Høje CD-priser
Fra : Bent Andersen

Dato : 25-06-01 16:53

Kære kulturminister Elsebeth Gerner Nielsen.

Nu synes jeg, at prisen for musik-cd'ere har nået toppen.

Jeg er stærkt utilfreds med at prisen for en enkelt CD (premiere CD) nu
er oppe på kr. 160,- incl. moms. DET ER ALT FOR HØJT!

Da der var "punktafgift" på plader i DK, kostede det ca. kr. 18-20 at
trykke en CD på CD-fabrikken. I dag er prisen nede på kr. 1,10 pr. stk.
og måske derunder.

Hvis prisen på kr 160,- ligger fast, så har jeg købt min sidste
musik-CD.

Jeg håber, du vil kigge på ovenstående problem.

På forhånd tak.

Fortsat god sommer.

Med venlig hilsen

Bent Andersen
Musikentusiast
Tidl. musikpromotor

Fra : Bent Andersen

Dato : 29-06-01 10:19

On Mon, 25 Jun 2001 17:52:39 +0200, Bent Andersen
<for_better_quality@dk2net.dk> wrote:

>Kære kulturminister Elsebeth Gerner Nielsen.
>Nu synes jeg, at prisen for musik-cd'ere har nået toppen.

Her er svaret fra Elsebeth Gerner Nielsen:

KULTURMINISTERIET
Den 27. juni 2001
J.nr. 1997.709-3

Bent Andersen

I en mail af 25. juni 2001 har du bedt kulturminister Elsebeth Gerner
Nielsen om at se på det problem, at prisen på en musik-cd i dag er
oppe på 160 kr.

Ministeren har bedt om, at der bliver sendt et svar til dig, som kan
belyse det spørgsmål, du rejser.

Ministeriet vil derfor gerne oplyse, at der ikke fra ministeriets side
føres nogen form for tilsyn med prisdannelsen for produkter som
musik-cd'er, og at ministeriet hverken kan eller skal influere på
prisdannelsen.

Salgsprisen for produkterne bestemmes af og følger markedet,
efterspørgslen og udbudet, og det ligger uden for ministeriets opgaver
at øve indvirkning på prisen.

Med venlig hilsen

K. Groos
spec.kons.