De Ti Bud for Computerbrugere
Fra : Jesper Ørsted

Dato : 25-06-01 19:13

Jeg skal nu overrække Eder disse 10 Bud.

I skal følge RFCen som den er overleveret fra IETF.
I skal konfigurere Eders Routere til at afvise Smølfe Angreb og anden Script Kiddie Ondskab.
I maa ikke begære Eders Næstes Baandbredde.
I maa ikke spamme Eders Næste, ej heller maa I opmuntre Eders Næste til at spamme.
I skal efter bedste Evne beskytte Eders Brugere og Misbrugere fra det Onde.
I skal læse Mandens Sider, thi jeg har skabt dem for Eders Brug.
I skal udbrede Ordet til Brugerne, thi i Sandhed var vi engang også Brugere.
I maa ikke forfalske Logs.
I skal ære Eders Fastpladelagre ved at udføre regelmæssig Sikkerhedskopiering.
I skal kun deltage i Flammekrige når RFCen er på Eders Side

Gendigtet på dansk af undertegnede.
--
Jesper Oersted.
"Beware what you wish for, especially if it's 13-and-a-half

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 25-06-01 19:25

Jesper Ørsted <triton@titancity.com> wrote:

> [...]
> I Routere til at afvise Smølfe Angreb og anden Script Kiddie Ondskab. maa
> I ikke begære Eders Næstes Baandbredde. maa ikke spamme Eders Næste, ej
> I heller maa I opmuntre Eders Næste til at spamme. skal efter bedste Evne
> I beskytte Eders Brugere og Misbrugere fra det Onde. skal læse Mandens
> I Sider, thi jeg har skabt dem for Eders Brug. skal udbrede Ordet til
> I Brugerne, thi i Sandhed var vi engang også Brugere. maa ikke forfalske
> I Logs. skal ære Eders Fastpladelagre ved at udføre regelmæssig
> I Sikkerhedskopiering. skal kun deltage i Flammekrige når RFCen er på

Herlig, herlig. Fint arbejde! (men det var godt nok nogle lange
linier...)

--
René

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 25-06-01 20:13

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Herlig, herlig. Fint arbejde! (men det var godt nok nogle lange
> linier...)
>
> --
> René

Nødvendigt for at få ét bud pr. linie. BTW. en sig seperater består af
minus minus mellemrum, ikke minus minus (som din gør). Problemet er at
newsreaderen desværre ikke automatisk kan frasortere sig'en hvis ikke
den består af minus minus mellemrum.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 25-06-01 22:47

> [...]

> minus minus mellemrum, ikke minus minus (som din gør). Problemet er at
> newsreaderen desværre ikke automatisk kan frasortere sig'en hvis ikke

Hmmm... jeg tror at mellemrummet røg, da jeg rewrappede teksten pga. de
lange linier. MacSOUP har en eller skør vane med at flytte mit navn op
ved _siden af_ "minus"-tegnene efter en rewrap.

--
René