Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Pension
Fra : Jørgen Højrup

Dato : 17-10-06 00:02

Hej

Jeg sparer hver månede cirks 4000 kr. op til pension (som jeg først skal på
om 32 år). Grunden til jeg gør det er at få fradrag i skatten.

Min månedlige inkomst er et lille stykke over 45.000 kr.

Da man jo aldrig ved om man når og komme på pension - vil jeg gerne vide om
man kan lave pensions opsparing i feks. et hus i frankrig - med samme
fordele som min kapitalpension har.

Fra : Michael

Dato : 17-10-06 07:59

"Jørgen Højrup" <jhc@nc-software.dk> wrote in message
> [...]
>
> Da man jo aldrig ved om man når og komme på pension - vil jeg gerne vide
> om man kan lave pensions opsparing i feks. et hus i frankrig - med samme

Nej, det kan man ikke. Jeg studser over at du har en kapitalpension. Den
giver ikke fradrag i topskatten som en ratepension. Det bør du ændre
hurtigst muligt og udnytte et skattefradrag på 59%.

Fra : Jørgen Højrup

Dato : 17-10-06 18:29

Hj

min fejl - det er en ratepens.