Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony VS Canon
Fra : Tommy Westerdahl Chr~

Dato : 25-06-01 19:28

Hejsa

Jeg står og vakler mellem køb af Sony DSC-S75 eller
Canon G1, nogen der har nogle erfaringer med disse
kameraér, fordele/ulemper.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 26-06-01 06:38

Hej

Hvis du kigger på http://www.dpreview.com/gallery, kan du se en test af
begge camera, samt testbilleder, der er taget med diverse camera.

Det der nok er interessant på denne side er, at begge nok har den samme
objektiv og dermed tager billeder i samme kvalitet.

Jeg har godt nok et Epson 3000Z, som også skulle have det samme objektiv og
det tager nogle rigtige gode billeder.

Ud fra hvad jeg kan læse om de 2 cameraer, så ville jeg nok vælge Canon:

- Canon bruger CF memory og understøtter microdrive, hvorimod Sony'en bruger
memory stick, som har en mindre kapacitiet og har en langt højere pris pr.
Mb.

- På Canon'en kan man vippe LCD displayet og det må være lækkert at have den
facilitet.

Med venlig hilsen

Per

Fra : Lyrik

Dato : 27-06-01 00:04

"Tommy Westerdahl Christensen" <twc@os.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg står og vakler mellem køb af Sony DSC-S75 eller
> Canon G1, nogen der har nogle erfaringer med disse
> [...]
Du kan se her tommy:
http://www.megapixel.net/

Jeg ville vælge Sony, men jeg er nok miljøskadet. Den kan indspille MPEG
film i tre kvaliteter-HQ til normal og i normal kan den indspille i hele
hukommelseskortets længde.

Canonen kan indspille AVI-film, i 30 sekunder med 15 billeder i sekundet.

Hilsen
jens