint med at du råber på din gud

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 14:08

"Bo M Mogensen" <iojuo2@hfoiw.jfiow> wrote in message

> poster du så ikke et billed eller nogen stykker i dk.binaer :) ?

Det tror jeg vis tike at der er grund til. Hvad skulle jeg opnå, andet end
diverse mundlort om hvor meget man kan se på mig at jeg åbenbart er
selvdestruktiv osv.? Bah... Er du sindssyg, hvor er jeg træt af denne
diskussion... Virkelig træt.
Hvis du vil se billeder af mig og andre alternative interessante mennesker,
så meld dig på www.blackmarket.dk og gå amok.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-10-06 20:46

nana sørensen wrote:
> "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in message

> En skråstreg kan både betyde og og eller. Og måske skulle du slappe
> lidt af.

Visse ting er for latterlige at hidse sig op over. Find en "rigtig" sag i
stedet.

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 14-10-06 00:04

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> En skråstreg kan både betyde og og eller. Og måske skulle du slappe lidt
> af.

Hvis jeg slapper mere af, så får jeg hæmorider

Kombineret betyder noget i retning af "blandet med".
Altså misbrugsproblemer og/eller voldelig adfærd - kombineret/blandet med -
arbejdsløshed og/eller hjemløshed.

Mvh Thomas

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 01:13

> Kombineret betyder noget i retning af "blandet med".
> Altså misbrugsproblemer og/eller voldelig adfærd - kombineret/blandet
> med - arbejdsløshed og/eller hjemløshed.
>
> Mvh Thomas

I see your point. jeg betegner dem bare ikke som tabere, men okay.

Fra : ThomasB

Dato : 14-10-06 01:15

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> I see your point. jeg betegner dem bare ikke som tabere, men okay.

Hvad definerer du som taber?

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 14:10

> Hvad definerer du som taber?

Jeg bruger ikke begrebet taber, men jeg erkender da en nogle ting godt kan
indikere at folk har tabt noget. Deres forstand, et ægteskab så de er blevet
hjemløse, deres penge, deres fornuft i forhold til det almindelige samfund,
osv. osv. Jeg kalder bare ikke folk for tabere, men jeg forstår godt din
definition.

Fra : ThomasB

Dato : 14-10-06 14:55

> [...]
> samfund, osv. osv. Jeg kalder bare ikke folk for tabere, men jeg forstår

Tabt på arbejdsmarkedet, et tab for samfundet, han tabte mod
øllen/coken/hashen, han tabte mod volden, han tabte mod hjemløsheden - kan
du bedre kapere det sådan?

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 19:18

> [...]
>
> Tabt på arbejdsmarkedet, et tab for samfundet, han tabte mod
> øllen/coken/hashen, han tabte mod volden, han tabte mod hjemløsheden - kan

Jeg kan sagtens kapere det. Jeg bruger bare ikke ordet "taber", da jeg
syntes at det hentyder til at det er personens egen skyld og at de selv har
valgt at være tabere.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-10-06 19:54

> Jeg bruger bare ikke ordet "taber", da jeg
> syntes at det hentyder til at det er personens egen skyld og at de
> selv har valgt at være tabere.

Og det har de ikke? Hvem har så valgt det for dem? "Samfundet"?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 21:05

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote in message

> Og det har de ikke? Hvem har så valgt det for dem? "Samfundet"?
>
> --
> -Jens B.

Nok ikke i alle tilfælde. Forskellige omstændigheder kan gøre at et menneske
ikke har andre valg, enten pga. personlige ressoucer eller noget andet. Der
er nok ingen børn der siger: Je gvil være bums når jeg bliver stor, sådan en
med brune tænder og pispletter på den grønne anorak.

Fra : nana sørensen

Dato : 13-10-06 15:14

> [...]
>
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Nej nej, med *rigtige* venner taler man åbent om at de f.eks er tabere

ja ja. Nu mener jeg jo så faktisk også at jeg kun har een taberven. Det har
intet at gøre med, at de andre Er tabere, men at jeg ikke tør at sige det
til dem.

Fra : ThomasB

Dato : 14-10-06 12:56

> [...]
> ja ja. Nu mener jeg jo så faktisk også at jeg kun har een taberven. Det
> har intet at gøre med, at de andre Er tabere, men at jeg ikke tør at sige

Hvor gode er venner, man ikke tør sige ting til?

Hvis mine venner ser mig som taber, så vil jeg *rigtig* gerne vide det.

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 14:11

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvor gode er venner, man ikke tør sige ting til?
>
> Hvis mine venner ser mig som taber, så vil jeg *rigtig* gerne vide det.

ja, det er netop det jeg siger, jo! Ih... Jeg har bare kun een "taber"-ven.
De andre er ikke "Tabere", såhvorfor skkulle jeg sige at de var?

Fra : ThomasB

Dato : 14-10-06 14:56

> ja, det er netop det jeg siger, jo! Ih... Jeg har bare kun een
> "taber"-ven. De andre er ikke "Tabere", såhvorfor skkulle jeg sige at de
> var?

Okay, jeg må ha' misforstået dig.

Hvad er det der gør din ene ven til taber?

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 19:21

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> Okay, jeg må ha' misforstået dig.
>
> Hvad er det der gør din ene ven til taber?

Han er typen der bare altid kommer i problemer, intet lærer af det, får
hjælp til at komme ud på den anden side uden a tsætte pris på det, og så gør
han det igen. Han har en indstilling til verden/mennesker/samfundet, der
altid bringer ham til den konklusion at det er alle andres skyld. Jeg ved
ikke om det gær ham til en "taber" på den måde som d umener, men han kan jo
aldrig komme videre i livet overhovedet. At sidde fast i gylle uden at ønske
eller evne at øndre det, det er ikke fedt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-10-06 19:55

Fra : nana sørensen

Dato : 14-10-06 21:06

> [...]
>
> "Jeg bruger bare ikke ordet "taber", da jeg syntes at det hentyder til at
> det er personens egen skyld og at de selv har valgt at være tabere."

Jeg prøver at definere det begreb som d ukalder taber. Hvad er problemet?
Debatterer du, eller er du bare in my face for spas?

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-10-06 23:14

> Jeg prøver at definere det begreb som d ukalder taber. Hvad er
> problemet? Debatterer du, eller er du bare in my face for spas?

Du virker en anelse indebrændt. Får du ikke noget?

Jeg tillader mig at tage dine ord for pålydende. Jeg kan efterhånden forstå,
du er én af de her piger, der ikke vil tages for pålydende. Desværre er jeg
ikke tankelæser.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : nana sørensen

Dato : 15-10-06 00:19

> [...]
>
> Jeg tillader mig at tage dine ord for pålydende. Jeg kan efterhånden
> forstå, du er én af de her piger, der ikke vil tages for pålydende.

Næh, jeg har bare svært ved at se hvad det er du misforstår. Du svarer
nemlig aldrig direkte og lægger ikke op til noget der er muligt at svare på
uden at du igen brækker en eller anden svada op. Du forholder dig minus til
noget som helst andet end dig selv og den der wanker-mentalitet du lægger
for dagen når du skriver.
Og jow, jeg får heldigvis masser, faktisk alt det je gvil. Sjovt at det
altid er dem der får minus fisse, der skal påpege sammenhængen mellem
manglende sex, og det folk gør.. Du er pissetrættende, er du klar over det?

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-10-06 12:10

> Du er pissetrættende, er du
> klar over det?

Ja, det er jeg klar over. Og du er et nummer for dum til mig - er du klar
over det?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : nana sørensen

Dato : 15-10-06 13:16

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote in message

> Ja, det er jeg klar over. Og du er et nummer for dum til mig - er du klar
> [...]

Så lad være med at kommunikere med mig. Hvis jeg virkelig er så dum, så sæt
dig ned og gnæk over det, mens du tager dig en ensom wanker IGEN, mens du
fantaserer om en square verden hvor ingen er anderledes. Phew, du er mere
tør end mel.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-10-06 13:35

> [...]
> IGEN, mens du fantaserer om en square verden hvor ingen er
> anderledes. Phew, du er mere tør end mel.

Jeg har bemærket, du ofte kredser om emnet "wanker". Tænder du lidt på
tanken om mænd, der sidder og spiller den af? Fantaserer du om, det er dig,
de tænker på, mens de spiller den af? Er det derfor, du er piercet - for at
skabe opmærksomhed om din person hos onanerende mænd?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Benny den niende

Dato : 15-10-06 14:07

Jens Bruun wrote:

> Jeg har bemærket, du ofte kredser om emnet "wanker". Tænder du lidt på
> tanken om mænd, der sidder og spiller den af?

hmmmm - hvis nu konen har den virkning at onani nærmere bliver som at
ælte en sveske

Fra : nana sørensen

Dato : 15-10-06 16:36

> [...]
> dig, de tænker på, mens de spiller den af? Er det derfor, du er piercet -
> for at skabe opmærksomhed om din person hos onanerende mænd?

Hahaha.... Neeej, hvor du lige beviste hvor plat du er. Det vælger at lade
være med at svare på, da jeg ikke orker at falde ned på det niveau. (Og ja
ja, det gør jeg fordi jeg ikke kan argumentere, fordi jeg er dum osv. osv.
Blledrrr.)

Fra : Benny den niende

Dato : 15-10-06 18:13

nana sørensen wrote:
> [...]
> ja, det gør jeg fordi jeg ikke kan argumentere, fordi jeg er dum osv. osv.

tak for svaret - det var der jo alligevel - mellem linierne

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Men det rager forresten slet ikke dig!

Fra : Benny den niende

Dato : 15-10-06 13:46

Jens Bruun wrote:
> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote in message

> Ja, det er jeg klar over. Og du er et nummer for dum til mig - er du klar
> over det?

hun er både dum og trættende.....

Fra : N/A

Dato : 15-10-06 16:36

Fra : nana sørensen

Dato : 15-10-06 16:36

"Benny den niende" <3gange3@fire.plus.fem> wrote in message

> hun er både dum og trættende.....

Dyyygtig. Skal du have en kiks nu?

Fra : nana sørensen

Dato : 13-10-06 15:13

> [...]
>
> Rigtige venner er sgu da aldrig tabere i dine øjne.
>
> Du finder da kvaliteter hos dem som gør at du ikke anser dem tabere

jah, hvilken del af mit svar forstod du ikke? Eller forsøger du at give mig
ret eller?

Fra : ThomasB

Dato : 10-10-06 23:23

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse
> Hvor mange smykker (og hvilke), kan en mand bære - uden at virke bøsset
> og/eller pyntesyg?
>
> (Nok mest et spørgsmål om kvindernes opfattelse)

Du får min opfattelse..

Ingen udover vielsesring, og den er på grænsen efter min mening.

Til gengæld er jeg vild med ure - Rolex naturligvis, og IKKE i guld.

Cartier er til bøsser eller feminine mænd.

Fra : nana sørensen

Dato : 11-10-06 12:25

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in message
> Hvor mange smykker (og hvilke), kan en mand bære - uden at virke bøsset
> og/eller pyntesyg?
>
> (Nok mest et spørgsmål om kvindernes opfattelse)

En del. En simpel halskæde, en enkelt ring eller to (IKKE guld!) hvoraf den
ene kan være en vielses/forlovelsesring. Derudover piercingsmykker ad
libitum.
Jeg er til gengæld slet ikke til guld, og slet ikke til mænd. Klart hellere
ingenting overhovedet end guld. Jeg er heller ikke vild med beckhamøreringe
med store blingbling diamanter til mænd.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 11-10-06 22:03

nana sørensen wrote:

> Jeg er heller ikke vild med
> beckhamøreringe med store blingbling diamanter til mænd.

Næst efter en pik er de øreringe nok det mest bøssede en mand kan placere i
umidlbar nærhed af sit ansigt.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 11-10-06 13:48

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse
> Hvor mange smykker (og hvilke), kan en mand bære - uden at virke bøsset
> og/eller pyntesyg?
>
> (Nok mest et spørgsmål om kvindernes opfattelse)
Et smukt herreur - måske en halskæde. Vielsesring og forlovelsesring synes
jeg er lidt gammeldags

/FL

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-10-06 14:17

> Hvor mange smykker (og hvilke), kan en mand bære - uden at virke
> bøsset og/eller pyntesyg?

Ingen.

> (Nok mest et spørgsmål om kvindernes opfattelse)

Hvorfor?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Blinkhinde

Dato : 13-10-06 20:50

nusle nuslesen skrev:
> Hvor mange smykker (og hvilke), kan en mand bære - uden at virke bøsset
> og/eller pyntesyg?

Mænd kan, efter min mening, bære halskæder, armbånd, fingerringe,
piercinger og øreringe. De kan ikke bære ankelkæder, tåringe og
sådan nogle "armbånd" der sidder højere oppe på armen. Mænds
smykker må der generelt ikke være alt for meget "pynt" på. De skal
være enkle.

Jeg bryder mig nok ikke rigtig om mange smykker, hverken til mænd
eller kvinder. Sådan et par enkelte stykker og gerne nogen der er lidt
specielle.

Jeg synes så, at der er stor forskel på, hvor mange smykker en mand
kan bære. Det afhænger i høj grad også af, hvordan han ellers ser
ud. "Mappe-mænd" kan ikke tillade sig at bære ret mange uden at se
lidt feminine ud, mens mere flippede typer og typer der ser hårde ud
kan bære langt flere.

Jeg kan egentlig godt lide mænd med øreringe i begge ører. Jeg ved
ikke... der er sådan noget lidt sørøveragtigt over det som
tiltrækker mig.
Jeg er ikke sådan rigtig til piercinger, men kan måske godt se, at
det kan være ok pænt til nogen.

[...]

Fra : Spamloes

Dato : 15-10-06 13:48

Fra : Benny den niende

Dato : 15-10-06 14:16

Spamloes wrote:

> I - du,
> Per V., Jens Bruun og især ThomasB - er i øvrigt meget, meget dumme og
> trættende at høre på.

så har du ikke mødt mig endnu....

Piercede, folk

er dybt narsisistiske og selvoptagede