Word dokumenter
Fra : Mette Frederksen

Dato : 25-06-01 20:04

hejsa!

nu har jeg det sidste stykke tid prøvet at lave en ftp server uden held! jeg
håber at det lykkes på et tidspunkt men jeg vil gerne lave en nødløsning i
mellemtiden!

Jeg kunne godt tænke mig at ligge nogle worddokumenter ud på min hjemmeside.
Så de kan downloades som en fil af brugerne på mine sider.
Kan det lade sig gøre i FP98? i så fald hvordan gør man?
Det ville passe mig fint hvis man kan lave det så man bare klikker på filen
og så kan downloade den.

På forhånd tak
Mette

--
\!/
(@ @)

Fra : Andreas Paasch

Dato : 25-06-01 22:49

Mette,

yderst enkelt, bare komprimer dem til enten zip eller pdf ... sidstnævnte er
dog den dyreste.

Mvh.
Andreas Paasch

Fra : Gevaldi

Dato : 26-06-01 07:57

"Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan det lade sig gøre i FP98? i så fald hvordan gør man?
> Det ville passe mig fint hvis man kan lave det så man bare klikker på

Hej Mette

Det kan sagtens lade sig gøre, jeg vil dog anbefale dig og lave word filerne
i RTF format pga. evt. macrovirus.
Du skal oprette dokumentet og gemme det i din webmappe og så lave et
hyperlink på din side i FP98 til dit dokument som skal åbne i et nyt vindue,
så åbner modtageren dokumentet i Word, og kan så selv vælge "gem som".
Skal dokumentet downloades, er det som skrevet i andet svar lettere at zippe
filen, eller at lave en PDF fil af dokumentet.
Gratis PDF konverter fra doc filer kan hentes her:
http://www.ctrlp.com/, det kræver dog at du først er registreret og har fået
tilsendt en product key førend du kan bruge programmet, men det er gratis.
Der bliver lagt et menupunkt i word under filer, og så kan du konvertere
dine word dokumenter.

--
Hilsen Gevaldi

Det er ofte lettere at få tilgivelse end tilladelse.

Rygere er i mindretal og mindretal bør man tage hensyn til.