Intet i guds lov skal falde væk....
Fra : Patruljen

Dato : 04-10-06 13:17

Den 03-10-2006, skrev Patruljen:

[ ... ]

> Hvem har sagt dether ?
> Og hvad betyder det, så ?

> 'himmel og jord skal snarere
> forgå end en eneste tøddel af loven falde væk'.

Det har Jesus sagt, og det kan du jo selv kontrollere ved at læse
teksten i
sin egen sammenhæng. Hvor svært kan det være!

Og det skulle da heller ikke være svært at hverken læse eller
forstå
teksten: Så længe himmel og jord ikke er forgået, er der intet i
Guds Lov
der skal falde væk. Hvor svært kan det være!

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + DebatForum
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Patruljen

Dato : 04-10-06 13:33

Fra : Patruljen

Dato : 04-10-06 13:49

Patruljen wrote:

> [...]
> forstå teksten: Så længe himmel og jord ikke er forgået, er der
> intet i Guds Lov
> der skal falde væk. Hvor svært kan det være!

Her er så Jesus utvetydige budskab. Som Andreas skriver.
Hvor svært kan det være ?

Meen disse kristne har lavet butikken om til en pick and choose
religion.
En hyldevare som i Silvan. Man plukker ud, hvad man kan bruge.
Resten forholder man sig ikke til. Fortrængning.

Det er da iorden, at Biblen er en kristen hyldevare med skrifts -
steder til festlige lejligheder.
Forslag til lystig underholdning osv. Who cares.

Måske skal man vedkende sig dette forhold åbent.

Best Regards Bruun

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-10-06 14:02

Den 04-10-2006, skrev Patruljen:

[ ... ]
> Måske skal man vedkende sig dette forhold åbent.

At du ikke forholder dig konkret til hvad der rent faktisk står, men
blabrer løs som om du var i febervildelse.

> Meen disse kristne har lavet butikken om til en pick and choose
> religion.
> En hyldevare som i Silvan. Man plukker ud, hvad man kan bruge.
> Resten forholder man sig ikke til. Fortrængning.

Hvor har du dog den forrykte idé fra? Fra ham den dersens "mha" som du så
flittigt citerer fra? - Det er jo tydeligt og soleklart at han ikke ander
en dyt om hvad han udtaler sig om.

Fra : Rado

Dato : 04-10-06 18:38

On 4 Oct 2006 05:48:34 -0700, "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Meen disse kristne har lavet butikken om til en pick and choose
>religion.
>En hyldevare som i Silvan. Man plukker ud, hvad man kan bruge.
>Resten forholder man sig ikke til. Fortrængning.

Sålænge det man udvælger er det gode og positive som man kan finde
inspiration til i Bibelen (og det er det for mange kristnes
vedkommende), er der vel ikke noget problem i det?

Og derved forholder man sig jo netop også til resten, ved at fravælge
det.

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : Patruljen

Dato : 04-10-06 14:05

Andreas Falck wrote:
> [...]
> flittigt citerer fra? - Det er jo tydeligt og soleklart at han ikke ander

Nej. Ikke fra MHA.
Fra dig. Og dine ligesindede. Det er ganske tydeligt.

Regards Bruun

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-10-06 14:13

Den 04-10-2006, skrev Patruljen:

[ ... ]
> Nej. Ikke fra MHA.
> Fra dig. Og dine ligesindede. Det er ganske tydeligt.

Hvad ævler du egentlig om? - Kom nu med noget helt konkret. Jeg har svaret
på dine to spørgsmål, og siden har du blot ævlet noget vrøvl uden
sammenhæng med de to oprindelige spørgsmål.

Fra : Patruljen

Dato : 05-10-06 00:45

Rado wrote:

> [...]
> vedkommende), er der vel ikke noget problem i det?
>
> Og derved forholder man sig jo netop også til resten, ved at fravælge

He. ja, det er da et ganske bekvemt synspunkt. Det kan jeg godt se.
Hvor meget må man vælge fra så og stadig være med i klubben ?

Regards bruun

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-10-06 13:14

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

> Hvor meget må man vælge fra så og stadig være med i klubben ?

Tænk, det bestemmer man selv som kristen, men det har du jo påviseligt
rigtigt, rigtigt svært ved at forstå, ikke? Medlemskab af "klubben" er alene
et spørgsmål mellem det enkelte "medlem" og gud, selvom det selvfølgelig
overflødiggør dit pis i denne og andre grupper - om muligt - endnu mere.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Rado

Dato : 05-10-06 19:17

On 4 Oct 2006 16:45:17 -0700, "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>He. ja, det er da et ganske bekvemt synspunkt. Det kan jeg godt se.

Det er vel ikke anderledes end når vi vælger hvilke af alle de mange
tanker og impulser, konstruktive såvel som destruktive, som hele tiden
strømmer igennem os, vi ønsker at føre ud i livet, og hvilke vi ikke
ønsker at føre ud i livet.

Fra : Patruljen

Dato : 05-10-06 01:21

Andreas Falck wrote:
> [...]
> på dine to spørgsmål, og siden har du blot ævlet noget vrøvl uden
> sammenhæng med de to oprindelige spørgsmål.

Ok. Hvordan oplever du en Gud, som kan finde på at straffe sine
udøvere sådan, at de skal æde babyer og fosterkager ?

Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 05-10-06 01:26

Patruljen wrote:

> Hvad ævler du egentlig om? - Kom nu med noget helt konkret. Jeg har svaret
> på dine to spørgsmål, og siden har du blot ævlet noget vrøvl uden
> sammenhæng med de to oprindelige spørgsmål.

Helt konkrete spørgsmål. Nuvel.
Hvordan oplever du en Gud, som kan finde på at straffe sine
tilbedere sådan, at de skal æde babyer og fosterkager ?

Eller en Gud, som lader 2 bjørne flå 30 - 40 børn, fordi de driller
en profet ?

Er det en kærlig Gud ?

Regards Bruun

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-10-06 18:18

Den 05-10-2006, skrev Patruljen:

> Helt konkrete spørgsmål.

Når du engang har fået lært hvordan og på hvilken måde du skal læse en ca.
3.000 år gammel mellemøstlig tekst vil der måske være basis for dialog om
teksterne.

Hidtil har du blot vist at du ikke formår at læse sådanne tekster ud fra
den kontekst, kulturmæssigt og tidsmæssigt, hvori de er blevet skrevet.

Fra : Benny den niende

Dato : 14-10-06 18:47

Andreas Falck wrote:

> Når du engang har fået lært hvordan og på hvilken måde du skal læse en ca.
> 3.000 år gammel mellemøstlig tekst vil der måske være basis for dialog om
> teksterne.

er det virkeligt sådann noget gammelt vrøvl i lever efter??

Fra : Vidal

Dato : 15-10-06 12:23

Benny den niende wrote:

> er det virkeligt sådann noget gammelt vrøvl i lever efter??

Nej, overhovedet ikke, vi lever efter nogle ca 2000
år gamle tekst.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Benny den niende

Dato : 15-10-06 13:38

Vidal wrote:

> Nej, overhovedet ikke, vi lever efter nogle ca 2000
> år gamle tekst.

så svaret var ja

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-10-06 17:19

Den 15-10-2006, skrev Benny den niende:

[ ... ]
> så svaret var ja

Nej!

Fra : Benny den niende

Dato : 25-10-06 18:39

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Men det rager forresten slet ikke dig!

Fra : Patruljen

Dato : 06-10-06 12:45

Jens Bruun wrote:
> [...]
> et spørgsmål mellem det enkelte "medlem" og gud, selvom det selvfølgelig
> overflødiggør dit pis i denne og andre grupper - om muligt - endnu mere.

Gad vide, hvor mange kristne fritids - klubber, der er enige i den ?
Man bestemmer selv, hvor meget der skal cuttes væk.....

Regards Bruun

Fra : ThomasB

Dato : 06-10-06 12:54

Patruljen skrev:

> Gad vide, hvor mange kristne fritids - klubber, der er enige i den ?
> Man bestemmer selv, hvor meget der skal cuttes væk.....

98% vil jeg gætte på.

Fra : Patruljen

Dato : 06-10-06 13:10

ThomasB wrote:

> 98% vil jeg gætte på.

98% har frit valg på hylderne. Hm. Af en eller anden grund kommer jeg
i tvivl om sandfærdigheden i det udsagn.

Kan du dokumentere påstanden eller er det ren brain - storming ?

Regards Bruun

Fra : ThomasB

Dato : 06-10-06 17:32

Patruljen skrev:

> 98% har frit valg på hylderne. Hm. Af en eller anden grund kommer jeg
> i tvivl om sandfærdigheden i det udsagn.
>
> Kan du dokumentere påstanden eller er det ren brain - storming ?

Eftersom de fleste skrifter kan tolkes på mange forskellige måder, så er
bibelen meget fleksibel - det er nok også grunden til dens popularitet. Det
er også derfor der findes så mange forskellige kristne "klubber". De sidste
2% dækker over de fanatiske grupper af kristne - altså de bogstavtro.

Har du aldrig undret dig over at kristendommen er så udbredt?

Fra : Benny den niende

Dato : 07-10-06 13:22

ThomasB wrote:

> [...]
> 2% dækker over de fanatiske grupper af kristne - altså de bogstavtro.
>
> Har du aldrig undret dig over at kristendommen er så udbredt?

det er som jeg tidligere har sagt på grund af manglende udvikling af
frontallapperne

Fra : ThomasB

Dato : 08-10-06 12:13

"Benny den niende" <3gange3@fire.plus.fem> skrev i en meddelelse

> det er som jeg tidligere har sagt på grund af manglende udvikling af
> frontallapperne

Så flere milliarder mennesker mangler udvikling af frontallappen?

Var det det mest logiske du kunne komme på?

Fra : Benny den niende

Dato : 08-10-06 13:23

ThomasB wrote:

> Så flere milliarder mennesker mangler udvikling af frontallappen?
>
> Var det det mest logiske du kunne komme på?

der er nok osse andre grunde

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-10-06 14:18

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in message

> Var det det mest logiske du kunne komme på?

Jeg tror, det var det mest logiske, Bæ kunne komme på.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Benny den niende

Dato : 08-10-06 15:26

Jens Bruun wrote:
> "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in message

> Jeg tror, det var det mest logiske, Bæ kunne komme på.

Hej jens din dejlige dreng!
Hvordan går det?
Kører det for dig og er du glad og tilfreds med livet?

Fra : Benny den niende

Dato : 08-10-06 15:48

Benny den niende wrote:

> Hej jens din dejlige dreng!
> Hvordan går det?
> Kører det for dig og er du glad og tilfreds med livet?

skal vi forresten ikke snart ses IRL ?

Hvis jeg gir kaffe og kage....

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-10-06 16:32

"Benny den niende" <3gange3@fire.plus.fem> wrote in message

> skal vi forresten ikke snart ses IRL ?

Du vil have min krop?

> Hvis jeg gir kaffe og kage....

Jeg er mere til øl.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Benny den niende

Dato : 08-10-06 18:49

Jens Bruun wrote:
> "Benny den niende" <3gange3@fire.plus.fem> wrote in message

> Du vil have min krop?

Næhtak du - jeg er udemærket tilfreds med den jeg har!!

> Jeg er mere til øl.

nå men så lad os drikke øl og æde roulade...

nej - spøg til side! Bæ9 overgiver sig jo aldrig, så det katte la sig gi.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-10-06 16:31

> Hej jens din dejlige dreng!

Styr dig!

> Hvordan går det?

Tak, fint. Hvordan går det for dig?

> Kører det for dig og er du glad og tilfreds med livet?

Jepper til alle tre. Jeg er den lykkelige indehaver af en dejlig familie med
to unger, der heldigvis slægter deres far på på visse områder, og heldigvis
ikke gør på andre. Jeg har verdens bedste job i verdens bedste firma med
verdens bedste kollegaer. Jeg nyder livet, bliver bedre og bedre til fodbold
i mit livs så småt begyndende efterår, er omgivet af mennesker, jeg elsker,
og lider hverken materiel eller åndelig nød. Jeg er forrygende tilfreds med
livet, og føler mig vanvittig priviligeret. Og så er der endda nogle på
usenet, der kalder mig en gammel, mavesur mand, og så kan det jo ikke blive
meget bedre - vel?

Hvordan med dig, Bæ? Har du det, som du gerne vil have det?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Benny den niende

Dato : 08-10-06 18:47

Jens Bruun wrote:
> [...]
> meget bedre - vel?
>
> Hvordan med dig, Bæ? Har du det, som du gerne vil have det?

Jeg kan ikke ønske mere!

Dejlig kone, dejlige unger, godt job, alle ønskelige materielle goder -
arvede en *rigtig* god slat kroner for år tilbage - ikke nok til at
trække sig tilbage, men det gider jeg heller ikke.

Jeg har en masse gode venner og er respekteret der hvor jeg kommer.

Jeg har et job hvor det er yderst nødvendigt at jeg opfører mig helt, og
jeg gentager: Helt korrekt, så der for er det dejligt at kunne køre
noget af på usenet. Så jeg er ikke altid lige respekteret på usenet og
det nyder jeg egentligt i fulde drag - det er en god kompensation så jeg
ikke ender med at vokse helt op i skyerne og blive hovmodig. Så når du
kommer med dine grove kommentarer, hjælper du mig faktisk med at ha lidt
jordforbindelse....

Man blir en slapsvans af altid at ha medvind på cykelstien!!

Jeg kan dog ikke døje fodbold!!!!!!!!!!

Jeg føler mig alt i alt også meget priviligeret!!

Benny - glad dreng