Teologien er død...
Fra : Lyrik

Dato : 05-10-06 01:04

Det ses tydeligt i gruppen her at teologien er afgået ved døden.
Ingen kan tage teologiske diskussioner alvorligt mere.
Man småskændes og hygger sig mens man venter--på hvad? På Godot?

Jeg mener det er et vadested vi står i. Det er ved at gå op for gruppens
medlemmer at Jesus skrev ingenting.

Og vi er hans diciple. Vi skriver heller ingen ting.

Ingen gider tage det alvorligt når farisæeren vifter med moselovens oldævl.
Ingen kan tage oldævlet alvorligt.
Teologien og paragrafferne er lige så stille ved at miste magten over
sindene.

Nogen har skrevet at manden som intet skrev sagde at vi skulle elske
hverandre som han havde elsket os. Han der gav sit liv for at frelse os fra
døde gerninger og fødte os til at gøre levende gerninger, til at reformere
verden og gøre den til dicippel af den som gav sit liv for at kærligheden
skulle blive større end alt andet .

Teologien er død R.I.P.

Kærligheden leve.

Hilsen
Jens

Fra : Patruljen

Dato : 05-10-06 10:25

Lyrik wrote:
> [...]
> verden og gøre den til dicippel af den som gav sit liv for at kærligheden

Det ser ud til, at du har ret. Teologien er afgået ved døden.
Spørgsmålet er så. Om kærligheden lever.

Regards Bruun

Fra : Lyrik

Dato : 06-10-06 11:37

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Det ser ud til, at du har ret. Teologien er afgået ved døden.
Spørgsmålet er så. Om kærligheden lever.

Regards Bruun
++++++++++++++++
Lige i dette øjeblik, hvor teologien ligger død fik kærligheden et pusterum.
Alle de som skrev et indlæg i denne tråd forvandlede sig ved et mirakel til
medmennesker der tænkte på at VÆRE noget for hinanden.
At være til opbyggelse og eftertanke for hinanden. At bygge op i stedet for
at rive ned.
Man kunne sige liv af døde. Ved teologiens død fik mennesket en
genopstandelse.

For et øjeblik (må dette øjeblik blive fastfrosset), glemte vi at være
teologiske karikaturer af den tro der lige i øjeblikket optager sindene.
Karikaturer af de hensygnende teologiske trossamfund vi
tilfældigvis? -befinder os i.

Lad os beslutte os for at støtte hinanden. Hjælpe og opbygge hinanden.
Være hyggelige og interessante for hinanden uden at være hinandens
se-mig-hoppe-klovner.
Være seriøse for hinanden, så sandt som at livet er en kort proces der ikke
er til at spøge med.

Så står vi her og skal finde kærlighedens vej i vores hverdag.
Vi kan begynde her i gruppen hvor vi tilbringer noget af den gyldne stund
livet endnu har tilbage til os.
Senere kan vi udvide til at investere i vore nærmeste, vores samfund, og
tilsidst som en eksamen vore fjenders opbyggelse.

Hilsen
Jens

Fra : Benny den niende

Dato : 06-10-06 14:30

Patruljen wrote:

> Det ser ud til, at du har ret. Teologien er afgået ved døden.
> Spørgsmålet er så. Om kærligheden lever.
>
> Regards Bruun

jovist da - nogen steder.

bare ikke i religiøse kredse...........

Fra : Bekan

Dato : 05-10-06 09:55

Lyrik wrote:
> [...]
> at reformere verden og gøre den til dicippel af den som gav sit liv
> for at kærligheden skulle blive større end alt andet .

Matt 13
24 ¶Another parable put he forth unto them, saying, The kingdom of heaven
is likened unto a man which sowed good seed in his field:
25 But while men slept, his enemy came and sowed tares among the wheat, and
went his way.
26 But when the blade was sprung up, and brought forth fruit, then appeared
the tares also.
27 So the servants of the householder came and said unto him, Sir, didst
not thou sow good seed in thy field? from whence then hath it tares?
28 He said unto them, An enemy hath done this. The servants said unto him,
Wilt thou then that we go and gather them up?
29 But he said, Nay; lest while ye gather up the tares, ye root up also the
wheat with them.
30 Let both grow together until the harvest: and in the time of harvest I
will say to the reapers, Gather ye together first the tares, and bind them
in bundles to burn them: but gather the wheat into my barn.

Fra : Martin Andersen

Dato : 05-10-06 23:52

Lyrik wrote:
> [...]
> verden og gøre den til dicippel af den som gav sit liv for at kærligheden

Det har (også) bedrøvet mig at det har været så svært at få øje på nogen reel
teologisk diskussion herinde de sidste måneder. Jeg kan nemt finde på navne at
give den "farisær" du hentyder til, men det er heldigvis noget man kan sætte sig
udover så det burde ikke trække fra den reelle diskussion.

Det sidste (for mig) interessante og velfunderede indlæg var Anders Peter
Johnsen's om Gorillaen Koko. For ham var det en essentiel problemstilling om
mennesket er unikt i sin kapacitet til at forstå verden og sig selv, og hvis
ikke, hvordan det så stiller os i forhold til hvad forkyndelsen siger og vores
behandling af andre levende væsner. Det spørgsmål har en hvis intellektuel vægt
som man ikke ligefrem kan prale med 10-20 instigerende indlæg om moseloven eller
det seneste afsnit af "Udvis ntolerance overfor Malka" soap'en er i besiddelse af.

Så ja, det er ærgeligt at teologiske diskussioner ikke bliver taget seriøst
længere. Men mest af alt kan jeg ikke holde ud hvordan det altid skal dreje sig
om sort eller hvidt, alt eller intet. My way or the highway. Det er som om al
debat er blevet reduceret til et småbørns skænderi. Vi er blevet sat tilbage i
børnehaven og emnet er "min gud kan tæve din gud" eller "mit verdenssyn er bedre
end dit". Hvad blev der af at indse forskelligheder og måske endda tage ved lære
af andres eksempel?

Man bliver ikke et bedre menneske af at få ret, men man gør af at indse når man
tager fejl.

Hilsen Martin

Fra : Benny den niende

Dato : 06-10-06 14:40

Martin Andersen wrote:

> Så ja, det er ærgeligt at teologiske diskussioner ikke bliver taget
> seriøst længere.

det er et naturligt fænomen der er ligefrem proportionelt med at flere
og fleres pandeforlapper udvikles

http://www.aprgroep.nl/cms/upload/images/QTlVXJma0OBtrovu.jpg

Fra : Patruljen

Dato : 06-10-06 01:32

Martin Andersen wrote:

> [...]
> af andres eksempel?
>
> Man bliver ikke et bedre menneske af at få ret, men man gør af at indse når man

Et bedre menneske. Jeg ville foretrække formuleringen " et klogere
menneske, eller et menneske som har rykket sig, udviklet sig
yderligere.

Om 10 - 20 indlæg om Moselovene er været intetsigende eller ej skal
jeg lade være ukommenteret.

"Det er ved at gå op for gruppens medlemmer at Jesus skrev ingenting."

Du skriver Sort og hvid. My way or the highway. Det er efterhånden
lang tid siden, jeg forsøgte at beskrive kategorisk tænkning som
følge af religiøs tænkning.
Det er ofte et gennemgående religiøst tema. Der er os og dem. De
"gode" og de "onde".
I yderste konsekvens de døde og de levende.

Du skriver " min gud kan tæve din gud ". Jeg har sat ting ind om en
faderlængsel.
Som beskrevet af Freud. Og en idealiseret farmand kan som regel tæve
den andens far.
Det er lang tid siden. Der blev skrevet om tingene på den måde.

Nogengange må man tage en strakt galop i manegen 20 - 25 før noget
bliver tydeligt.
Ofte er emnet sekundært. Det primære er. At dette "noget" bliver
tydelig - gjort.

Best regards Bruun

Fra : ThomasB

Dato : 06-10-06 13:04

Patruljen skrev:

> Du skriver " min gud kan tæve din gud ". Jeg har sat ting ind om en
> faderlængsel.
> Som beskrevet af Freud. Og en idealiseret farmand kan som regel tæve
> den andens far.

"Faderlængsel" - det er så søgt som det kan være - lommefilosofi.

Ved du at forskere har fundet et "religiøst center" i hjernen?

Fra : Benny den niende

Dato : 06-10-06 14:50

ThomasB wrote:

> "Faderlængsel" - det er så søgt som det kan være - lommefilosofi.
>
> Ved du at forskere har fundet et "religiøst center" i hjernen?

du sku futtes sku du og det lige over i newage.....

Fra : ThomasB

Dato : 06-10-06 23:28

"Benny den niende" <3gange3@fire.plus.fem> skrev i en meddelelse

> du sku futtes sku du og det lige over i newage.....

Nok nærmere dk.videnskab.*

Fra : Vidal

Dato : 06-10-06 08:17

Patruljen skrev:

> "Det er ved at gå op for gruppens medlemmer at Jesus skrev ingenting."

Jeg ved ikke, hvorfor sætningen er i anførselstegn.

Men den er i hvertfald ikke sand.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Lyrik

Dato : 06-10-06 11:39

"Vidal" <viidal@gmail.com> skrev i en meddelelse

Patruljen skrev:

> "Det er ved at gå op for gruppens medlemmer at Jesus skrev ingenting."

Jeg ved ikke, hvorfor sætningen er i anførselstegn.

> [...]

+++++++++++++++++++

Har jeg overset Jesusevangeliet?

Hilsen
Jens

Fra : Vidal

Dato : 06-10-06 12:17

Lyrik skrev:
> "Vidal" <viidal@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke, hvorfor sætningen er i anførselstegn.
>
> Men den er i hvertfald ikke sand.
> +++++++++++++++++++
>
> Har jeg overset Jesusevangeliet?

Joh 8:6

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 06-10-06 13:15

ThomasB wrote:

> "Faderlængsel" - det er så søgt som det kan være - lommefilosofi.
>
> Ved du at forskere har fundet et "religiøst center" i hjernen?

Der er på ingen måde tale om lomme - filosofi.

Lad mig illustrere med et kristent indlæg :

1 Fra: aurora borealis - se profilen
Dato: Lø. 30 Sep. 2000 09:00
E-mail: "aurora borealis" <brothers_b...@hotmail.com>
Grupper: dk.livssyn.kristendom

Jeg vil gerne starte en tråd om Gud som vor far. Vores barnekår.
Først og
fremmest fordi jeg selv har ekstra behov for at kende gud som min far i
den
krise jeg befinder mig i nu, og for det andet fordi det faktum at vi er
Guds
børn måske er det mest fantastiske i evangeliet, måske endnu mere
fantastisk
end at Herren er vor frelser.

Gud er min far, ergo er jeg hans barn.
Men er det sådan jeg ser mig selv, og ser jeg min dagligdag i dette
perspektiv ?

Hvad betyder det objektivt, teologisk, at gud er vor far ? og hvad
betyder
det psykologisk for vort liv - hvad betyder det for dig personligt, og
er
det noget du tænker dybere over ? Hvordan vil du beskrive en god far ?

Regards Bruun

Fra : Lyrik

Dato : 06-10-06 13:44

Dato: Lø. 30 Sep. 2000 09:00
[...]

+++++++++++++
Desværre skal jeg på jobbet nu, så jeg har ikke tid til at komme med ret
mange kommentarer lige nu.

Vi har alle været i krise. det første jeg gør er at sige:"Jesus nu må du
hjælpe mig-o.s.v."
Det virker fint IMHO.
En far er en der har omsorg for sine børn og reagerer på deres nød.
Han kan gerne se behovet før børnene selv kan udtrykke sig omkring det.
Jeg passer gamle som ikke mere er i stand til at udtrykke deres behov.
Alligevel ser jeg konstant at der er en far som tager sig af dem.

Hilsen
Jens

Fra : ThomasB

Dato : 06-10-06 23:18

Patruljen skrev:

> Der er på ingen måde tale om lomme - filosofi.

Vil du seriøst påstå at 1 milliard kristne lider af faderlængsel?

Husk at hvis du svarer ja, så har du i samme moment skåret flere milliarder
kristne over en kam - det gør det måske nemmere for dig at overskue verden
med sort/hvid-tænkning, men det gør ikke analysen mere sand.

Fra : Patruljen

Dato : 06-10-06 14:20

Lyrik wrote:
> [...]
> Jeg passer gamle som ikke mere er i stand til at udtrykke deres behov.
> Alligevel ser jeg konstant at der er en far som tager sig af dem.

Er det dig som er far, så ?

Freud (1856-1939) har et ikke ubetydeligt ansvar for, at det
religiøse/eksistentielle har været fraværende i psykiatrien. Selv
beskæftigede han sig ironisk nok meget med det. Freud mente, at
religion handlede om tvangsneurose, faderlængsel eller beskyttelse mod

angst. I bogen En illusions fremtid skriver Freud, at religionen kan
ses som en parallel til det hjælpeløse barn, der søger forældrenes
trøst. Ifølge Freud må vi i stedet blive voksne og se religionen som

en illusion.

Regards Bruun

Fra : Lyrik

Dato : 06-10-06 23:27

Lyrik wrote:
> Jeg passer gamle som ikke mere er i stand til at udtrykke deres behov.
> Alligevel ser jeg konstant at der er en far som tager sig af dem.

Er det dig som er far, så ?
+++++++++++++++++++
Nogle gange, ja, nogle gange er det nogen andre der formidler omsorgen for
dem.
Men formidlingen er ligesom-styret ovenfra.

Men hvad så hvis de dør alene uden nogen slægtninge, kunne du spørge. Er de
så ikke helt forladt?
Her har jeg oplevet noget mystisk.
Ingen dør alene!IMHO. Efter det jeg har set i hvert fald.
Højest overraskende og øjenopspilende.

I god tid, cirka et døgn til halvanden før nogen dør, ankommer Vorherre til
værelset. Hvis du oplever det kan du nærmest se på uret og se hvad klokken
er når han kommer.(Jeg har refereret med en kollega som sagde-det er fint du
siger det, jeg har også bemærket det. Men ingen har sagt noget om det før.)

Hvis du er i værelset når det sker, kan du registrere at den døende fra at
være almindelig utilpas også oplever ankomsten og går over til at blive tryg
og rolig som et barn.
Det føles som om der kommer en stor edderdunsdyne ind, fylder hele rummet og
svøber sig om din hjerne og sjæl.
Man kan sige om du vil godtage det at alt bliver "fryd og gammen."
Man har en stærk fornemmelse af en åndelig far. Atmosfæren er fortættet.

[...]

+++++++++++++++++
Når barnet har en stærk fornemmelse af sine forældre, så passer det jo at de
eksisterer.

Regards Bruun

Hilsen
Jens

Fra : Patruljen

Dato : 06-10-06 17:22

Lyrik wrote:
> [...]
> Jeg passer gamle som ikke mere er i stand til at udtrykke deres behov.
> Alligevel ser jeg konstant at der er en far som tager sig af dem.

Jeg forstår ikke. IMHO ?

Venlig hilsen Bruun

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-10-06 17:46

Patruljen skrev:

> Jeg forstår ikke. IMHO ?

Forkortelse af "in my humble opinion" (da: "Ifølge min ydmyge mening").

Tilsvarende IMO="In my opinion" (da: "Ifølge min mening") og IMNSHO="In
my not so humble opinion" (da: Ifølge min knap så ydmyge mening".)

Anders Peter Johnsen

Fra : Patruljen

Dato : 06-10-06 18:03

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
>
> Tilsvarende IMO="In my opinion" (da: "Ifølge min mening") og IMNSHO="In
> my not so humble opinion" (da: Ifølge min knap så ydmyge mening".)

Tak

M. venlig hilsen Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 06-10-06 18:41

ThomasB wrote:

> "Faderlængsel" - det er så søgt som det kan være - lommefilosofi.
>
> Ved du at forskere har fundet et "religiøst center" i hjernen?

Jeg løb forbi noget, hvor jeg i farten så en lign.overskrift. Men jeg
husker ikke hvor...
Et blad, tror jeg,

Regards Bruun

Fra : ThomasB

Dato : 06-10-06 23:26

Patruljen skrev:

> Jeg løb forbi noget, hvor jeg i farten så en lign.overskrift. Men jeg
> husker ikke hvor...
> Et blad, tror jeg,

Jep, og jeg paster lige en af artiklerne her:

Hjernemaskine kan give religiøse oplevelser (2003, 12(1))
De fleste mennesker kan blive enige om at skelne mellem på den ene side de
former for overtro vi har omtalt i de to foregående artikler og
virkelighedens verden på den anden side. Langt mere kompliceret, usikkert og
følsomt bliver spørgsmålet om at skelne mellem overtro og viden, når
begrebet overtro nærmer sig - eller overlapper med - religiøs tro. De fleste
vil næppe kalde et almindelig religiøst verdensbillede for "overtro", men
der indgår i mange religioner konkrete beretninger om mennesker, der ser
eller hører guder eller lignende som andre ikke kan se og høre, og hvis
nogen i vore dage hævder at have sådanne oplevelser, vil det jo nok af mange
blive regnet for overtro, snarere end almindelig religiøse oplevelser.
Det er netop i dette vanskelige farevand mellem tro og overtro, at den
tredje artikel om "overtro" befinder sig. Artiklen er skrevet af en kendt
amerikansk forsker, Michael Persinger, som ellers ikke har beskæftiget sig
tidligere med tro eller overtro, men derimod med noget så prosaisk som de
klimatiske og geofysiske forholds indflydelse på hjernen og dermed på
psyken. Han har studeret indflydelsen af bl.a. lufttryk, luftfugtighed,
luftens ionisering, elektro-magnetiske bølger, månens tiltrækning og
jordmagnetismen på vores psykiske tilstand. Specielt i forbindelse med
spørgsmålet om magnetismens påvirkning af hjernen, har han i de senere år
udført nogle laboratorieundersøgelser med kunstig påvirkning af hjernen ved
hjælp af kontrollerede magnetfelter fra en "hjernemaskine", der kan udsætte
den ene eller anden hjernehalvdel for en særlig magnetisk påvirkning. Denne
påvirkning består af pulserende magnetiske bølger, der generelt virker
aktiverende og stimulerende på hjernecellerne i den halvdel af hjernen, der
påvirkes.
Ved nogle af de tidligere udførte undersøgelser af denne art, stødte
Persinger tilfældigvis på beretninger fra forsøgspersoner, der under
påvirkning af hjernemaskinen havde haft "sære" oplevelser af at have været i
kontakt med et "fremmed væsen" i nærheden, et væsen som de stærkt følte i
rummet omkring sig, men som de dog samtidig med deres klare forstand kunne
forstå var ren indbildning.
Nu har Persinger sammen med en anden forsker, Faye Healey, udført en
systematisk undersøgelse over dette fænomen, for at se om de regelmæssigt
kunne fremkalde næsten religiøse oplevelser af at være i særlig kontakt med
et fremmed eller overnaturligt "væsen".
De to forskere fik 48 studenter til at deltage i undersøgelsen, hvor de blot
skulle opholde sig 20 minutter under hjernemaskinen, og bagefter udfylde et
detaljeret spørgeskema om alt hvad de havde oplevet i løbet af de 20
minutter. Hjernemaskinen bestod af en større hjelm som de bar mens de sad i
en komfortabel lænestol med bind for øjnene, så de ikke kunne se noget, og
desuden var rummet lydisoleret, så de heller ikke kunne høre noget i løbet
af de 20 minutter.
Blandt de mange spørgsmål, som de skulle svare på efter de 20 minutter, var
der blandt andet tre spørgsmål vedrørende henholdsvis 1) oplevelsen af et "fremmed
væsen" i nærheden, 2) oplevelsen af en underlig lugt og 3) oplevelsen af
pludselig frygt eller angst.
Det viste sig, at ingen af disse tre spørgsmål blev besvaret bekræftende af
nogen af de 24 forsøgspersoner, der havde fået stimuleret deres venstre
hjernehalvdel med pulserende magnetiske bølger, mens alle tre spørgsmål blev
besvaret bekræftende af ca. halvdelen af de 24, der havde fået påvirket
deres højre hjernehalvdel med magnetiske bølger.
Dette resultat viser altså, at ganske mange mennesker reagerer på en "kunstig"
aktivering af højre hjernehalvdel med magnetiske bølger ved at danne en
særlig forestilling om at være i kontakt med et "væsen" udenfor dem selv -
foruden at de ofte oplever pludselig angst og underlige "lugte".
Da der også fra de sidste 50 år foreligger beskrivelser af "religiøse
åbenbaringer" hos mennesker, som viste sig at have "sygelig" overaktivitet i
højre hjernehalvdel (bl.a. som følge af epilepsi), er det Persingers
opfattelse, at specielt højre hjernehalvdel er tilbøjelig til at danne
oplevelser af andre væsener som næppe er til stede i virkelighedens verden.
Denne forskel mellem de to hjernehalvdele passer fint med vores øvrige viden
om menneskets to hjernehalvdele idet venstre hjernehalvdel generelt anses
for at være den logiske og sproglige hjernehalvdel, mens højre hjernehalvdel
anses for at være den intuitive og mere fantasifulde hjernehalvdel. På denne
baggrund kan overaktivitet (som følge af hjernemaskinen) i højre
hjernehalvdel formodes at sætte så stor gang i forsøgspersonens "intuitive"
oplevelsesmåde, at han intuitivt føler sig i kontakt med et "væsen" - der
(formodentlig) slet ikke er til stede.

Kilde: Persinger, M. A: & Healey, F. (2002). Experimental Facilitation of
the Sensed Presence: Possible Intercalation between the Hemispheres Induced
by Complex Magnetic Fields. The Journal of Nervous and Mental Disease,
190(8). 533-541.

Fra : Patruljen

Dato : 06-10-06 18:45

ThomasB wrote:

> "Faderlængsel" - det er så søgt som det kan være - lommefilosofi.
>
> Ved du at forskere har fundet et "religiøst center" i hjernen?

Jeg løb forbi noget, hvor jeg læste en lign.overskrift...Men jeg
husker ikke hvor :-/

Regards Bruun

Fra : ThomasB

Dato : 06-10-06 23:27

Patruljen skrev:

> Jeg løb forbi noget, hvor jeg læste en lign.overskrift...Men jeg
> husker ikke hvor :-/

Jeg har en flok artikler om emnet i wordformat (oversat fra engelsk).
Har du en mail jeg kan skrive til?

Fra : Patruljen

Dato : 07-10-06 00:23

Lyrik wrote:
> [...]
> dem.
> Men formidlingen er ligesom-styret ovenfra.

Jeg kender fornemmelsen....

> Man kan sige om du vil godtage det

Jo, da. Jeg godtager dín oplevelse. Jeg tænker ikke du lyver. Det er
åbenbart en situation du oplever regelmæssigt, og kan observere med
ro på. Det lyder ganske smukt.

Jeg har oplevet dødsfald. Et især som ikke var fredfyldt. Men jeg var
hårdt - arbejdende. Mund til næse og hjertemassage bliver hårdt,
alene. Men jeg kunne se fyren kæmpe, han var bange,han kom til
bevidsthed - forsvandt et par gange, mens det værre og værre. Det var
ikke en fredfyldt måde.

Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 07-10-06 00:24

ThomasB wrote:

> Jeg har en flok artikler om emnet i wordformat (oversat fra engelsk).
> Har du en mail jeg kan skrive til?

Ja, Tak.

Patruljen@yahoo.dk

Venlig hilsen

Fra : Patruljen

Dato : 07-10-06 00:31

ThomasB wrote:

> [...]
> kristne over en kam - det gør det måske nemmere for dig at overskue verden
> med sort/hvid-tænkning, men det gør ikke analysen mere sand.

He. Det er ikke en analyse.
Det er en grundlæggende teori om religionens væsen eller funktion.

Nope. Jeg vil ikke generalisere over grupperinger. Langt - fra. Der er
også mange andre muligheder.

Regards Bruun

Fra : ThomasB

Dato : 07-10-06 11:07

Patruljen skrev:

> He. Det er ikke en analyse.
> Det er en grundlæggende teori om religionens væsen eller funktion.
>

> Nope. Jeg vil ikke generalisere over grupperinger. Langt - fra. Der er
> også mange andre muligheder.

Fint så er vi jo enige

Fra : Patruljen

Dato : 07-10-06 00:42

> [...]
> Når barnet har en stærk fornemmelse af sine forældre, så passer det jo at de

Hvis fornemmelsen er stærk nok, taler vi da tro eller viden ?

Er det ikke noget meget anderledes end en bogreligion ?

Best Regards Bruun