Den esoteriske sandhed om middelalderens t~
Fra : Martin Johansen

Dato : 15-10-06 23:38

Hos middelalder teologen munk Thomas Aquinas,
finder vi paralleler til den moderne
åndsvidenskab.

Der drejer sig om et hierarkisk system i Himlen,
hvor Gud sidder øverst, dernæst Tre-enigheden,
Helgene, Englene.

Sjælene klassificeres efter deres åndelige
udvikling, så der er orden i tingene, som Gud
vil have det. De respektive sjæle vil lande i
de forskellige inddelinger af Himlen.

Den skolastiske tradition låner sin esoteriske
kerne fra den gamle atlantide kult, som blev
overleveret gennem eleusiskulten på Kreta.

Sura 9:32 De ønsker at udslukke Allahs lys med
deres munde, men Allah vil kun fuldkommengøre
sit lys, selvom de vantro hader det.

--
   http://www.geocities.com/martinhonorejohansen/

Fra : Frandsen

Dato : 16-10-06 08:14

"Martin Johansen" <m@j.invalid> skrev i en meddelelse
> Der drejer sig om et hierarkisk system i Himlen,
> hvor Gud sidder øverst, dernæst Tre-enigheden,
> Helgene, Englene.

Øh, er gud ikke en del af treenigheden? Så gud er øverst og næstøverst?!

Himlen lyder ikke som et sted jeg gad at være.